Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Pejeka; heeft hier iemand ontkent dat je inderdaad teveel hebt gegeten als je te zwaar bent? Heeft hier iemand gezegd dat het er vanzelf aan is gevlogen? En heeft hier iemand gezegd dat ze na de kerst weer door gaan met ongezond eten? Nee!!

Verder, kijk ff zelf in de spiegel en als je dan kunt zeggen dat jij perfect bent en alles perfect voor elkaar hebt, dan pas heb je (in mijn ogen) het recht om te gaan muggenziften op andermans imperfecties..
`Pejeka. Deze groep is bedoeld om elkaar te motiveren en te steunen in de keuzes die we maken. Ons doel hierbij is dat we voor de kerst een beetje onze leefstijl hebben aangepast en hierdoor wat gewicht zijn kwijtgeraakt. Want in dit topic weten we prima dat als we een crash dieet volgen de kilos er met en na de kerst net zo hard weer bij komen.

We hebben een groep gevormd zodat we elkaar een beetje kunnen helpen. Dus ik zou zeggen, doe met ons mee of richt zelf een groep op voor mensen met paars haar bijvoorbeeld
quote:Evda2016 schreef op 23 oktober 2016 @ 18:17:

Pejeka; heeft hier iemand ontkent dat je inderdaad teveel hebt gegeten als je te zwaar bent? Heeft hier iemand gezegd dat het er vanzelf aan is gevlogen? En heeft hier iemand gezegd dat ze na de kerst weer door gaan met ongezond eten? Nee!!

Verder, kijk ff zelf in de spiegel en als je dan kunt zeggen dat jij perfect bent en alles perfect voor elkaar hebt, dan pas heb je (in mijn ogen) het recht om te gaan muggenziften op andermans imperfecties..Nope. Maar in die topics wordt er wél zo gedaan. Dat stoort me. En in plaats van dan te propageren voor gewoon gezond en matig eten, genoeg bewegen (dus ja, die auto eens te leren staan, bijvoorbeeld), gaat men dan recepten uitwisselen die het wonder zouden moeten bewerkstelligen. Dáár gaat het me om. Als je gewoon elke ochtend gezond ontbijt, tussen de middag gezond wat eet en in de avond een gezonde maaltijd pakt, tussendoor niet teveel snaaien (en ja, dan mag een koekje bij de koffie best), dan ben je toch al een aardig eind? En dan tussendoor nog eens wat bewegen, dus inderdaad niet gelijk als automatisme altijd de auto pakken, maar je realiseren dat die vriendin waar je koffie wilt gaan drinken, 15 minuten lopen verderop woont en dat je dus ook best de benenwagen kan pakken. Of dat je werk 20 minuten fietsen verderop is, en dat het dus niet elke dag nodig is die auto te pakken, Dat soort dingen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:RodeRok schreef op 23 oktober 2016 @ 18:23:

`Pejeka. Deze groep is bedoeld om elkaar te motiveren en te steunen in de keuzes die we maken. Ons doel hierbij is dat we voor de kerst een beetje onze leefstijl hebben aangepast en hierdoor wat gewicht zijn kwijtgeraakt. Want in dit topic weten we prima dat als we een crash dieet volgen de kilos er met en na de kerst net zo hard weer bij komen.

We hebben een groep gevormd zodat we elkaar een beetje kunnen helpen. Dus ik zou zeggen, doe met ons mee of richt zelf een groep op voor mensen met paars haar bijvoorbeeld Maar ik denk zomaar dat de meeste van die mensen zelf donders goed weten wat ze moeten veranderen....
Jaja Pejeka. En nu wegwezen.
Je gaat echt enorm off-topic.
Ik ga niet off-topic. Ik ga ervoor dat diezelfde mensen niet volgend jaar oktober hier wéér hoeven komen vragen hoe ze 5 of 10 kilo moeten afvallen voor de Kerst...
Je gaat wel offtopic, we vragen namelijk nergens hoe we moeten afvallen. Dus wegwezen.
Wat RodeRok zegt. Open een topic of zo, in plaats van hier je zegje komen te doen (waar we niet op zitten te wachten).
quote:RodeRok schreef op 23 oktober 2016 @ 18:48:

Je gaat wel offtopic, we vragen namelijk nergens hoe we moeten afvallen. Dus wegwezen. Ohh... dacht toch écht dat het onderwerp van dit topic was "5 kilo eraf voor Kerst"... dus laat ik nou zomaar hebben gedacht dat het over afvallen ging... maar blijkbaar bedoelde men dat men een kalkoen van 5 kilo minder wilde voor Kerst om te braden, ofzo...
Pejeka ik geloof echt dat niemand zit te wachten op je adviezen.

Kssssst
Jeetje Pejeka, kun je nog wat zien met die plank voor je kop?
Want... welke plank? Dat ik zomaar vind dat als mensen gezonder zouden eten, minder zouden snoepen en ook de auto eens wat vaker zouden laten staan, dat het dan zomaar zou kunnen dat er ook minder mensen zouden zijn met overgewicht?
Waarom reageert iedereen op die vrouw? Laat haar lekker zuur zijn en denken dat ze adviezen geeft terwijl haar domme opmerkingen niet te maken hebben met wat we hier doen. Haar negativiteit is de energie niet waard. Negeer haar en ga gewoon inhoudelijk alleen op elkaar in.

Ze doet het voor de aandacht, dus gewoon niet geven maar blokkeren

Mijn whiplash klachten lijken eindelijk te minderen, yay! Dat wordt weer hoela hoepen. Heb ook iets gevonden dat heet 'pink boxing' en laat ik nou heel erg van roze houden (haha) en boksen heel boeiend vinden maar het niet zien zitten om echt te vechten.

Dit is dus boksen alleen de oefeningen.

Moet alleen goedkeuring krijgen van de huisarts, maar spieren trainen lijkt mij juist handig bij verzwakte en gevoelige spieren ;)

Morgen mag ik weer aan de bak (ben docent Engels op middelbaar onderwijs) - dus zo al even m'n eten klaar maken.

Eetlijstje morgen:

O: 125 ml yoghurt, 15gr chocovlokken en 50 gr diepvriesfruit (hmz moet ik er zo even uit halen)

T: knijpfruit pakje

L: spekpannenkoek met zoetstof

T: augurk met rookvlees + gekookt ei

D: courghetti á la Oanh's keuken met pesto, kruidenkaas, garnalen en wat kaas (Voor geïnteresseerden: http://oanhskitchen.nl/courgetti-scampi/)

T: grote kop lemon & ginger thee
It's not always easy, but it's worth it.
Nou mooi! Dan zitten we daarmee op een lijn!

We zijn een fanatieke groep die graag wil afvallen door gezond te eten, te kiezen voor gezonde tussendoortjes en meer te bewegen.
quote:RodeRok schreef op 23 oktober 2016 @ 19:05:

Nou mooi! Dan zitten we daarmee op een lijn!

We zijn een fanatieke groep die graag wil afvallen door gezond te eten, te kiezen voor gezonde tussendoortjes en meer te bewegen.

Hardstikke OK! En als jullie daarmee gewoon gelijk waren begonnen, had je niet hoeven af te vallen

Belangrijk is je ontbijt. Zie ik van die dingen voorbij komen als een vingerhoed yoghurt met wat fruit ofzo, maar een stevig ontbijt, waar je ook de tijd voor neemt, is de belangrijkste maaltijd van de dag. Dat helpt je motor op gang en legt de basis.

Tussendoor: waarom "Knijpfruit" enzo? Waarom niet gewoon een appel schillen en opeten, waarom chemische troep?

Lunch: Gewoon rustig aan, maar wel goed. Kop verse soep met een geroosterd visje, of een maaltijdsalade. Zodat je de middag weer door kunt.

Diner: licht en voedzaam. Geen borden vol in elk geval. Klein stukje kip of rund met verse gekookte groenten, wat rijst of aardappel erbij, maar nogmaals, geen mega-portie.

Al met al is het toch niet zo moeilijk?
quote:judith1107 schreef op 23 oktober 2016 @ 19:04:

Eetlijstje morgen:

O: 125 ml yoghurt, 15gr chocovlokken en 50 gr diepvriesfruit (hmz moet ik er zo even uit halen)

T: knijpfruit pakje

L: spekpannenkoek met zoetstof

T: augurk met rookvlees + gekookt ei

D: courghetti á la Oanh's keuken met pesto, kruidenkaas, garnalen en wat kaas (Voor geïnteresseerden: http://oanhskitchen.nl/courgetti-scampi/)

T: grote kop lemon & ginger thee

Mag ik even helpen? (Ik lees hier vaak mee omdat ik van gezonde voeding hou en soms een goed idee zie voorbijkomen.)

Chocoladevlokken voegen niets toe aan je ontbijt, waarom laat je ze niet weg?

Knijpfruit is geen gezond tussendoortje.

Een spekpannekoek is een bom van vet en zout, en zoetstof is vergif voor je lichaam en houdt bovendien je hunkering naar zoet in stand.

In je hoofmaaltijd 's avonds zit pesto, kruidenkaas en kaas.... dat is is veel vet bij elkaar.

Misschien helpt het om kritisch naar je maaltijden te kijken en de ingrediënten apart te bekijken en jezelf de vraag te stellen of het werkelijk iets toevoegd voor je lichaam als energiebron.
T is ook allemaal niet zo moeilijk als je een goede gewoonte gewend bent. Door dit samen te doen en samen te motiveren kunnen we onze ongezonde eetgewoontes om te zetten in gezonde gewoontes. Dit duurt minimaal een maand dus tot kerst is een mooie tijd om elkaar te motiveren en te steunen in dat veranderen.

En ik vind het erg lief van je dat je ons wil proberen te helpen met goede dingen te eten, maar misschien kun je het iets vriendelijker formuleren zodat de ander zich niet meteen aangevallen voelt

quote:[message=24721831,noline]

Tussendoor: waarom "Knijpfruit" enzo? Waarom niet gewoon een appel schillen en opeten, waarom chemische troep?

Misschien kun je dit bijvoorbeeld wel anders zeggen. Ik heb het net even opgezocht Knijpfruit van Zonnatura bevat enkel appel, aardbei en banaan. Het is misschien minder goed dan een appel aan de andere kant is het wel een heel stuk beter dan koekjes zoals time/out die boordevol suikers zitten.

Ik wil hier gewoon mee zeggen dat je niet weet waar iemand vandaan komt en dat die gene misschien al blij is met deze verbetering. Laat haar dan alsjeblieft in haar waarde voor haar keuze en vraag gewoon vriendelijk waarom ze eigenllijk geen appel eet ;)
Man man man pejeka, ik kan je auto laten staan nu wel dromen zeg.

Heerlijke dag gehad, ook nog zo'n 7km gelopen met de hond in de zon, de herfstkleuren zijn nu zo mooi!

Mijn lijstje vandaag:

O: volkoren toast met avocado en een gekookt eitje, halve grapefruit

T: -

L: Meerzadencracker met feta-paprika smeersel, mais amarant cracker met smeerkaas en komkommer, salade met snacktomaatjes, lente ui en komkommer

T: opkikker pikante kip, 1 tomaat, 1 plakje cervelaatworst

D: Hachee (heeft de hele dag opgestaan, zó lekker), aardappel en verse rode kool met appeltjes uit de tuin

T: waarschijnlijk een glas wijn tijdens de GP van Texas, begint om 9'uur, zin in!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik heb echt een slechte dag achter de rug. 2 tompouces gegeten, cola gedronken en net ovensnacks gehad voor het avondeten. Morgen een uitgebreide balansdag. Ik heb niet lange termijn gedacht en me te snel laten verleiden toen mijn vader belde dat hij langs zou komen.

Baal er wel een beetje van, maar, ik was er zelf bij. Nu is alles op, dus kan morgen met een schone lei beginnen. En moet dan ook boodschappen doen, gezond lijstje ligt al klaar.
Knijpfruit is niet chemisch, zoals roderok benoemd zit er inderdaad alleen fruit in.

De keuze hiervoor is simpel; ik heb morgen in mijn pauze van 15 op 4 uur les een mentorgesprek - ik ga dan niet asociaal een appel weg kanen, maar kan zo dit snel even tot me nemen.

Tuurlijk zou ik normaal gaan voor een appel, maar dit is in dit soort gevallen veel makkelijker

Snoepeke; ik voeg chocoladevlokken toe (15 gram, misschien eens kijken hoe weinig dat is) omdat ik hou van chocolade, dit mij genoeg chocolade geeft dat ik het er niet naast snoep en het wat zoet toevoegt aan de ongezoete soja yoghurt.

Ik heb geen hunkering verder naar zoet, dus de zoetstof is mij niet tot last ;)

De spekpannenkoek is met 1 reep spek in stukjes gebroken op een hele pannenkoek, dus ook valt dat mee met de 'bom vet' - Dit is voor mij mijn behoefte aan zout.

Pesto is zelfgemaakt - en dus minder vet dan de winkelversie, had ik kunnen toelichten maar ik heb eigenlijk geen zin om me te verantwoorden. Dit geld ook voor de kruidenkaas.

Bovendien zijn deze hoeveelheden te verwaarlozen in combinatie met de hoeveelheid groente die ik erbij eet

Nogmaals ik weeg 61 kilo met 1.69, bmi van 21.2 - gewoon goed dus. Ik wil die paar kilo (geen 5) nog kwijt omdat ik mij daar fijner bij voel. Ik weet wat ik doe, het is vast heel lief bedoeld dit, die goedbedoelde adviezen over voeding, maar niet nodig.
quote:Snoepeke schreef op 23 oktober 2016 @ 19:28:

[...]

Mag ik even helpen? (Ik lees hier vaak mee omdat ik van gezonde voeding hou en soms een goed idee zie voorbijkomen.)

Chocoladevlokken voegen niets toe aan je ontbijt, waarom laat je ze niet weg?

Knijpfruit is geen gezond tussendoortje.

Een spekpannekoek is een bom van vet en zout, en zoetstof is vergif voor je lichaam en houdt bovendien je hunkering naar zoet in stand.

In je hoofmaaltijd 's avonds zit pesto, kruidenkaas en kaas.... dat is is veel vet bij elkaar.

Misschien helpt het om kritisch naar je maaltijden te kijken en de ingrediënten apart te bekijken en jezelf de vraag te stellen of het werkelijk iets toevoegd voor je lichaam als energiebron.Judith is al 20 kg afgevallen en weet zelf ook wel hoe dat moet, bovendien weet ze heel veel van voeding... Cheatmomenten horen er ook bij...
Probeer er niet teveel van te balen Fleet, de boog kan niet altijd gespannen staan.

Morgen gewoon weer met frisse moed door.
Ooh Fleet! Kan me het gevoel goed voorstellen, maar belangrijk is daar niet in te blijven hangen. Het is gebeurd, je hebt gesnoept, oké, so be it. Morgen verder.

Het gewicht komt er niet met 1x snoepen aan, het gevaar is juist dat je denkt 'ik heb gefaald' en daar in blijft hangen

Je hebt goede motivatie en stelt duidelijke grenzen voor jezelf, dus zie het als een verwenmoment en nu weer door :D

En Evda, lief Thanks
Judith , ik heb best wat van je geleerd over voeding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven