zondag 42 weken
vrijdag 18 november 2016 om 06:58
Over een paar dagen ben ik 42 weken zwanger en dat wil zeggen dat ik dan word overgedragen van de verloskundige naar de gyneacoloog en ik ingeleid word in het ziekenhuis.
Ik ben op zoek naar ervaringen, ik zie er namelijk tegenop. Je hoort vaak horrorverhalen over weeënstormen of juist dat het heel erg lang duurt vergeleken met normale bevallingen.
Of ben jij juist toch nog op de valreep spontaan bevallen? Geef me moed
Ik ben op zoek naar ervaringen, ik zie er namelijk tegenop. Je hoort vaak horrorverhalen over weeënstormen of juist dat het heel erg lang duurt vergeleken met normale bevallingen.
Of ben jij juist toch nog op de valreep spontaan bevallen? Geef me moed
vrijdag 18 november 2016 om 07:13
Mijn tweede bevalling was ingeleid.
Toen de weëen kwamen duurde het 3 uur voor hij geboren was.
Ik had een weeénstorm op den duur, maar prima te doen.
Nou moet ik zeggen dat mijn eerste bevalling nog een uur korter duurde en veel heftiger was, echt een weeenorkaan en thuis geboren.
Maar ik vond het echt allemaal reuze meevallen. Was ook bang, doordat mijn eerste zo snel en zo pijnlijk geboren is.
Goeie opbouw, snelle ontsluiting, lief geholpen door de verpleegster.
Kreeg alleen geen pijnstilling toen ik erom vroeg.
Toen de weëen kwamen duurde het 3 uur voor hij geboren was.
Ik had een weeénstorm op den duur, maar prima te doen.
Nou moet ik zeggen dat mijn eerste bevalling nog een uur korter duurde en veel heftiger was, echt een weeenorkaan en thuis geboren.
Maar ik vond het echt allemaal reuze meevallen. Was ook bang, doordat mijn eerste zo snel en zo pijnlijk geboren is.
Goeie opbouw, snelle ontsluiting, lief geholpen door de verpleegster.
Kreeg alleen geen pijnstilling toen ik erom vroeg.
vrijdag 18 november 2016 om 07:14
vrijdag 18 november 2016 om 07:19
vrijdag 18 november 2016 om 07:19
Hier ook ingeleid vanwege gebroken vliezen langdurig, ik vond het niet zo'n groot succes maar je bent wel al in het ziekenhuis en medisch dus pijnstlling is er evt snel en ze kunnen ook snel omschakelen
Vond het vooral vervelend dat ik het idee had dat ik de weeën zelf uit kon zetten met een druk op de knop en dat ze de hele tijd kwamen zeggen dat dit nog niet erg genoeg was! Na een dag had mijn baarmoeder er genoeg van en ging ik terug in aantal cm's ontsluiting dus uiteindelijk keizersnede......
Vond het vooral vervelend dat ik het idee had dat ik de weeën zelf uit kon zetten met een druk op de knop en dat ze de hele tijd kwamen zeggen dat dit nog niet erg genoeg was! Na een dag had mijn baarmoeder er genoeg van en ging ik terug in aantal cm's ontsluiting dus uiteindelijk keizersnede......
vrijdag 18 november 2016 om 07:32
Ik werd inderdaad ook overgedragen maar ben niet ingeleid. Alles was nog in orde en ik mocht kiezen, inleiden of afwachten. Ik koos voor afwachten. Overigens had ik al wel pijnlijke harde buiken.
Ik kreeg een controleafspraak voor 42+2. Die heb ik niet gehaald omdat ik diezelfde avond nog beviel, een paar minuten over 12 dus bij 42+1.
Ik kreeg een controleafspraak voor 42+2. Die heb ik niet gehaald omdat ik diezelfde avond nog beviel, een paar minuten over 12 dus bij 42+1.
vrijdag 18 november 2016 om 07:33
Ik ben ingeleid op sociale indicatie. Had al vanaf week 14 ernstige bekkenpijn en kon vanaf week 20 bijna niet meer lopen. Als alleenstaande (ben bam-mam) is er daarom voor gekozen dat ik met 39 weken zou bevallen (geen medische noodzaak).
En ja een weeenstorm. Rugweeen. Zonder pauze er tussen. Na twee uur werd een ruggeprik aangeraden (hoefde er zelf niet om te vragen).
En daarna was het goed te doen.
Op enig moment moest ze wel met spoed komen. Dus heb met ruggeprik op gevoel moeten persen. Ging heel goed. Binnen een paar persweeen was ze er.
En ja een weeenstorm. Rugweeen. Zonder pauze er tussen. Na twee uur werd een ruggeprik aangeraden (hoefde er zelf niet om te vragen).
En daarna was het goed te doen.
Op enig moment moest ze wel met spoed komen. Dus heb met ruggeprik op gevoel moeten persen. Ging heel goed. Binnen een paar persweeen was ze er.
vrijdag 18 november 2016 om 07:39
vrijdag 18 november 2016 om 07:44
quote:damas schreef op 18 november 2016 @ 07:39:
Bedankt voor jullie ervaringen. Als ik het zo lees is in veel gevallen een ruggenprik wel noodzakelijk.
Had zo gehoopt dat het lekker thuis kon net als bij de oudste maar daar ziet het voorlopig niet naar uit. Ik moet dat idee langzaam uit mijn hoofd zetten.
Nou, langzaam..... in ieder geval binnen 48 uur
Grapje, ik wens je heel veel succes! En misschien komt het toch nog spontaan vandaag of morgen!
Bedankt voor jullie ervaringen. Als ik het zo lees is in veel gevallen een ruggenprik wel noodzakelijk.
Had zo gehoopt dat het lekker thuis kon net als bij de oudste maar daar ziet het voorlopig niet naar uit. Ik moet dat idee langzaam uit mijn hoofd zetten.
Nou, langzaam..... in ieder geval binnen 48 uur
Grapje, ik wens je heel veel succes! En misschien komt het toch nog spontaan vandaag of morgen!
vrijdag 18 november 2016 om 08:00
Ik ben ook ingeleid maar dan vanwege een hoge bloeddruk etc. Er zijn verschillende manieren van inleiden. Ik kreeg tabletten ingebracht en heb tijdens de weeën nog deels geslapen. Erba een pompje voor de pijnstilling. Persweeen duurden juist heel lang. Geen ervaring dus met een weeenstorm en een snelle bevalling...
vrijdag 18 november 2016 om 08:08
quote:damas schreef op 18 november 2016 @ 07:39:
Als je ingeleid wordt met een infuus lig je toch al in het ziekenhuis. En en ruggenprik is zo fijn.
Ik kregen om 7.00 infuus en pas om 17.00 een ruggenprik omdat ik nog maar 3 cm had. Maar wel infuus opengedraaid dus uren weeën storm. Ze hadden het al een paar keer aangeboden maar ik wilde het echt zelf proberen.
Wat ik al schreef achteraf had ik het uren eerder moeten doen.
Ben pas om 23.00 bevallen.
Als je ingeleid wordt met een infuus lig je toch al in het ziekenhuis. En en ruggenprik is zo fijn.
Ik kregen om 7.00 infuus en pas om 17.00 een ruggenprik omdat ik nog maar 3 cm had. Maar wel infuus opengedraaid dus uren weeën storm. Ze hadden het al een paar keer aangeboden maar ik wilde het echt zelf proberen.
Wat ik al schreef achteraf had ik het uren eerder moeten doen.
Ben pas om 23.00 bevallen.
vrijdag 18 november 2016 om 08:14
vrijdag 18 november 2016 om 08:40
Bij de 2e met 38 weken ingeleid. 's avonds een ballon, 's ochtends vliezen breken en infuus. 2 uurtjes weeën, 8 minuten persen en het was gepiept. Geen verdoving, geen weeënstorm en geen noemenswaardige schade op ground zero.
Zo kan het ook!
Dat terwijl de eerste wel spontaan begon was juist dat een bevalling die tegenviel.
Als ik mocht kiezen tussen mijn bevallingen, dan koos ik de ingeleide bevalling. Geen zorgen maken dus!
Zo kan het ook!
Dat terwijl de eerste wel spontaan begon was juist dat een bevalling die tegenviel.
Als ik mocht kiezen tussen mijn bevallingen, dan koos ik de ingeleide bevalling. Geen zorgen maken dus!
vrijdag 18 november 2016 om 08:44
Ik mocht niet langer als 41w zwanger zijn ivm suiker. Bij 40.5 gestript weeen begonnen en na 10 uur weer gestop toen 40.6 weer gestript meteen weer weeen maar kreeg geen ontsluiting savonds gemeld in ziekenhuis en ballonnetje om 11 uur geplaatst 2 uur snachts is deze eruit gevallen en een uur later zijn mijn vliezen spontaan gebroken. Ik was alleen kapot van 2 nachten niet slapen en weeen deden niks. Ergens tussen 7 en 8 ruggeprik gezet en weeenopwekkers gekregen aangezien eigen weeen nog steeds niks deden door ballonnetje wel 4cm ontsluiting. Nog even een uur geslapen en daarna kwamen ze vertellen dat het niet goed met de kleine ging en werd het een keizersnede. Dit was ook zonder inleiding gebeurd. Ik heb wel gehoord dat je met ballon minder kans hebt op weeenstorm als met gel. Ik voelde met de ruggeprik helemaal geen weeen meer.
vrijdag 18 november 2016 om 08:56
Ik ben ingeleid met 38 weken wegens hoge bloeddruk. Het kwam niet snel genoeg op gang dus ging het infuus steeds hoger. Toen ben ik gaan staan en kwam het op gang, maar snel ook. Er zat geen 10 seconde meer tussen de weeën.
Nu achteraf kijk ik terug op een 'fijne' bevalling. Kreeg na afloop het gevoel dat het in mijn omgeving stoer is om een zware of moeilijke bevalling te hebben. Nu ben ik niet stoer en heb ook die ambitie niet dus ik heb echt een goeie bevalling gehad. Ondanks de snelle weeën, de knip en de haast omdat de hartslag van de baby omlaag ging.
Ik zou tekenen voor nog zo'n bevalling, vooral nu ik in week 9 al een hoge bloeddruk kreeg bij mijn huidige zwangerschap.
Nu achteraf kijk ik terug op een 'fijne' bevalling. Kreeg na afloop het gevoel dat het in mijn omgeving stoer is om een zware of moeilijke bevalling te hebben. Nu ben ik niet stoer en heb ook die ambitie niet dus ik heb echt een goeie bevalling gehad. Ondanks de snelle weeën, de knip en de haast omdat de hartslag van de baby omlaag ging.
Ik zou tekenen voor nog zo'n bevalling, vooral nu ik in week 9 al een hoge bloeddruk kreeg bij mijn huidige zwangerschap.
vrijdag 18 november 2016 om 09:06
Ik ben twee keer op de valreep bevallen. Dus het kan nog best hoor TO. De laatste keer zou ik op maandag ingeleid worden en zondagochtend had ik nog aan de ctg gelegen. Er zou nog geen weeenactiviteit zijn. Toen ik naar de auto liep voelde ik de eerste. Die nacht toch bevallen. Met uiteindelijk ks, dat dan weer wel.