VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Mijn familie en andere beesten. Wij hadden weer wat hoor, vanavond. Vent zou de kinderen naar bed brengen, hij loopt Wiske's kamer binnen, drentelt er een muis over haar speelgoed. Geen idee hoe die binnen is gekomen, misschien via een spouwmuur, misschien via een doorgang op zolder naar huis van de buren (dat nog leegstaat, trekken er pas over een paar maanden in). Enfin, vent heeft muis gevangen in een emmer. 'Wat zullen we ermee doen?' Ik: 'meenemen naar buiten en 500m verderop loslaten'. Vent en kinderen: 'neeeee dat is zielig, dan vriest 'ie dood!' Ja, en de rest van de muizenpopulatie in Nederland dan? Moet die hier dan ook in een emmertje, of zou het misschien toch meevallen? Maar nee, beestje moet hier blijven totdat de vorstperiode voorbij is, vindt vent!!! Het moet niet gekker worden hier. Kan ik morgen dus een hamsterkooi gaan kopen voor onze loge, beest staat nu op de tafel in een emmer met iets erop, een bakje water, brood en een stukje kaas. Beest heeft zelfs een naam gekregen, Pluis.
hahaha, moest erg lachen.

Maar ik vind het ook wel erg lief van Veter, moet ik zeggen.

Gitaar vordert gestaag. Ik kan al bijna lang zal ze leven spelen.

Tenminste, ik herken het
Ik heb gisteren een onwijs leuke voorstelling gezien in theater. De Ashton Brothers, echt een aanrader!

Toen ik vanochtend de hond uit ging laten vond ik het zo ijzig koud dat ik de atletiek training van Groot Pebbeltje (een uur lang buiten) laat voor wat het is. Kind heeft trouwens zo'n strakke running-pants ('tights') en die zitten ruim om zijn bovenbenen. Kind wordt steeds dunner.

Zo boodschappen doen, vanavond eten we bij vrienden, voor morgen maak ik snert!
Hebben jullie gitaarles Ely?

Pebblo doet telkens weer een verwoede poging de Pebbeltjes gitaar te leren spelen. Heeft zelfs een (klein) gitaartje voor hen gekocht. Eerst voor Gp, en de gitaart linkshandig gemaakt. Toen voor Kp, en de snaren omgedraaid want rechtshandig. Af en toe rocken ze er nog wel een beetje mee, maar echt leren spelen? Nee.

Ik zou wel een piano willen hebben in huis en dan weer op pianoles.

Ik vind de barmhartigheid rondom die muis ook lief. Maar vraag me af of zo'n veldmuisje het in een kooitje gaat redden. Maar het alternatief, de vrieskou is ook niet alles. Beest heeft gewoon een warm plekje gezocht. Muizen hebben niet veel nodig hoor, om doorheen te komen. Laatst las ik hier op het forum dat ze door het condens-afvoer-gaatje in je koelkast passen!

Wij hebben geen schaatsen. Geen zin om stad en land af te rijden (want overal uitverkocht hoorde ik) voor een paar schaatsen, daar vervolgens ook nog geld aan uit te geven en dat ze dan 15 minuten staan te klungelen en weer naar huis willen... Is dat erg? Pebblo en ik zijn geen schaatsers, daar zal het wel door komen.
Muis gewoon verderop bij andere huizen loslaten Drop. Die gaat wel weer ergens naar binnen

Het is idd. wel heen lief, van Veter en de kinderen, maar of Pluis blij wordt van een kooitje?

Pebbles, wat een naar bericht, over je vader. Inderdaad, zoals Nathje ook zegt, hij moet toch wel hulp kunnen krijgen met het stoppen met roken?

En ik doe mee met de voor jou, ook omdat het zo'n moeilijke periode is waarin het verdriet om je moeder weer zo heftig naar boven komt. Sterkte meis!

Nathje, fijn dat eerste schoolweek van Apie zo goed verliep!
Een veldmuis in een kartonnen doos. Ach

Of hij vriest dood buiten... dit is een lief alternatief!

Pebbels voor jou een dikke knuffel want het is een emotionele periode voor je. Heel veel sterkte met alles en ik wens je vader het allerbeste.

Vandaag weer een heerlijke dag gehad! Vanmorgen had KW zijn eerste zwemles en dat vond hij eerst doodeng en toen hij eenmaal 1 teen in het water was kwam de pret. Hij kijkt uit naar volgende week. Mooi! Toen kwamen mijn schoonouders lunchen en hebben we samen met hun op de Wii golf en bowling gespeeld. Was echt lachen. Ze waren zo gefascineerd door de techniek

Toen BRS op bed lag ben ik om 13.30 uur het ijs op gegaan met KW en daar hebben we tot 17.00 uur gespeeld. KW schaatst echt goed na een week vorst! Vanavond broodjes met knakworst op en erwtensoep, daarna met z'n allen in bad en vervolgens in pyama aan de warme choco met slagroom. En sinds 19.30 uur liggen ze te slapen als roosjes. Gek hé?

Morgen high tea met een vriendin in het Hilton. Ook leuk, maar hoop wel dat we op tijd terug zijn zodat ik (voor de allerlaatste keer?!?) nog even met de jongens kan schaatsen.

Evita gisteren was mooi! Was een dijk van een stem heeft die Brigitte zeg... en Stanley. Het was genieten.

Nu even serie kijken (Pammie, criminal minds van afgelopen woensdag) en lakker samen op de bank met een wijntje.
Lien, hoe zijn je sollicitaties gegaan deze week?
Deze dag was gewoon zo ontzettend kicken (dit zal wel echt een ouderwets woord zijn ). Ik heb geschaatst hier op de plassen!! Iets waarvan we dachten dat het er nooit meer van zou komen, want opwarming van de aarde, broeikaseffect, weet ik veel wat (Al Gore kan ook stoppen met zijn filmpjes) maar het is er gewoon toch weer van gekomen. Ik kreeg er een brok van in mijn keel toen ik op het ijs stapte. Ik zag moeders met kinderwagens over de plas gaan zoals mijn moeder ruim 30 jaar geleden met mij deed, het was zo'n mooi plaatje.

Morgen ga ik weer, met de hele familie, met Schorrie op de slee met neefje, en Knorrie in de kinderwagen. Ik kijk er zo naar uit! En ik ben geeneens goed in schaatsen, maar dit is meer, dit is een belevenis. Dit is een sfeertje wat echt helemaal geweldig is!

En nu ga ik slapen want rozig en spierpijn (sinds ik bevallen ben, nee, sinds ik net zwanger was, had ik niet meer intensief gesport, en dan ineens uren rondschaatsen das dan best heftig ).
En ik heb vanmiddag in de vrieskou met de Pebbeltjes 1,5 uur rondgefietst om toch nog schaatsen te scoren. Het is gelukt, dus als we morgenmiddag bij mijn broertje de verjaardag voor nichtje vieren kunnen ook mijn kinderen scooieren en strompelen op het ijs. Slootje loopt achter het huis en verjaardag staat in teken van schaatsen en koek en zopie.

En passant ook nog voor beide Pebbeltjes een bodywarmer gescoort voor voorjaar eb zomer. Van Gaastra (staat er ook in grote letters achterop, beetje te kak eigenlijk :-)) en van Timberland. Ook dé jongensschoenen gevonden die echt leuk zijn, merk Diggers. Eens kijken of ik wat kan googlen.

Net terug van reuzegezellig etentje bij vrienden, was erg gezellig. Toch ben ik in gedachten ook bij zaterdag vorig jaar dat ik hier in de stad zat te eten met Lien en Wind en hoorde dat mama was opgenomen. Dat was op 12 januari. Een week later is ze overleden. Komende week wordt een week van terugdenken, volgend weekend helemaal. Ik weet nog dat ik de eerste maanden élke zaterdag terugdacht...
This is your wake up call!!

Ach, Pebbles... ik moest er gisteravond ook nog aan denken. Je vader die je nooit mobiel belde ineens aan de telefoon hing met het nieuws dat je moeder was opgenomen. Het wordt een heftig weekje.

Goed dat je schaatsen hebt weten te vinden! Het is ook zo leuk... kan me niet voorstellen dat jouw Pebbeltjes dat niet vinden.

En Morrie ook al zo'n lekker dagje gehad. Jij geniet net als ik zo te lezen. Ik word er ook helemaal emotioneel van. Al dat schaatsplezier en die ijspret. En dan ook nog eens voor de deur bij ons.

Ik heb vanmiddag een high tea afspraak staan met een vriendin van me, maar eigenlijk wil ik afbellen omdat ik vandaag nog wil schaatsen met de kinderen. Het is namelijk waarschijnlijk (voorlopig) het laatste weekend dat het vriest, want dinsdag gaat het dooien. Maar twijfel nog of ik het kan maken....

Nu even was verwisselen.
Volgens mijn schoonzus wordt het een weekje minder en gaat het daarna weer vriezen...

Zij belde dus vanochtend dat ze de verjaardag van nichtje buiten gaan vieren. Mijn broertje gaat de grote partytent opzetten. Zij hebben een groot stuk grond van de gemeente naast hun huis en in ruil voor onderhoud mogen ze dat gebruiken. Daar grenst dus een sloot aan. In de tent komen wat kachels, een vuurkorf, warme choco, gluhwein, oliebollen en andere versnaperingen. Dat wordt dus een gezellig verjaardag voor mijn nichtje! Ze vieren het vanaf 13 uur, dus ik heb een gezellige middag voor de boeg. Aan eind van de dag ook nog wijkborrel, ook met chocomle, glühwein en vuurkorven op straat. Idee heb ik vorig jaar geïnitieerd (?), nu zit ik niet meer in bestuur maar wil toch even neus laten zien.

Erwtensoep staat op, kan ik gelijk een bakje voor mijn pa meenemen. Gisteravond bij vrienden spareribs gegeten van superslager in naburig dorp, mijn vader at ze eens bij ons en was verkocht. Dus hebben we overgebleven stukken ook meegekregen van vriend voor mijn vader. Lief toch?

Ga eens even bij knmi kijken...
Op KNMI niets over terugkerende vorst, op Meteoconsult dit:

Na woensdag opnieuw de vorst in?

En de winter geeft zich mogelijk niet zomaar gewonnen, als we de weerkaarten tot tien dagen vooruit bekijken! Een vrij groot aantal berekeningen komt toch wel weer met een nieuwe koude periode op de proppen. Hoe dát allemaal in elkaar steekt, hoort u in optie vijf van de weerlijn, in de negendaagse verwachting!

Ondanks de kou in de winkel vind ik dit namelijk echt wel heerlijk weer!

Wind, lief dat je aan me gedacht heb gisteravond. Kus.
Pebb, wat goed, toch nog schaatsen gekocht. Wel leuk, ook voor 1 middagje. EN ik heb net als Wind ook aan je gedacht, alweer een jaar geleden zeg, het lijkt gisteren dat we daar zaten..

Hier druk met andere dingen, denk vaak aan jullie, maar kan me er nog niet echt toe zetten om te forummen merk ik.

Wind, twee sollicitatie gesprekken gehad donderdag en over beide een goed gevoel. Had totaal geen zin ' s ochtends, maar na zowel eerste als tweede gesprek weer daadkracht en energie. Ik hoop dat 1 van twee (of alletwee?) doorgaan. De een is ver weg, maar professioneel een betere stap, de ander is dichterbij en combineert dan weer beter met een gezin met 3 (en soms 4) kinderen. Dus.....
Ha, iedereen hier ook in de ban van het lekkere vriesweer en schaatsplezier? Wij zijn er helemaal mee bezig geweest. Donderdag hadden vent en ik vrij en hebben we samen de plassentocht Kortenhoef gedaan (25 km). Gisteren vent en ik en mijn moeder 20 km op Ankeveen (mijn vader paste op de kinderen) en vandaag wilde mijn moeder nog wel een keer oppassen zodat vent en ik de 20 km van de Vechtplassentocht konden doen. Heerlijk, vooral omdat we niet gedacht hadden dat het er ooit nog van zou komen.

Nu zitten we rozig helemaal in te zakken, dus ik houd het bij een snel berichtje en hoop dat ik komende week weer meer forumtijd heb.

Ely, sterkte met de kotseritis! En vrolijk met de lappenmand. Peb sterkte met de zorgen om je vader en de herinneringen in deze tijd aan je moeder. Moest van de week nog aan je denken. En lien, sollicitaties klinken positief, vooral als je er zelf energie uit haalde! Ben benieuwd wat ervan gaat komen.

En Mille, ben zwaar te laat, maar alsnog van harte proficiat met je Nano!

Wat gaat de tijd toch hard.

Ik ga weer even leuk doen met de kinderen, want die hebben we de afgelopen dagen minder gezien door al het schaatsen (helaas vinden ze er zelf nog weinig aan).
En vandaag weer uren op het ijs geweest. Ik moet er steeds bijna van huilen, vind het zo supergeweldig. Vandaag Knorrie ook meegenomen, de wagen kon makkelijk op het ijs. Dus lekker achter de wagen geschaatst, en afgewisseld door mijn moeder, mijn oom, mijn nichtjes. Zo gezellig. Schorrie op slee, voortgetrokken door Harrie (die ook vanochtend nog voor 1 dag schaatsen gekocht had) en anderen. Ik ben ook zo blij dat ik woon waar ik woon, we stappen hier zo de plassen op. Das toch anders schaatsen dan op een slootje vind ik (dan vind ik er persoonlijk snel niet zo veel meer aan, al is dat met kinderen misschien wel weer anders).

En iedereen is vrolijk, en vooral achter die kinderwagen krijg je onwijs veel aanspraak, zo leuk. Normaal is Nederland in de winter niet zo gezellig vind ik, maar nu ineens komt iedereen zijn huis uit. Het is goed voor de saamhorigheid zoiets.

Ik ga nog ff strijken, het huishouden heeft hier 2 dagen volledig stilgelegen .
Idem, idem, idem, Morrie! Wij stappen hier de voordeur uit, lopen een klein slootje over en staan midden in de polder op een grote plas. Ons eigen privé-ijs Vandaag weer heel de dag op het ijs gestaan en ben helemaal gelukkig. Echt zo balen dat het bijna over is. Als je ziet hoe goed KW het schaatsen ook al onder de knie heeft itt tot twee weken geleden. Echt leuk om te zien! En we ijshockeyen wat af. Nu met roze wangen en tintelend lijf de bank op Heb vandaag weer leuke foto's gemaakt. Zal eens kijken of ik het in de nieuwe groep kan plaatsen.

Nathje, wij willen in het najaar een weekend Hof van Saksen doen met mijn ouders en broertje/vriendin. Op de website gekeken voor prijzen, maar ze hebben de site aangepast en ik kan nergens prijsinformatie vinden! Heb jij een idee?

Goed nieuws op sillicitatiegebied, Lien! Wanneer hoor je iets?

Vrolijk, ik ben blij dat we die pakken die je geleend hebt meteen heb terug gebracht na de wintersport want we hebben er vanaf 30 december bijna dagelijks plezier aan op het ijs.
Wat goed van KW Wind! Hier een Boefje dat het weinig kan schelen; ik zat me al af te vragen of ik ipv dubbelijzers misschien die Easy Gliders voor hem moest gaan kopen, tot iedereen tegen me zei dat hij gewoon nog te jong is om er veel mee te hebben. Hmp, ok. Wat voor schaatsen heeft KW?

Foto's leuk!

Ja, in dit soort tijden zou ik ook wel meer naar het westen willen wonen. Wij moeten toch altijd wel even een stukje in de auto, al zijn we met een kwartier dan wel weer bij de randmeren. Maar het westen heeft ook de gaafste tourtochten, is voor ons net te ver rijden nu.

Die saamhorigheid zie je inderdaad veel, ook tijdens tochten vind ik. Iedereen is blij en aardig en aan het genieten. Leuk dat dat toch blijkbaar ook nog kan.

Wat me net nog te binnen schoot: Ely, heb jij ergens in de afgelopen weken nog een kaart van mij gehad of is er ergens weer iets blijven steken?
Kw heeft van die dubbelijzers onder zijn schoenen. Hij wilde ze heel de tijd uit en dat mocht niet van ons en nu rent hij op die dingen alsof hij ze niet eens aan heeft. Op die dubbelglijders kun je natuurlijk nog niet van 'schaatsen' spreken, maar het is leuk om te zien dat het in ieder geval vertrouwd is voor hem. Vandaag zag ik wel een klasgenootje van hem op mininoren!

Foto's zijn nú aan het uploaden op de nieuwe groep en op Hyves
Tijdens die tourtocht die we gisteren deden zagen we echt heel veel kinderen op mininoren. Ook wel een hoop easygliders, maar toch minstens de helft op schaatsen-met-schoen. Lijkt me een dure business worden, al viel ons op dat een heleboel kinderen echt al goed konden schaatsen (handen op de rug en mooie slag). Kennelijk gaan veel mensen toch vaak met hun kinderen naar de schaatsbaan.

Grappig ja, dat rennen op dubbelijzers. Doen onze buurjongetjes ook veel en dan idd hockeyen.

Zal straks eens op de groep kijken naar foto's; misschien kan ik er ook nog wat op mikken. Nu eerst de kinders in bad, want die moeten hoognodig even afgeschrobd.
Die van ons liggen er in! Wat zullen ze lekker slapen van als dat geschaats en de buitenlucht

Foto's op de groep zijn gelukt!
Oh, wat klinken jullie dagen ook gezellig zeg! (Lief dat jullie er zo emo van worden) Hier ook op het ijs geweest. Japie voor het eerst, zo'n lief gezicht zo'n verbaasd snuitje. Rondje gemaakt met de slee en lieve foto's gemaakt van zus en broer samen op de slee. Zal eens kijken of ik die de groep op kan slingeren.

Wind, geef even de data door. Of wacht ik heb boven de brochure liggen maar ik weet niet of de data van het hele jaar erin staan. Zal na het eten even kijken voor je!

Wij gaan met de voorjaarsvakantie ook nog een weekje naar HVS, leuk hoor bijna een tweede huis

En mijn ouders zijn as we speak de vakantie in frankrijk aan het boeken. Echt een prachtige villa dus we boffen enorm. We rijden er ook nog eens heen met een auto van de zaak dus dat is helemaal mooi meegenomen.

Pebbles, ik weet van Aap hoe zo'n eerste jaar is en hoe grote hobbel een jaar later kan zijn. Hou je taai, lieverd. Ik vind het knap van je hoe druk je ermee bezig bent om het een plek te geven En ook een voor jou Lien want wat jij meemaakt is ook niet niks.

Blij om te horen dat je sollicitatie lekker lopen. Hoop snel op iets concreets voor je!

Vrolijk hoe gaat het bij jullie? Mille, knap jij al een beetje op en ga je morgen werken? Ely, nog steeds aan de kots?

En Drop kom je uit de crypte vandaag? Alles ok?

Zo nu even eten uit de oven halen!
Nathje, we willen het eerste weekend van oktober. We hebben de brochure ook maar aangevraagd, maar had graag de prijzen op de site gezien. Zou het bewust zijn? En vind jij het echt een park voor kinderen of is het meer relax voor pa en ma?

Ik ben een beetje aan het klooien met de foto's op de groep... dus schrik niet als er zo 128457 foto's van Wind en family opstaan. Ik ben al aan het ordenen
Schorrie vind er ook niet veel aan hoor Athena. Hij heeft op 1 januari een halve minuut op zijn schaatsen (ook dubbelijzers) gestaan, vrijdag met school een paar minuten en vandaag toch al 10 minuten. Maar dan vooral met de slee erbij. Hij doet ze vrij snel uit en gaat dan gewoon lekker met schoenen over het ijs en op de slee. Ik hoorde van ouders van zijn vriendinnetje dat van december 2004 is dat het daar hetzelfde ging. Dus ik denk echt dat het nog best vroeg is voor ze. Het ligt niet aan jouw boef .

Ik heb zo ontzettend veel schaatsfoto's, dat ik gewoon niet weet welke ik op hyves zal zetten. En dan staan die van gisteren er al op!
Van mij moest KW zijn schaatsen op een gegeven moment aanhouden omdat ik het gewoon zonde vond. We weten niet wanneer we weer kunnen schaatsen. En hij had het na een uurtje onder de knie.

Leuke foto's, Morrie!
Mijn foto's worden nu ge-upload Ik had er ook maar 4

Ik vind HvS echt een leuk park voor kinderen en een relax park voor de ouders. Dat is juist hun kracht. Bij CP doe je als ouders al snel concessies omdat het voor de kinderen zo leuk is bij HVS gaan die dingen hand in hand en dat is best knap.

Ik ga even die brochure opsnorren. Je krijgt nu ook vroegboekkorting he? Mooi meegenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven