Geld & Recht alle pijlers

Kosten babyshower

10-10-2016 11:46 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten wat jullie een redelijke bijdrage vinden voor een babyshower?
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 13:15:

[...]

Dat vind ik ook raar. Nou moet ik ook mijn hand in eigen boezem steken en eerlijk zeggen dat ik niet heel actief was. Haar taak was om de man van vriendin te vragen die dag vrij te houden. Nu heeft ze ineens -in mijn ogen dan- dit geregeld.

Jouw opzet klinkt erg leuk. Inderdaad lekker laag in de kosten, maar toch gezellig.Maar wat had je zelf dan aangegeven dat de bedoeling was van de babyshower toen je al die meiden had benaderd? Of had je er echt nog helemaal niks over gezegd?
quote:-KING- schreef op 10 oktober 2016 @ 13:35:

[...]

lijkt me wel. en een band die een avondje komt optreden.

en natuurlijk een spelleider voor games als 'raad het zaad'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik gruwel van babyshowers. Iedereen weet al dat ik er later NOOIT een wil. Net zoals ik totaal niet zit te wachten op een stripper en al zeker niet op mijn vrijgezellenfeestje later. Maar goed.

Je moet natuurlijk meteen duidelijk maken hoe hoog jouw budget is. En ik zou persoonlijk ook zeggen dat een fotograaf huren onzin is. Nu word ik meestal wel gevraagd om te fotograferen omdat ik een goede camera heb en leuke foto's kan maken (doe ik gratis natuurlijk!). Maar één van de vriendinnen heeft toch wel een redelijke camera? Gewoon zelf foto's maken. Dat is gratis en veel gezelliger dan een onbekende fotograaf.

Je kan maar beter heel duidelijk en eerlijk zijn!
quote:PienterePookje schreef op 10 oktober 2016 @ 13:39:

[...]

wát voor een feestje ?? Bestaat dat ? Dat meen je niet ? Is dat in het rijtje van "hoe kondig ik zo "bijzonder" mogelijk mijn zwangerschap aan ?

Wat is er mis met het geslacht voor je zelf te houden (of aan een kleine kring die dicht bij je staat event. vertellen) en domweg aan te kondigen "ik krijg dan en dan een baby" met een kopietje van de echo (zo hebben wij het "aangekondigd") Onze wederzijdse ouders waren net zo ontroerd denk ik zomaar als dat ik het met slingers ballonnen, t-shirts, mokken enz had gedaan.

Jeetje joh dat je dat niet ként!

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 13:52:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]die gast rechts houdt het niet meer. 'snijd die fokking taart aan!!'
very metal

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
O mijn god, het bestaat echt:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]Ik heb me dit keer bijna laten verleiden tot geknutsel met roze. Gelukkig hou ik niet van dat roze/blauw onderscheid. Dus we hebben ons dreumeszoontje geleerd om "meisje" te zeggen en grootouders verteld dat ze het aan hem konden vragen. Zo aandoenlijk steeds: "meis-UHHH!"
quote:-KING- schreef op 10 oktober 2016 @ 13:54:

[...]

die gast rechts houdt het niet meer. 'snijd die fokking taart aan!!'
quote:Hunniebunnie schreef op 10 oktober 2016 @ 13:55:

[afbeelding]Ohw, ik dacht allemaal potjes en proeven maar, net zoals met babyvoeding zeg maar
quote:Hunniebunnie schreef op 10 oktober 2016 @ 13:55:

[afbeelding]
very metal
Ps: ik heb nooit meebetaalt aan een babyshower. Dat doen degenen die het organiseren. Om de kosten laag te houden kan iedereen lekkere hapjes en drankjes meenemen. Gewoon een gezellige high tea met kadotjes met het thema babyshower. En je kan 'grappige' spelletjes bedenken.

Natuurlijk kan je er ook met z'n allen voor kiezen om geld bij elkaar te leggen. Als je weet dat ze graag een specifiek groot kado wil hebben zoals een elektrische borstkolf ofzo. Hoewel dat gedeeld door 5 nog steeds duur is. Het is maar een voorbeeld. En sommige aanstaande moeders willen heel graag hun buik ingegipst hebben. Of ze vinden het leuk als hun buik beschilderd wordt. Of ze willen graag een zwangerschapsfotoshoot.

Als iedereen daar zin in heeft kan je dat met elkaar betalen. Maar dat degenen die het organiseren alles mogen bepalen en de rest maar moet meebetalen, nee. Daar zou ik nooit mee akkoord gaan. Gewoon overleggen.
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 14:02:

[...]

Ohw, ik dacht allemaal potjes en proeven maar, net zoals met babyvoeding zeg maar en dan koud oplepelen, of ff in de magnetron?
very metal
quote:-KING- schreef op 10 oktober 2016 @ 14:05:

[...]

en dan koud oplepelen, of ff in de magnetron?Ff opwarmen denk ik, toch?
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 14:10:

[...]

Ff opwarmen denk ik, toch?kijk, en daar komt de spelleider om de hoek kijken.
very metal
quote:-KING- schreef op 10 oktober 2016 @ 14:12:

[...]

kijk, en daar komt de spelleider om de hoek kijken.Ik had dat soort taken voor de ceremoniemeester bedacht. Kan gelijk meedoen trouwens
quote:Nouschi schreef op 10 oktober 2016 @ 14:14:

[...]

Ik had dat soort taken voor de ceremoniemeester bedacht. Kan gelijk meedoen trouwens hoe meer zielen, hoe meer zaad.
very metal

[...]

wát voor een feestje ?? Bestaat dat ? Dat meen je niet ? Is dat in het rijtje van "hoe kondig ik zo "bijzonder" mogelijk mijn zwangerschap aan ?

Wat is er mis met het geslacht voor je zelf te houden (of aan een kleine kring die dicht bij je staat event. vertellen) en domweg aan te kondigen "ik krijg dan en dan een baby" met een kopietje van de echo (zo hebben wij het "aangekondigd") Onze wederzijdse ouders waren net zo ontroerd denk ik zomaar als dat ik het met slingers ballonnen, t-shirts, mokken enz had gedaan.Een "genderreveal party" lijkt mij eigenlijk wel ok. Veel leuker dan een babyshower in ieder geval. Als mijn zusjes later perse iets voor me willen organiseren dan liever iets waarbij ik zelf ook betrokken word. En dan is er tenminste een doel: het geslacht bekend maken. Alleen familie en goede vriendinnen/vrienden die het wat interesseert hoeven erbij te zijn. Best een geinige reden om even bij elkaar te komen en taart te eten. En van te voren kraamkadotjes krijgen valt wel wat voor te zeggen natuurlijk. Dan weet je wat je zelf niet meer hoeft aan te schaffen.
quote:Jeemina schreef op 10 oktober 2016 @ 12:21:

Ik vind het sowieso niks...een babyfeestje vieren voordat de baby hopelijk gezond ter wereld is gekomen.

Dit!

Ik begrijp hier echt helemaal niks van. Laat dat kind eerst maar eens gezond ter wereld komen voordat je iets viert.

En is het dan de bedoeling dat je op de babyshower met kadootjes aankomt, en als je een paar weken later de baby gaat bekijken, óók weer?

Van de zotte.
quote:-KING- schreef op 10 oktober 2016 @ 14:15:

[...]

hoe meer zielen, hoe meer zaad.Mijn idee

[...]

Wat is er mis met het geslacht voor je zelf te houden (of aan een kleine kring die dicht bij je staat event. vertellen) en domweg aan te kondigen "ik krijg dan en dan een baby" met een kopietje van de echo (zo hebben wij het "aangekondigd") Onze wederzijdse ouders waren net zo ontroerd denk ik zomaar als dat ik het met slingers ballonnen, t-shirts, mokken enz had gedaan.Hier absoluut geen slingers, ballonnen, babyshower, grootse aankondiging van de zwangerschap of wat dan ook. Maar dus wel een taart met roze of blauwe binnenkant om het geslacht te onthullen. Goed excuus om een taartjete eten met de families dacht ik zo.
quote:Taralina schreef op 10 oktober 2016 @ 14:28:

[...]

Dit!

Ik begrijp hier echt helemaal niks van. Laat dat kind eerst maar eens gezond ter wereld komen voordat je iets viert.

En is het dan de bedoeling dat je op de babyshower met kadootjes aankomt, en als je een paar weken later de baby gaat bekijken, óók weer?

Van de zotte.Niet zo zuur Taralina, hartstikke gezellig allemaal! Het kost wat maar dan heb je ook wat!
quote:Libra1990 schreef op 10 oktober 2016 @ 14:22:

[...]

Een "genderreveal party" lijkt mij eigenlijk wel ok. Veel leuker dan een babyshower in ieder geval. Als mijn zusjes later perse iets voor me willen organiseren dan liever iets waarbij ik zelf ook betrokken word. En dan is er tenminste een doel: het geslacht bekend maken. Alleen familie en goede vriendinnen/vrienden die het wat interesseert hoeven erbij te zijn. Best een geinige reden om even bij elkaar te komen en taart te eten. En van te voren kraamkadotjes krijgen valt wel wat voor te zeggen natuurlijk. Dan weet je wat je zelf niet meer hoeft aan te schaffen.

Ik snap dit juist nog minder dan een babyshower. En dat snap ik niet helemaal.

Er is namelijk maar een ding belangrijk en dat is dat de baby levend geboren gaat worden. Liefst ook nog helemaal gezond.

Zie echt het nut niet van zo'n feestje. Je had het niet gevierd als ander geslacht is dan gehoopt? Of hoop je niks en maakt het sowieso niks uit als het maar levend is?
Ik zie nog meer mijlpalen die een feestje waard zijn:

- geneukt voor de beeb-party

- raakgeneukt-party

- eerste echo-party

- nekplooimeting-party

- vruchtwaterpunctie-party

etc.

Een helen nieuwe markt!
quote:Lanzaroos schreef op 10 oktober 2016 @ 12:06:

[...]

Appeltjesgroen, ik heb geen idee hoe die andere meiden erover denken en het vervelende is dat ik ze niet goed ken en me een beetje bezwaard voel daarover bij ze te gaan informeren.

" goh meiden, leuk dat jullie het vol enthousiasme oppakken. Echter ik geloof dat jullie idee van een babyshower en dat van mij zover uiteen liggen, dat ik toch echt af moet haken.

Groetjes TO"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven