vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
Meid je weet zelf ook wel dat het niet goed zit tussen jullie.

Er zal toch echt een (of meerdere) gesprek moeten komen. De vraag is alleen wanneer jij het aandurft en de zaken op een rijtje hebt.
Als je niet weet hoe te beginnen, misschien kan je het dan in een brief schrijven die hij leest als je er bij bent?
Hoe is hij dan als er ruzie is?
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:12:

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....Vertel, hoe is hij dan als jullie ruzie hebben? Wordt hij driftig? Dat lijkt me al een karaktertrek die ik niet zou zoeken in een man. Als dat zo is kan ik me heel goed voorstellen dat je schrik hebt om hem ermee te confronteren.
quote:wohman schreef op 08 januari 2009 @ 16:11:

Wat ik me nog afvroeg, kook jij niet van binnen? Je weet al langere tijd iets (erg vervelends) en zegt daar niks over om ruzie te vermijden. Jullie wonen samen? Hoe zit je dan nog samen aan de eettafel? Bij mij zou het op het voorste puntje van mn tong liggen om het onmiddellijk eruit te gooien.quote:Zwieber schreef op 08 januari 2009 @ 16:13:

Ik had er allang een pot arsenicum ingegooid hoor Ik zou het ook niet zo lang stil kunnen houden. Alleen al niet omdat ik van schrik zoveel adrenaline zou aanmaken dat ik niet normaal zou kunnen functioneren. Ik zou slapeloze nachten hebben, pakjes sigaretten roken (als ex-roker), niet kunnen eten, zo'n kort lontje hebben dat ik als een strijker zou reageren....

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....

Wwaarom wil je een relatie met iemand die zo vreselijk is als er ruzie is? waar is de gelijkwaardigheid in je relatie als jij alles maar moet slikken omdat er geen ruzie mag komen?

ik ben niet bang voor meningsverschilen of confrontaties met mijn partner. je bent twee verschillende individuen, he is normaal om af en toe te bosten. In een gelijkwaardige stabioel relatie kun je dan uitpraten, een compromis sluiten en water bij de wijn doen of "agree to disagree". maakt de relatie niet beter of slechter. Als jij dingen ontdenkt waaruit blijkt dat ie je bedriegt, maar je durft e confrontatie niet aan omdat wij niet weten hoe erg hij is als er ruzie is, dan lijkt me dat alleen maar des te meer reden om deze meneer uit je leven te kinkelen.

En dus idd geen smoesjes op te hangen over waarom een huis niet goed is. maar echt zeggen wat jij denkt, voelt en wilt, dat ben je in deze relatie al heel lang geleden kwijtgeraakt.

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....Dat klinkt eigenlijk een beetje eng, Kaboutertje
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 15:57:

[...]

Beiden is voldoende.

Kan iemand zich voorstellen hoe zo'n moeilijke situatie ik dit vind?

Ik weet nu al zeker dat er knallende ruzie gaat komen als ik hem er mee confronteer. Op deze opmerken zal van 1 van jullie natuurlijk de vraag komen of ik dat erg vindt. Nee natuurlijk niet. Logisch dat er ruzie komt. Maar ik ken hem... misschien wel beter dan dat hij zichzelf kent. Hij zal gaan zeggen dat hij het allemaal niet zo bedoelt heeft, dat hij van me houdt en dat ie me niet kwijt wil en dat hij het de volgende keer anders zal doen door mij van te voren in te lichten als hij iets van plan is. Dit is de eerste keer dat ik zoiets verneem. Ik hoop tenminste dat hij niet al eerder zoiets heeft uitgevreten. Is het dan een rare gedachte dat ik hem een tweede kans wil geven?De vraag was of dat ene of het andere het breekpunt was, en in dat geval is het raar dat je het nog een kans wilt geven. Daarbij heb je hem al tig kansen gegeven, want al weet je van 1 mailcontact, hij heeft al vele keren tegen je gelogen.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 15:57:

[...]

Beiden is voldoende.

Kan iemand zich voorstellen hoe zo'n moeilijke situatie ik dit vind?

Ik weet nu al zeker dat er knallende ruzie gaat komen als ik hem er mee confronteer. Op deze opmerken zal van 1 van jullie natuurlijk de vraag komen of ik dat erg vindt. Nee natuurlijk niet. Logisch dat er ruzie komt. Maar ik ken hem... misschien wel beter dan dat hij zichzelf kent. Hij zal gaan zeggen dat hij het allemaal niet zo bedoelt heeft, dat hij van me houdt en dat ie me niet kwijt wil en dat hij het de volgende keer anders zal doen door mij van te voren in te lichten als hij iets van plan is. Dit is de eerste keer dat ik zoiets verneem. Ik hoop tenminste dat hij niet al eerder zoiets heeft uitgevreten. Is het dan een rare gedachte dat ik hem een tweede kans wil geven?

Hallo!

Misschien kun je eens op mijn postings reageren en niet alleen op die postings waarvan je in de verdediging schiet.

Ik zit je al pagina's lang te begrijpen en probeer je uit te leggen hoe ik jouw situatie zie, omdat ik 'm min of meer kan vergelijken met de situatie waar ik zelf ooit in zat.

Jij moet doen wat jij wil, en ook nog eens op de manier waarop je het zelf wil. Niemand kan jou tegenhouden, je leeft je eigen leven en stelt je eigen grenzen. Zolang jij nog een kans ziet op het herstellen van deze relatie en je wil die kans grijpen dan moet je dat vooral doen.

Ik zal nogmaals benadrukken dat ik voor jou hoop, dat je op een dag, wanneer dan ook, inziet dat leven zoals jij nu doet, niet goed is voor je en dat je misschien wel gelukkiger bent zonder iemand die tegen je liegt. Dat is op dit moment nog niet zo. Prima. Zolang jij je niet opstelt als een slachtoffer maar heel goed weet waar je me bezig bent, mijn zegen heb je!

Je weet hoe het zit, je hebt nu ervaring en als het weer gebeurt wees dan niet verbaasd, de voortekenen voorspellen dat je vriend niet overloopt van scrupules.

Maar als jij er mee kunt leven, laat niemands mening je dan in de weg staan.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:07:

Ik geloof dat ik maar even kap met deze topic... Al die reacties en al die mensen die verwachten dat ik persoonlijk reageer....

Is het dan zo erg dat ik niet persoonlijk reageer, maar toch een antwoord geef op hun vragen?

Dat doe je maar heel selectief hoor.

Alleen de reacties die op je zenuwen werken behandel je, de rest lees je blijkbaar niet eens.

Jullie kennen hem niet. Jullie weten niet hoe hij is als er ruzie is....

Goed, ook dat heb ik al aangehaald in een posting op pagina 7 of 8 of zo, dat jij geconditioneerd gedrag vertoont. Je hebt dus blijkbaar al van alles meegemaakt met deze man waardoor je hem niet durft te confronteren.

Je woont samen met iemand waar je bang voor bent begrijp ik? Hij is op z'n zachtst gezegd niet erg blij als jij hem confronteert met iets negatiefs over hemzelf?

Dat zou ook je enorme angst om te stoppen met deze relatie verklaren. Houden van is bij jou ook voor een deel bang zijn dus?

Meid, je kunt het ons rustig vertellen, je bent niet alleen. Ik bleef 10 jaar bij iemand waar ik het voor in mijn broek deed. Ik had nog liever dat hij me bedroog en dat ik het niet wist dan dat ik er achter kwam en er iets mee moest. Want dan kon ik geweld, bedreigingen en vernederingen verwachten.

Hopelijk is dat bij jou niet zo maar als het wel zo is, praat er dan alsjeblieft over....
quote:Lizzl schreef op 08 januari 2009 @ 16:03:

[...]

Madhe, dank voor je input Graag gedaan meissie.Therapie loont beslist en langzaam maar zeker gaat het steeds beter. Hoeft ook niet snel, zolang het maar goed gebeurd!! Zowel mijn therapeut als mijn vriend, is volledig op de hoogte van mijn gevoelens, angsten, ervaringen. En dat je vriend volledig op de hoogte is van je gevoelens etc getuigt weer van een heel groot vertrouwen. Volgens mij ben je al verder dan je zelf in de gaten hebt. Dat is al een hele opluchting, want ik heb er nooit over gepraat - hoezo slopend?

Dit verhaal van Kaboutertje is eigenlijk erg slecht voor me - dit soort verhalen kunnen mijn stemmetje voeden. Kan ik me ook weer goed voorstellen, je gedachten gaan dan toch naar dat soort situaties. Zomaar.... alsof ik er niets over te zeggen heb. Dat is misschien nog net een stapje verder om dat onder controle te krijgen. En of je dat ooit helemaal kunt controleren is ook maar de vraag. Onzin natuurlijk, daarom spreek ik mezelf soms streng toe (ik en m'n stemmetje )

Maar eigenlijk laat ik dergelijke verhalen volledig links liggen. Moet ik alleen eerst nog wel afleren om na het opstarten van mijn laptop, automatisch naar forum.viva.nl te surfen AAARRRGGGHHH tell me about it hahahaha
Lief kleintuinkaboutertje.

Ik hoop dat je deze reactie nog wilt lezen en op je in wilt laten werken...

Alle (felle) postings zullen je hier onderhand wel duizelen. Zo veel terwijl je al zo veel aan je hoofd hebt. Je schiet er van in de verdediging. Logisch, want (bijna) iedereen zegt dat je van die man af moet, maar zelf ben je nog niet zo ver. Je weet wel dat het niet goed zit, maar je houdt nog van hem en je bent bang voor de confrontatie. Van de zijlijn is het makkelijk brullen (de forummers hier), maar als je hoofd en je hart elkaar tegenspreken en al je informatie gaat duizelen valt het niet mee om het overzicht te bewaren.

Eleonora's posts zijn voor jou denk ik wel zinnig, aangezien zij in een soortgelijke relatie heeft gezeten.

Ik denk dat je het beste even afstand kunt nemen van het forum en van de situatie. Kun je ergens heen? Logeren bij je moeder een vriendin, of iets? En probeer dan te praten, of schrijf het op, de tip die ik je al eerder gaf. Het is tijd om naar jezelf te kijken. Wat wil jij, wat zoek jij, wat zijn jouw grenzen en hoe past je vriend en de relatie in deze?

Echt meis, zolang je geen afstand neemt blijf je overstelpt worden door informatie, gevoelens, tegenstrijdigheid. Neem rust, neem afstand.

Voor je eigen bestwil.
quote:nologoes schreef op 08 januari 2009 @ 16:14:

[...]

Raken we hier een belangrijke kern?ja
Pluk, je bent een wijze vrouw.

Ik denk dat als Kabouter bang is voor haar vriend ze absoluut niet weg zal gaan om afstand te nemen. Hoe jammer ook want ik ben het met je eens, dat zou haar lucht geven.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:46:

[...]

ja

Heb je mijn postings gelezen?

Durf je er met ons over te praten?
Wil toch nog wat vragen/opmerken...

Staat er in jouw profiel een foto?

En wat betreft zijn smoes dat het gaat om iemand te zoeken voor jullie trio... Heb je daarop geen een keer gereageerd met: Heb je een foto van haar gezien? of: Ik wil dan wel graag mee keuren of: Ik wil graag weten hoe ze eruit ziet, wil je even je account openen?

Foto's zijn bij dit soort acties toch best belangrijk lijkt mij... Dus vroeg ik me af of je zomaar willekeurig een foto van het Internet hebt geplukt of dat je vriend zelfs op basis van een foto-loos profiel wilt afspreken...
quote:wohman schreef op 08 januari 2009 @ 16:18:

[...]

Vertel, hoe is hij dan als jullie ruzie hebben? Wordt hij driftig? Dat lijkt me al een karaktertrek die ik niet zou zoeken in een man. Als dat zo is kan ik me heel goed voorstellen dat je schrik hebt om hem ermee te confronteren.Er zitten dan twee kanten aan hem. Dan kan hij ineens twee persoonlijkheden zijn. Of hij wordt kwaad, gaat tieren, knijpt me in mijn armen tot ze blauw zijn... Of.... en is nog erger... Hij zegt helemaal niets....
quote:eleonora schreef op 08 januari 2009 @ 16:31:

[...]

Hallo!

Misschien kun je eens op mijn postings reageren en niet alleen op die postings waarvan je in de verdediging schiet.

Ik zit je al pagina's lang te begrijpen en probeer je uit te leggen hoe ik jouw situatie zie, omdat ik 'm min of meer kan vergelijken met de situatie waar ik zelf ooit in zat.

Jij moet doen wat jij wil, en ook nog eens op de manier waarop je het zelf wil. Niemand kan jou tegenhouden, je leeft je eigen leven en stelt je eigen grenzen. Zolang jij nog een kans ziet op het herstellen van deze relatie en je wil die kans grijpen dan moet je dat vooral doen.

Ik zal nogmaals benadrukken dat ik voor jou hoop, dat je op een dag, wanneer dan ook, inziet dat leven zoals jij nu doet, niet goed is voor je en dat je misschien wel gelukkiger bent zonder iemand die tegen je liegt. Dat is op dit moment nog niet zo. Prima. Zolang jij je niet opstelt als een slachtoffer maar heel goed weet waar je me bezig bent, mijn zegen heb je!

Je weet hoe het zit, je hebt nu ervaring en als het weer gebeurt wees dan niet verbaasd, de voortekenen voorspellen dat je vriend niet overloopt van scrupules.

Maar als jij er mee kunt leven, laat niemands mening je dan in de weg staan.

Ik weet ook wel dat het zo niet langer gaat en niet goed voor me is, dat begin ik steeds meer aan mezelf te merken. Ik begin nu soms ook aan mezelf te twijfelen.... Ik weet wat ik wil, dan weer weet ik niet wat ik wil. Ik weet wat ik moet doen, maar aan de andere kant weet ik het ook weer niet en vooral niet hoe. Een brief schrijven is ook een optie idd...

Ik kan met deze situatie dus absoluut niet leven....
quote:eleonora schreef op 08 januari 2009 @ 16:33:

[...]

Dat doe je maar heel selectief hoor.

Alleen de reacties die op je zenuwen werken behandel je, de rest lees je blijkbaar niet eens.Ik lees alles!!!
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:48:

[...]

Er zitten dan twee kanten aan hem. Dan kan hij ineens twee persoonlijkheden zijn. Of hij wordt kwaad, gaat tieren, knijpt me in mijn armen tot ze blauw zijn... Of.... en is nog erger... Hij zegt helemaal niets....Ben je bang voor hem? Durf je daarom de confrontatie niet aan? Ik begrijp dat je dat heel moeilijk vind namelijk. Als je niet weet hoe iemand reageert dan is dat een risico...
quote:eleonora schreef op 08 januari 2009 @ 16:38:

[...]

Goed, ook dat heb ik al aangehaald in een posting op pagina 7 of 8 of zo, dat jij geconditioneerd gedrag vertoont. Je hebt dus blijkbaar al van alles meegemaakt met deze man waardoor je hem niet durft te confronteren.

Je woont samen met iemand waar je bang voor bent begrijp ik? Hij is op z'n zachtst gezegd niet erg blij als jij hem confronteert met iets negatiefs over hemzelf?

Dat zou ook je enorme angst om te stoppen met deze relatie verklaren. Houden van is bij jou ook voor een deel bang zijn dus?

Meid, je kunt het ons rustig vertellen, je bent niet alleen. Ik bleef 10 jaar bij iemand waar ik het voor in mijn broek deed. Ik had nog liever dat hij me bedroog en dat ik het niet wist dan dat ik er achter kwam en er iets mee moest. Want dan kon ik geweld, bedreigingen en vernederingen verwachten.

Hopelijk is dat bij jou niet zo maar als het wel zo is, praat er dan alsjeblieft over....Zo is het dus wel, maar het is zo verdomd moeilijk om daar met iemand over te praten. Ik durf het er zelfs niet met mijn oudste broertje over te hebben, of mijn beste vriendin, die ik normaal gesproken alles vertel....
quote:eleonora schreef op 08 januari 2009 @ 16:46:

Pluk, je bent een wijze vrouw.

Ik denk dat als Kabouter bang is voor haar vriend ze absoluut niet weg zal gaan om afstand te nemen. Hoe jammer ook want ik ben het met je eens, dat zou haar lucht geven.

Van jou geleerd leo, o.a. en een aantal andere posters hier op het forum. Dus steek die maar in je zak

Het is echt zo makkelijk om iemand keihard de waarheid te verkondigen, zou het zelf ook het liefste doen. Maar je bereikt er vaak weinig mee. Die ander kruipt nog verder weg in zn schulp, vooral als het allemaal al zo gevoelig ligt. En we hebben allemaal zo onze zwakke plekken. Bovendien, als je in een situatie zit is het zoveel moeilijker en onoverzichtelijker dan vanaf de zijlijn. Inzicht en invoelen werkt dan vaak beter dan een schop onder de kont. Maar goed dit is een beetje offtopic. Zou wel een nieuw topic kunnen openen wat je aan dit forum gehad hebt (wijsheid en inzichten door ervaring van anderen, absoluut!).
quote:plukvandepetteflat schreef op 08 januari 2009 @ 16:43:

Lief kleintuinkaboutertje.

Ik hoop dat je deze reactie nog wilt lezen en op je in wilt laten werken...

Alle (felle) postings zullen je hier onderhand wel duizelen. Zo veel terwijl je al zo veel aan je hoofd hebt. Je schiet er van in de verdediging. Logisch, want (bijna) iedereen zegt dat je van die man af moet, maar zelf ben je nog niet zo ver. Je weet wel dat het niet goed zit, maar je houdt nog van hem en je bent bang voor de confrontatie. Van de zijlijn is het makkelijk brullen (de forummers hier), maar als je hoofd en je hart elkaar tegenspreken en al je informatie gaat duizelen valt het niet mee om het overzicht te bewaren.

Eleonora's posts zijn voor jou denk ik wel zinnig, aangezien zij in een soortgelijke relatie heeft gezeten.

Ik denk dat je het beste even afstand kunt nemen van het forum en van de situatie. Kun je ergens heen? Logeren bij je moeder een vriendin, of iets? En probeer dan te praten, of schrijf het op, de tip die ik je al eerder gaf. Het is tijd om naar jezelf te kijken. Wat wil jij, wat zoek jij, wat zijn jouw grenzen en hoe past je vriend en de relatie in deze?

Echt meis, zolang je geen afstand neemt blijf je overstelpt worden door informatie, gevoelens, tegenstrijdigheid. Neem rust, neem afstand.

Voor je eigen bestwil.Logeren bij mijn ouders?? Was dat maar waar. Die wonen al vijf jaar in frankrijk. Is een beetje ver van mijn werk.
Waarom twijfel je aan jezelf?

Ik denk dat je diep van binnen wel weet en voelt wat je zou moeten doen, maar je wilt er niet aan. Je zou het liefst willen dat je relatie goed is en je wilt hem zien zoals je hem soms ook ziet: de goeie kant van hem.

Maar je kunt er niet omheen dat je bij tijden toch geconfronteerd wordt met gedrag van hem waarvan je weet dat dit niet juist is.

En uit angst en hoop blijf je zitten waar je zit.

Is het zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven