Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Bedankt voor het meedenken!! Helaas vind ik deze namen geen van alle een optie. Ik vind het echt zo lastig! Hoop dat ik niemand beledig, ik vind het volgende:quote:mendy schreef op 25 oktober 2016 @ 21:25:

[...]

Misschien vind je dit nog wat:

Timor - lijkt teveel op tumor

Ivan - lijkt teveel op meisjesnaam die ik nog wil bewaren voor evt volgende ronde.

Vigo - nee

Tiago - aso

Tygo - aso

Seth - nee

Rens - oudbollig

Boaz - rare naam

Senn - te liefelijk

Niek - nietszeggend

Troy - film / paard

Tobin - nee

Jort - kaknaam

Mathis - nee

Nilo - nee

Brent - te soft

Joas - rare naam

Rein - nee

Ilan - nee

Nolan - lijkt teveel op naam bekende

Jens - blije naam in negatieve zin

Kai - aso naam / hondennaam

Sven - rendier Frozen

Jur/Jurre - houd niet van R klankOegfff.. voel me echt gemeen maar wie weet kan iemand me aan de perfecte naam helpen obv de opmerkingen.
Timo vind ik een prima naam.

Verder:

Ivo

Menno

Duuk

Roef

Sjors

Jur

Ot

Tuur

Jon

Twan

Timon

Noud

Job

Kars(t)
V
Vic, ontzettend saai en wannabe sinds het kindje van lieke zo heet.

Timo een stuk leuker maar ik vind het maar een te happy naam voor een jongen. Ik zou voor wat stoerders ( in jou ogen aso) gaan.
quote:juliadenders schreef op 26 oktober 2016 @ 01:52:

Timo een stuk leuker maar ik vind het maar een te happy naam voor een jongen. Ik zou voor wat stoerders ( in jou ogen aso) gaan.Wie is Lieke?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 26 oktober 2016 @ 06:50:

[...]

Wie is Lieke?Lieke van Lexmond heeft haar kind zo genoemd.
Door, ik noem er nog wat:

Siem

Thije

Silas

Mick

Jelte

Sjuul

Krijn

Sjoerd

Noud

Luuk

Boris

Cas

Casper

Mees

Roan

Hugo

Nathan

Bjorn

Jorg

Hidde
quote:juliadenders schreef op 26 oktober 2016 @ 01:52:

Dus dat zou betekenen dat iedereen die zijn/haar kind toevallig hetzelfde noemt als een random BN'er heeft gedaan een wannabe is?

Denk eerder dat het andersom is in dit geval. Vic is al jaren een populaire naam in Vlaanderen. Staat zelfs in de top 20
Thanks!! Even kijken ...

Onze achternaam begint btw met SCH dus een S als laatste letter vd achternaam bekt niet zo lekker ben ik bang.

quote:mendy schreef op 26 oktober 2016 @ 08:23:

Door, ik noem er nog wat:

Siem - mwa maar niet super

Thije - vind ik Tieme leuker

Silas - nee

Mick - betekent brood in Brabant (wonen wij)

Jelte - nee

Sjuul - te soft

Krijn - rare naam

Sjoerd - nee

Noud - mwa

Luuk - teveel voorkomend

Boris - nee

Cas - al bezet

Casper - slechte associatie

Mees - leuk!! Maar ook veel voorkomend geloof ik

Roan - ken een meisje dat zo heet

Hugo - dat is een drankje

Nathan - th klank niet mooi

Bjorn - slechte associatie

Jorg - nee

Hidde - te Fries

ben een beetje radeloos.

Ik zoek een naam die niet raar is of geknutselt is maar van de andere kant ik niet veelvoudig voorkomt (top 20 oid). Een korte naam met 1 of 2 lettergrepen.. en geen "softie" naam, liever een stoerdere associatie.
Ben namen aan het struinen.. Mace is ook wel leuk!! Uitspraak Mees maar vind schrijfwijze Mace stoerder en het is internationaler (voordeel). Wat zijn jullie associaties?

> ok. Te vroeg gejuicht. Vriend blijft vasthouden aan Timo of Vic (met voorkeur Timo)
Hoi Door,

Ik heb op 25-10 nog een lijstje geplaats (23.30 uur). Misschien zat daar wat tussen?

Anders nog:

Boet

Lars

Jon

Teun

Mart

Ward

Kees

Tico

Nilo

Noah

Jorn

Joren

Flint

Dex

Glenn

Sjors

Mauro

Olaf

Siebe

Joris

Boris

W.b.t. Mace in plaats van Mees: ik vind het niet echt mooi. Zou gewoon Mees doen. Wat dacht je anders van Jace?
Mace vind ik uitermate lelijk.

Ik vind persoonlijk het hele 'het moet stoer' verhaal wat teveel op de voorgrond staan in je keuze. Ik ken een kindje dat een naam heeft gekregen wat in mijn ogen super lieflijk klinkt. Het blijkt een heel stoer kindje te zijn. Inmiddels past die naam voor mij niet meer bij de omschrijving lieflijk, maar vind ik het een stoere naam. Ofwel de naam vormt echt wel naar je kind. En als je geen stoer kind hebt, is het dan zo erg als de naam ook iets minder stoer is?

Dus als je Timo prachtig vindt, zou ik er gewoon voor gaan.

Hetzelfde trouwens met een veelvoorkomende naam. Ik snap dat je in eerste instantie geen top 20 naam wil, maar als daar nou zoooo'n toffe naam tussen zit, zou ik het er ook niet om laten. Blijkbaar vinden gewoon meer mensen die naam mooi.
quote:kwartje schreef op 26 oktober 2016 @ 17:10:

Ofwel de naam vormt echt wel naar je kind. En als je geen stoer kind hebt, is het dan zo erg als de naam ook iets minder stoer is?

Dus als je Timo prachtig vindt, zou ik er gewoon voor gaan.

Hetzelfde trouwens met een veelvoorkomende naam. Ik snap dat je in eerste instantie geen top 20 naam wil, maar als daar nou zoooo'n toffe naam tussen zit, zou ik het er ook niet om laten. Blijkbaar vinden gewoon meer mensen die naam mooi.

Misschien heb je wel gelijk inderdaad. Vind het zo'n belangrijke keuze dat ik alles overdenk.. ben bang dat ik achteraf een verkeerde keuze maak.

Denk dat we ons moeten beperken tot Timo of Vic, vinden we allebei mooi!

Nu nog een 2e naam. Misschien kunnen jullie me daarbij helpen?

Timo ... SCH (achternaam met 3 lettergrepen)

Vic ... SCH (achternaam met 3 lettergrepen)
quote:satire schreef op 26 oktober 2016 @ 16:15:

Hoi Door,

Ik heb op 25-10 nog een lijstje geplaats (23.30 uur). Misschien zat daar wat tussen?

Ik had je lijstjes nog bekeken, dank je wel!! Op dit moment ff geen tijd om uitgebreid te reageren maar vind de namen niet boven Timo of Vic uitsteken.

Ook zinvol hoor, krijg steeds meer vertrouwen in een van deze 2 namen
Wat vinden jullie van Bodi?

Ik moest er even aan wennen, maar begin hem steeds leuker te vinden. Je hoort hem niet vaak (ik kende hem niet bijvoorbeeld) en dat vinden we wel heel leuk...een naam die niet standaard is.

Nou wil het toeval dat een collega van mij afgelopen weekend is bevallen van een jongen en jullie raden het...hij heet Bodi

Nou werken wij niet samen, zij zit op een hele andere bedrijfstak en we zien elkaar misschien 2x per maand op de gang lopen. Verder geen contact, wonen niet bij elkaar in de buurt en ik ken hen verder ook niet.

Maar ergens twijfel ik nu of ik deze naam kan gebruiken.

Wat vinden jullie daarvan?
Gewoon doen, ik zie er geen enkel probleem in.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik zou me misschien tov haar wat ongemakkelijk voelen in het begin maar dat zou me zeker niet tegenhouden om de naam ook te geven!

Gewoon doen
Als Bodi de naam voor jullie is, gewoon doen ;)

Door, 2e namen...

heb je ergens voorkeuren voor? Een langere 2e naam.., geen vernoemingen?

Hier een paar die mij er mooi bij lijken:

Timo Mees SCH (kan natuurlijk ook prima als 2e naam).

Timo Ruben

Timo Alex/Alexander

Vic Lucas SCH

Vic Daniel

Vic David
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
xRSNx, inderdaad een wat langere 2e naam. Mag zelfs wel beetje klassiek zijn.

Vic Daniel klinkt wel mooi!

Een vernoeming zou ik leuk vinden maar maakt het ook lastiger. Zou dan iets met j.oris moeten zijn.

Maar vind de klank van de eerste + tweede + achternaam belangrijker dan vernoeming..
quote:newspaper schreef op 27 oktober 2016 @ 13:49:

Wat vinden jullie van Bodi?

Ik moest er even aan wennen, maar begin hem steeds leuker te vinden. Je hoort hem niet vaak (ik kende hem niet bijvoorbeeld) en dat vinden we wel heel leuk...een naam die niet standaard is.

Nou wil het toeval dat een collega van mij afgelopen weekend is bevallen van een jongen en jullie raden het...hij heet Bodi

Nou werken wij niet samen, zij zit op een hele andere bedrijfstak en we zien elkaar misschien 2x per maand op de gang lopen. Verder geen contact, wonen niet bij elkaar in de buurt en ik ken hen verder ook niet.

Maar ergens twijfel ik nu of ik deze naam kan gebruiken.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik zou de naam gewoon gebruiken en als je haar dan naderhand eens tegenkomt gewoon benoemen: "Goh, wat toevallig he! Wij hadden die naam ook al een tijdje in ons hoofd en toen bleek jij die naam ook te hebben voor jullie zoon"

Wat ik ervan vind? Mwah, ik vind die i op het einde ervoor zorgen dat de naam ietwat vrouwelijk aandoet. Echt lelijk vind ik de naam ook weer niet, hoor.
Door, als 2e naam:

Jonathan

Samuel

Gideon

(Se)bastiaan

Jurriaan

Olivier

Leonard

Manuel

Christia(a)n
Zeker als je niet heel veel contact hebt, zou ik het zeker doen. Ik vind het trouwens met een h erin wat mooier staan, Bohdi. Maar dat is natuurlijk smaak.

Door: vind zelf een 2e langere naam mooier, bijv:

Tobias

Sebastiaan

Julian

Thomas

Olivier
Dank voor jullie reactie. Bodhi met een h is een optie, maar omdat het qua uitspraak niet anders is vinden we extra letters geen toegevoegde waarde hebben.

Ik vind hem tot nu toe vooral 'grappig' en of ik m'n kind nou perse een grappige naam wil geven....

Hij blijft op ons lijstje, hebben nog 7 weken
Ik ben op zoek naar een jongensnaam in de stijl zoals de tweede naam die hierboven genoemd wordt. Leuke namen vind ik

Ruben

Iwan

Dorian

Manuel

Marius

Maar vriend vind het allemaal niet leuk. We zoeken wel allebei in dezelfde stijl. Heeft iemand nog suggesties? Of suggesties hoe ik mijn vriend kan overhalen, want dan ben ik er zo uit
@kloktikt

Ik snap niet wat je bedoelt met 'de stijl zoals de tweede naam die hierboven genoemd wordt'? Uit welk bericht de tweede naam?

Namen die ik vind passen in het door jou genoemde rijtje:

Ivar

ian

Olaf

Jurriën

Jurriaan

Menno

Jorn

Joram

Guido

Axel

Roman

Rune

Ebian

Mingus

Julius

Casper

Elmar

Remert

Tristan
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven