KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
@beach: Ik denk hetzelfde als wat Nausicaa zegt. Waarschijnlijk om te bepalen hoe het staat met je eitje en wanneer het beste te insemineren.

Ik begin inmiddels behoorlijk nerveus te worden. Morgen komt het grote woord. Ja of Nee? Ben echt wel zenuwachtig.

Zie daarnaast ook wel op tegen de inwendige echo. Dus hier een onrustig avondje haha.
Succes morgen Sensotouch, komt vast goed! Die echo viel me eigenlijk wel mee. Ik heb niet zo lang geleden een uitstrijkje gehad, en dat vond ik behoorlijk pijnlijk, de echo was veel minder pijnlijk. Een paar seconden bij het inbrengen, daarna geen enkel probleem meer.
quote:Beach123 schreef op 16 oktober 2016 @ 19:24:

Ik heb al een start echo gehad in het begin van het traject alleen nu geven ze aan dat ik moet bellen als ik ongesteld ben om dan na 10-11 dagen een startecho te maken..

Ow dan kijken ze hoe groot je eitje is.. afhankelijk hiervan bepalen ze wanneer je met de pregnyl mag beginnen (weet niet of je hormonen gaat spuiten?) en wanneer je dus je inseminatie zal krijgen.

Het is zo voorbij, ik sta meestal na 5 minuten weer buiten!

@sensotouch.. ik voel echt nooit wat van de inwendige echo, vooral als je het vergelijkt met de eendenbek bij het insemineren is het appeltje eitje
O ik heb nu 3x in korte tijd een echo en vind het soms een beetje pijnlijk.. maar zoals anderen ook zeggen niet erger dan bij een eendenbek en uitstrijkje. En inderdaad binnen 5 minuten gepiept.

Bij mij wordt nu mee gekeken met de groei van het follikel. Best intensief omdat de kliniek niet heel dichtbij is.

@sensotouch: ik duim voor een "ja"!
Weet je al iets sensotouch? Hopelijk heb je een ja gekregen!
Yes, de Jaaaa is binnen! Wat een opluchting. Was het eerste dat ze zei dus die spanning was er gelukkig meteen vanaf.

Was ook echt een hele fijne arts.

Daarna de echo ( klein beetje pijnlijk in de zoektocht naar mijn eierstokken ) en toch ook nog de eendenbek ( wat ik wonderbaarlijk minder pijnlijk vond haha ). Die laatste wou ze graag proberen omdat ik dat nog nooit had gehad en als dat nu niet zou lukken dan zou fysio kunnen helpen bij het ontspannen. Gelukkig ging het prima.

Wel lijkt het er op dat ik PCOS heb. Het beeld op de echo paste daar wel bij en ook ben ik altijd onregelmatig ongesteld geweest.

Dit was wel even schrikken.

Nu gaan we dit goed uitzoeken en als het echt zo is dan kunnen we in elk geval meteen starten met een medisch traject ipv eerst meerdere keren voor niets proberen.

De komende maanden ga ik mijn cyclus goed in kaart brengen en proberen wat kilo's af te vallen. Daarna ga ik naar een speciaal spreekuur waar ik bloed moet prikken, weer een echo krijg en waar de erfelijkheid doormiddel van vragenlijst in kaart gebracht gaat worden.

Heel goed en mooi nieuws toch beetje vermengt met iets bitters... Maar de JA overheerst nu wel hoor ;)
Wat fijn dat je een positief antwoord hebt gekregen sensotouch!!

Ondanks dat het schrikken is om te horen dat je pcos hebt, is het wel beter dat je dit nu weet voordat je gaat starten.. Er zijn genoeg vrouwen die met pcos zwanger worden!
Sensotouch, wat fijn dat de ja binnen is en wat betreft PCOS, dat is goed te behandelen, toch? Dankzij dit traject ben je er iig meteen vanaf het begin achter, en kan je er naar handelen. Maar ik snap dat je even schrikt hoor.

Ondertussen ook nog contact gehad met de mannen waarmee je hebt gedate?

Ik moet morgen of overmorgen ongesteld worden. Voel me doodnormaal en voel me totaal niet zwanger (sterker nog normaal heb ik deze dagen juist veel meer pijn aan mijn borsten). Ga daar dus helemaal niet vanuit en hoop dat ik op de juiste dag ingesteld wordt en m'n cyclus niet raar gaat doen en we daarna een echt goede ZI-ronde kunnen doen!
quote:Roosje-89 schreef op 15 oktober 2016 @ 18:59:

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en het feit dat ik (actief) mee ga schrijven in dit forum vind ik al heel spannend. Ik ben bijna 27 en heb al jaren een erg sterke kinderwens (weet eigenlijk al van jongs af aan dat ik moeder wil worden).

Het idee om het misschien alleen te gaan doen speelt al ruim een jaar, en ben al een hele tijd actief informatie aan het zoeken om te kijken of dit echt is wat ik wil. Zo heb ik o.a. heel deel 6 van dit forum gelezen en het boek van Barbara Lammerts.

De conclusie is: ja ik wil dit gaan doen.

Ik heb al verschillende mensen in mijn omgeving ingelicht en iedereen reageert positief. Ze staan allemaal achter me. Een aantal zeiden zelfs "als iemand het alleen kan, ben jij het wel", een groter compliment kan ik niet krijgen!

Mijn moeder staat ook helemaal achter mijn keuze, alleen vind ze het lastig het ideaalplaatje op te geven. Ze vroeg dingen als: zou je dan nooit een vriend willen in de toekomst, etc. Ik laat het even een paar weekjes rusten en dan geef ik het boek van Barbara aan haar (en mijn vader ) zodat ze die kan lezen en ze mijn keuze wat beter begrijpt.

Qua kliniek/ziekenhuis ga ik denk ik voor Geertgen. Ik heb hier een goed gevoel over en de wachtlijst is niet extreem lang. Ook Utrecht zou een optie kunnen zijn (is 8 minuutjes minder lang rijden).

Ik wacht sowieso tot het nieuwjaar met het proces in gang zetten i.v.m. mijn zorgverzekering (wil switchen). In die tussentijd kan ik iedereen die ik erbij wil betrekken inlichten (zij kunnen dan ook aan het idee wennen) en mijn cyclus in kaart brengen (ben sinds deze maand gestopt met de pil).

Sorry voor het lange verhaal! Ik heb vast en zeker nog wel vragen die ik in de loop van de tijd zal gaan stellen.

Voor iedereen die op het wachtbankje zit of binnenkort weer een poging mag doen: succes!

Voor degene die al zwanger zijn: gefeliciteerd!

Liefs Roosje-89

Wat bijzonder dat je zo jong al weet wat je wilt. Alhoewel, het is ook maar met wie je het vergelijkt he? Het is natuurlijk een heel normale leeftijd om een kinderwens te hebben. Maar ik voelde me met 32 al jong voor dit proces (mensen zeiden dat heel vaak tegen me), maar ik vind dat niet echt eerlijk: want als je een koppel bent ben je dan toch ook niet jong? En de wens kan er al heel lang heel sterk zijn, dat is heel persoonlijk.

Goed idee om je cyclus in kaart te brengen. Ga je ook temperaturen? Ik ga dat deze maand proberen, omdat ovulatie testen toch beetje vaag zijn.
Ik heb een vraagje: de meesten van jullie doen IUI toch? Betekent dat altijd dat het zaad in de baarmoeder wordt geplaatst? Is dat het verschil met ZI?

En sommigen van jullie gebruiken hormonen om je eitje te laten rijpen, toch? Waarom is dat? En heb je dan ook meer kans op een tweeling omdat er twee eitjes komen?
Stjerna bij IUI wordt het zaad hoog in de baarmoeder geinsemineerd. Scheelt dus een hele weg die het zaad niet meer af hoeft te leggen. Ook wordt het eerst "gewassen" en alleen de goede zaadcellen gebruikt.

Je kunt IUI doen in een natuurlijke cyclus en dan gewoon je eisprong afwachten. Maar als je Pregnyl spuit weet je 100% zeker dat je eitje gaat springen en ook wanneer. Makkelijker timen dus.

Zijn allemaal dingen waar de kliniek je goed over in kan lichten, mogelijkheden genoeg
quote:sensotouch schreef op 17 oktober 2016 @ 15:14:

Yes, de Jaaaa is binnen! Wat een opluchting. Was het eerste dat ze zei dus die spanning was er gelukkig meteen vanaf.

Was ook echt een hele fijne arts.

Daarna de echo ( klein beetje pijnlijk in de zoektocht naar mijn eierstokken ) en toch ook nog de eendenbek ( wat ik wonderbaarlijk minder pijnlijk vond haha ). Die laatste wou ze graag proberen omdat ik dat nog nooit had gehad en als dat nu niet zou lukken dan zou fysio kunnen helpen bij het ontspannen. Gelukkig ging het prima.

Wel lijkt het er op dat ik PCOS heb. Het beeld op de echo paste daar wel bij en ook ben ik altijd onregelmatig ongesteld geweest.

Dit was wel even schrikken.

Nu gaan we dit goed uitzoeken en als het echt zo is dan kunnen we in elk geval meteen starten met een medisch traject ipv eerst meerdere keren voor niets proberen.

De komende maanden ga ik mijn cyclus goed in kaart brengen en proberen wat kilo's af te vallen. Daarna ga ik naar een speciaal spreekuur waar ik bloed moet prikken, weer een echo krijg en waar de erfelijkheid doormiddel van vragenlijst in kaart gebracht gaat worden.

Heel goed en mooi nieuws toch beetje vermengt met iets bitters... Maar de JA overheerst nu wel hoor ;)

Gefeliciteerd met de ja alvast! Welkom op de wachtlijst .

Wel balen van de (mogelijke) PCOS, maar inderdaad ook wel beter om dat nu al te weten. Nu heb je nog ruim een jaar om er iets mee te doen zonder dat het je 'extra' wachttijd oplevert. En gelukkig is er heel vaak wel gewoon een oplossing voor.

Ik had niet begrepen dat jij inderdaad ook nog vrij jong was. Wel grappig wat 'jong' ineens is als je zo'n traject in gaat. Als je hier leest, ben je schandalig laat met kinderen als je 35 bent, dan moet je het eigenlijk helemaal niet meer willen. Terwijl ze in het ziekenhuis juist blij waren dat ik zo goed op tijd was gekomen, dan speelde leeftijd nog niet zo'n rol (en ik ben dus 35).
@Stjerna: Het is te behandelen maar niet perse heel makkelijk. Waarschijnlijk zal je zonder hormonen niet zwanger kunnen raken. Maar goed beter dit nu al weten dan na een jaar voor niets zelf proberen.

IUI is dat ze het al hoger insemineren. Bij een gezond iemand zal dat meestal gewoon in de normale cyclus zonder medicatie gebeuren.

@nausicaa: Ja ik ben 28 dus echt jong in dit wereldje. Ze zei er verder niet echt iets over. Behalve dat we daardoor wel meer tijd hebben.

De wachtlijst is trouwens 14 maanden op dit moment. Dus volgend jaar rond deze tijd kunnen we waarschijnlijk gaan starten.
@sensotouch, wat fijn een ja! Wel balen van je (mogelijke) pcos. Maar zoals anderen al zeggen, nu weet je het al en heb je niet eerst een aantal pogingen gedaan voor het aan het licht kwam.

Ben ook benieuwd of je de heren nog gezien/gespeoken hebt! Of heb je het co-ouderschap nu een beetje op een laag pitje gezet i.v.m. de pcos?

@stjerna83 voor dit wereldje ben ik inderdaad best jong. Maar ik weet al zo lang dat ik moeder wil worden (denk aan de vriendenboekjes van je schooltijd: "wat wil je later worden?" Mijn antwoord was altijd mama hihi

Voor nu ga ik alleen mijn cyclus in kaart brengen want ik ben pas een maand gestopt met de pil. Tegen de tijd dat ik iets van regelmaat ga herkennen in mijn cyclus wil ik ook gaan temperaturen. De ovulatietesten wil ik gaan gebruiken als ik weer een stapje verder ben en alle eerste afspraken achter de rug heb (duurt nog wel even want wil in het nieuwjaar pas starten).

Verder wil ik even kwijt dat ik het zo fijn vind dat iedereen gewoon zijn verhaal kan doen zonder veroordeld te worden o.i.d. Het is fijn om te weten dat er meer mensen bezig zijn met hetzelfde als ik. De sfeer in dit forum vind ik erg prettig!
@Roosje: Nee hoor co-ouderschap zeker niet in de ijskast. Daar maakt zo'n diagnose voor mij geen verandering in. Het enige is dat ik dan misschien met de co-ouders het ziekenhuis traject in ga.

Dat moeten zij natuurlijk wel willen maar als ze dat niet zien zitten dan zijn ze ook geen goede match voor mij.

Ik heb vorige week met een stel afgesproken maar hier heb ik wel twijfels bij. Ondanks dat het echt allemaal leuk en gezellig is zie ik het toch niet voor mij dus ik denk dat dat een Nee gaat worden.

Aankomend weekend heb ik met het andere koppel weer een afspraak staan en daar heb ik heel veel zin in. Dat voelt dus nog steeds heel goed maar heb ze pas 1x ontmoet dus dat zegt ook niet alles.
Ben hier nog aan het twijfelen. Erg aan het twijfelen. Ik zou het zo vervelend vinden om een kindje van een zaaddonor te hebben en dat ik dan niet kan uitleggen van wie hij/zij het uiterlijk heeft als het kindje niet echt op mij lijkt. En ik wil het nog steeds het allerliefste met een leuke man met wie ik samenwoon. Maar ja.

Ben een beetje van slag na de laatste aflevering van De dolende dertiger op tv.
Poeh, Ik heb hier al een aantal maandjes niet gepost, wilde even afstand nemen van alles. Merk nu toch dat ik er behoefte aan heb om hier te lezen en mee te schrijven. Ik heb volgende week het gynaecologisch onderzoek in het UMC en dan hoor ik ook of ze mij willen helpen. Ga er niet vanuit dat het een nee is maar je weet het maar nooit. Ik zou dan meteen kunnen beginnen als ik cryos doe maar daar twijfel ik aan. Ze vertelde ook dat er een C map bestaat ( met buitenlandse donoren) en dan zou je ook meteen kunnen beginnen.

Net zoals jij @macarinata blijf ik ook twijfelen hoor dat is heel normaal maarja hoe lang blijf je dan wachten op die man? Straks kan het niet meer en dan heb je spijt.. (daar ben ik dan ook weer bang voor).

Verder lijkt het mij leuk om een keer in real live af te spreken met meiden/vrouwen die hier behoefte aan hebben, ik hoor het graag!
Tot een zekere leeftijd kan je nog wel wachten natuurlijk; maar na je 30ste gaat het echt snel achteruit met je vruchtbaarheid; dus ik zou niet te lang wachten!

Wat is een C-map? Dat zij het zaad uit het buitenland bestellen?

Ik zit midden in IVF-2, als het delen goed blijft gaan is zaterdag de terugplaatsing.
Een bevriende huisarts zegt dat ik met mijn 34 nog tijd zat heb. Wat is nu waar?
Met 34 zou ik maar eens beginnen. 'tijd zat' is gewoon niet waar. Het KAN allemaal nog wel. Maar de vruchtbaarheid en de kwaliteit van de eitjes gaat echt rap achteruit....

En helemaal in dit process met intakes en wachtlijsten, ik zou het risico niet nemen. Stel nou dat je nu iemand tegen komt voor een leuke relatie; wanneer is die dan stabiel genoeg om samen aan kinderen te beginnen? met 2 of 3 jaar? dan ben je ineens al eind dertig!

Zie bijvoorbeeld ook dit artikel: http://www.telegraph.co.u ... -the-great-fertility-lie/

Daarnaast heeft een jongere moeder zijn ook voordelen
Ik vind niet dat je dan nog genoeg tijd hebt hoor macarinta.. ik ben laatst met een vriendin meegeweest naar haar verloskundige en die liet een schema zien hoe snel de kans op een zwangerschap achteruit gaat na je 35e. Daarnaast wordt de kans op een gehandicapt kindje ook groter.

@abrikozenpitje het lijkt mij zeker leuk om een keertje met een groep meiden af te spreken die met hetzelfde traject bezig zijn! Leuk idee..
Om over de vergrote kans op miskramen maar niet te spreken :(
Ok. Ik weet genoeg. Dan is het heel lief van mijn vriendin maar is het meer geruststelling dan harde feiten.
@Abrikozenpitje: Wat spannend! Jij loopt dan samen met Nausicaa en mij dus in bijna dezelfde periode in het UMC. Toevallig! Wanneer had jij je eerste gesprek met de psycholoog?

Als je dezelfde Gyn heb als ik had dan heb je een hele fijne. Ze was zo aardig en rustig dat alles waar ik zo tegenop zag qua onderzoeken echt heel makkelijk voor mij werd.

Een keertje afspreken lijkt mij ook gezellig!
Ik zou het ook fijn vinden om aan te sluiten ook al heb ik nog helemaal geen feitelijke stappen gezet in dit proces.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven