Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Jouw bmi is al laag he Eendje? 21.3! Waarom nog dunner willen worden? klinkt niet gezond...
Eendje, we hebben dezelfde lengte, maar kan me niet voorstellen dat ik ooit jouw startgewicht zal krijgen. Waar ben je ontevreden over? Zijn het bepaalde lichaamsdelen, je relatie met eten?
Ik schrijf niet zoveel mee, ik heb het momenteel ontzettend druk met werk en gezin. Ik lees wel veel mee en heb steun aan de verhalen en de tabel. Ik ben deze week weer drie ons kwijt, 80,2 nu en 1 kg kwijt in twee weken. Ik hoop dat ik in de tabel kan blijven.
Ik ben 4 ons kwijt. 67.7 kilo nu.

Zo werken, dus nu geen tijd om bij te schrijven.
Goedemorgen!

@Mienmina: Dat is toch prima. Fijn dat je er steun aan hebt, ik pas het zo aan in de tabel.

@Eendje: Ik snap het ook niet zo goed. Je bent toch echt niet te zwaar? Ik zou me er veel te licht bij voelen. We zijn even lang en ik vind lager dan 65 echt niet prettig.

Zo, weer op naar de sportschool. Ga drie keer deze week. Heb weer iets meer tijd.

Daarna weer werken tot 20.00.

Tot later!
-
Oh wow Eendje, moet jij inderdaad wel afvallen? Dik kan jij niet zijn. Ik ben ook 1.77 en ben met 73kg ook niet dik, maar ik vind mijn buik nog steeds te blubberig. Waarom ben je ontevreden? Is het dat je jezelf te dik vind of dat je iets strakker/gespierder wilt worden? Voor dat laatste is gewicht verliezen niet de oplossing, dan zul je moeten gaan sporten...

Gister een goede dag gehad. 1800 kcal is wat meer dan ik had gewild, maar nog steeds binnen de grenzen. Vandaag weer een nieuwe dag!
Goedemorgen! Gelukkig een goede nacht gehad dus de kleine en ik zijn beide weer wat blijer. Wat een gedoe zeg met die kiezen, hoop dat de niet bij alle kiezen zoveel last heeft, is echt heel zielig.

Mijn gewicht was vanochtend 73,5. Dus -0.7.

Pukje95 heeft me nog haar gewicht gestuurd, 63.7 en mevr Stippel 67.7.

Mienmina dus 80.2 en -1.0

Wil je bovenstaande nog verwerken floorfaberfan? Daarna stoppen we hoor, volgende week maandagavond gaan we weer updaten. Mijn idee is om bij 3 x geen gewicht doorgeven en niet meeschrijven de dames uit de tabel te halen. Iedereen eens?

@eendje, bedankt! Moet voor mijn werk ook nog wel eens wat prutsen met codes alleen is dit systeem wel even wennen, vandaar 3 x een poging gisteravond! Maar wel weer veel geleerd!
@eendje, je berichten zijn wel aangekomen hoor! Ik denk dat je een kopie in je eigen inbox ontvangt maar ik ontvang ze dus ook gewoon.
Super Vlammetje! Ik werk het zo even bij. Gelukkig gaat het weer beter met de kleine! Ik ken t van mn neefjes en nichtjes. Zo sneu idd.

Was op weg naar de sportschool maar opeens mega buikkramp. Menstruatie. Bah eerste dag altijd zo'n last van Lig nu even op de bank met een kop thee. Straks naar t werk.
Goed gedaan vlammetje, table ziet er goed uit! Ik heb me vanmorgen gewogen : 67,5 2 ons eraf. Niet veel, ben er ook niet heel tevreden mee.. Maar er is igg iets af

Fijn dat het vandaag al weer wat beter gaat met de kleine Vlammetje!

Super goed bezig Floorfaberfan! Let je op dat je niet te snel gaat? En sterkte vandaag.. Ik ben ook altijd een wandelend lijk op de eerste dag :/ Ik ben blij dat ze pijnstillers hebben uitgevonden

Kraaienpootje, fijn da tje een goede dag hebt gehad

Vandaag een dagje vrij.. Vervelend die katholieke feestdagen hier.. :P Maar ik heb nog genoeg te doen. Ben ook een beetje stressig voor het weekend.. K ga donderdagavond naar nederland toe. En mijn vriend denkt dat ik pas zaterdagochtend kom dus ik moet heeeeel erg oppassen wat ik zeg, alles regelen, voor het eerst met de nachttrein. . Allemaal een beetje veel en spannend ;)
Hoi allemaal,

Mag ik ook meeschrijven? Ik zal braaf vlammetje een pb sturen zodat ik vanaf volgende week ook in de tabel kan

Ik ben de afgelopen 6 maanden (bijna) 10 kilo afgevallen, en ik wil er graag nog 5 vanaf maar ik merk dat het nu lastiger wordt om het vol te houden, Vandaar dat ik denk dat een stok achter de deur in de vorm van hier meeschrijven misschien wel zal helpen!

Ik ben 31 jaar oud, 1.78 meter lang en ik weeg 70,7 kilo. Ofnouja dat woog ik ergens vorige week, het schommelt natuurlijk nogal eens met een halve kilo hier of daar, maar 70,7 is het laagst gemeten. Ik ben een halfjaar geleden op 80 kilo begonnen. Iets teveel overgehouden van twee zwangerschappen, toen wilde ik begin dit jaar als goed voornemen gaan afvallen maar er kwamen gezondheidsproblemen achteraan. Begin mei zijn die problemen afgesloten en kon ik gaan beginnen aan een brand new me!

Vanaf toen het hardlopen weer opgepakt en met behulp van fitnesspal ap mijn eetgewoontes onder de loep genomen. Ik doe dus geen speciaal dieet of zo, maar gewoon opletten wat ik eet, sporten, genoeg water drinken, geen alcohol meer etc. En dat heeft me tot nu toe dus al bijna 10 kilo opgeleverd.

Dat was eerst ook mijn streven, 10 kilo eraf, maar nu zag ik een foto van mezelf nu en eigenlijk ben ik nog niet helemaal tevreden. Dus ik wil eens kijken of er nog 5 af kan, zodat ik er net zo fit uit ga zien als dat ik me voel.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Even mijn lijstje nog:

O: bth ham en een cracker humus

L: 3 bth 30+ kaas, humus en kipfilet

T: 1 mandarijn, 1 banaan, 1 kiwi, 1/2 peer. 1 rijstewafel slankie smeerkaas

D: andijviestamppot met een runderhamburger.

T: mandarijn

Wel beetje veel fruit

Straks naar de sportschool. Half uurtje bbb en dan nog een lesje xcore.

Fijne avond!!
Toch nog naar de sportschool geweest, floor, of maar rechtsomkeert naar huis?

Hoop dat je het ergste weer achter de rug hebt!

RodeRok, je vriend zal zeker opkijken, leuk!

Magneet, hier schrijven is absoluut stimulerend. Succes.

Lijstje:

Muesli en cruesli, ei, appel, peer, avocado, worteltjes, honing, aardappeltjes, jus met creme fraiche, glas sherry.

1.800 c.
Goed bezig dames! Vandaag een redelijke dag gehad, wel wat pepernoten gesnoept en een lekker broodje tussen de middag. Ben helaas wel vergeten om mijn fruit op te eten.

Wat betreft reacties op mijn streefgewicht, ik snap dat jullie dat laag vinden. Maar bij mij is het meer een indicatie of ik gezond aan het leven ben. Ik heb nogal de neiging om mezelf vol te proppen met van alles dat niet gezond is, en dan weeg ik dus rond de 66 kilo. Ik snap eigenlijk niet waarom de cijfers op de weegschaal zo laag zijn. Ik ben niet bepaald dun (gewoon... hollands slank) en mijn vriendinnen die qua postuur hetzelfde zijn wegen zo 8-10 kilo meer. Ik sport wel erg weinig, dus gebrek aan spieren is misschien ook gebrek aan kilo's?

Het is voor mij geen doel an sich om naar 61 / 62 kilo te gaan, maar ik weet dat als ik dat bereik, dat ik dan waarschijnlijk dus ook gezond aan het eten ben.

Kunnen jullie die redenatie een beetje volgen?
Oke duidelijke uitleg!

Lekker zeg pepernoten. Ben ik normaal normaal echt verslaafd aan deze periode van het jaar, vooral die hele lekkere van de bakker.... Heb er nu nog geen 1 op en dat wil ik zo houden tot sinterklaasavond.

Lekker gesport hier, ging kapot zo met 2 lessen achter elkaar maar was heerlijk!
Ik werk onregelmatig en heb altijd honger na avonddiensten, kan dan zo een extra maaltijd op.

Zijn er meer dames hier met onregelmatige diensten die dit herkennen?
Herkennen niet zo zeer. Maar ik werk ook veel, op gekke tijden: van 7.00 tot 18.00 of van 11.00 tot 23.00, in t weekend en soms s nachts. Maar gewoon structuur houden en om de 2 a 2,5 uur iets eten zoals fruit, noten, cracker.
Hier ook geen onregelmatige diensten, ben heel de dag en nacht thuis bij de kinderen... Ook een enorme valkuil, want alles wat de kinderen laten liggen qua eten ben ik zo geneigd om in mijn mond te stoppen ipv in de vuilnisbak te gooien! Plus ik ben heel veel thuis, waar al het lekkers binnen handbereik ligt.... Koek en snoep koop ik al niet meer, maar ja, dan is er altijd nog kaas, worst, boterhammen, een kinderkoekje hier en daar... Snaai snaai xD al gaat het de laatste tijd best goed! Wat ook enorm helpt is dat mijn man mee doet met afvallen, al moet hij er wat meer af dan 5 kilo.

Gisteravond heel braaf een selderijstengel gegeten voor de tv!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Goedemorgen dames! (volgens mij schrijven er geen heren mee..)

Welkom Magneet!

Duidelijke uitleg Eendje, waarschijnlijk is het idd een spieren kwestie..

Ik heb dat met kruidnoten Jynta. Gisteravond de eerste op, maar ik heb het bij een klein handje gehouden!

Gisteravond sowieso niet zo gezond gegeten Een vriend had voor mij en nog wat vrienden gekookt. De pot schafte witte rijst, met hele dikke pindasaus,tofu en kroepoek... Niet bepaald gezond zeg maar. En geen groentes oid.... Ik heb een bordje op, maar de rest van de avond maar niets meer gegeten, behalve een paar kruidnoten. Gelukkig wel gesport gister! En de rest van de dag ook goed gegeten. Vandaag maar weer even extra gezond...

Wat doen jullie tegen de honger? Tot 1800 kcal trek ik het wel met een beetje trek, maar als ik minder ga eten heb ik last van flauwtes. Wat fruit helpt vaak even, maar ik vind het lastig. Als ik mijn doel wil halen, zal ik wel minder dan die 1800 moeten gaan eten
Ik had gisteravond best honger voor ik naar bed ging. Ik heb een klein handje walnoten gegeten toen.

Heb vanochtend weer gewogen. 67,5 yeah. Als ik nu heel netjes blijf doen inclusief het weekend kan ik maandag misschien onder de 67 uitkomen.

Dat zou mooi zijn want ik vind het maar een confronterend getal mijn gewicht.

Dilemma vandaag. Mijn dochter wil een appeltaart met me bakken. Dat wordt een heel klein stukje nemen. Ik eet vanavond alleen soep. Ga soep maken van wortel en zoete aardappel. En een paar stokbroodjes met humus en gegrilde groenten.
Gisteravond ook nog zo'n trek. Heb toen een paar paranoten en een boterham met leverpastei genomen. Heerlijk versgebakken brood!
Ik werk onregelmatig maar heb eigenlijk nooit last van honger. Eet als ik trek heb een droog pakje melba toastjes.
En ik zit altijd onder de 1500 qua eten.
Hoi dames,

Excuses eerst, ik was de weeg dag vergeten. Het eten was heel gezellig, maar de volgende dag brak ik toch wel. Hoe graag ik het mijn vader ook gun, het zijn dan van die dagen waarop je beseft dat je je moeder echt kwijt bent. Met de drukte rondom het gezinsleven kom ik er ook niet zo gemakkelijk aan toe aan dat verdriet toe te geven, dus ik loop eigenlijk al een paar dagen rond met een vol hoofd. Dus van het opletten met het eten en bewegen komt het ook niet veel van. Het gezin vraagt momenteel ook veel van me en ik merk dat ik de combinatie moeilijker trek momenteel. Als het met een avondje janken weer even goed zou zijn, dan zou ik het direct doen, maar helaas hebben we mijn moeders verjaardag ook in het vooruitzicht volgende week. Ik hoop dat het daarna weer beter gaat. Heb in ieder geval al een bloemetje gehaald voor haar verjaardag.

Ik check dus even uit deze week, hoop me weer bij jullie te voegen volgende week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven