Lijf & Lijn alle pijlers

Kun jij zonder....?

31-12-2016 15:14 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend jaar gaan mijn vriend en ik ook de overtollige kilo's aanpakken. Sinds een week hou ik m'n eetpatroon bij in de app fatsecret en ik ben echt verbaasd welke dingen ik eet die bijzonder vol calorieen zitten. We hebben samen een aantal items geschrapt uit ons standaard boodschappenlijstje. Ook omdat we van sommige dingen niet echt genieten, maar het een gewoonte is om t gewoon te eten.

Wij gooien standaard onze zelfgemaakte soep altijd vol met vermicelli en knappetjes.... die kunnen we makkelijk missen.

De balletjes blijven

Ik las dat 1 portie cruesli 30 gram is(wat eveneens niet zo gezond blijkt te zijn).

Blijkbaar flikker ik elke ochtend ongemerkt 2 tot 2.5 portie in mn bakje.

Dus dat wordt terug naar de normale portie of af en toe helemaal weglaten.

Sinds 2 maanden ben ik gestopt met koffie drinken. De eerste week was echt afkicken, tot aan hoofdpijn toe.

Van 5 koppen per dag ben ik naar 1-2 kopjes per week gegaan. Scheelt me ook zomaar 25 suikerklontjes per week.

Om lekker positief te zijn over het afvallen hoor ik graag wat jullie makkelijk kunnen minderen of schrappen uit je eetpatroon.
quote:Lady_Vintage schreef op 31 december 2016 @ 15:59:

[...]

Vergis je niet in ketchup en appelmoes. Beide vol suiker!! Zelfgemaakte appelmoes, zonder toegevoegde suiker is een alternatief.

Zelf willen we hier ook aan de slag. Vooral minder borrelen met lekkere hapjes en biertjes/wijntjes. De rest moeten we nog even bedenken.

Suiker is natuurlijk niet per se het probleem, wel de calorieën.

En in ketchup zitten minder calorieën per 100 gram dan in mayo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 31 december 2016 @ 16:20:

Je kunt natuurlijk de suiker in je koffie ook vervangen door zoetjes, hoef je iig niet af te kicken van de cafeïne.

Ikzelf ben bewust gestopt met koffie omdat ik last van hartkloppingen had. Zo eens in de week, soms wel 20 min. lang.

Dus ik wilde graag van de koffie zelf af. Die suikerklontjes en halve liter koffiemelk die ik niet binnenkrijg is mooi meegenomen.

Ik heb eerlijk gezegd nooit decafé (schrijf je dit zo??) geprobeerd maar met zoetjes is ook een goeie optie ja.
quote:koekie1980 schreef op 31 december 2016 @ 16:25:

[...]

Ikzelf ben bewust gestopt met koffie omdat ik last van hartkloppingen had. Zo eens in de week, soms wel 20 min. lang.

Dus ik wilde graag van de koffie zelf af. Die suikerklontjes en halve liter koffiemelk die ik niet binnenkrijg is mooi meegenomen.

Ik heb eerlijk gezegd nooit decafé (schrijf je dit zo??) geprobeerd maar met zoetjes is ook een goeie optie ja.

Ik vind zonder koffie dat er wel heel weinig te drinken overblijft: water en thee.

Ik drink 1 of 2 x per dag gewone koffie en verder decafé.

Met zoetjes.

En met melk.

David Dunning
Ik drink bij t ontbijt vruchtensap maar dan half half met water. Overdag crystal clear, water met citroensap of beetje ranje of cola light.

Lust geen thee :(
Ongelovelijk wat voor ongezonde troep velen van jullie naar binnen werken.
Life is fun. Live it.
Ow, en om antwoord te geven op de vraag van dit topic: ik heb afgelopen jaar mijn eten drastisch veranderd, maar dan vooral qua hoeveelheden, want ik at al behoorlijk gezond.

En ik heb gemerkt dat er niks is waar ik niet zonder kan.

David Dunning
quote:Zebraa schreef op 31 december 2016 @ 16:29:

Ongelovelijk wat voor ongezonde troep velen van jullie naar binnen werken.Daar valt nog wat aan te doen, aan jouw nare karakter waardoor je zo'n nutteloze en onnodig negatieve post plaatst helaas niet.
quote:Mevrouw75 schreef op 31 december 2016 @ 16:11:

[...]

Er is ook appelmoes zonder toegevoegde suiker te koop. Volgens mij van ah biologisch. Iig van de albert heijn. Nu is appelmoes maken niet heel moeilijk, dus zelfgemaakt is een hele goed alternatief, maar mocht je voor de snel, snel een potje open willen trekken dan kan dat dus zonder toegevoegde suiker.Goeie tip! Thanks.
bijna alle koolhydraten heb ik eind augustus geschrapt dus geen pasta rijst, brood, fruit, aardappelen, zetmeel, peulvruchten en producten maar meer dan 5 gram kh per 100 gram in zit.

Bevalt super en ben eindelijk van chronisch ontstoken holtes af waardoor ik me altijd ziek en ellendig voelde. Ook nog wat afgevallen wat geen doel was.

Kost me geen moeite en eet elke dag heerlijk.
quote:Solomio schreef op 31 december 2016 @ 16:23:

[...]

Suiker is natuurlijk niet per se het probleem, wel de calorieën.

En in ketchup zitten minder calorieën per 100 gram dan in mayo.Hangt er vanaf wat je precies onder gezonde voeding verstaat. Ik ben echt niet van de suikermaffia, integendeel. Maar het wordt wel steeds duidelijker dat we met zijn allen teveel suiker consumeren en dan met name verborgen toegevoegde suikers. Vandaar mijn opmerking over de ketchup. Als je alleen op kcal let is het een prima alternatief. Als je denkt dat je er gezond mee eet is het niet een hele verstandige keus.
Ik heb zelf trouwens een paar maanden geleden rigoureus de cola light en overige light frisdranken geschrapt. Dronk er teveel van en merk dat ik me een stukje lekkerder voel zonder. Nu gemiddeld nog 1x in de 2/3 weken een glas. De rest spa rood, thee en koffie.
quote:Meauve01 schreef op 31 december 2016 @ 15:19:

Wij gaan hier ook weer wat gezonder eten. Wat we schrappen:

- de dagelijkse zak chips

- het dagelijkse pak koekjes

- de dagelijkse zak drop/snoep

- de broodjes met hagelslag/vlokken op zaterdag en zondag morgen

- de chocoladecruesli bij het ontbijt

- de grote hoeveelheid mayo bij het diner

- de twee keer per wekelijkse portie patat (weliswaar uit de Airfryer)

- één snack bij bovengenoemde patat ipv twee of drie

- minder biertjes

Dan moeten we al een heel eind komen

Ik at altijd heel gezond, tot we gingen samenwonenOoooh wat heerlijk, had ik maar geen aanleg om aan te komen, dan was dit ook mijn eetschema ????
Als je niet zonder mayo kunt van remia heb je de mayolijn light. Zit wat calorieën betreft niet veel in. Hij is ook fijn om in combi met magere kwark of magere yoghurt en wat kruiden een lekker dipsausje te maken bij je rauwkost.
Ik eet geen vlees en wil volgend jaar ook meer gaan opletten met andere dierlijke producten. Verder koffie (lees: automaatcappucino) tijdens de werkdagen vervangen door witte thee een aantal maanden terug, een gewoonte gemaakt van sporten direct uit het werk, dus voor het avondeten, geen suiker in de thee of koffie, 1 zak chips per week op vrijdagavond en verder geen 'ongezonde' snacks en mezelf een stevige, gezonde lunch gunnen zodat ik niet met enorme trek thuiskom en onder het koken van alles uit de la trek waarna ik mn eten niet meer hoef... -.-'

Ik drink verder geen sappen en frisdranken want daar houd ik niet van. Gewoon water, thee en 's ochtends twee kopjes koffie. Ohja en wijn... <3 (no bueno, I know)

Ik wil vooral heel graag die irritante vreetbuien aanpakken. Dan ga ik echt tekeer, vind ik, niet normaal. Hebben anderen dat ook?
Ohja, supergoed van je, TO! Succes ^^.
quote:zzonnetje schreef op 31 december 2016 @ 16:47:

bijna alle koolhydraten heb ik eind augustus geschrapt dus geen pasta rijst, brood, fruit, aardappelen, zetmeel, peulvruchten en producten maar meer dan 5 gram kh per 100 gram in zit.

Bevalt super en ben eindelijk van chronisch ontstoken holtes af waardoor ik me altijd ziek en ellendig voelde. Ook nog wat afgevallen wat geen doel was.

Kost me geen moeite en eet elke dag heerlijk.Knap zeg! Wat eet je dan zoal? En krijg je dan geen honger gedurende de dag? Ik doe veel krachttraining, dus heb wel koolhydraatjes nodig, maar wat minder kan echt wel, vind ik. Ben benieuwd :D heb je tips?
Dit jaar ben ik gestopt met het drinken van frisdranken, sapjes etc. Af en toe nog wel hoor, maar ik drink eigenlijk alleen nog maar water en thee. Wat er ook al eerder in dit topic genoemd, ik eet liever m'n calorieën dan dat ik ze drink

Verder ben ik bewuster met vlees. Minder vlees per keer/per week en steeds meer biologisch. Zo probeer ik stukje bij beetje mijn eetpatroon te verbeteren zonder dat ik drastisch mijn eetschema moet omgooien.
quote:koekie1980 schreef op 31 december 2016 @ 16:15:

[...]

Terwijl de eerste sigaret na lange tijd juist enorm goor is! Ik heb toen dat beroemde boek van Alan Carr gelezen, en die leert je om compleet andersom te denken: Wat fijn dat ik dit niet meer hoef, dat ik los ben van de verslaving. Ik heb nooit gerookt, maar ben wel jaren snoep- en snaaiverslaafd geweest. Toen ik met snoepen, snacken en snaaien stopte en gezond ging eten voelde dat ook als een bevrijding. Het was wel even doorzetten, maar omdat ik me had voorgenomen geen suiker meer te eten vielen gewoon heel veel dingen af. De (vr)eetbuien verdwenen ook en afvallen ging toen heel makkelijk. Ik was ook blij dat ik niet steeds meer zoveel en zo vaak 'moest' eten.
quote:Zebraa schreef op 31 december 2016 @ 16:29:

Ongelovelijk wat voor ongezonde troep velen van jullie naar binnen werken.

:')

Goede opmerking, helpend, fantastico. Je krijgt van mij bij deze een Spinazi Sticker.

Wil je jouw perfecte dieet wellicht met ons delen? Hebben we er nog wat aan! Geen grapje, vertel! ^^
quote:Nav__ schreef op 31 december 2016 @ 17:00:

[...]

Knap zeg! Wat eet je dan zoal? En krijg je dan geen honger gedurende de dag? Ik doe veel krachttraining, dus heb wel koolhydraatjes nodig, maar wat minder kan echt wel, vind ik. Ben benieuwd :D heb je tips?Ik eet veel groenten, eiwitten en vooral veel vetten das een must, je brandstof bij kha eten. Ik Loop 3x per week hard en dat kan prima zonder de koolhydraten. Je gaat dus over van koolhydraten als brandstof naar vet als brandstof. Moet wel zeggen dat het soms echt zorgen is dat ik genoeg eet omdat ik anders blijf afvallen. Normaal zou je nu je kh langzaam wat op kunnen voeren maar durf dat nog niet ivm de klachten. Wil niet weer ziek worden. Dus eet ik nog steeds minder dan 50 gram kh per dag. De 1e 3 maanden at ik er tussen de 20 a 30. Ik ontbijt elke dag met volle griekse yoghurt, met frambozen ( reageer ik niet op) en lijnzaad, pompoenpitten en een halve granola reep kokos van de aldi (heel weinig kh) tussen de middag iets met eieren en groente (hartige taart zonder bladerdeeg). salade of plakjes vleeswaar, kaas en rauwkost. in de avond vlees/vis met groenten en dan in een ovenschotel of weer die hartige taart achtig iets.
quote:koekie1980 schreef op 31 december 2016 @ 16:22:

[...]

Mayo 630 kcal - 0.6 gr suiker

Ketchup 102 kcal - 22gr suiker

Appelmoes 75 kcal - 15 gr suiker

Ik weet zeker dat ik door dit te vervangen al veel minder calorieen binnenkrijg... tja de suiker is idd ook niet best.

Kcal per lepel? 100 Gr?

Ik vind een beetje ketchup bij sommige gerechten lekker, lijkt me sterk dat ik daar dan 22g suiker mee binnen krijg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op de suiker na is ketchup best gezond.
quote:zzonnetje schreef op 31 december 2016 @ 17:37:

[...]

Ik eet veel groenten, eiwitten en vooral veel vetten das een must, je brandstof bij kha eten. Ik Loop 3x per week hard en dat kan prima zonder de koolhydraten. Je gaat dus over van koolhydraten als brandstof naar vet als brandstof. Moet wel zeggen dat het soms echt zorgen is dat ik genoeg eet omdat ik anders blijf afvallen. Normaal zou je nu je kh langzaam wat op kunnen voeren maar durf dat nog niet ivm de klachten. Wil niet weer ziek worden. Dus eet ik nog steeds minder dan 50 gram kh per dag. De 1e 3 maanden at ik er tussen de 20 a 30. Ik ontbijt elke dag met volle griekse yoghurt, met frambozen ( reageer ik niet op) en lijnzaad, pompoenpitten en een halve granola reep kokos van de aldi (heel weinig kh) tussen de middag iets met eieren en groente (hartige taart zonder bladerdeeg). salade of plakjes vleeswaar, kaas en rauwkost. in de avond vlees/vis met groenten en dan in een ovenschotel of weer die hartige taart achtig iets.Hoe maak je hartige taart zonder (blader)deeg?
quote:Nav__ schreef op 31 december 2016 @ 16:56:

Ik eet geen vlees en wil volgend jaar ook meer gaan opletten met andere dierlijke producten. Verder koffie (lees: automaatcappucino) tijdens de werkdagen vervangen door witte thee een aantal maanden terug, een gewoonte gemaakt van sporten direct uit het werk, dus voor het avondeten, geen suiker in de thee of koffie, 1 zak chips per week op vrijdagavond en verder geen 'ongezonde' snacks en mezelf een stevige, gezonde lunch gunnen zodat ik niet met enorme trek thuiskom en onder het koken van alles uit de la trek waarna ik mn eten niet meer hoef... -.-'

Ik drink verder geen sappen en frisdranken want daar houd ik niet van. Gewoon water, thee en 's ochtends twee kopjes koffie. Ohja en wijn... <3 (no bueno, I know)

Ik wil vooral heel graag die irritante vreetbuien aanpakken. Dan ga ik echt tekeer, vind ik, niet normaal. Hebben anderen dat ook?witte thee....?? zwarte thee ken ik, maar witte is nieuw voor mij
quote:Mevrouw75 schreef op 31 december 2016 @ 18:01:

[...]

Hoe maak je hartige taart zonder (blader)deeg?Net als elke hartige taart met bladerdeeg maar dan de groenten meteen in ingevette schaal/vorm. Je laat echt bladerdeeg weg en rest blijft gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven