Ongepland zwanger

11-11-2016 16:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden begon ik een 'relatie' met een getrouwde man, natuurlijk wist ik dat dit niet kon maar toch bleven we elkaar al die tijd een aantal keer per week zien. Elke dag hebben we contact met elkaar, hoewel ik me er bewust van ben dat dit geen echte relatie was, voelde het wel zo. Hij heeft een zoon van 17 wat hij aangaf als reden dat het moeilijker was om zijn gezin te verlaten, ookal heeft hij wel een aantal keer aangegeven te willen gaan koos hij toch voor zijn gezin.. Iets wat ik echt begrijp.

Deze week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, twee keer een aantal dagen ben ik ziek geweest maar ik heb de pil consequent gebruikt, ben er zo van geschrokken dat ik meteen een afspraak gemaakt heb bij een abortuskliniek voor aanstaande maandag. Ik heb altijd gewenst dat mocht ik kinderen krijgen ze op kunnen groeien met een papa en mama, maar niet op deze manier.

Met veel moeite heb ik hem verteld dat ik zwanger ben, zijn reactie was precies zoals ik verwachtte, ; 'het' moet zo snel mogelijk wel, belachelijk was het en ik hoefde alleen nog maar te laten weten hoe het maandag zou gaan.

Zijn gezin gaat voor alles en ik vind niet dat ik het recht heb om dit kapot te maken, daarnaast denk ik dat een man ook een keuze moet hebben, wel merk ik hoe dichter ik bij maandag kom hoe verdrietiger ik word.. Ga ik dit echt doen.. Hoe ga ik me voelen.. Nooit verwacht dat ik een kind zou laten weghalen maar het lijkt de enige oplossing. Daarnaast ook moet ik mijn ouders inlichten .. Wat denken zij hiervan..zij zullen binnenkort opa en oma worden van het kindje van mijn zusje wat zo bijzonder voor ze is.

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen, ik ben 30 heb altijd een kinderwens gehad, op dit moment heb ik geen kinderen. Voor hem staat het vast.. Het moet weg...en snel. Voor mij lijkt de wereld even stil te staan..

Is er misschien iemand die ook voor deze keuze gestaan heeft en hoe voelde de beslissing?

Alvast heel erg bedankt!
quote:Monatala schreef op 11 november 2016 @ 17:47:

[...]

Oprecht nieuwsgierig: hoe vind jij dat die man het dan zou moeten aanpakken? Bij zijn gezin blijven? Co-ouderschap? Alimentatie betalen van het gezamelijke gezinsinkomen? Scheiden? Of hoe zou jij je kind dan later vertellen dat zijn vader hem niet wil kennen omdat hij al een ander gezin heeft?Ik ken twee gezinnen die dit hebben meegemaakt. Bij een gezin is de man pas jaren later geïnformeerd over het kind. Grote schok natuurlijk, niet in de laatste plaats voor zijn gezin. Desondanks is dat huwelijk in stand gebleven en is na het overlijden van de moeder van het kind (was een korte affaire) het kind in het gezin van de man komen wonen. Andere gezin betrof een goede bekende van mij. Ook daar heeft het huwelijk gered en heeft de man een omgangsregeling met zijn kind van die andere vrouw.
quote:spuit_111 schreef op 11 november 2016 @ 17:56:

[...]

Ik vind het vooral treurig voor de eventuele baby op komst. Leuk als je ouders je willens en wetens zo'n start geven. En dat vind ik heel anders dan er door omstandigheden alleen voor komen te staan, dit zijn twee mensen die willens en wetens 1,5 jaar het risico hebben genomen dat dit zou gebeuren. Egoistisch.Klopt helemaal. Had het topic al gesloten maar dit bleef in mn hoofd hangen, dus heb m gewijzigd.
quote:MinkeDeWit schreef op 11 november 2016 @ 17:57:

[...]

Ik ken twee gezinnen die dit hebben meegemaakt. Bij een gezin is de man pas jaren later geïnformeerd over het kind. Grote schok natuurlijk, niet in de laatste plaats voor zijn gezin. Desondanks is dat huwelijk in stand gebleven en is na het overlijden van de moeder van het kind (was een korte affaire) het kind in het gezin van de man komen wonen. Andere gezin betrof een goede bekende van mij. Ook daar heeft het huwelijk gered en heeft de man een omgangsregeling met zijn kind van die andere vrouw.

Wat een waanzin. Hoe kun je als vrouw dat accepteren dat je man een kind bij een ander heeft gemaakt tijdens jullie huwelijk.

En voor die kinderen ook verschrikkelijk.. Als mijn vader nu opeens aankwam met een kind uit een affaire, zou ik hem nooit meer hoeven zien. Het zou echt mijn hele beeld van hem en onze band kapot maken.
TO, probeer ondanks alles en de hormoontjes realistisch te denken. Je zult een keuze moeten maken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor het hele prille kindje, je speelmaatje en voor zijn gezin.

Jammer dat je onvoldoende zelfrespect hebt... je laat je al 1,5 jaar aan het lijntje houden door een getrouwde man.
Klinkt als een goede keuze. En natuurlijk hoef je het je ouders niet te vertellen.
quote:elisabethrose schreef op 11 november 2016 @ 18:04:

[...]

Wat een waanzin. Hoe kun je als vrouw dat accepteren dat je man een kind bij een ander heeft gemaakt tijdens jullie huwelijk.

En voor die kinderen ook verschrikkelijk.. Als mijn vader nu opeens aankwam met een kind uit een affaire, zou ik hem nooit meer hoeven zien. Het zou echt mijn hele beeld van hem en onze band kapot maken.Ik heb grote bewondering voor die vrouwen. Zij hebben echt een groot hart. Het zijn overigens beide ook sympathieke mannen, alleen hadden die wel een minder groot hart mogen hebben
Als je een kinderwens hebt To, had je een single vent moeten zoeken. Nu verspil je al 1.5 jaar aan een man die niet van plan is z'n gezin te verlaten. Daarnaast wat iemand anders ook al schreef, gadverdamme. Laat je je zonder condoom nemen terwijl hij dus op z'n minst nog 1 ander neukt? Want wie zegt dat jij de enige bent? Wie weet heeft hij nog weer meer vrouwtjes on the side.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je hier nog over na moet denken. Over de abortus én over die vent.
Persoonlijk denk ik dat de abortus beter is. Hormonen zullen al meespelen waardoor je niet meer realistisch nadenkt. Als je zo graag een kindje had gewild was je niet bij een getrouwde vent gaan hangen en was je op zoek gegaan naar een serieuze relatie waarmee je daadwerkelijk een gezin had kunnen starten. Ik zou het echt sneu vinden als dit kind in deze situatie moet gaan opgroeien. Mama die zwanger werd van een vent die getrouwd was, papa een vreemdganger die niets van hem wil weten.. ik snap dat je een kind wil, maar kies er dan voor om op zoek te gaan naar een echte relatie of zoek een geschikte donor
Waarim verneder je jezelf toch zo en kruip je toch zo voor die man

En hem ook nog verdedigen want ja je begrijpt hem 'compleet'. Kots

Waarom waarom waarom

Jij bent veel meer waard dan een neukertje te zijn die niemand mag kennen
quote:karin12345 schreef op 11 november 2016 @ 17:16:

Je ,kunt het een kind niet aandoen, een getrouwde vader die getrouwd blijft.

En denk ook eens aan zijn gezin, zijn zoon en vrouw, die hebben hier ook niet om gevraagd.

Dus abortus a.s. maandag.Uhm sorry maar zij heeft ook gevoel en aan dat gezin had die man zelf moeten denken hij is dom om er mee door te gaan! Dit vind ik erg kort door de bocht'!!

[...]

En voor die kinderen ook verschrikkelijk.. Als mijn vader nu opeens aankwam met een kind uit een affaire, zou ik hem nooit meer hoeven zien. Het zou echt mijn hele beeld van hem en onze band kapot maken.Idd. Je mag dan niet de enige stommeling zijn geweest in dit slippertje, jouw beslissing kan zijn echte gezin kapot maken. Zou het maandag gewoon weg laten halen maar de minnaar nog een paar maanden in de waan laten dat je nog zwanger bent. Hij verdient dat wel en hopelijk is ie dan eindelijk zo slim een knipje te laten zetten.
En blijf niet bij een getrouwde vent hangen als je zelf een gezinswens hebt. Richt je hierna op singles.

[...]

En voor die kinderen ook verschrikkelijk.. Als mijn vader nu opeens aankwam met een kind uit een affaire, zou ik hem nooit meer hoeven zien. Het zou echt mijn hele beeld van hem en onze band kapot maken.

Dit geloof ik niet. En anders houd je sowieso niet van je vader maar het beeld dat hij kan zijn.

To: volg je hart, als je het kindje wil en er goed voor gaat zijn dan kan dat prima zonder vader. Een goed vaderfiguur kan ook in de toekomst op jullie pad komen.
quote:Sophiever schreef op 11 november 2016 @ 18:49:

[...]

Dit geloof ik niet. En anders houd je sowieso niet van je vader maar het beeld dat hij kan zijn.

To: volg je hart, als je het kindje wil en er goed voor gaat zijn dan kan dat prima zonder vader. Een goed vaderfiguur kan ook in de toekomst op jullie pad komen.Grappig, ik zou mensen dan weer eerder aanraden hun verstand te volgen in situaties die voor zoveel betrokkenen verregaande consequenties hebben.
Wat een ontzettende dommigheid weer allemaal.

Anderhalf jaar rollebollen met een getrouwde vent terwijl je een gezinswens hebt, en dan ook nog eens zonder condoom aanklooien terwijl hij hem er ook bij zijn vrouw inhangt. Echt

Ga nou eerst maar eens met die getrouwde man breken en beslis dan voor jezelf of je een alleenstaande moeder wil zijn.
Wat een klote situatie, maar zijn reactie lag wel een beetje voor de hand he? Hoop dat je nu door hebt dat een minnares alleen een gratis neukie is, maar zelden waardevol genoeg is om een gezin voor te verlaten.

Ik zou per direct kappen met die vent, lekkere reactie ook "laat maar weten hoe t gegaan is".

Je staat op t punt om een heftige beslissing te nemen en hij kan geeneens t fatsoen opbrengen om je te steunen.

Wat vind je er nou zelf van?
quote:redbulletje schreef op 11 november 2016 @ 18:38:

[...]

Idd. Je mag dan niet de enige stommeling zijn geweest in dit slippertje, jouw beslissing kan zijn echte gezin kapot maken. Zou het maandag gewoon weg laten halen maar de minnaar nog een paar maanden in de waan laten dat je nog zwanger bent. Hij verdient dat wel en hopelijk is ie dan eindelijk zo slim een knipje te laten zetten.Oei, best een goeie, RB-etje! Net goed voor 'm!
quote:spuit_111 schreef op 11 november 2016 @ 17:18:

[...]

Gefeliciteerd? Lekkere start voor je kind zo. Je kan niet alles van te voren plannen en bedenken, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten wiens vader hem of haar niet alleen niet wil, maar ook zal ontkennen omdat ie al een gezin heeft, vind ik behoorlijk lullig.

Als je altijd een sterke kinderwens hebt gehad, snap ik sowieso niet waarom je anderhalf jaar gaat zitten rommelen met een bezette man als je 30 bent.Dat dus. Iets met billen en blaren...
TO is natuurlijk weer weg.
quote:matroesjka_ schreef op 11 november 2016 @ 19:40:

TO is natuurlijk weer weg.Valt me nog mee dat de OP er nog wel staat.
Ik vraag me met dit soort topics altijd af wat de TO wil horen?

Ik bedoel, je kan toch op je vingers natellen dat de reacties behoorlijk pittig zullen zijn en dat het weinig medelijden zal wekken?
quote:Dragisa schreef op 11 november 2016 @ 19:48:

Ik bedoel, je kan toch op je vingers natellen dat de reacties behoorlijk pittig zullen zijn en dat het weinig medelijden zal wekken?Misschien is TO van het team 'ik ben solidair met alles met een baarmoeder'. Dan vallen de reacties vies tegen.
quote:Dragisa schreef op 11 november 2016 @ 19:48:

Ik bedoel, je kan toch op je vingers natellen dat de reacties behoorlijk pittig zullen zijn en dat het weinig medelijden zal wekken?Nou dat weet ik niet. Er zijn veel vrouwen die team bijval zijn en hem sowieso een lul vinden en 100% achter TO zouden staan. Het vivaforum is alleen niet direct een plek waar die vrouwen in grote getalen te vinden zijn.
Overigens vraagt TO wie ook ooit voor zo'n keuze heeft gestaan en hoe die beslissing voelde. Zo iemand heeft zich volgens mij nog niet gemeld.
quote:Nurse1408 schreef op 11 november 2016 @ 18:32:

[...]

Uhm sorry maar zij heeft ook gevoel en aan dat gezin had die man zelf moeten denken hij is dom om er mee door te gaan! Dit vind ik erg kort door de bocht'!!Ze zijn beiden dom bezig; niet alleen die kerel! TO heeft willens en wetens een getrouwde vent geneukt. Iedereen met een beetje verstand weet dat het 9 van de 10 keer onzin is als zo'n vent met allerlei smoezen aankomt waarom hij zijn gezin niet verlaten kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven