Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
@vlinder: pas jij echt al in je normale kleren? Wat goed zeg! Dat duurde bij mij heel lang.

En de bugaboo is ook mooi (de inhoud nog mooier ).
Goedemorgen allemaal,

Hier gaat alles goed. we vinden steeds meer onze draai en leren Mark beter kennen. mark wil nog steeds niet aan de borst drinken, dus ik ben nog aan het kolven. Hoewel ik per dag ongeveer 600 cc kolf is dit nog niet voldoende voor ons hongerige mannetje. 's nachts geven we dus kunstvoeding. Vanaf maandag ga ik proberen mijn productie weer wat op te krikken.

Vlinder, pittig verhaal van je bevalling. Als je wilt kan je nog eens een uitgebreide versie prive zetten, om het nog een stukje meer van je af te schrijven.

Mooi en origineel geboortekaartje trouwens. Wil je een keer wat extra uitleg geven bij het citaat uit de bijbel als je daar tijd voor hebt?

Lees veel over tranen, maar heb daar eigenlijk helemaal geen last van. Alleen toen van de week de kolf voor de 3e keer kapot was zag ik het niet meer zitten en kon ik er wat traantjes uitpersen. Verders blijft het hier droog. Ben ik de enige zonder tranen?

Vandaag is oma jarig dus vanavond is een soort van vuurdoop voor onze uk. Ben benieuwd hoe die die drukte vindt. Met de kerst werd ie er een beetje onrustig van.

Nu snel aan de sop, want 1 van de katten heeft iets ondergepist
Vlinder dat je ze al durfde te passen je eigen kleding, die moed heb ik nog niet! Daarbij weet ik dat eigen kleding nu nog te strak op het litteken gaat duwen dus stel het nog even uit. Lastige is alleen dat positiekleding echt giga afzakt!

plukkie tjee wat een productie kolf jij zeg en dan nog niet genoeg. Lijkt me een hele klus.

Ben benieuwd hoe Mark het vanavond doet. Merk dat Ruben ook onrustig is na zulke acties. Heeft toch inpact op al die kleintjes.

Heerlijke nacht gehad. Ruben wilde om 7.30 nog wat drinken en we hadden zoiets van nog een uurtje liggen en dan gaan we eruit. Sliepen we door tot 10.45 omdat we wakker werden gebeld, was wel erg lekker!

Wel leuk hij is soms ook wat meer wakker en is zo leuk dan! Vannochtend mocht hij met pluisman onder de douche was ook helemaal leuk, kan hij echt zo van genieten. Toen die nog in mijn buik zat vond hij douchen ook altijd al zo leuk werd echt boos als de straal weg was.

pebbles hoe gaat die nu met jou? Alweer helemaal gewend aan moeder van 2 zijn en werken en alles?

Mibb lekker bijna verlof!

Hoorde gister dat mijn werk al aan het aftellen is totdat ik weer kom, nou ik niet!
Kraamtranen heb ik ook geen last van gehad, bij allebei de kinderen niet. Maar ik heb dan ook twee hele "ontspannen" bevallingen en kraamweken gehad.

Bedankt voor alle mooie kaartjes trouwens. Ze staan hier heel mooi te zijn. Zo grappig dat je iemand terug herkend in het kaartje.

Hier gaat alles goed. Eva heeft het doorslapen nog steeds niet echt door maar verder is ze een voorbeeldbaby. Moeder van 2 zijn is wat meer werk maar ik vind het alleen maar leuk. Werken valt me tot nu toe wel tegen. Niet zozeer het werken maar het weg zijn van huis. Maandenlang hebben we een heel relaxt leventje geleid waarbij we opstonden als we wakker waren, rustig gingen aankleden en ontbijten en dan pas echt aan de dag begonnen. Nu met het werken begint het gehaast weer om iedereen op tijd, met kleren aan en volle magen afgeleverd te krijgen om daarna zelf door te racen naar mijn werk. En 's middags alles weer in omgekeerde volgorde.

Vanaf 1 februari heb ik een nieuwe baan waar ik op de fiets heen kan. Het scheelt maar een minuut of 20 enkele reis maar ik hoop dat die 40 minuten extra net wat meer rust geven (of wat meer slaap ).

@plukkie: lastig dat je nog steeds alles moet kolven maar wel super dat je het doet!! En wat een zuiplapje zeg dat hij aan 600 cc nog niet genoeg heeft.

@pluis: leuk dat je werk je graag terug ziet maar ik kan me voorstellen dat je daar nog lang niet aan moet denken (en dat hoeft gelukkig ook nog een hele tijd niet).

Eerst iedereen nog een goed, gezond en vooral gelukkig 2009 toegewenst!

En dan Vlinder nog van harte gefeliciteerd, ook voor Vlinderman natuurlijk!!! Bevalling klinkt heftig, praat het maar lekker van je af. Het belangrijkst is dat nu alles goed is.

Wat kilo's betreft, hier ook meer dan 20 kilo erbij gehad, en uiteindelijk (een maand of 9 na de zwangerschap zelfs 2 kilo lichter dan voorheen, is nu mijn stabiele gewicht).

@Freddy, bij gingen de laatse 4-5 kilo er pas af nadat ik stopte met de bv, het kan zijn dat je lichaam nog tot zolang een bepaalde reserve vast houdt....

Oeps, dochter is al wakker, heerlijk dat kletsen door de babyfoon. Kom misschien straks nog even weer, ze wil nu naar "menene"....
ik ben ook erg blij met mijn bugaboo pebbles, het is zo gek aan de ene kant voelt het nog heel vreemd als ik over straat loop dat de kleine man echt bij mij hoort en aan de andere kant zou ik hem echt niet meer kunnen missen. lekker dat je werk straks wat dichterbij is, kan net dat verschil maken. hoe oud is eva nu?

pluk, hoe was het bij je oma? heeft de kleine zich goed gehouden? en alleen maar lekker toch dat je geen last hebt gehad van kraamtranen. ik wil prive wel een keer wat zeggen over de tekst op het kaartje als ik dat hier doe is de kans op herkenbaarheid denk wel aanwezig.

pluis, het scheelt denk wel dat jij een wond op je buik hebt en ik niet, anders had ik misschien ook nog niet mijn eigen kleren uit de kast gepakt. ik ga vanavond bij schoonouders op de weegschaal denk dat ik nog ongeveer 2 kilo eraf moet krijgen... ben benieuwd...

bedankt beer, 'menene' klinkt wel lief!
Vlinder, ik vind het heel knap hoor, nu al in je eigen kleren!!! En leuk he, wandelen. Hoewel vandaag, met die sneeuw.. (Hier ligt meer dan 15 cm, nog steeds...)

Kletsen is ook een hele leuke fase, vooral als ze in bed ligt voor ze in slaap valt, dan is ze toch een beetje de dag aan het verwerken, en dat hoor je dan terug op de babyfoon. Ze heeft ook door dat als ze mama roept dat ik dan kom. Dat is dus maximaal 2x en dan niet meer, en dat kan ik haar dan ook duidelijk maken..... En verder leert ze iedere dag nieuwe woordjes, soms is het wel een beetje gokken wat ze bedoelt, maar dat maakt het ook weer leuk...

Pebbles, druk hoor met werken, het lijkt me ook een heel gedoe met 2 kleintjes, zeker in deze leeftijd. Floor al echter wel steeds zelfstandiger worden, toch? En nog 1 maandje, uitwerken, overdragen en dan weer met frisse energie beginnen!!!

Hier dus vandaag veel sneeuw, lekker rustig aan gedaan, moet morgen weer beginnen.....
hier bijna geen sneeuw beer, wel koud. leuk dat praten!

ik heb foto's van onze uk prive gezet.

verder is het misschien handig om (als we inderdaad binnenkort willen meeten) hier een datum af te spreken en dan prive de plaats. omdat iedereen hier vaker leest. als we een concreet voorstel hebben voor een datum zou mibb dat ook even bovenin het openingsbericht kunnen zetten. maar dus eerst beslissen wanneer het kan en wie er sowieso willen.

liefs vlinder
Het is hier qutweer. -15, een laag van 10 centimeter bevroren sneeuw dus spekglad waar je met de kinderwagen niet door komt, mijn man is ziek, het huis is stoffig en ik heb nergens zin in vandaag.
luibi lekker e boel de boel laten morgen is er weer eenn dag om te stoffen.

vliner leuke foto's!

voor wat betreft het afspreken tot half maart kan ik bijna altijd wel.

misscien handig om te kijken wie er willen komen en waar we wonen zodat we de afspreekplek er een beetje op kunnen aanpassen!

pebbles grappig dat je de kaartjes vind passen bij de persoon, zijn ook 3 verschillende kaartjes. Ben benieuwd welk beeld je bij mij hebt.

sinds gister heeft ruben de speen ontdekt. Hij wilde hem eerst niet maar heeft wel veel zuigbehoefte(sabbelde nu op onze vingers, mijn borst of probeerde zijn duim te vinden en at is soms best lastig) vind speen heerlijk maar is hem ook regelmatig zoek.

wel een fantastisch gezicht zo een klein koppie en zo een speen. Zal later er een foto van prive zetten
Ik heb 38.2. Mijn man is ook ziek. Wie zorgt er nu voor ons menneke??

Dan maar een heleboel paracetamol...
ah liubi balen zeg.

leuk he die verschillende kaartjes? pluis jouw kamertje was toch ook met die ... die op het kaartje stonden?

net terug van controle in het zh. ons mannetje is na afgelopen donderdag weer afgevallen. met geboorte was hij 3360 vorige maandag was hij 3260 dus ging goed, donderdag 3220 en 3150. dus ik heb net het kolven terug gebracht naar een keer per dag en nu moet ik weer meer gaan kolven zodat we meer kunnen bijvoeden, verder goed eten... donderdag komt CB langs dus weer wegen en dan voor maandag een weegafspraak maken op CB, dinsdag belt kinderarts en als hij niet is aangekomen moeten we weer langs komen.... ik had gehoopt dat na de stuwings dagen kleini man en melkproductie op elkaar afgestemd zouden zijn, maar helaas....
Dag meiden,

Even een kort ego berichtje, zit grieperig thuis en ben super moe, maar wilde even zeggen dat de groeiecho van vanmiddag super was. Die kleine doet het geweldig en ligt precies op schema. Ik zou volgens de echoscopiste 31w5d zwanger zijn, ik ben 31w3d, dus dat verschil is nihil.

Heerlijk gevoel!

Ik kom als de griep vertrokken is terug om bij te lezen en bij te kletsen hoor! Had ook alweer veel te lang geschreven bij de maartmama's, dus nu weer moe, gaaap!

Liefs,

Mibb
Mibb fijn dat alles goed gaat....

Vlinder hoop dat hij snel goed gaat groeien....Hoe is het met jou?

Liubi...voor een moeder gaat het blijkbaar altijd door he?
Beer, gezellig als ze zo aan het kletsen is.

Vlinder, ga zo weer even naar je foto's kijken.Is ie al veel veranderd? Balen zeg dat die kleine zo aan het afvallen is. En dat terwijl ie eergisteren of zo de hele dag heeft lopen lurken.

Sluit me verder aan bij Pluis voor wat betreft een meeting. Kan ook tot half maart zowat iedere dag.

Tot nu toe willen

Vlinder,

Pluis,

Plukkie er bij zijn

liubi, beterschap meis. kan je nog een beetje hulp van buitenaf inschakelen voor jullie mannetje?

Mibb, super dat de groeiecho helemaal goed is.

Blijf je wel een beetje goed voor jezelf zorgen? gaat voor jou nu ook wel erg opschieten zeg. Nog maar een paar weekjes en dan zit je op de magische 37 weken.
mibb en luibi beterschap hopelijk zijn jullie snel weer opgeknapt!

Vlinder kaartje is idd als thema van het kamertje hebben ook een groot schilderij er van hangen. Grappige is alleen dat Ruben daar nog niet heeft geslapen

vlinder herkenbaar hoor het groei verhaal. Ruben dronk ook viel maar kwam niet aan terwijl hij wle tevreden was en genoeg luiers had per dag. Is nu uiteindelijk goed gekomen en sinds vandaag weer op geboortegewicht. Dus zet door! Het is de moeite waard.
mib, beterschap! rust lekker uit, vroeg je bedje in!

hier slaapt ie ook niet heel veel in zijn eigen kamer hoor, pluis. af en toe smiddags en meestal het laatste stukje van de nacht. dan heeft ie ergens tussen half vier en half zes gegeten en hij huilt zichzelf dan in slaap maar dat kunnen manlief en ik op dat tijdstip niet zo goed hebben dus dat mag hij lekker in zijn eigen kamertje doen... leuk dat het kaartje hetzelfde thema had, was het eerste wat ik dacht tpoen ik de kaart zag! bedankt voor de bemeodiging ik ga nog even door met bv hoop dat het helpt...
@Liubi en mibb, beterschap!

Wij zijn rond kerst en oud en nieuw af en aan omstebeurt met zijn drieën ziek geweest en da was wel even aanpoten ja.

@Vlinder, jammer dat je nog wat zorgen hebt over zoons gewicht. Maar hopelijk maak je je niet al te druk. Het CB werkt met curves en gemiddelden en geen enkele baby is gemiddeld. Hoe waren je man en jij als baby, dat geeft misschien ook enig houvast?

Vanavond hebben we bakzeil gehaald. We waren gezellig eten bij mijn broertje en zijn gezinnetje maar meisje werd wakker en was te moe om nog in slaap te vallen. Vreemde omgeving, huilen ->hysterisch huilen. Dat is al het gedoe niet waard en dus zijn we snel in de auto gestapt. Vond het zielig voor haar. In de auto en nu in haar eigen bedje ligt ze gelukkig diep te slapen. Soms gaat het allemaal prima als we met haar weg zijn en soms dus niet. En waar het dan aan ligt?
Nou ik heb al twee dagen koorts. Gisteren zelfs 39.5. Ik word echt niet goed van al die kwalen na de bevalling. Het is elke keer weer wat. Dan weer vreemde spierpijn, dan weer verkouden, dan weer griep. Mijn weerstand is na de bevalling echt helemaal weg. Ik hoop op betere tijden. Volgende maand weer een week of 2 'kuren' bij mijn ouders.
Sorry, ff kort ego-berichtje.

Leuk gesprek gehad met nieuwe gastouder, hele leuke vrouw, dus dat gaat helemaal goed komen, vrijdag gaat hij daar alvast een ochtend wennen. Vandaag eerste dag gewerkt en zoontje op het kdv. Hij moet nog vreselijk wennen aan alle geluiden, slaapt niet zo goed en huilt veel, maar hopelijk gaat dat steeds beter. Ik moest ook vreselijk wennen op het werk, zo raar zonder zoontje, had af en toe de tranen in mijn ogen. Kolven gaat niet zo goed, althans niet genoeg, dus als mijn voorraad in de vriezer op is, krijgt hij deels kunstvoeding overdag, jammer, maar is niet anders, kan niet vaker dan 3 keer kolven op een dag. Nu ben ik helemaal kapot, wat een spanning en energie zo'n eerste dag, pffffffffffff

Later deze week weer een sociaal berichtje
Freddy fijn dat je zo een goed gevoel hebt bij het nieuwe gastouder gezin.

En zo een eerste dag werken na zoveel maanden vrij lijkt me ook echt slopend.

Wat betreft het huilen op kdv dat is vaak zo de eerste keren. Zoveel nieuwe indrukken en geluiden dat moet die even verwerken. Je zal zelf merken dat hi jer steeds beter tegen gaat kunnen. Waarschijnlijk zal hij thuis ook wel bij slapen.

Het helpt voor het slapen nog wel eens om een hydrofiele luier of iets mee te geven met jou geur, is voor hem heel vertrouwt net als een knuffeltje of zo iets.

luibi hoe is die met jou? Alweer aan het opknappen?

Dametje hoe gaat het werk zoeken nu bij jou?

Vlinder en hoe was het met het cb?

Ruebn heeft vannacht geslapen van 23.30 tot 5.30 en nog van 7.30 tot 9.30 heerlijk. Heb ons vandaag opgegeven voor babymassage start 14 feb heb er zin in

Heb nog even een stukje prive gezet.................
@Liubi, en beterschap. Is inderdaad niks, ziek en een zieke man en een klein kindje..... Hopelijk gaat het snel beter. Hier ook veel sneeuw en koud!

@Vlinder, en hoe gaat het nu? Ik vind het ook vreemd dat je zoontje met die stuwing toch afvalt. Je zou inderdaad denken dat zijn vraag die stuwing veroorzaakt(e?) en hij dus nu genoeg binnenkrijgt....

@Mibb, ook beterschap en Fijn zo'n goede echo!

@Dametje, herken het wisselvallige... wij hadden ook een etentje, dochter was toen 3 maanden (wel meegenomen) en heeft de hele avond bijna gehuild... (om de beurt met haar buiten wandelen, we waren met z'n 8en) Bij het dessert op tafel gelegd, en toen was alles goed...

@Freddy, super dat die andere oppas zo goed bevalt. Wennen komt vanzelf op het kinderdagverblijf hoor, voor je zoontje. En ook voor jou het werk, die eerste weken zijn gewoon zwaar, ik voedde altijd meteen als ik thuis kwam, en viel dan vaak tijdens het voeden even in slaap.... En je kolft meestal minder als je weer aan het werk bent, is best logisch. Ik gaf dochter vanaf 4,5 maand vaak 4 x per week een keer kunstvoeding (meestal de voeding die rond etenstijd viel), en kolfde dan zelf extra, dit was vaak net genoeg om met het gekolfde van de werkdagen samen voldoende voeding te zijn voor die werkdagen. En vanaf 5 maanden deed ik dat 1 a 2x per dag. Dat verlicht de druk op het kolven wat... (Maar moet ook eerlijk zeggen dat dochter vanaf 6 en halve maand zelf stopte met de bv, ik toen dus helemaal overging op kunstvoeding en dat weer meer werk / gedoe vond dan bv en kolven etc. Dus bij een eventuele volgende wil ik proberen om langer volledige bv te geven).

@Pluis, dat klinkt goed, dat slapen van Ruben. Zal zo even prive lezen...
Nog steeds koorts. Vandaag weer 39.1. Ik ben het ZO ZAT. IK WIL GEWOON LEKKER VOOR MIJN MENNEKE ZORGEN ZONDER ALLERLEI QUTKWAALTJES.
Hallo meiden. Ik ben hier al een tijdje niet geweest en weet eigenlijk niet waarom.

Lees dat Vlinder alweer in haar oude kleren past. WOW!

Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad. En tegen alle verwachting was deze goed. We hebben het hartje zien kloppen. Ik ben onzettend blij maar nog wel angstig hoor. We juichen nog niet. Over 3 weken weer een echo.

Beterschap voor alle zieken hier!
Aruba, wat mooi dat jullie nu een hartje hebben zien kloppen. Nu op naar de volgende echo.

Liubi, ben je vandaag al een beetje beter?

Freddy, hoe is je eerste werkweek verder bevallen? Ben je blij dat het weekend is? Lukt het kolven al een beetje beter?

Met ons kleine mannetje gaat het goed. vandaag wel een huildag en heb geen flauw idee waarom, maar hij ligt nu heerlijk tevreden te slapen. Vannacht heeft ie van 23.00 tot 5.45 geslapen. Echt heel netjes dus. Elke dag wordt ie een beetje wijzer. Als je nu tegen hem praat reageert ie daar al op en hij volgt je met zijn ogen/ hoofd als je bijvoorbeeld de slaapkamer uitloopt. Heel schattig om te zien. Ben benieuwd wanneer we zijn eerste lachje kunnen verwachten. Dat is toch rond de 4 tot 6 weken of vergis ik me dan?

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven