Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
@ Noukske : Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt die negatieve test! Gelukkig was de CB wel positief!

@ Bloes : Wat een mooie knaltest had jij vanmorgen! Dat geeft toch weer een extra bevestiging he.

Wat betreft testen : ik heb nu drie keer getest, telkens met de kruidvat test van 2 voor 5 euro en die was hier zelfs al licht positief 3 dagen voor NOD zonder ochtendurine, zijn volgens mij erg gevoelige testen. In de bijsluiter staat ook duidelijk dat je het resultaat binnen de 5 minuten moet aflezen, maar bij de laatste test (maandag) kreeg ik zelfs na 30 seconden al een streepje
Goedemorgen allemaal,

Ik zou een tweeling erg leuk vinden!

Ik sport regelmatig, tennis en fitness (spiertraining). Ik wandel ook veel. Wil ik voorlopig ook allemaal volhouden.

Ik slaap wel heel erg slecht, kan moeilijk in slaap komen en ben elke ochtend om 5 uur wakker. Terwijl ik altijd heel makkelijk sliep, 9 uur per nacht was niks.

Ik hoop dat alle onzekerheden een beetje minder zijn vandaag en dat iedereen een beetje kan genieten!
Ben bang dat het 'genieten' pas na de echo een beetje komt. Iets meer zekerheid. Al gok ik dat het spannend blijft.

Wij vertellen zondag aan mijn moeder en haar vriend het goede nieuws, dan ben ik ookal bijna 6 weken. Leuk nieuws om met haar verjaardag te kunnen vertellen dat ze oma wordt! Een week later vertellen we het aan de schoon familie, weer een jarige dus komt goed uit!

De rest laten we het weten na de echo.

dat duurt nog wel even :(

Ik sliep ook altijd lekker lang, 10 tot 7 ongeveer. Nu slaap ik na een aantal hele slechte nachten ook weer goed. Wel lastiger dan voorheen om het bed uit te komen.
Ik slaap ook zo slecht, pff. Normaal slaap ik ook zo'n 8,5 of 9 uur per nacht. En nu red ik amper de 6 uur.

Leuk, Bb87, dat je je moeder kan verrassen op haar verjaardag!
Slapen gaat hier ook lastig. Liefst lig ik om 9 uur al in bed en als mijn wekker dan gaat om 7 uur ben ik nog steeds niet uitgeslapen.

Ik kan ook niet wachten tot m'n echo, nog 18 dagen hihi.

Wat leuk dat je ze t gaat vertellen BB! Ga je t' met iets speciaals doen?

Mijn schoonzus weet t' ook al want zij is zelf ook zwanger en heb gister eerste kado'tje gekregen.. hele lieve kleine sokkes van noppies. Ze kon niet wachten tot de 12 weken dus dan maar een kleinigheidtje.
Wat leuk, Riverjoy dat je al een klein cadeautje hebt gekregen! Ik ga het m'n zusje morgen denk ik toch al vertellen. Ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren!
Ik zou behoorlijk in de stress raken van een tweeling. Maar dat komt mogelijk omdat mijn eerste kind beperkt is. Mijn grootste uitdaging in deze zwangerschap is vertrouwen hebben in het feit dat een kind ook gezond kan worden geboren. Een tweelingzwangerschap is iets risicovoller, dat hoop ik mijzelf te besparen.

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat mijn verloskundige geen echoapparatuur heeft. Mijn eerste echo (en dus ook kans op het zien van een kloppend hartje) is de termijnecho met 10 weken. Hoewel ik rationeel weet dat elke echo eerder alleen maar schijn-zekerheid is, merk ik dat ik toch graag eerder de bevestiging van dat hartje zou willen zien. Misschien toch maar eens informeren naar de mogelijkheden voor een echo op eigen kosten bij het echocentrum.

@riverjoy: lief van dat kadootje!

@knotje en BB87: leuk dat jullie het al snel kunnen vertellen! ik heb er zelf ook wel zin in!
Een tweeling... Nee dat zou wel even slikken zijn...

Slapen gaat nog prima hier eigenlijk!

Zou je dan rond de 8 weken een echo willen Toverspiegel?

Ik ga vandaag schaatsen met man en kinderen!
Tweeling lijkt me wel leuk alleen heel zwaar! Ben ik er wel gelijk van af hihi.
quote:promesso schreef op 05 januari 2017 @ 10:40:

Een tweeling... Nee dat zou wel even slikken zijn...

Slapen gaat nog prima hier eigenlijk!

Zou je dan rond de 8 weken een echo willen Toverspiegel?

Ik ga vandaag schaatsen met man en kinderen!

ja 8 weken zou perfect zijn

Veel plezier met schaatsen! Hier is het koud maar met strak blauwe lucht. Ideaal schaatsweer dus.

Ik ben aan het werk, snel doortypen, kan ik vanmiddag weer lekker met kind spelen.
Kan me voorstellen dat je dat wel jammer vindt, Toverspiegel! Is er ook geen verloskundige in de buurt waar ze wel echoapparatuur hebben?

Promesso, veel plezier met schaatsen! Ik ga zo lunchen met een vriendin. Maak het mezelf deze week niet echt makkelijk met allemaal belangrijke mensen om me heen, haha. Maar ik ga toch nog even m'n mond houden.

Oh en een tweeling, daar zou ik ook wel even van schrikken. Doe mij maar één voor één!
@ BB : Wat een leuk verjaardagscadeau voor je moeder! Is het haar eerste kleinkind?

@ Riverjoy ; Superleuk zo al een eerste cadeautje!

Slapen gaat hier nog steeds heel goed

Hier voel ik me vandaag weer wat geruster, vandaag nog eens getest en mijn test van zonet is overduidelijk!

http://i67.tinypic.com/6sfj4n.jpg
Wauw eefje! Dat is wat je noemt echt een knal test! Hoe ver ben je nu?

Ik slaap ook als een blok

Vandaag voel ik me ook ietsjes zekerder. Voel me iets meer zwanger. Nog steeds bijna geen kwaaltjes maar wel heel moe vandaag en een beetje zeurderig gevoel in m'n buik. En natuurlijk de menstruatie die nog steeds uit blijft!
Fijne bevestiging Eefje!

Hier gaat slapen ook wisselend. Nu helpt het ook niet dat ons zoontje wat onrustig slaapt dus wanneer hij rond een uur of 5 een keer aan het kreunen en steunen is word ik daar al snel wakker van en val niet makkelijk meer in slaap. Nouja, ik ga maar gewoon vroeg naar bed om dat een beetje te kunnen compenseren.

Tweelingen zitten in mijn familie.. Ik houd er dus zeker rekening mee dat het een tweeling zou kunnen zijn. Ik zou in eerste instantie vooral denken : hoe ga ik dat in godsnaam organiseren? Maar ik denk dat ik het ook wel heel leuk zou vinden. Vriend wil graag 2 kinderen maar ik sluit een derde ook niet helemaal uit voor mezelf. Met een tweeling zou de keuze snel gemaakt zijn haha

Toverspiegel, wat jammer dat je nog zo lang moet wachten op je echo. Ik kan me voorstellen dat je dat nog wel lang vind om op te wachten! Ik vond het bij de vorige zwangerschap sowieso fijn dat mijn verloskundige in iedere kamer een echo apparaat hadden staan. Wanneer ze even niet goed kon voelen hoe zoontje lag, maakte ze een snelle echo en kon ik op die manier een paar keer extra babygluren!

Wat leuk dat een aantal al het blijde nieuws hebben verteld! Of binnenkort gaan vertellen. Spannend he? Ik vond dat zo bijzonder om te delen en de reacties en emoties te zien!

Ik zie nog wel een beetje op tegen het vertellen tegen een vriendin. Zij is al zeker 1.5jaar bezig met het krijgen van een kindje en het wil maar niet lukken. Vind het moeilijk om het tegen haar te vertellen, ik gun haar zo ontzettend dat ze ook dit geluk mag hebben..
Mooie test eefje!

Ri88 snap dat het lastig is maar als zij een vriendin van jou is dan weet ik zeker dat ze blij gaat zijn voor je.
Mooie knaltest, Eefje!

Haha, Ri88 dat is bij ons ook het geval. Als je het me nu zou vragen, zeg ik ook drie kindjes en vriendlief twee. Hij zegt altijd, als de tweede een tweeling blijkt te zijn heb je geluk Hopelijk is dit er dus maar één en blijven de opties daarna nog open. Haha

En wat sneu voor je vriendin! Ze zal vast blij zijn voor jullie, maar waarschijnlijk ook verdrietig zijn voor zichzelf. Ik denk dat het belangrijk is dat je het haar persoonlijk vertelt en ook de ruimte geeft voor haar gevoel. Maar je kent je vriendin zelf het beste, dus dat komt vast goed!
Hi, mooie test Eefje! Echt een knaller hihi

Ri88 Wat verdrietig voor je vriendin. Lijkt me inderdaad moeilijk om het te moeten vertellen maar je kan het maar dat kan je misschien ook zeggen dat je het moeilijk vind om te vertellen en dat je het haar ook zo gunt ...

Lovelynoukske fijn dat je je vandaag wat zekerder voelt.

Ik heb vanmorgen de kruidvat test (2voor 5 euro) gedaan en deze kleurde wel meteen en het was net als bij Eefje echt een knaltest. Het maakt me toch wel weer wat zekerder. Ook de gevoelige borsten en gewoon het zwanger gevoel waren vandaag aanwezig. Hoop dat ik me zo voorlopig blijf voelen haha
Goedemorgen mama's (to be)!

Toch fijn he, Dali! Ik heb vanmorgen ook nog een clearblue test gedaan met wekenindicator; Zwanger 2-3 weken. Geeft een fijn gevoel! Al weet ik ergens ook wel dat het een beetje schijnveiligheid is, maargoed het voelt goed voor nu. Vanmiddag ga ik het aan m'n zusje vertellen! zo benieuwd naar haar reactie!
ach zolang alle testen positief zijn voelt het goed! fijn dat jullie nog van die echte knaltesten hadden

Volgens mij heeft het voor mij geen zin meer om te testen, de vk en het echocentrum hadden beiden 1 september als uitgerekende datum. Dat zou betekenen dat ik nu 6 weken zwanger ben. Voelt goed!

@knotje: leuk om te vertellen aan je zus! veel plezier
Knotje wat spannend! Ook ik ben erg benieuwd hoe ze reageert...

Wij hebben het nog aan niemand verteld wachten tot na de eerste echo. De reacties zullen wel anders zijn aangezien het de vierde zal zijn maar ach...
Hallo allemaal,

Ik zou graag mee willen schrijven, ik ben er vanochtend achtergekomen dat ik ongeveer vijf weken zwanger ben, het dringt nog niet helemaal tot mij door merk ik. We hebben al een zoontje van 2 jaar en vorige maand pas besloten voor een tweede te gaan. Volgens mijn eigen berekening ben ik 10 september uitgerekend.
Ah wat leuk didem! Gefeliciteerd! Lekker snel ook.

Hier hebben ze vanmorgen gebeld van Moeders voor Moeders. Ze komen volgende week donderdag avond al langs. Dan nog een keer testen en dan mag je direct beginnen. Ben benieuwd!
Welkom Didem, gefeliciteerd! Wat fijn dat het gelijk raak is! Hoe vind je partner het?

Wat goed om te lezen dat iedereen nog positieve testen heeft! Vanochtend weer getest omdat het nu mijn NOD was, echt hartstikke zwanger! Ik ben opeens ook zo moe, dat belooft wat! Ik ben aan de ene kant heel blij, aan de andere kant vind ik het ook heel spannend. We hebben al twee kleintjes, zal dat allemaal gaan lukken!? Mijn man is gelijk online op zoek naar een nieuwe auto... Drie kinderstoeltjes maakt het niet zo makkelijk!

Veel plezier met vertellen Knotje! Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als Dali, het wordt de derde in een korte tijd. Ik kan me voorstellen dat de reacties dan anders zijn dan bij de eerste, maar dat ga ik nog wel zien. Ik hoop niet dat we te vaak horen dat we 'nu vast voor een jongetje gaan'. We hebben twee dames en ik heb altijd het gevoel gehad alleen maar meisjes te krijgen. Daar zou ik ook dolblij mee zijn!
welkom didem!

Leuk dat je zo'n overtuigende test had champignon. Hoe oud zijn je kinderen?

Dali, eerste kind of vierde kind, ze zijn allemaal even speciaal! hoop toch dat je omgeving met liefde zal reageren! Voor jou is dit kind heel welkom tenslotte.

Knap dat je meedoet met MvM noukske
Ja wel aangegeven dat het op mijn werk ofzo niet gaat. Maar volgens mij helpen alle beetjes. Maar donderdag dus ook meer info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven