
Meest irritante reclame - DEEL 2


woensdag 28 december 2016 om 07:18
De reclame van Videoland waar de man tranen in zijn ogen krijgt van een serie en daarna compleet belachelijk wordt gemaakt door zijn familie. Sowieso hou ik er niet zo van om mensen op deze manier belachelijk te maken. Daarnaast vind ik de reclame erg stereotype, seksistisch bijna: mannen mogen niet huilen. Erg irritant.
woensdag 28 december 2016 om 12:42
quote:amarna schreef op 14 december 2016 @ 12:40:
Er is een reclame voor een parfum, waarbij een vrouw met donker haar in lingerie bloedgeil over de vloer kronkelt, met haar parfumflesje in haar handen.
Tenenkrommend irritant! En nog dom gemaakt ook, want ik kan me écht de naam van dat parfum niet herinneren, en daar gaat het nu juist om!Decadence van Marc Jacobs. Ik vind de reclame haast seksistisch. De vrouw wordt weer eens neergezet als lustobject. Net als die van Hunkemoller. Ik begin me te irriteren aan de reclames met al die perfecte modellen. Kan me voorstellen dat je daar als jong meisje of jonge vrouw vreselijk onzeker van wordt en zelf herken ik mezelf dan ook niet in de doelgroep en koop ik het dus niet.
Er is een reclame voor een parfum, waarbij een vrouw met donker haar in lingerie bloedgeil over de vloer kronkelt, met haar parfumflesje in haar handen.
Tenenkrommend irritant! En nog dom gemaakt ook, want ik kan me écht de naam van dat parfum niet herinneren, en daar gaat het nu juist om!Decadence van Marc Jacobs. Ik vind de reclame haast seksistisch. De vrouw wordt weer eens neergezet als lustobject. Net als die van Hunkemoller. Ik begin me te irriteren aan de reclames met al die perfecte modellen. Kan me voorstellen dat je daar als jong meisje of jonge vrouw vreselijk onzeker van wordt en zelf herken ik mezelf dan ook niet in de doelgroep en koop ik het dus niet.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
donderdag 29 december 2016 om 00:16

vrijdag 30 december 2016 om 03:22
quote:Manonna schreef op 29 december 2016 @ 00:16:
Roué Verveer is weer terug met zijn antirookterreur. Die vreselijke kinderen en vooral dat ontzettend enge kind dat bloedserieus vraagt met dichtgeknepen ogen en wippende wenkbrauwen op hoeveel plaatsen brood verkocht wordt. Echt vreselijk.Dit idd, vreselijk betuttelend ook.
Roué Verveer is weer terug met zijn antirookterreur. Die vreselijke kinderen en vooral dat ontzettend enge kind dat bloedserieus vraagt met dichtgeknepen ogen en wippende wenkbrauwen op hoeveel plaatsen brood verkocht wordt. Echt vreselijk.Dit idd, vreselijk betuttelend ook.
vrijdag 30 december 2016 om 14:05
quote:SweetFirefly schreef op 28 december 2016 @ 12:42:
[...]
Decadence van Marc Jacobs. Ik vind de reclame haast seksistisch. De vrouw wordt weer eens neergezet als lustobject. Net als die van Hunkemoller. Ik begin me te irriteren aan de reclames met al die perfecte modellen. Kan me voorstellen dat je daar als jong meisje of jonge vrouw vreselijk onzeker van wordt en zelf herken ik mezelf dan ook niet in de doelgroep en koop ik het dus niet.
De modellen zijn allemaal ook zo heel erg blank. Donkere mensen ruiken kennelijk gewoon lekker van zichzelf!
Ik vind die anti-rookreclame wel irritant, maar op zich ook goed dat dit eens van de andere kant bekeken wordt. Want inderdaad, wie wil er nu dat z'n kinderen gaan roken?
[...]
Decadence van Marc Jacobs. Ik vind de reclame haast seksistisch. De vrouw wordt weer eens neergezet als lustobject. Net als die van Hunkemoller. Ik begin me te irriteren aan de reclames met al die perfecte modellen. Kan me voorstellen dat je daar als jong meisje of jonge vrouw vreselijk onzeker van wordt en zelf herken ik mezelf dan ook niet in de doelgroep en koop ik het dus niet.
De modellen zijn allemaal ook zo heel erg blank. Donkere mensen ruiken kennelijk gewoon lekker van zichzelf!
Ik vind die anti-rookreclame wel irritant, maar op zich ook goed dat dit eens van de andere kant bekeken wordt. Want inderdaad, wie wil er nu dat z'n kinderen gaan roken?
Later is nu
vrijdag 30 december 2016 om 18:18
quote:SweetFirefly schreef op 28 december 2016 @ 12:42:
[...]
Decadence van Marc Jacobs. Ik vind de reclame haast seksistisch. De vrouw wordt weer eens neergezet als lustobject. Net als die van Hunkemoller. Ik begin me te irriteren aan de reclames met al die perfecte modellen. Kan me voorstellen dat je daar als jong meisje of jonge vrouw vreselijk onzeker van wordt en zelf herken ik mezelf dan ook niet in de doelgroep en koop ik het dus niet.Ik erger me er ook aan. Het is mijn levensdoel niet om er 24/7 seksueel beschikbaar uit te zien. Soms lijkt het wel of de maatschappij dat van vrouwen verwacht.
[...]
Decadence van Marc Jacobs. Ik vind de reclame haast seksistisch. De vrouw wordt weer eens neergezet als lustobject. Net als die van Hunkemoller. Ik begin me te irriteren aan de reclames met al die perfecte modellen. Kan me voorstellen dat je daar als jong meisje of jonge vrouw vreselijk onzeker van wordt en zelf herken ik mezelf dan ook niet in de doelgroep en koop ik het dus niet.Ik erger me er ook aan. Het is mijn levensdoel niet om er 24/7 seksueel beschikbaar uit te zien. Soms lijkt het wel of de maatschappij dat van vrouwen verwacht.

vrijdag 30 december 2016 om 18:21
quote:Manonna schreef op 29 december 2016 @ 00:16:
Roué Verveer is weer terug met zijn antirookterreur. Die vreselijke kinderen en vooral dat ontzettend enge kind dat bloedserieus vraagt met dichtgeknepen ogen en wippende wenkbrauwen op hoeveel plaatsen brood verkocht wordt. Echt vreselijk.Ja, deze, en ook de manier waarop hij 'roken' uitstpreekt.
Verder twee radio reclames die ik echt verschrikkelijk vind. De cliniclowns met de magische neus en de reclame van het kind dat ineens een eigen polis heeft, en moeder die dat gewoon echt moeilijk vindt. Ik zet de radio op stil als het voorbij komt..
Roué Verveer is weer terug met zijn antirookterreur. Die vreselijke kinderen en vooral dat ontzettend enge kind dat bloedserieus vraagt met dichtgeknepen ogen en wippende wenkbrauwen op hoeveel plaatsen brood verkocht wordt. Echt vreselijk.Ja, deze, en ook de manier waarop hij 'roken' uitstpreekt.
Verder twee radio reclames die ik echt verschrikkelijk vind. De cliniclowns met de magische neus en de reclame van het kind dat ineens een eigen polis heeft, en moeder die dat gewoon echt moeilijk vindt. Ik zet de radio op stil als het voorbij komt..

vrijdag 30 december 2016 om 23:22
quote:amarna schreef op 14 december 2016 @ 12:40:
Er is een reclame voor een parfum, waarbij een vrouw met donker haar in lingerie bloedgeil over de vloer kronkelt, met haar parfumflesje in haar handen.
Tenenkrommend irritant! En nog dom gemaakt ook, want ik kan me écht de naam van dat parfum niet herinneren, en daar gaat het nu juist om!Het lijkt of er rond de kerstdagen niets anders was. Een en al zogenaamde mooie, sexy, hartstochtelijke vrouwen die ook heeeeeel eigenzinnig zijn en hun eigen gang gaan. En waar gaat het dan om? Een luchtje. We werden er mee doodgegooid.
Er is een reclame voor een parfum, waarbij een vrouw met donker haar in lingerie bloedgeil over de vloer kronkelt, met haar parfumflesje in haar handen.
Tenenkrommend irritant! En nog dom gemaakt ook, want ik kan me écht de naam van dat parfum niet herinneren, en daar gaat het nu juist om!Het lijkt of er rond de kerstdagen niets anders was. Een en al zogenaamde mooie, sexy, hartstochtelijke vrouwen die ook heeeeeel eigenzinnig zijn en hun eigen gang gaan. En waar gaat het dan om? Een luchtje. We werden er mee doodgegooid.

maandag 2 januari 2017 om 16:33
Van een dieetproduct, weet even niet welke, schijnen er nu pillen te zijn, Happy Buddy genaamd. Daar neem je 2 van als je trek krijgt in iets lekkers. Oftewel sla maar een maaltijd over. Pillen die een maaltijd kunnen vervangen. Moet niet gekker worden.
Kan ook zijn dat ik de reclame verkeerd heb begrepen.
Kan ook zijn dat ik de reclame verkeerd heb begrepen.
maandag 2 januari 2017 om 19:53
quote:xandora schreef op 30 december 2016 @ 22:49:
Die reclame waar een man tegen de buik praat over t opknappen van de babykamer en dan zogenaamd het zelfde filmpje maar dan over een of andere verzekering. Ze zegt en doet het 2 keer verschillend!!!! Irritant...Ja, nouja, dat is nou net de clou he. " Je hoort eigenlijk nooit" .... (tekst eerste filmpje) maar wel .... (tekst tweede filmpje). En dat begrijpen wij van verzekeringsmaatschappij XXX heel goed" ofzoiets. Ik vind het idee niet onaardig, hoewel de reclame op de radio beter tot zijn recht komt met twee verschillende geluidsfragmenten (er zijn meerdere varianten van).
Die reclame waar een man tegen de buik praat over t opknappen van de babykamer en dan zogenaamd het zelfde filmpje maar dan over een of andere verzekering. Ze zegt en doet het 2 keer verschillend!!!! Irritant...Ja, nouja, dat is nou net de clou he. " Je hoort eigenlijk nooit" .... (tekst eerste filmpje) maar wel .... (tekst tweede filmpje). En dat begrijpen wij van verzekeringsmaatschappij XXX heel goed" ofzoiets. Ik vind het idee niet onaardig, hoewel de reclame op de radio beter tot zijn recht komt met twee verschillende geluidsfragmenten (er zijn meerdere varianten van).
Nothing happens for a reason
dinsdag 3 januari 2017 om 10:40
dinsdag 3 januari 2017 om 10:47
quote:nerdopviva schreef op 28 december 2016 @ 07:18:
De reclame van Videoland waar de man tranen in zijn ogen krijgt van een serie en daarna compleet belachelijk wordt gemaakt door zijn familie. Sowieso hou ik er niet zo van om mensen op deze manier belachelijk te maken. Daarnaast vind ik de reclame erg stereotype, seksistisch bijna: mannen mogen niet huilen. Erg irritant.Heb hem gisteren ook gezien, heel jammer.
De reclame van Videoland waar de man tranen in zijn ogen krijgt van een serie en daarna compleet belachelijk wordt gemaakt door zijn familie. Sowieso hou ik er niet zo van om mensen op deze manier belachelijk te maken. Daarnaast vind ik de reclame erg stereotype, seksistisch bijna: mannen mogen niet huilen. Erg irritant.Heb hem gisteren ook gezien, heel jammer.

donderdag 5 januari 2017 om 14:58
Nog zo'n stereotype (en weer bijna seksistische) reclame: de reclame van de Lidl waar de dochter gaat sporten en gezond eten met moeder (inclusief "Green Happiness"-achtige salade) en vader met zoon lui op de bank zit. Zoon probeert het nog een beetje goed te maken door te zeggen dat hij Cola light drinkt en dochter die wat bedenkelijk naar hem kijkt.


donderdag 5 januari 2017 om 16:37
quote:nerdopviva schreef op 05 januari 2017 @ 14:58:
Nog zo'n stereotype (en weer bijna seksistische) reclame: de reclame van de Lidl waar de dochter gaat sporten en gezond eten met moeder (inclusief "Green Happiness"-achtige salade) en vader met zoon lui op de bank zit. Zoon probeert het nog een beetje goed te maken door te zeggen dat hij Cola light drinkt en dochter die wat bedenkelijk naar hem kijkt.Nou, ik zat er ook al bij te kijken. Wie verzint zoiets en denkt dan ook nog dat het leuk is?
Nog zo'n stereotype (en weer bijna seksistische) reclame: de reclame van de Lidl waar de dochter gaat sporten en gezond eten met moeder (inclusief "Green Happiness"-achtige salade) en vader met zoon lui op de bank zit. Zoon probeert het nog een beetje goed te maken door te zeggen dat hij Cola light drinkt en dochter die wat bedenkelijk naar hem kijkt.Nou, ik zat er ook al bij te kijken. Wie verzint zoiets en denkt dan ook nog dat het leuk is?
Later is nu
vrijdag 6 januari 2017 om 16:30
quote:salandermillenium schreef op 06 januari 2017 @ 12:04:
XLS medical en al die domme dieet reclames.
Het kost handenvol geld en volgens mij kun je beter gewoon voldoende bewegen en je eetpatroon aanpassen.Ja voor jou en mij wel, maar de andere kant , dus de reclamemakers hebben echt veel liever dat je die troep koopt
XLS medical en al die domme dieet reclames.
Het kost handenvol geld en volgens mij kun je beter gewoon voldoende bewegen en je eetpatroon aanpassen.Ja voor jou en mij wel, maar de andere kant , dus de reclamemakers hebben echt veel liever dat je die troep koopt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 8 januari 2017 om 15:26
Je hebt nu zo'n reclame voor oorlogskranten uit de tweede wereldoorlog. En dan zeggen ze iets als 'alsof u er zelf bij was'. Maar wie wil dat nou? Ze zeggen nog net niet 'baalt u er ook zo van dat u de tweede wereldoorlog niet heeft meegemaakt?'
Ik snap die obsessie met WO2 niet zo goed. Ik heb al genoeg aan de problemen van deze tijd om me voor mijn plezier in WO2 onder te dompelen.
Ik snap die obsessie met WO2 niet zo goed. Ik heb al genoeg aan de problemen van deze tijd om me voor mijn plezier in WO2 onder te dompelen.