Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Mijn zoon zit op een speciale school dus die blijft standaard over, maar toen hij nog op een gewone school zat, vond ik het zo'n gedoe dat tussen de middag thuis eten. Je hebt weinig tijd en als ze net lekker zitten te spelen, moet je alweer naar school (zeker als je ook een baby mee moet slepen). Zoon 2 gaat in april naar school en als hij gewend is, wil ik toch proberen of hij niet kan overblijven, lijkt me voor zo'n kind ook veel rustiger (helaas hebben ze geen continurooster bij ons).

LouiseP, hoe oud zijn jouw kinderen ? Ik durf de mijne niet zo goed achter te laten in Kinderland van Ikea. Dat geen gestress herken ik heel erg en daar heb ik veel voor over.
He Jammie

Ze zijn nu 3 en 4. De oudste heb ik al een paar keer er laten spelen. Je krijgt een pieper mee of moet je mobiel achterlaten. Ook kun je halverwege de Ikea even spieken, wat ik dus ook doe. :-)

Ik laat mijn dochter ook twee keer per week overblijven. School is niet naast de deur (andere kant van de wijk) en ze vindt het gewoon leuk. Ik zou ook liever hebben dat ze een half uur pauze hadden op school en dan bijv eerder vrij.
He dames!

Hier een drukke dag gehad vandaag. Zit nu eigenlijk pas, dus even niet zoveel puf om wat te typen. Morgen ook weer een drukke dag dus dan zal het er ook niet van komen. Kom jullie donderdag een kerstgroet brengen goed
Hier ook een drukke dag.. Boodschappen gedaan met broer en zusje erbij: broer in de winkelwagen en zus in de wandelwagenbak. Was een beetje een gedoe, maar het ging best redelijk:) Zusje heeft nog lekker geslapen en broer vermaakte zich wel met koek en sapje. Vriendlief koot met kerst, dus dan heb ik rust:)

Verder druk gemoedert en gepoets: mijn ouders komen met kerstlogeren dus ben de zolder aan het opruimen en badkamer grote beurt etc:)

Dapper hoor Louise, morgen naar Ikea. Zal wel loeidruk zijn!
Eendtje, ben toch even benieuwd waar je de kinderwagenbak gelaten hebt ? In het winkelwagentje ? En je boodschappen dan ?

Ik hing de maxicosi altijd op het karretje en propte de boodschappen eronder. Een boodschappenkrat op het uitklap gedeelte werkt ook goed, totdat zoonlief ze eruit begon te schoppen.

Ik heb gisteravond de laatste boodschappen gedaan. Gelukkig wel, was net even in het dorp hier en het is een gekkenhuis. Ik heb lekker vrij vandaag. Thomas en Wouter zijn bij oma tot een uur of 16.30. Job slaapt nu.

We heben van de week een WII gekocht, ik ga zo maar eens een poging wagen om hem aan te sluiten.

Voor iedereen hele fijne kerstdagen !
Nee, de kinderwagenbak gewoon op het onderstel. Met twee wagens door de winkel dus.

Succes met je WII:)
Fijne kerst allemaal!
Prettig kerstfeest allemaal !

We hebben vanmorgen erg gezellig met zi'n vijfen aan tafel een kerstontbijt gegeten. Job, de kleine vreetzak bleef maar smullen van het krentebrood.

Ik heb net een witte chocolade mousse gemaakt voor morgen, dan hoeft er morgen alleen nog een bruine chocolade glazuurlaag op (ben benieuwd of het lukt allemaal). Ook even wat sausjes gemaakt voor de gourmet vanavond. Straks gezellig tafeldekken en iedereen een beetje netjes aankleden en we zijn er klaar voor.

Eet ze allemaal vanavond en morgen !
Fijne kerst allemaal!

Jammie, klinkt heerlijk. En de witte chocolademousse hmmmmm.... hier zou er geloof ik niets overblijven voor morgen denk ik
Ho allemaal,

Fijne kerst gehad? Hier alles ok. Broer heeft gelukkig bijgeslapen vanmiddag maar zusje is nog wat van de leg door alle drukte. Sinds gisteren heeft ze een nieuwe hobby: bellen blazen/spugen. Soms is je gezicht helemaal nat:)

doeg!
He hallo,

Haha Eendtje, leuke hobby dat bellen blazen en spugen haha!

Wij hebben een leuke kerst gehad, alleen niet helemaal zoals gepland. Donderdag bij mijn mams geweest. Heerlijk gegeten en was gewoon heel gezellig. Vanaf vrijdagochtend is ons kleine mannetje weer ziek. Dus vrijdag niet naar zus van vriendlief geweest maar thuis gebleven. Evi-mannetje lag al om zes uur te slapen tot de volgende ochtend weer. Gisteren heeft hij ook heel de dag hoge koorts gehad. Uiteindelijk weer vroeg op bed gelegd, maar om elf uur werd hij met 42 graden wakker. Dus naar de HApost geweest. Gelukkig niets aanwijsbaars, dus waarschijnlijk gewoon heel ziek door een virus. Toen we terugkwamen heeft hij de boel ondergekotst, arm mannetje. En daarna heb ik twee uur met hem rondgewandeld (arme ik ). Ondanks de zetpillen heeft hij nu nog hoge koorts, dus morgen nog even met hem naar de HA. Wel sneu hoor, hij is nooit ziek. Maar nu dus zo kort achter elkaar en dan is hij ook echt wel heel zielig
Ach arme ventje (en arme jullie). Ik hoop dat ie snel beter is. Bij twijfel meteen naar de HA gaan hoor! Beter te vaak dan te weinig!
Thanks Eendtje! En inderdaad, we houden hem nu heel goed in de gaten maar zodra we het niet vertrouwen springen we gelijk weer in de auto.
Ach wat vervelend Evi! Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je ventje.

Hier een ontspannen kerst gehad met kadootjes bij de ene opa en oma en een gourmet bij de andere opa en oma. Gisteren met vriendenclub uit eten geweest. Onze dochter is bij schoonouders blijven logeren, dus lekker uitgeslapen. Vanavond een verjaardagsfeest van een goed vriend, andere oma komt oppassen en blijft slapen. We hoeven dus weer niet op de tijd te letten. Heeeerlijk. De rest van de week zit ook bomvol met allerlei bezoekjes en een oudjaars/nieuwjaarsfeestje bij vrienden, dus genoeg te doen, maar wel leuk.

Ik kom later deze week weer eens langs. Groetjes allemaal.
Evi, hoe is het met de kleine man ? koorts is altijd zo eng vooral als het naar de 42 gaat! Ik hoop dat het al wat gezakt is.

Job had het vorig jaar in de week voor kerst (hij was toen pas 5 weken) en het liep op naar de 40. Ik snachts naar de huisartsenpost (stond ik om 2.00 mijn raam te krabben met een cd hoesje...). Twee dagen later bleek hij het RS virus te hebben en heeft hij bijna een week in het ziekenhuis gelegen. Tweede kerstdag kwam hij weer thuis. Afgelopen 2e kerstdag moest ik daar toch weer even over nadenken...

Deze kerst was erg gezellig. Eerste kerstdag kwam mijn schoonfamillie en hebben we gegourmet. We zijn op tijd begonnen. Thomas en Wouter hebben voor iedereen gebakken en weinig gegeten. Job heeft lekker zitten eten en ging gewoon om 19.00 naar bed. De andere twee hebben het toetje nog meegemaakt.

Tweede kerstdag zijn we bij mijn zusje geweest met mijn famillie. Ieder had een gerecht gemaakt. Job had er niet zoveel zin in en lag om 18.15 al in bed. Thomas en Wouter hebben heerlijk met hun neefje en nicht gespeeld. Ze hebben het tot 22.30 volgehouden en toen zijn we naar huis gegaan. Mijn chocolademoussen (voor 12 personen) is door 8 personen volledig opgegeten.

Met Oud en Nieuw komt onze hele vriendenclub bij ons gourmetten. 10 volwassenen en 7 kinderen waarvan de oudste 5 jaar is. Gelukkig hebben twee anderen de boodschappen gedaan. Ben benieuwd of de jongens wakker worden van het vuurwerk. Thomas werd vorig jaar wakker, Wouter niet. Dit jaar begrijpen ze het goed dus ik heb ze beloofd dat ik ze wakker zou maken, Job niet hoor.

Voor iedereen vast een hele gezellige avond en een heel perfect nieuwjaar !!!
Jammie, klinkt leuk zeg jullie kerst! En de chocolademousse viel dus in de smaak, jammie

En vanavond klinkt ook erg gezellig, leuk!

Pfffff... vijf weken en dan al zo ziek. Kan me voorstellen dat dat een behoorlijke impact heeft gehad en je daar dan even aan terug moet denken.. Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het hier met Evi-mannetje gaat en het vuurwerk. Ze zijn vandaag al behoorlijk wat aan het afsteken, maar tot nog toe heeft hij er gewoon doorheen geslapen. Hij lag net om kwart over zes alweer op bed, terwijl ze hier voor de deur van alles aan het afsteken waren. Maar goed, vannacht is het natuurlijk wel wat anders.

Hier een aantal dagen vol huisartsbezoekjes gehad. Ben zondagmiddag nog een keer met Evi-mannetje naar de HAP geweest omdat de koorts boven de 41 bleef ondanks de paracetamol. Daar maakte ik me echt enorm zorgen omdat hij steeds wegzakte en echt nergens meer op reageerde. Tot overmaat van ramp gingen mensen in de wachtkamer ook nog zeggen dat hij er zo slecht uit zag.. Uiteindelijk bleek dat hij een longonsteking heeft en een oorontsteking, dus hebben we weer antibiotica gekregen. Maandag ging het heel goed, wat dat betreft is het dan toch een wondermiddel, maar gisterochtend werd hij toch weer wakker met koorts. Dus hoppa, weer naar de huisarts. Kuur geswitcht en nu gaat het gelukkig de goede kant op. Maar we doen het wel heel rustig aan. Jammere is alleen dat ik het nu te pakken heb, maar goed dat gaat wel weer over. Ben al lang blij dat dat kleine mannetje weer aan de betere hand is.

Jullie ook allemaal een fijne avond en een goed nieuwjaar!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ach Evi, wat een vervelende dagen heb je achter de rug zeg. Goh, ik zou me ook zo'n zorgen gemaakt hebben. Balen ook dat jij het nu zelf ook hebt. Ik hoop voor je dat jullie weer snel op de been zijn!

Gisteren bij vrienden nieuwjaar gevierd. Onze dochter daar op bed gelegd. Ging in eerste instantie niet echt soepel, want ze was het er écht niet mee eens. Gelukkig is ze op een gegeven moment wel gaan slapen en heeft ook gewoon door het nieuwjaarsgeknal heen geslapen. Later hebben we ze thuis zonder al te veel problemen na een klein flesje melk op bed kunnen leggen. Ze was om half 9 wakker. Dus toch even uit kunnen slapen. Verder hebben we wel een gezellige avond gehad. Iedereen had iets lekkers meegebracht dus er was volop eten. Weer weer lekker bijgekletst en vuurwerk gekeken. Hier was het niet zo mistig als voorspeld dus we konden het goed zien.

Jullie ook allemaal een leuke oudjaarsavond/nieuwjaarsnacht gehad!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Miku klinkt leuk jullie avond. Gelukkig dat het uiteindelijk gelukt is jullie kleine meisje te laten slapen. En uiteindelijk thuis dus ook weer lekker verder geslapen. En leuk dat jullie allemaal samen voor het eten hadden gezorgd. Een geslaagde avond dus al met al! Ons O&N stelde niet zoveel voor gisteren. Ben voor het eerst in mijn leven, behalve toen ik klein was dan, voor twaalf uur naar bed gegaan. Maarrrr wel om kwart voor twaalf wakker geworden. En hier in de buurt steken ze echt bizar vuurwerk af. Van dat hele zware mortiervuurwerk. Dus om twaalf uur zijn we op zolder gaan liggen en hebben we een privéshow gehad. We konden zo alles zien door het dakraam, wel bijzonder. Evi-mannetje had ik al om zes uur op bed gelegd en die heeft overal doorheen geslapen, terwijl wij af en toe het idee hadden dat het huis op z'n grondvesten stond te schudden haha! Zeg dan ook nooit meer dat hij een lichte slaper is Hij is alleen om kwart over een heel even wakker geworden door een mat die hier voor de deur werd afgestoken. Toen ben ik even met hem naar beneden gegaan en hij vond het prachtig al dat vuurwerk. Heb hem toen nog een flesje gegeven en toen lag hij heel snel weer te slapen tot vanochtend acht uur, dus wat dat betreft geen klagen!
Hoi Dames!

Nog een gelukkig 2009 allemaal!

Met de kerst hebben wij het erg leuk gehad. Eerste kerstdag zijn wij bij schoonouders blijven eten, tweede kerstdag zijn wij met een stel vrienden met kids gaan gourmetten.

Met oud en nieuw zijn wij naar het gezellige Brabant geweest, naar mijn moeder+man. Samen met broers en schoonzusjes hebben wij een gezellige avond en nacht gehad met veel drinken en eten doorgebracht. Mijn oudste zoon was nieuwjaar vieren bij zijn vader , dat vond ik wel jammer maar ja. Mijn andere twee kids hebben ook meegenoten van het vuurwerk en zijn daarna lekker gaan slapen. Vriendlief en ik gingen 5u slapen.

Om 13.00 op 1 Januari moest mijn vriend helaas weer gaan werken. Dus hij moest met de trein terug naar huis/Amersfoort, hij was dan ook al om 11.00u vertrokken vanuit Brabant. De kinderen en ik hebben lekker samen tot 12.00u geluierd in bed. En om 12.30u werd mijn oudste zoon door zijn vader gebracht bij mijn moeder. Dus toen hebben wij samen nog aan een laat ontbijt gezeten hahah

Rond 15u zijn wij naar mijn vader+vriendin gegaan. Daar stond ook alweer de tafel vol met eten... pffff

Rond 19u ben ik weer vanuit Brabant naar huis gereden. Want moest ook nog nog langs mijn schoonouders, die wonen ook in Amerfoort en kwamen daar rond 20.00u aan. Mijn schoonfamilie is van Indonesische afkomst dus wij moesten ook daar weer wat naar binnen schuiven.....ja ja de kilootjes zitten er weer aan.

Daarna zijn de kinderen daar even op bed gelegd en kwam mijn vriend ondertussen naar zijn ouders toe van werk. Wij hebben toen nog even wat koffie gedronken en gekletst en zijn wij om 23.00u naar huis gegaan. Kinderen op bed gelegd en heb nog even in huis wat opgeruimd en zijn toen om 00.30u gaan slapen.

Was dus een drukke dag maar wel erg gezellie.

En nu zijn onze kids net wakker eigenlijk, zij hebben vandaag dus heerlijk uitgeslapen.
Gezellig Robijntje. Een hele reis gemaakt zo te lezen!

Evi, digiknuffel voor jou.Sneu dat je op oudjaarsavond ziek bent. Heel veel beterschap gewenst en fijn dat het met je zoontje beter gaat.
Robijntje, klinkt druk maar wel heel leuk jullie dagen. En een hoop gegeten. Tja dat hoort er wel een beetje bij he En vandaag dus lekker uitgeslapen. Da's nooit mis natuurlijk

Miku wat lief thanks Gelukkig voel ik me vandaag alweer beter. Gisteren heel veel geslapen en vannacht ook goed geslapen en dat heeft me goed gedaan. Nu nog wel aan het bankhangen en ben blij dat mijn mams de boodschappen voor ons haalt voor dit weekend, want hoef er dus niet uit. Verder gaat het met Evi-mannetje ook goed. Merk wel dat hij nog heel veel slaap nodig heeft. Hij slaapt echt een stuk meer dan normaal, maar da's niet erg. Hij piept alleen nog wel, dus dat moet ik even goed in de gaten houden.

Nog leuke plannen voor het weekend dames?
Nog een heel gelukkig nieuwejaar allemaal !

Bij ons is O&N heel soepel verlopen. We waren met 10 volwassen en 7 kinderen. De 4 kleintjes (2 en 1 jaar) zijn gewoon om 19.30 naar bed gegaan en gingen allemaal keurig slapen. De 3 oudste hebben met ons gegourmet. Thomas viel op de bank in slaap en Wouter en zijn neefje hebben we om 21.30 naar bed gebracht. Om 24.00 werden alle kinderen wakker behalve Job en hebben de groten buiten sterretjes aangestoken en vuurwerk gekeken. Om 2.00 lagen we in bed.

De volgende ochtend hebben gelukkig een beetje uitgeslapen tot 8.30. Toen helaas de hele boel nog opruimen beneden.

Vanmiddag ga ik met de oudste twee schaatsen met wan vriendinnen en kinderen. Hebben ze nog nooit gedaan dus ben heel benieuwd hoe ze het vinden.

Morgen ben ik jarig (39) maar ik vier het niet uitgebreid, alleen famillie.

Evi, fijn dat jij en je mannetje weer zijn opgeknapt!
Jammie, ook een geslaagd O&N voor jullie dus. Leuk hoor! En morgen feest! Vind het trouwens ook altijd wel gezellig om het klein te vieren. Leuk dat je gaat schaatsen vanmiddag. Ben benieuwd wat de kinderen ervan vinden. Hoop dat het vriezen nog een paar dagen aanhoudt, want ik ben gek op schaatsen. Heb vroeger een aantal jaar wedstrijd geschaatst en natuurijs hebben we natuurlijk niet elk jaar.
Jammie gefeliciteerd met je verjaardag

Maak er een leuke dag van vandaag!
Jammie gefeliciteerd!! Fijne verjaardag vandaag.

Hé Robijntje wat een leuke avatar, waar heb je die gemaakt? Leuke topic heb je geopend over snoep en friet! Heb ook ff een berichtje achter gelaten.

Wat leuk dat je wedstrijd hebt geschaatst Evi. Ik ben niet zo goed op de schaats. Ik kom aardig vooruit en kan me staande houden, maar dan heb je het ook gehad. Heb het als kind wel op natuurijs geschaatst. Is veel leuker dan op een ijsbaan.

Nou meiden het nieuwe jaar is begonnen. Ben benieuwd wat het gaat brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven