De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 21:43:

[...]

Met zijn 10en in een telefooncel met een paar muntjes. Nu tuurt ieder in zijn eigen telefoon.En al die telefoonboeken die er in de cel hingen....
Readers Digest mee op vakantie voor je ouders.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 21:42:

[...]

En hoe dat soort dingen er in hakt : ik word er helemaal zenuwachtig van als de cv aan staat en iemand laat de gangdeur - te lang - open. Dat is er zooooo ingestampt vroeger.lichten uit, ook zoiets
quote:himalaya schreef op 18 november 2016 @ 21:40:

Dat je met de telefoon naar een nummer (008?) kon bellen om te horen hoe last het was. 'Bij de volgende piep is het...'

En een ander nummer was voor het weerbericht. En de Geinlijn, waar je dan een mop hoorde.008 was nummer opvragen, 002 was de tijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:45:

[...]

Dat herken ik ook nog zo goed.

Het is wel een feest van herkenning hier. Jullie ook aan de levertraan olie met sinas smaak? Later werd mijn moeder modern en kreeg ik ginseng, nog viezer Tuurlijk kreeg ik levertraan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:00gjes schreef op 18 november 2016 @ 21:46:

Ik zocht de sunkist plastic limonade bekertjes met zo'n folie dekseltje en zo'n hele scherpe rand. Echt lekker smaakte het niet.

Ik vond echter deze badmuts

[afbeelding] oh god ja, schoolzwemmen, vreselijk!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 21:47:

[...]

008 was nummer opvragen, 002 was de tijd.Ik wilde het net typen.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Plein18 schreef op 18 november 2016 @ 21:45:

Mijn moeder maakte rond 22.30 het broodblik voor mijn vader klaar. Het was een wit blik met een rood deksel. Op het deksel had ooit eens een sigaret liggen smeulen met als resultaat een 'litteken' in de vorm van Noorwegen.

Nu zou je zo'n blik weggooien en een nieuwe kopen, maar in die tijd deed men dat niet. Ik heb het blik nog jaren 's avonds op de eettafel zien staan.
quote:himalaya schreef op 18 november 2016 @ 21:42:

Ik heb trouwens nog steeds maar 1 gaskachel in mijn huis. In de woonkamer.

Ik ook.

En vloerverwarming beneden, plintverwarming in de keuken, en CV door het hele huis
quote:kaatjekeuvel21 schreef op 18 november 2016 @ 21:44:

Wat is er veel veranderd op eetgebied. De keuze in afhaal was begin jaren zeventig snackbar of chinees.Nu hebben we snackbar, chinees, pizza en shoarma
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 21:46:

[...]

lichten uit, ook zoietsJa, klopt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:46:

[...]

JAAAA!!! volgens mij met de stem van Jos Brink...

[img]http://www.digital.nl/downloads/layoute ... news13.jpg[/img]Echt?! Geen idee wie t insprak maar ik vond 't prachtig! Piggelmee en het tovervisje hadden wij
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:46:

Readers Digest mee op vakantie voor je ouders.En voor de vakantie boeken halen bij de Slegte.
quote:himalaya schreef op 18 november 2016 @ 21:46:

[...]

Welk bouwjaar ben jij? Volgens mij schelen wij niet veel 62
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 21:47:

[...]

Tuurlijk kreeg ik levertraan.Nee, ik kreeg van die hele kleine pilletjes, maar alleen als de 'r' in de maand zat.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 21:47:

[...]

Ik ook.

En vloerverwarming beneden, plintverwarming in de keuken, en CV door het hele huis
Ik adviseer je een kat.

[...]

Ik ook.

En vloerverwarming beneden, plintverwarming in de keuken, en CV door het hele huis Tsk. Denken jullie niet aan Moeder Aarde
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 21:45:

[...]

het ergste is nog dat ik me nu pas realiseer wat een vuige leugen dat was
Wat ik ook een eng tv programma vond waren de Wrekers, naast Q en Q natuurlijk.
Gingen jullie ook sjoelen met oud en nieuw?

En een Peter Sellers film kijken.

'The party' of zo.

[...]

Ik ook.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:45:

[...]

Dat herken ik ook nog zo goed.

Het is wel een feest van herkenning hier. Jullie ook aan de levertraan olie met sinas smaak? Later werd mijn moeder modern en kreeg ik ginseng, nog viezer Nee, wij kregen pillen. En bij mijn opa en oma hiepapap (sinaasappelsap). Dan zat oma haar eerste halve pakje ochtendsigaretten weg te werken in de erker en opa zorgde voor het ontbijt, en als je dan de elektrische sinaasappelpers hoorde zeuren (wieuwwieuwwieuwwieuwwieuw) wist je dat het bijna tijd was om aan te vallen.
quote:Suykerspin schreef op 18 november 2016 @ 21:48:

[...]

Echt?! Geen idee wie t insprak maar ik vond 't prachtig! Piggelmee en het tovervisje hadden wij

Ik heb 'm gevonden!

Piggelmee en het tovervisje
quote:Plein18 schreef op 18 november 2016 @ 21:45:

Mijn moeder maakte rond 22.30 het broodblik voor mijn vader klaar. Het was een wit blik met een rood deksel. Op het deksel had ooit eens een sigaret liggen smeulen met als resultaat een 'litteken' in de vorm van Noorwegen.

Nu zou je zo'n blik weggooien en een nieuwe kopen, maar in die tijd deed men dat niet. Ik heb het blik nog jaren 's avonds op de eettafel zien staan.Ik herinner me veel cigaretten littekens uit die tijd. Zal wel het risico zijn van een voorwerp te zijn uit die tijd.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Op zaterdag mocht ik tompoucen maken uit zo'n pak met bladerdeeg (nouja..) vellen, een zakje poeder wat je moest aanmaken met water om pudding te maken, en een zakje met mierzoet wit glazuur.

En zaterdagavond op de bank tv kijken met een koffiefilterzakje met chips of wurmpjes (van die chipito kaasdingen, of nibbits).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven