Vernoeming Maria voor jongen
vrijdag 30 december 2016 om 01:18
Oké, er gaan veel reacties komen dat het ouderwets is en dat men er niks mee heeft. Prima maar wij hebben onze redenen om ons kindje toch een tweede naam mee te geven.
Tweede naam voor een jongen zou een mannelijke vorm van Maria moeten worden. We weten dat Maria vaker als 2E naam voor een jongen gebruikt word maar wij willen liever een echte jongensnaam. Na Google gebruikt te hebben kom ik alleen op Martinus. Ik ben benieuwd hebben jullie nog ideeën? Mag een ouderwetse doopnaam zijn maar ook een moderne naam.
Tweede naam voor een jongen zou een mannelijke vorm van Maria moeten worden. We weten dat Maria vaker als 2E naam voor een jongen gebruikt word maar wij willen liever een echte jongensnaam. Na Google gebruikt te hebben kom ik alleen op Martinus. Ik ben benieuwd hebben jullie nog ideeën? Mag een ouderwetse doopnaam zijn maar ook een moderne naam.
vrijdag 30 december 2016 om 09:15
vrijdag 30 december 2016 om 10:35
Dat idee van Lisbeth kan wel een goed werken. Mijn derde naam is een jongensnaam, wellicht heeft Maria ook een doopnaam van een man erbij zitten. Verder zou je ook een naam uit de bijbel kunnen nemen die past bij de (eigenschappen van de) persoon waar je naar vernoemd. Wanneer degene naar wie je vernoemd nog leeft, zou je ook nog kunnen vragen naar haar ideeën, misschien hadden ze vroeger ook nog leuke bijnamen die passend kunnen zijn
vrijdag 30 december 2016 om 13:13
Bedankt voor de reacties. Ivm herkenbaarheid zal ik er niet teveel op ingaan maar we willen wel graag Maria gebruiken. Misschien dat we die naam wel gewoon aanhouden maar vind het zelf wel redelijk vrouwelijk klinken. Het is ook niet echt vanuit katholiek oogpunt trouwens.
Wel een aantal tips voorbij gekomen waar we wat mee kunnen. Vanavond eens een knoop doorhakken
Bedankt in ieder geval
Wel een aantal tips voorbij gekomen waar we wat mee kunnen. Vanavond eens een knoop doorhakken
Bedankt in ieder geval