vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
quote:yayaatje schreef op 08 januari 2009 @ 15:57:

Ja Lizzl, daar heb je wederom een punt wat niet klopt.

Kabouter, schat ik het goed in dat je in je hoofd allerlei scenario's aan het bedenken bent hoe je hem met je ontdekkingen/vermoedens kunt confronteren? En waarbij hij vervolgens zich tot het uiterste zal inspannen het tegendeel te bewijzen? En eigenlijk pas wanneer jij voor jouw gevoel echt keihard, bikkelhard bewijs hebt, pas dán durf je daadwerkelijk tot de confrontatie over te gaan?

En die telefoon, die Lizzl nu aanstipt en wat je zelf ook al aangaf, ook dat is iets wat niet klopt, wat niet goed voelt. Maar ook hiervoor geldt: ik kan niets bewijzen. Toch??Ja klopt, het tolt nogal in dat bovenkamertje van mij...
Je wil hem een tweede kans geven, maar hoe zeker weet je dat dit een tweede kans is?? Wie weet wat hij al allemaal gedaan heeft achter je rug om. Zijn profiel staat nog steeds op die site? Wie zegt dat hij niet al met andere vrouwen aan het mailen is. Jij hebt hem daar afgewezen, dat wil niet zeggen dat hij daarna gestopt is. Zoals het mij in de oren klinkt is hij op zoek naar een leuk avontuurtje waar jij vooral niet achter moet komen.

Je bent toch meer waard dan je zoiets te laten gebeuren? Kom op, raap je moed bij elkaar en confronteer hem. Zorg dat dit stopt en dat er duidelijkheid komt. Ja, grote kans dat er ruzie komt. Maar wat wil je dan? Wil je zo doorgaan? Wantrouwen hebben, een huis met hem kopen? Misschien heel lullig om te zeggen op dit moment, maar wanneer je samen een huis koopt, is het nog moeilijker om uit elkaar te gaan.
Ik geloof dat ik maar even kap met deze topic... Al die reacties en al die mensen die verwachten dat ik persoonlijk reageer....

Is het dan zo erg dat ik niet persoonlijk reageer, maar toch een antwoord geef op hun vragen?
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 15:42:

[...]

Dan zou ik deze topic nog maar eens goed doorlezen.

Er staan meerdere reacties van mijzelf waarin ik aangeef wat ik voel. Ik voel me misschien ook wel machteloos. Ik weet ook niet goed hoe ik het bij hem moet brengen. Ben het eens met een andere reactie. Die van dat hij er zich op een of andere manier toch weet uit te lullen... wat moet ik dan?

Boeien wat hij doet. Jij weet beter toch? Maar wat je dan moet doen? Vooral geloven wat hij zegt.

Dat je je machteloos voelt kan ik heel goed begrijpen. Weet je hoe je dat kunt stoppen? Door het niet te accepteren, door hem de deur te wijzen. Door voor jezelf te kiezen, door je niet zo te laten behandelen. Door hem te confronteren en dit te stoppen. Door te besluiten dat je dit niet wilt. Echt niet meer wilt, en niet je kop in het zand te steken.

Je mag zo doorgaan, doen alsof het goed komt, maar pas op dat je je straks niet zó machteloos voelt dat je denkt dat je het ook bent. Dat dit je overkomt en dat HIJ je dit aandoet, ipv te beseffen dat je het jezelf laat aandoen. Omdat je eigenlijk heel erg goed weet wat er aan de hand is.

Jij wil dat hij van je houdt en onvoorwaardelijk, exclusief voor jou kiest. Ik wil een miljoen winnen, ook al doe ik niet mee aan de lotto. Ik ben benieuwd welke van deze 2 wensen het eerst vervult wordt.
quote:wohman schreef op 08 januari 2009 @ 16:05:

Je wil hem een tweede kans geven, maar hoe zeker weet je dat dit een tweede kans is?? Wie weet wat hij al allemaal gedaan heeft achter je rug om. Zijn profiel staat nog steeds op die site? Wie zegt dat hij niet al met andere vrouwen aan het mailen is. Jij hebt hem daar afgewezen, dat wil niet zeggen dat hij daarna gestopt is. Zoals het mij in de oren klinkt is hij op zoek naar een leuk avontuurtje waar jij vooral niet achter moet komen.

Je bent toch meer waard dan je zoiets te laten gebeuren? Kom op, raap je moed bij elkaar en confronteer hem. Zorg dat dit stopt en dat er duidelijkheid komt. Ja, grote kans dat er ruzie komt. Maar wat wil je dan? Wil je zo doorgaan? Wantrouwen hebben, een huis met hem kopen? Misschien heel lullig om te zeggen op dit moment, maar wanneer je samen een huis koopt, is het nog moeilijker om uit elkaar te gaan.Dat weet ik ook wel. Elke keer als hij een huis laat zien hou ik de boot af. Dat ik het niets vind, in de verkeerde woonplaats staat of wat dan ook...
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:03:

[...]

Is zeker geen brutale vraag, maar als ik iedereen hier PERSOONLIJK ga beantwoorden zit ik alleen maar achter de pc en doe ik verder niets meer, is ook niet de bedoeling toch? Je vraagt: What's the point. Denk dat ik dat zelf niet weet. Zit behoorlijk met mezelf in de knoop op dit moment. Zoveel vragen en zo weinig antwoorden....

Nou. Dit is al iets...

Misschien moet je (sorry dat ik steeds in herhaling moet vallen) de randzaken (dus, daar gaan we weer; motor, fake dates en al dat geneuzel) aan de kant zetten en je op de hoofdzaken (wie ben ik, wat wil ik en wat moet ik daar voor doen/laten) concentreren.

Want nu speel je een gevaarlijk spel, zonder te weten wat je er mee wil en met het risico dat wat het je oplevert, je kapot maakt.

Want een ding weet Tante Nolo zeker; deze relatie gaat op een dag echt stuk en dan zit jij met de brokstukken (die je nu zelf maakt).

Zet 'm op meissie!
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:07:

Ik geloof dat ik maar even kap met deze topic... Al die reacties en al die mensen die verwachten dat ik persoonlijk reageer....

Is het dan zo erg dat ik niet persoonlijk reageer, maar toch een antwoord geef op hun vragen?

Niet met het topic kappen! Ik had net geschreven dat ik het zo goed vond dat je bleef!

Wel zou ik gewoon even lekker een kopje thee zetten, pen en papier erbij, en alles wat je dwars zit opschrijven. Voor jezelf. En daarnaast de redenen om wel door te gaan met de relatie. Hopelijk krijg je dan wel die helderheid.

denk dat er niet verwacht wordt dat je iedereen persoonlijk antwoord geeft als in: op ieder bericht reageren.

wat werd opgemerkt was dat je weinig inhoudelijk reageert.

je hoeft echt niet op elke post te reageren maar wat meer vertellen over wat er in j eomgaat zou fijn zijn en nu doe je dat ook al iets meer, dus denk dat het nu een topic wordt waar je misschien toch wel wat aan kunt hebben.

Is het dan zo erg dat ik niet persoonlijk reageer, maar toch een antwoord geef op hun vragen?Kleintuinkaboutertje toch. Zie je niet hoeveel mensen hier wel de moeite hebben genomen om PERSOONLIJK op JOUW vraag om hulp te reageren? Dan is het minimaal een beetje erg dat je daar uiteindelijk niet persoonlijk op terug reageert ja.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:09:

[...]

Dat weet ik ook wel. Elke keer als hij een huis laat zien hou ik de boot af. Dat ik het niets vind, in de verkeerde woonplaats staat of wat dan ook...Jokkebrokje...
Het is misschien wel goed om inderdaad even wat afstand te nemen, Kabouter. Ik herken het wel: dat je overspoelt wordt met (goedbedoelde) adviezen en raad, maar dat je op het laatst amper nog weet wat je nu zélf vindt en voelt.

Laat alles eens rustig op je inwerken, denk na over de reacties die je hier gekregen hebt. En ga na wat je zelf bij dit alles voelt. Waarschijnlijk zul je je zeer rot en verdrietig voelen. En wellicht is dit de opening voor jullie gesprek samen. Want dat er een gesprek moet komen, dat lijkt me meer dan duidelijk!

Sterkte, meid!
quote:wohman schreef op 08 januari 2009 @ 16:05:

Je bent toch meer waard dan je zoiets te laten gebeuren? Kom op, raap je moed bij elkaar en confronteer hem. Zorg dat dit stopt en dat er duidelijkheid komt. Ja, grote kans dat er ruzie komt. Maar wat wil je dan? Wil je zo doorgaan? Wantrouwen hebben, een huis met hem kopen? Misschien heel lullig om te zeggen op dit moment, maar wanneer je samen een huis koopt, is het nog moeilijker om uit elkaar te gaan.Geen idee of zijn profiel nog op die site staat. Heb ik niet weer naar gekeken....
Je moet helemaal zelf weten wat je doet. Je komt hier niet voor niks om advies vragen. Forummers hebben je allemaal geprobeerd goede adviezen te geven. Ik hoop dat je daar ook echt wat mee gaat doen.

Wat ik me nog afvroeg, kook jij niet van binnen? Je weet al langere tijd iets (erg vervelends) en zegt daar niks over om ruzie te vermijden. Jullie wonen samen? Hoe zit je dan nog samen aan de eettafel? Bij mij zou het op het voorste puntje van mn tong liggen om het onmiddellijk eruit te gooien.
quote:nologoes schreef op 08 januari 2009 @ 16:10:

[...]

Jokkebrokje...

Geen Jokkebrokje !!!

Dit is de waarheid!!!

Waarom denk je dat trouwens?

Is het dan zo erg dat ik niet persoonlijk reageer, maar toch een antwoord geef op hun vragen?Dat deed je eerst niet, maar dat gaat al een stuk beter. Dus blijf maar, we gaan de goede kant op.
Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....
quote:wohman schreef op 08 januari 2009 @ 16:11:

Je moet helemaal zelf weten wat je doet. Je komt hier niet voor niks om advies vragen. Forummers hebben je allemaal geprobeerd goede adviezen te geven. Ik hoop dat je daar ook echt wat mee gaat doen.

Wat ik me nog afvroeg, kook jij niet van binnen? Je weet al langere tijd iets (erg vervelends) en zegt daar niks over om ruzie te vermijden. Jullie wonen samen? Hoe zit je dan nog samen aan de eettafel? Bij mij zou het op het voorste puntje van mn tong liggen om het onmiddellijk eruit te gooien.Ik had er allang een pot arsenicum ingegooid hoor

[...]

Dat weet ik ook wel. Elke keer als hij een huis laat zien hou ik de boot af. Dat ik het niets vind, in de verkeerde woonplaats staat of wat dan ook...

is het niet juist een goede opening voor een gesprek over je relatie als ie je een huis laat zien?

dus geen smoesjes over verkeerde woonplaats maar gewoon: schat, ik wil nu eigenlijk geen huis met je kopen omdat ik twijfels heb over je oprechheid en onze relatie....
Vind het niet erg als je niet persoonlijk reageert, hoop dat je wel blijft lezen.

Kun je niet van je vriend eisen dat hij in zijn profiel op die site al aangeeft dat jullie een stel zijn op zoek naar een extra dame. Dan weet je zeker dat er alleen bi-dames reageren. Zeg hem dat jij de ame ook leuk moet vinden, en dat je daarom het password van zijn profiel wilt, zodat jij de dames in kwestie ook kan checken.

als iemand beterschap belooft ben je trouwens niet verplicht om m ook een tweede kans te geven. je kunt dat doen omdat jij dat wilt, maar je bent geen gemeen onmens als je ondanks de liefde die je voelt, besluit dat je niet verder kunt omdat het vertrouwen kapot is. veel vrouwen die hun vreemdgaande partner verlieten heben verdriet en houden nog wel van m. ze kunnen echter niet vergeven en willen niet leven met wantrouwen. als jij hem niet wilt of kunt vergeven, is dat een risico dat hij nam toen ie hiermee begon.

Of ben je bang dat hij jou aan de kant zet omdat hij jou niet meer vertrouwd als je opbiecht dat jij die aandere meid was.

[...]

Dat weet ik ook wel. Elke keer als hij een huis laat zien hou ik de boot af. Dat ik het niets vind, in de verkeerde woonplaats staat of wat dan ook...

In plaats van eerlijk te zeggen; ik heb twijfels over onze relatie. Ik vertrouw je niet (al dan niet terecht, maar wel op basis van...)

Dus: Jokkebrokje...
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:12:

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....Is hij geweldadig of ben je bang dat hij zijn schattigste gezicht op zet en smeekt om vergeving en je daar intrapt?
quote:wohman schreef op 08 januari 2009 @ 16:11:

Wat ik me nog afvroeg, kook jij niet van binnen? Je weet al langere tijd iets (erg vervelends) en zegt daar niks over om ruzie te vermijden. Jullie wonen samen? Hoe zit je dan nog samen aan de eettafel? Bij mij zou het op het voorste puntje van mn tong liggen om het onmiddellijk eruit te gooien.

Geloof me, het ligt elk moment op het puntje van mijn tong...

Maar net wat ik eerder zei, ik weet niet goed hoe te brengen.

En de mensen hier kennen hem niet, weten niet hoe hij is als we ruzie hebben....
Tja.. het zou zooooo makkelijk zijn... als je niet van mn zou houden of als je m makkelijk kon laten gaan...

Je moet roeien met de riemen die je hebt.. ik lees uit je postings dat je m eigelijk nog niet wilt/kan laten gaan. Maar ik lees ook dat dit niet de relatie is die je wilt. Je kan hier niet tussenin blijven schipperen, dan breek je. Dus je zal iets moeten doen.

Je kan hem niet veranderen, je kan m niet laten doen wat je zou willen dat ie zou doen. Dat zie je wel aan je mailgedoe. Hij reageert niet zoals jij wilt. Of ie nou wel of niet sex met iemand zou hebben als ie ermee had afgesproken is niet helemaal relevant, ik zou me daar dan ook niet meer op richten.

Ik zou met de billen bloot gaan, vertellen wat je ontdekt hebt en dat je daar van geschrokken bent. Probeer geen ruzie te maken maar te praten. Aangezien jouw doel is om samen te blijven, is dat ook iets wat je bij het gesprek in je achterhoofd moet proberen te houden. Schreeuwen en schelden helpt dan niet. Het lijkt me in jouw geval veel nuttiger om te weten waarom hij dit doet dan hoe ver hij gegaan zou zijn. Is jullie leven samen voor hem niet voldoening genoeg? Is hij zo verveeld door het dagelijkse leven dat hij spanning in een makkelijke hoek zoekt? Wil hij meerdere sexpartners? Probeer een antwoord te achterhalen en match dit met jouw eigen behoeftes. Matcht het niet, wees dan eerlijk en kies dan voor jezelf. Jij bent verantwoordelijk voor je eigelijk geluk, wordt je hier niet gelukkig van dan kies je voor je eigen ongeluk door te blijven.

Succes! Zal heel moeilijk voor je zijn.

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....Raken we hier een belangrijke kern?

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....

beschrijf het eens.....

(ken het wel hoor, ik ging confrontaties met mijn man ook liever uit de weg om hoe hij zou reageren maar daar gaat het probleem echt niet van weg hoor)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven