Jongensnamen topic
vrijdag 30 december 2016 om 20:57
quote:saywhat schreef op 30 december 2016 @ 15:08:
Wat voor namen vinden jullie hierbij passen?
Dean
Eli
Zyon
Allemaal op z´n Engels uitgesproken.
Jace
Logan
Benz
Floyd
Kian
Bentley
Mason
Seth
Jake
Riley
Steven
Mitch
Layton
Lloyd
Bruce
Graham
Mathew
Eloy
Ethan
Boyd
Jason
Mitchell
Nigel
Neill
Rogan
Wat voor namen vinden jullie hierbij passen?
Dean
Eli
Zyon
Allemaal op z´n Engels uitgesproken.
Jace
Logan
Benz
Floyd
Kian
Bentley
Mason
Seth
Jake
Riley
Steven
Mitch
Layton
Lloyd
Bruce
Graham
Mathew
Eloy
Ethan
Boyd
Jason
Mitchell
Nigel
Neill
Rogan
mendy wijzigde dit bericht op 30-12-2016 21:05
Reden: Namen toegevoegd
Reden: Namen toegevoegd
% gewijzigd
vrijdag 30 december 2016 om 21:10
vrijdag 30 december 2016 om 21:26
Alleen ik vind Dean leuk, dus dat wordt hem niet (en te populaire naam). Maar het geeft wel aan wat ik leuk vind
Wil ook echt geen top 10 naam.
Zyon vinden wij allebei bijvoorbeeld leuk, maar vraag me af of mensen het niet al snel een gekke/aparte naam vinden.
Eli vinden wij allebei ok, maar wellicht wat saai.
Hebben iig nog geen naam die eruit springt. Vind het moeilijker dan gedacht...
Bedankt voor het meedenken!
Zyon vinden wij allebei bijvoorbeeld leuk, maar vraag me af of mensen het niet al snel een gekke/aparte naam vinden.
Eli vinden wij allebei ok, maar wellicht wat saai.
Hebben iig nog geen naam die eruit springt. Vind het moeilijker dan gedacht...
Bedankt voor het meedenken!
vrijdag 30 december 2016 om 21:59
Persoonlijk vind ik Eli leuker dan Zyon. Maar ik heb een slechte associatie bij Zyon, ken een enorme tokkie die zo heet. Dus ik ben bevooroordeeld.
Jammer dat je man Dean niet wil. Is inderdaad wat populair, maar niet enorm populair, toch? Ik ken een leuke peuter die zo heet (en da's de enige Dean die ik ken), dus ook op dit punt ven ik bevooroordeeld
.
Jij bent nu 32 weken, toch? Ik kan me voorstellen dat je dan wel graag een naam wilt.
Nog een poging:
Jay
Joe
Jeff
Jethro
Samuel (Sam)
Daniel (Dan)
Nathan (Nate)
Jacob (Jake)
Timothy (Tim)
Sean
Caleb
Vince
Alec
Axel
Micah
Jared
Scott
Jammer dat je man Dean niet wil. Is inderdaad wat populair, maar niet enorm populair, toch? Ik ken een leuke peuter die zo heet (en da's de enige Dean die ik ken), dus ook op dit punt ven ik bevooroordeeld
Jij bent nu 32 weken, toch? Ik kan me voorstellen dat je dan wel graag een naam wilt.
Nog een poging:
Jay
Joe
Jeff
Jethro
Samuel (Sam)
Daniel (Dan)
Nathan (Nate)
Jacob (Jake)
Timothy (Tim)
Sean
Caleb
Vince
Alec
Axel
Micah
Jared
Scott
zaterdag 31 december 2016 om 10:19
Zyon geeft bij mij twee associaties: ordinair dan wel een naam voor een personage in Star Wars ofzo.
Eli vind ik persoonlijk heel zacht, vrouwelijk bijna. Eloi (ook Engels uitgesproken) vind ik dan veel krachtiger, maar die vond je helaas niet mooi.
Bentley nog iets voor jullie?
Eli vind ik persoonlijk heel zacht, vrouwelijk bijna. Eloi (ook Engels uitgesproken) vind ik dan veel krachtiger, maar die vond je helaas niet mooi.
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 3 januari 2017 om 10:52
Ik en vriend hebben allebei een beetje toegegeven aan elkaars smaak 'Simpel & Kakkie'
Wat is jullie mening/idee bij onderstaande namen:
Colin / Collin
Lucas
Sebastian*
Flinn / Flynn
Oliver*
Jonathan*
Laurens*
Van alle *'s ben ik zelf nog steeds geen directe fan. Misschien moet je ook wel wennen of groeien in bepaalde namen?
Colin / Collin
Lucas
Sebastian*
Flinn / Flynn
Oliver*
Jonathan*
Laurens*
Van alle *'s ben ik zelf nog steeds geen directe fan. Misschien moet je ook wel wennen of groeien in bepaalde namen?
Tjah, tjah, tjah...
dinsdag 3 januari 2017 om 12:13
quote:Inexplicable schreef op 03 januari 2017 @ 10:52:
Ik en vriend hebben allebei een beetje toegegeven aan elkaars smaak 'Simpel & Kakkie'
Colin / Collin
Lucas
Sebastian*
Flinn / Flynn
Oliver*
Jonathan*
Laurens*
Ik vind het allemaal prima namen.
Flynn vind ik van het rijtje het minst leuk. Op zich geen lelijke naam maar de minst veelzijdige van het lijstje.
Lucas vind ik een hele leuke naam. Die stond bij ons ook hoog op de lijst.
Oliver en Sebastian vind ik ook mooi. Sebastian stond op mijn lijstje bij de jongste maar dat vond man niks.
Jonathan is ook een leuke naam, ook heel internationaal (net zoals de bovenstaande namen)
Flynn en Collin zijn natuurlijk echt Engels en Laurens echt Nederlands.
De overige namen zijn internationaler en kunnen makkelijk in veel landen. Dat vind ik zelf een voordeel.
Ik denk trouwens zeker dat je kan wennen aan bepaalde namen en die steeds leuker kan vinden. Oliver vond ik vroeger bijvoorbeeld helemaal niet zo'n leuke naam en tegenwoordig heb ik er juist een heel positief gevoel bij. Ik heb ook een paar leuke Olivers ontmoet dus dat scheelt ook.
Colin / Collin
Lucas
Sebastian*
Flinn / Flynn
Oliver*
Jonathan*
Laurens*
Ik vind het allemaal prima namen.
Flynn vind ik van het rijtje het minst leuk. Op zich geen lelijke naam maar de minst veelzijdige van het lijstje.
Lucas vind ik een hele leuke naam. Die stond bij ons ook hoog op de lijst.
Oliver en Sebastian vind ik ook mooi. Sebastian stond op mijn lijstje bij de jongste maar dat vond man niks.
Jonathan is ook een leuke naam, ook heel internationaal (net zoals de bovenstaande namen)
Flynn en Collin zijn natuurlijk echt Engels en Laurens echt Nederlands.
De overige namen zijn internationaler en kunnen makkelijk in veel landen. Dat vind ik zelf een voordeel.
Ik denk trouwens zeker dat je kan wennen aan bepaalde namen en die steeds leuker kan vinden. Oliver vond ik vroeger bijvoorbeeld helemaal niet zo'n leuke naam en tegenwoordig heb ik er juist een heel positief gevoel bij. Ik heb ook een paar leuke Olivers ontmoet dus dat scheelt ook.
dinsdag 3 januari 2017 om 12:20
quote:Inexplicable schreef op 03 januari 2017 @ 10:52:
Colin / Collin
Lucas
Sebastian*
Flinn / Flynn
Oliver*
Jonathan*
Laurens*
Lucas en Flynn (als ik de naam zou horen, zou ik hem zo schrijven) vind ik leuk.
Colin, Sebastian en Jonathan prima, maar niet fantastisch. Sebas of Nathan vind ik dan wél weer leuk.
Laurens en Oliver vind ik behoorlijk kak.
Laurens vind ik echt vreselijk, maar ik ken een vrij onaardig persoon met die naam, dus dat helpt niet echt mee...
Anders misschien nog:
Aron
Floris
Pepijn
Thomas
Adam
Abel
Casper
David
Fabian
Lennart
Colin / Collin
Lucas
Sebastian*
Flinn / Flynn
Oliver*
Jonathan*
Laurens*
Lucas en Flynn (als ik de naam zou horen, zou ik hem zo schrijven) vind ik leuk.
Colin, Sebastian en Jonathan prima, maar niet fantastisch. Sebas of Nathan vind ik dan wél weer leuk.
Laurens en Oliver vind ik behoorlijk kak.
Laurens vind ik echt vreselijk, maar ik ken een vrij onaardig persoon met die naam, dus dat helpt niet echt mee...
Anders misschien nog:
Aron
Floris
Pepijn
Thomas
Adam
Abel
Casper
David
Fabian
Lennart
dinsdag 3 januari 2017 om 12:31
Lucas staat nu bij mij op 1. Vriend vind dat die 'ermee door kan', maar is bang dat de naam te simpel en veel voorkomend is.
Het valt me wel op dat de meeste mensen Lucas toch wel een leuke naam vinden, vandaar misschien die top 10
Oliver is de mix van beide, Olivier vind vriend erg mooi maar doet mij denken aan een ventje met hockeystick - en zo zijn wij beide helemaal niet. Zelfde probleem met Laurens & Jonathan. Sebas vind ik ook leuk, maar klinkt meer als afkorting ofzo.
Ik wil geen naam kiezen die er naar mijn idee wel mee door kan, maar geen -Yeey!- naam is. Daarom baal ik dat vriend dat juist heeft met de enige naam die we beide wel leuk vinden.
Het valt me wel op dat de meeste mensen Lucas toch wel een leuke naam vinden, vandaar misschien die top 10
Oliver is de mix van beide, Olivier vind vriend erg mooi maar doet mij denken aan een ventje met hockeystick - en zo zijn wij beide helemaal niet. Zelfde probleem met Laurens & Jonathan. Sebas vind ik ook leuk, maar klinkt meer als afkorting ofzo.
Ik wil geen naam kiezen die er naar mijn idee wel mee door kan, maar geen -Yeey!- naam is. Daarom baal ik dat vriend dat juist heeft met de enige naam die we beide wel leuk vinden.
Tjah, tjah, tjah...
dinsdag 3 januari 2017 om 13:04
HIER kun je checken hoe populair een naam bij jou in de gemeente is. Ik ken bij mij in de buurt eigenlijk geen Lucas, hier blijkt de naam ook op nr. 58 te staan, ipv. nr 3 landelijk gezien. Wie weet is dat bij jou ook het geval en is je vriend op die manier te overtuigen 
Is Sebastian als officiële naam en Sebas als roepnaam gebruiken nog een optie misschien?
Ik snap dat je geen naam wil die je 'wel oke' vindt. Hebben jullie nog lang bedenktijd?
Is Sebastian als officiële naam en Sebas als roepnaam gebruiken nog een optie misschien?
Ik snap dat je geen naam wil die je 'wel oke' vindt. Hebben jullie nog lang bedenktijd?
dinsdag 3 januari 2017 om 15:04
[img]null[/img]quote:Bakela schreef op 03 januari 2017 @ 14:58:
Ik ben nog niet zwanger maar wil wel graag jullie mening over de naam die we in gedachten hebben voor later. Mijn vriend houdt nogal van oude namen dus dachten we aan George/Georges. Wat vinden jullie hiervan?
Ik zou dan kiezen voor George zonder s.
In dezelfde trant: James?
Ik ben nog niet zwanger maar wil wel graag jullie mening over de naam die we in gedachten hebben voor later. Mijn vriend houdt nogal van oude namen dus dachten we aan George/Georges. Wat vinden jullie hiervan?
Ik zou dan kiezen voor George zonder s.
In dezelfde trant: James?
Tjah, tjah, tjah...
dinsdag 3 januari 2017 om 15:17
quote:Bakela schreef op 03 januari 2017 @ 14:58:
Ik ben nog niet zwanger maar wil wel graag jullie mening over de naam die we in gedachten hebben voor later. Mijn vriend houdt nogal van oude namen dus dachten we aan George/Georges. Wat vinden jullie hiervan?Ik houd van klassiekers maar dit vind ik toch wel erg antiek voor een jongetje anno 2017. Sjors of Jules vind ik dan wat frisser.
Ik ben nog niet zwanger maar wil wel graag jullie mening over de naam die we in gedachten hebben voor later. Mijn vriend houdt nogal van oude namen dus dachten we aan George/Georges. Wat vinden jullie hiervan?Ik houd van klassiekers maar dit vind ik toch wel erg antiek voor een jongetje anno 2017. Sjors of Jules vind ik dan wat frisser.
dinsdag 3 januari 2017 om 20:50
quote:Bakela schreef op 03 januari 2017 @ 14:58:
Ik ben nog niet zwanger maar wil wel graag jullie mening over de naam die we in gedachten hebben voor later. Mijn vriend houdt nogal van oude namen dus dachten we aan George/Georges. Wat vinden jullie hiervan?Kan prima! De variant zonder s vind ik het mooist.
Ik ben nog niet zwanger maar wil wel graag jullie mening over de naam die we in gedachten hebben voor later. Mijn vriend houdt nogal van oude namen dus dachten we aan George/Georges. Wat vinden jullie hiervan?Kan prima! De variant zonder s vind ik het mooist.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
dinsdag 3 januari 2017 om 20:58
quote:-tinkerbell- schreef op 31 december 2016 @ 10:19:
Zyon geeft bij mij twee associaties: ordinair dan wel een naam voor een personage in Star Wars ofzo.
Eloi vind ik niks nee en ik ken al een Bentley.
Satire 32 weken ja en nog steeds naamloos.
Phyllon of Aiden zag ik ook voorbij komen, Phyllon vind ik te apart en Aiden komt al voor.
Eloi vind ik niks nee en ik ken al een Bentley.
Satire 32 weken ja en nog steeds naamloos.
Phyllon of Aiden zag ik ook voorbij komen, Phyllon vind ik te apart en Aiden komt al voor.