* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
He coppie leuk dat je weer eens langs komt. En ook al zon heerlijke uitslag. Ja dat vliegen is niet erg voor de baby maar de maatschappijen willen niet dat je bevalt in het vliegtuig (en jij zelf natuurlijk ook niet). De druk in een cabine is echter hetzelfde als op de grond (hooguit een ietsiepietsie verschil) maar zeker niet schadelijk.

Alecto DBX 82 hmmmm hebben we ook genoteerd om eens naar te kijken.

Pada: Fijn dat alles weer goed was.

Meis: Je moet nog wel vertellen hoe het was hoor. Ben dol op reisverhalen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even een korte egopost (sorry), haha. Ik ben zo blij, ik pas m'n normale spijkerbroeken helemaal niet meer!!! Laat die buik maar groeien hoor!

Fijn weekend iedereen!!!
Ik wil iedereen een heel fijn weekend wensen.

Wij gaan vanaf zometeen de verbouwing in en ik kom vast niet meer online het weekend.

Weet nu al dat ik het niet meer kan bijlezen straks. hahaha

Maandag heb ik de nekplooimeting en laat daarna wel weer wat van mij horen.
Het nadeel van later in een zwangerschap vliegen is volgens mij vooral dat je meer vocht kan gaan vasthouden. Je kan echt dikke benen krijgen, die ook behoorlijk pijnlijk kunnen zijn door het vocht. Ik zou dan ook zeker steunkousen aandoen later in de zwangerschap tijdens een vliegreis, die voorkomen het vocht (ik heb ze zelf ook, voor concerten bijvoorbeeld. Het is niet zo erg als het klinkt hoor!) En proberen veel te lopen (dat voorkomt ook trombose, daar heb je ook meer kans op als je niet veel beweegt).

Dit is toevallig wat ik weet omdat ik op m'n werk nogal eens te maken krijg met dikke benen en steunkousen!
Engelbengel: toch slecht dat de vk de combitest vergeten was. Gelukkig maak jij er verder geen punt van.

Whatever: zo denk ik ook over vakantie hoor. Rustig aan, eerst maar eens zien hoe alles gaat.

Ring: wat leuk dat je je broek niet meer past. Ik wil ook!!! Tegen mij zeiden ze vandaag: ben je afgevallen? Grrr..... nee, ik ben ZWANGER!!!! Ach ja, die buik zal vanzelf wel een keer komen en die ben ik na een paar maanden misschien ook wel weer zat.
Dat zeiden ze vandaag tegen mij ook al. Een mevrouw vond mij zo afgevallen! 'Wat een slank koppie heb jij gekregen' zei ze... Ik zei gelijk: 'nou afvallen is niet echt de bedoeling hoor, ik ben namelijk zwanger!' Het was wel grappig eigenlijk.

Maar schijnbaar is het wel zo. Er zijn meer mensen die het opvalt. Raar hoor! Misschien verdeelt het vet zich nu wat anders over je lichaam ofzo? Ik heb er ook geen logische verklaring voor eigenlijk!
Grappig, tegen mij zei een collega na de vakantie ook al dat ze dacht dat ik was afgevallen. Ben in gewicht ook nog niet aangekomen, maar mijn buik wordt echt wel dikker.

Iedereen een fijn weekend!
Mijn moeder vond mij afgevallen en voller tegelijk: aan ene kant smaller in taille en gezicht, maar voller in buik en borst. Dat klopt ook wel. Ik ben in kilo's ook nog niks aangekomen. Maar binnenkort toch maar eens de tassen met zwangerschapskleding doorkijken en zelf op pad voor nog de nodige kleding.

Ik ben nog steeds snotverkouden. Niezen, snuiten, kuchen. Iemand tips? Hoestdrank mag bijvoorbeeld niet. Vitamines krijg ik voldoende binnen. Schijnt allemaal langer te duren als je zwanger bent.

Fijn weekend!
Maria: Hoestdrank mag wel hoor maar je moet even bij de apotheek/drogist vragen welke je mag bij een zwangerschap. Voor je keel mag je superrol en neusdruppels met xylometazoline mag ook gewoon maar wel voor maar bijv 5 nachtjes. Verder stomen boven een pan en uitzieken. Beterschap.

Ik denk dat dat afvallen een kwestie is van dat mensen zien dat er iets verandert is bij je, maar niet goed thuis kunnen brengen wat het nu precies is. Je ziet er waarschijnlijk stralender (of niet ) uit en dus denken mensen meteen dat je afgevallen bent ofzo. Ik geef er ook maar een draai aan hoor, maar het grappig is dat als ik wel eens gekleurde lenzen in heb, mensen zien dat er iets anders is en dan vaak vragen of ik afgevallen ben. Haha van gekleurde lenzen lijk je blijkbaar slanker net als van een zwangerschap.

Ik heb mijn eerste zw spijkerbroek besteld (aaaahhhh). Eentje in de sale bij Esprit online. Als het niet goed is stuur ik hem wel weer terug. Heb hem nog niet nodig maar dacht ineens dat als de dag er is dat je hem nodig hebt, je mooi te laat bent met kopen En ik dan geen zin heb om als een gek die stad door te crossen op zoek naar iets moois. Heb tevens ook een zw bloesje bestelt. Dat lijkt me meerdere seizoenen proof en het is tenlsotte wel Sale nu.

Iemand nog meer tips voor goede on line zw kleding, seizoenen proof (we moeten tenslotte 3 seizoenen door, winter, lente en zomer) en een beetje te betalen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik ook nog steeds ziek....zucht. Vind het niet leuk meer hoor. Voelde me gister eindelijk een beetje beter en nu werd ik vannacht weer wakker van enorme keelpijn die vandaag ook al de hele dag aanhoudt...klaag klaag!!!

Wat me wel weer erg blij maakt is dat m'n dochtertje weer flink opgeknapt is en vandaag weer normaal gegeten heeft! Ze slaapt nog wel een heleboel maar is wel vrolijk en speelt weer met haar speelgoed. Ze had van de ha een kuurtje gekregen voor 9 dagen (3x daags) maar kreeg er rode huiduitslag van. We kregen een ander recept voor een driedaagse kuur met 1 dagelijkse dosis. Veel minder dus!!! Maar ze zullen wel weten wat ze voorschrijven neem ik aan.

Hebben jullie al 'last' van nesteldrang? Ik ben aan het schoonmaken en opruimen en zit m'n vriend op z'n nek dat hij mee moet helpen.

Ook heb ik af en toe een enorme mopperdrang, over het koude weer bijvoorbeeld.

@Chica: Mamalicious is een leuk en goed betaalbaar merk. Met laagjes ben je misschien ook seizoenproof. Paar leuke basisshirts met een mooi vest erover voor de winter bijvoorbeeld?

@Ring: ik pas m'n normale broeken ook niet meer! Mijn buik begint nu ook wel erg te groeien. Maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik weet nog niet of mensen mij er zwanger uit vinden zien want ik heb de laatste dagen veel binnen gezeten i.v.m. griep. Maar ik denk dat m'n collega's het maandag wel zullen zien.

@Watever: ik zou me nog maar niet vastleggen op een gezamenlijke vakantie als ik jou was. Je kunt nu nog niet zeggen hoe je je tegen die tijd voelt en hoe je kindje het doet. Ieder kindje is zo anders. Wil je toch op vakantie dan zou ik kiezen voor een eigen bungalow met voorzieningen als een magnetron, wasmachine en vaatwasser enzo. Zelf weet ik dat ik de eerste maanden na de geboorte van m'n dochter enorm op m'n privacy gesteld was. Die eerste periode kent z'n onzekerheden en je kunt dan geen mensen op je lip gebruiken die de hele dag door goedbedoelde adviezen geven. Maar dat is mijn mening. Ik zou het niet doen.
Chica: een collega van mij zei ook tot tweemaal toe dat ik er anders uitzag. Een van die keren had ik mijn bril op, dus ik gooide het daar maar op. Maar ik denk dat ze stiekem zag dat ik zwanger was, maar die link niet legde.

Ik heb gisteren ook de eerste zwangerschapskleding gekocht. Een nette broek voor mijn werk en een 3/4 broek voor de zomer. Was flink afgeprijsd dus kon ik niet laten liggen... Maar ik hoef ze ook nog niet aan hoor. Denk echter dat dit niet heel lang gaat duren.
ja, ik ben gerekend op 13 juli 2009. van de tweede; we hebben een zoontje van 3 1/2.

ik ben de hele maand december ziek geweest, eerst buikgriep en daarna keelontsteking. sinds een paar dagen heb ik mijn stem weer terug. en sinds 1 week mijn eetlust.

wat niet echt een lekker begin van de zwangerschap. maar ik als het goed is ga ik nu de goede fase in. op naar de 20 weken.
Dag dames! Ik lees mee hoor met jullie! Heb alleen niet veel nieuws dus hou het lekker bij jullie verhalen lezen
Wyfke: last van nesteldrang? Haha! Ik vrees ik dat ik daar nooooit last van krijg (al hoop ik van wel, blogman hoopt met me mee). Ik heb zo'n hekel aan poetsen!

Chica: goede tip om nu in de sale op zoek te gaan naar zwangerschapskleding. Thanks! Ik was gisteren bij Babydump in Veenendaal (leuke winkel, goede uitleg bij de kinderwagens, aanrader!) en daar hebben ze ook wat zwangerschapskleding hangen. O, my God!!!! Wat een lelijkheid. Ik schrok er echt van! Moet ik hier de komende maanden in lopen? Help!!!! Dan ook maar even bij Esprit kijken dus.
Ha, hier ook iemand die constant te horen krijgt of ik afgevallen ben. Maar is dus ook zo. Verder aantal keer onder zonnebank geweest de laatste tijd en met een bruiner gezicht vind ik ook altijd dat ik er meteen slanker uit zie.

Zwanger in de sauna was gisteren goed bevallen. Had in het begin even gevraagd of ik nog ergens rekening mee moest houden. Mocht niet onder zonnebank (maar had ik 's morgens thuis al gedaan, ahum) en niet in de infraroodsauna. En de laatste twee maanden kun je beter niet in bubbelbaden en andere kruidenbaden enzo gaan ivm hygiene, omdat je dan al een beetje ontsluiting zou kunnen hebben. Verder had ik zelf besloten niet aan zo'n aufguss (opgietingsritueel in de sauna) deel te nemen, vind ik als ik niet zwanger ben al heftig genoeg. Wel aantal keren de vraag gekregen hoe lang ik al zwanger ben, met bijbehorende verbaasde gezichten als mensen hoorden dat het pas ruim 14 wkn is.... Tsja kan ik ook niks aan doen hoor!

Ben nog steeds een beetje euforisch over wat ik 's middags heb gedurfd: omdat we in een sauna in het zuiden des lands waren, lag er nog een behoorlijk pak sneeuw in de tuin. Begon na het eerste rondje met blote voeten door de sneeuw, na het tweede rondje deden we in ons blootje een sneeuwballen gevecht, maar.... na het derde rondje heb ik serieus een paar keer met m'n hele blote lijf door de sneeuw gerold. KOUD!!!! M'n hele lijf tintelde er gewoon van en het dompelbad was daarna zelfs warm. Maar wel een ervaring die je anders gewoon nooit meer meemaakt, want hoe vaak ligt er nou zo'n pak sneeuw als je in de sauna bent?

Ben verder nog steeds aan het wachten tot de misselijkheid nou eindelijk minder wordt.

Fijn weekend nog allemaal en geniet nog even van het schaatsen en de sneeuw nu het nog kan!
Ik heb al best wat geshopt. Als je snel bent kan je nog in de sale kijken bij de Prénatal. (Tot half/eind januari geloof ik.) Daar hebben ze echt leuke dingen, vind ik. En goedkoop. Ze hebben ook wel tenten, maar die laat ik gewoon links liggen. Daarnaast ben ik ook bij Miss Etam geweest, die ook sale hadden. En de H&M net zo.

Ik heb nu twee broeken van Miss Etam (samen 70 euro). Gewoon een heel normaal model, netjes. En ik heb een Noppies underbelly broek van de Prénatal, die voor de helft was afgeprijsd. Ook een heel mooi model. Qua truitjes heb ik een wit shirt met lange mouwen. Een grijs shirt met lange mouwen en zilveren/zwarte opdruk. En een grijs lang shirt met korte mouwen en zilveren opdruk. Een knalgroen truitje met korte mouwen, lijkt een wikkel model. En een ontzettend knalroze vest die met twee knoopjes dicht gaat.

Alles was heel goedkoop. Dus ik zou als ik jullie was juist nu nog even je slag slaan. Echt leuk shoppen zo, voor weinig geld heb ik best veel gekocht.

Chica, kan je niet gewoon nog even snel een shopdagje plannen? Hartstikke leuk toch?

Ik hoor trouwens van veel mensen om me heen: 'koop nou niet teveel, je hebt er maar een paar maanden wat aan. Zonde toch?' Dan denk ik: 'wat maakt het nou uit, als alles zo goedkoop is? Dan heb je een leuke gevarieerde garderobe, en kan je nog eens afwisselen.'

Wat vinden jullie?
Ik heb de vorige keer heel veel kleren gekregen, maar dat zijn vooral zomerkleren. Ik vind het ook wel handig om een beetje wat te hebben. Anders blijf je aan het wassen en heb je steeds hetzelfde aan. Ik wil denk ik volgend weekend nog even kijken voor wat shirts en misschien 1 broek of zo. heb nu nog 2 gewone broeken die ik aankan en heb 2 fijne zwangerschapsbroeken. Begin nu wel echt een buik te krijgen, volgens mij was ik de vorige keer pas bij een week of 24 zo dik.

Ik denk dat ik even bij MissEtam ga kijken. Heb de vorige keer aan het begin ook wat shirts uit hun "long" collectie gehad. Waren niet duur en precies goed qua maat voor die tussenperiode dat je buik nog niet heel dik is.

Maz: gefeliciteerd en welkom hier. Wat balen dat je zo ziek geweest bent, hopelijk gaat het nu beter.

Ga nu even snel aan het werk
Allemaal een fijn weekend gehad?

zieken; hoop dat jullie snel weer een beetje opgeknapt zijn!

Als ik een keer echt veel tijd heb, ga ik op iedereen reageren.. dat wordt dan een briefje erbij en schrijven maar denk ik, want onthouden wordt alsmaar moeilijker (heerlijk, haha)..

hier alles ok, heerlijk geschaatst met meisjelief dit weekend, maar wat is het koud vanochtend! Even naar school en wat dingetjes doen en ik zit met rode oren achter de computer.

Tja, de uitslag is zoals het is. Daarom hou ik niet van kansberekeningen maar ben nog steeds wel blij dat ik het heb gedaan. Wat is nou 1 op 760?

Ik verbaas me erover hoe snel ik er zwangerder uit ga zien. Kon ik twee weken geleden nog met gemak mijn buik inhouden als ik geen zin had in het goede nieuws vertellen, vanaf het weekend is dit bijna niet meer te doen, haha.

Vrijdag kreeg ik een broek bezorgt van de H&M. Ik paste hem even en zit eigenlijk helemaal heerlijk. Ook niet meer uitgedaan dus het weekend. Ga dus nu eerst maar eens even kijken of ik nog wat meer kan scoren! Fijne dag allemaal!
Ik draag ook voornamelijk zwangerschapskleding.

Ik heb alles nog van de vorige zwangerschap. Zelfde periode, dat scheelt ! En ik heb een zak kleding geleend van een collega, leuke dingen van Benetton en Esprit.

Ik vind niet alle kleding foeilelijk. Soms zijn er best leuke dingen bij, bij Prenatal. De kwaliteit bij H&M vind ik naadje, maar ik heb er een simpele witte blouse voor mijn werk gekocht, met zo'n lamswollen truitje. Ideaal. En een leuk lang wollen vest.

In mijn stad zitten 2 winkels speciaal met zw. kleding. Mooie dingen, maar wel duur.

Zitten er trouwens ook mensen van jullie op Hyves?

Ja jane, ikke!!

Men wat een luxe, dochter is aan het wennen op de basisschool en ik heb gewoon de hele morgen voor mezelf!! WOW!!! Net al een halfuurtje wezen rennen en ik heb nog 1,5 uur over...mmm hier kan ik wel aan wennen hahaha!!

Heb zaterdag de hele dag gewinkeld met een vriendin, want ook hier passen mijn normale kleren niet meer en die van de vorige zwangerschap zijn veel te groot... heb nu twee positiebroeken en verder jurkjes met leggings/panties dan maar... Wil nu eigenlijk niet teveel kopen want dan blijf je aan de gang, nu voor de winter, straks lente en dan ook nog zomerspullen...en daarna kan ik ze weggeven want het blijft hier wel bij twee kids denk ik.

Jojon, je saunadagje klinkt heerlijk!! Heb ik ook zo'n zin in!!

Blogbabe, ik vrees hier ook een gebrek aan nesteldrang... wij gaan alleen nog wel flink verbouwen dus zal me er toch overheen moeten zetten...

Wie vroeg van onze vakantie? Nouja, een maand zuidafrika dus. Heerlijk! We zijn eerst een paar dagen vlakbij kaapstad geweest, daarna een rondreis tuinroute tot Port elizabeth, van daaruit het binnenland in en via de zgn voortrekkersroute weer terug naar kaapstad waar we kerst en oud&nieuw gevierd hebben. 4000 km gereden maar het is maar zo'n klein stukje van het land, daar gaan we vast nog wel vaker naartoe. Eerst maar weer sparen...

Dochter van bijna 4 was dus ook mee en dat ging perfect, we hadden alle overnachtingen al van te voren geboekt en ook opgelet dat er zo nu en dan ook wat leuks voor haar bij was dus ze heeft verschillende vriendjes gemaakt. Vooral die laatste bij Kaapstad was geweldig, echt dikke mik met die twee. Zoontje van 2,5 jaar van onze reisleidster van onze trip 5 jaar geleden. Zij heeft nu samen met haar vriend dat guesthouse daar. Zo mooi...

Zo en nu douchen, al mijn tijd hier verlummelen is dan ook weer jammer he....
Hier ook hyves!
Stuur mij anders effe een mailtje.

Kunnen we onze Hyves-namen uitwisselen.

jane_1973_2 (hotmail).

Klinkt als een heerlijke vakantie Meis !

Stoer dat jullie dat gedaan hebben met die kleine. Voordat ze naar school gaan, kan het nog. Slim !

Je hebt mail Jane!
En nog één!
Wat leuk om jullie ervaringen allemaal weer te lezen!!!

Wij hebben vandaag voor het eerst het hartje horen kloppen, heel bijzonder. Om het te vieren heb ik mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht (spijker, want dat draag ik altijd) en t-shirt. Leuk, leuk!! Ook noodzaak, want spijkerbroeken zitten al even niet lekker meer en nu moeten de knopen echt los. Ik heb nu al zin in mijn lekker zittende broek.....

Wel lastig hoor, iets kopen wat past, zeker nu er wel wat, maar nog wel weinig buik te zien is. Veel was echt nog te groot rond de taille en heupen. Dus het is wachten op de vulling ha ha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven