Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Hoi!

Wij zoeken (nog steeds) naar een jongensnaam bij Pepijn. Ik denk op t moment sterk aan berend. Vind t een stoere naam die mooi bij pepijn past omdat t ook een oude naam is. Maar vriend vind t een onwijze kak naam.... Ik zie dat niet zo, wat vinden jullie?

Fabian vind ik niks. Ik zie zon Italiaanse vrouwenverslinder voor me.

Vooral Mauro en Samuel vind ik wel heel leuk!
Ik vind Berend heel erg leuk, past ook goed bij

Pepijn. Beetje kak is het wel geloof ik. De enige Berend hier die ik ken voldoet daar wel aan (de ouders dan he).
quote:Beer schreef op 09 januari 2009 @ 13:18:

Ik vind Berend heel erg leuk, past ook goed bij

Pepijn. Beetje kak is het wel geloof ik. De enige Berend hier die ik ken voldoet daar wel aan (de ouders dan he).Vink ook heel leuk! Ik zou het dan wel afkorten en hem Beer noemen!
ja berend vind ik ook heel gaaf! en ook heel goed bij pepijn passen!

1984; Ik vind samuel ook heeel erg leuk!! Verder zijn Fabian, Sam (erg popi vind ik) en Mauro ook wel leuk uit jouw rijtje

Jim vind ik mwah en Stan vind ik helemaal niet zo leuk.. beetje te 'hard'.

Wat vinden jullie van Jorre?
Wat vind je dan van Myrdin bij Pepijn? Of Tycho, Viggo, Kai of Tristan?

Ik vind Berend best leuk, serieus, maar ik denk dat ik Arend nog leuker vind bij Pepijn als ik eerlijk ben.

Onze oudste dochter, Iris, zou ook Pepijn geheten hebben als ze een jongetje was. Blijf het een mooie naam vinden.

Ook mooi bij Pepijn zijn:

Simon

Timon of Tim

Joost

Rutmer

Ravi

Yanniek

Jesper

Ruben

Bastiaan

Carsten

Dinand

Espen

Freek

Ian

Lumen

Max of Mathieu of Marten

Hugo

Rens

Vince

Wisse

?

Misschien dat er iets voor je bij zit wat je leuk vindt?

Suc6

X
Oke, dus Samuel, Mauro en Fabian vallen wel in de smaak . Wij willen eigenlijk niet een te populaire naam...

Hebben jullie nog suggesties?
quote:75twinkel schreef op 09 januari 2009 @ 10:54:

Wij zoeken (nog steeds) naar een jongensnaam bij Pepijn. Ik denk op t moment sterk aan berend. Vind t een stoere naam die mooi bij pepijn past omdat t ook een oude naam is. Maar vriend vind t een onwijze kak naam.... Ik zie dat niet zo, wat vinden jullie?

Ik ben juf en heb toevallig een Berend in de klas. Absoluut geen kakker! De kids noemen hem heel vaak 'beer', klinkt echt schattig vind ik, maar ook stoer.
1984: ik vind Samuel de mooiste uit het rijtje!
Blogbabe: Wij hebben een Timo en bij een jongen Pepijn als 1 vd favorieten :-) We hebben ook een Floortje. Ook wat kak.
Ik vind Timo, Pepijn en Floortje helemaal niet kak!!!! Juist leuk! Bij kak denk ik aan: Constantijn, Lodewijk, e.d.
Ik hou niet zo van Berend.

Vind Pepijn en Julian leuk samen!
Ik vind Pepijn en Julian ook een mooie combi!

Wat vinden jullie van Sjors en Silvan? Of Tristan?
Maar Pepijn past past prima in het rijtje van Timo en Floortje toch ??

Ik ben zelf op zoek naar een niet heel veel voorkomende naam, ook niet te ongewoon en met 2 lettergrepen. Vandaar dat we op Pepijn kwamen.

Berend ben ik ook niet zo weg van. Julian vind ik ook leuk. En Timo ?? :-) Wil je eigenlijk ook een naam met 2 lettergrepen of maakt dat niet uit ??

Misschien vind ik Floortje een tikje kak naast de namen die je veel hoort nu. Ala Desteny en Damian enz.......
Sjors en Silvan vind ik te maar dat heb ik vaker als de namen met dezelfde letter beginnen. Meer een tweeling idee. Maar misschien komt dat nu door Sjors en Sjimmy :-) Tristan vind ik leuker !!

Bij Floortje had ik Ruben als jongens naam. Vind ik nog steeds leuk maar heb ondertussen andere assosiaties er mee.
anoniem_32187 wijzigde dit bericht op 10-01-2009 16:57
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Mag ik ook jullie hulp inroepen bij het verzinnen van een jongensnaam? Ik ben zwanger van onze eerste kind en ik vind het wel leuk om alvast wat over namen te zwijmelen. We hebben nu op ons lijstje de volgende namen staan:

Daan

Joep

Luuk

Stef

Zoals jullie zien, houden we dus van korte namen. Welke van deze namen vinden jullie het leukst? Of hebben jullie misschien nog andere leuke suggesties?
[quote]Jojanneke1975 schreef op 11 januari 2009 @ 19:21:

Mag ik ook jullie hulp inroepen bij het verzinnen van een jongensnaam? Ik ben zwanger van onze eerste kind en ik vind het wel leuk om alvast wat over namen te zwijmelen. We hebben nu op ons lijstje de volgende namen staan:

Daan wel mooi maar te populair

Joep niet mooi voor een volwassen man

Luuk erg mooi

Stef niet mooi

Luuk het mooiste van jouw rijtje

suggesties

Stan

Stijn

Jorn

Jort

Twan

Joost

Teun

Tim

Lars

Ties

Cas

Bram

Vince

Mart

Mats

Mels

Gijs

zo iets ??
Sep
Het vinden van de juiste naam voor onze zoon is na lang zoeken gelukt! Alleen nu kwamen we er vanmiddag achter dat we de naam beide op andere wijze zouden schrijven. Ben nu wel benieuwd naar wat meningen, dus hoe zouden jullie deze naam schrijven?

Thian of Thyan

Thanks!
Ik zou Thian kiezen. Maar het kan natuurlijk allebei! Aparte naam trouwens, heb ik nooit eerder gehoord. Spreek je dat gewoon uit als tie-jan? Of moet ie op z'n Engels?
Thyan is veel mooier, Thian vind ik nogal Chinees overkomen en op (ijsstadion) Thialf lijken.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Je spreekt de naam uit als tie-jan, op zijn Nederlands dus. Althans daar ben ik vanuit gegaan, en gaan wij wel doen.

De naam is oorspronkelijk van Vietnamese afkomst. Ik wilde graag een naam die apart is en weinig voorkomt, maar niet direct exotisch, want moest wel passen bij een oer-Hollands jongetje.
quote:Cejo schreef op 11 januari 2009 @ 19:57:

[quote][message=2556830,noline]Jojanneke1975 schreef op .

Daan wel mooi maar te populair

Joep niet mooi voor een volwassen man

Luuk erg mooi

Stef niet mooi

Luuk het mooiste van jouw rijtje

suggesties

Stan

Stijn

Jorn

Jort

Twan

Joost

Teun

Tim

Lars

Ties

Cas

Bram

Vince

Mart

Mats

Mels

Gijs

zo iets ??

----

Dankjewel voor het meedenken!

Ik vond uit jouw lijstje Stan, Tim, Teun en Bram wel leuk. Mijn man vindt echter al deze namen niets. Pff, dit wordt nog wat
jojanneke1975;

ik vind ook uit jouw lijstje luuk en daan leuk! joep vind ik ook wel grappig en stef helemaal niks...

andere opties;

freek

hidde

jan

rein

toon

bas

wout

max

bob

chiel

joost

sjoerd

sjors

niels

finn

krijn

rik/rick

thom/tom
of ik bedenk me nog

Sem

Sam

Thijs

Nick

Niek

Sven

Koen

Timo

Jens

Mees

Siem

Sepp
bedankt voor jullie reacties op een naam bij pepijn!

Julian vind ik niet zo, dat vind ik dan weer te kak, haha!

Zoyla, uit jouw lijstje hebben we Karsten (metK dus) , Bastiaan, Yannick en esper ook op onze lijst 9vaak net even anders geschreven dus)

Maar geen van allen echt dé naam.

Berend blijft de beste optie, met op stip Joris, Lander of Kasper.

Nou ja, we hebben nog n paar maanden de tijd gelukkig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven