JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
meld! met baby in buik . en koffie op schoot! vandaag mijn eerste echte relaxdag! handen jeuken om de was te doen of wieg op te maken, mais non ik doe vandaag niets! vanmiddag wel onder de douche want vanavond etentje met collega's, maar verder is de dag van mij!!!!!!! joeppie. ben net mijn bed uit, maar nu alweer zin om erin te gaan. even de koffie opdrinken.

voy, prachtig kindje!! heb haar even bekeken op de hyves.

verder weinig. heb de wieg opgehangen in de kamer. samman had hem gisteren opgehaald bij mijn collega en ik ben helemaal in mijn nopjes . echt een mooi ding. nu nog de haken bij ons in de slaapkamer in het plafond en ook bij haar op de kamer, haken zijn ook al in huis. dan kan ze erna overal slapen haha. krijg er best wel zin in! wen en lucc, kunnen jullie de 20ste nou?? want dan wil ik bevallen! of de 25ste ook mooi. hier thuis zijn we allemaal van de 25ste of de 20ste, is dus wel leuk als deze kruimel er dan ook bijhoort.

oh marianne, als ik je een tip mag geven (ik doe het gewoon), bij mijn eerste zwangerschap had ik ook continu schimmelinfecties, heel vervelend zeker als je moet bevallen want je kind loopt kans om tijdens de doorgang ook een schimmel op te lopen. wat bij mij hielp: beperken van mijn suikergebruik en extra (veel extra) vitamine c slikken!! ben je er met een dag/2 dagen vanaf.

succes en ik ga weer naar boven...
Wat voor wieg heb je sam? een Leander (vanwege die haken). Die hebben wij namelijkl. Bij onze oudste geen wieg gehad maar ik wilde het nu zo graag dat we het toch gedaan hebben (wel 2ehands via Marktplaats). Wij hebben de wieg in de babykamer aan de driepoot hangen en ik twijfel nog over een haak in onze slaapkamer, die is nl. niet zo groot en ik denk dat ik geen oog dicht doe als de baby in onze slaapkamer ligt. De afstand van de babykamer naar onze slaapkamer is 3 stappen dus ik ben niet bang om de baby niet te horen als hij niet bij ons ligt maar misschien is het overdag wel heel knus (zeker in de kraamweek) om hem bij me te hebben. Misschien manlief vanavond toch nog maar even met de betonboor naar boven sturen. Het kan natuurlijk dat dat het signaal is waar baby op zit te wachten en dat hij pas komt als zijn wiegje bij papa en mama in de slaapkamer hangt. Of hij heeft gewacht (of ik heb ehm onbewust opgehouden) tot de sneeuwtroep en gladheid voorbij is, het is nu druilerig hier maar in ieder geval niet meer glad.
Lucia, balen van je verkoudheid. En hoesten is idd niet fijn met zo'n buik. Ik ben gelukkig niet meer verkouden, alleen af en toe nog een nies. Das ook niet zo fijn. En idd een pil om vaginaal in te brengen. Dat heb ik gisteravond gedaan voor het slapen gaan. Heb wel het idee dat de jeuk minder is. Alleen door het gewroet gisteren van de vk, verlies ik nu wel wat slijm en bloed en ik denk dat ik die pil dan ook zo weer kwijt ben. Maar goed, dat de jeuk een stuk minder is, is wel fijn.

Wen, ik merk verder nog geen verschil met gisteren, maar de vorige keer na de massage ook niet en toch was er wel ietsjes veranderd. Dus ik hoop dat ze morgen echt goed kan strippen en dat het dan ook op gang komt.

Kreeg net een mailtje van een kennis van mij. Die was ook 2x behoorlijk overtijd en haar jongste dochter hebben ze gehaald toen ze 43 (!) weken was. Pffff, dat hoop ik toch niet. Nou ja, de controles zijn wel goed en zo lang het met de baby en mij goed gaat, zullen ze denk ik niet zo snel ingrijpen. Ik had trouwens ook nog ruim vruchtwater.

Belletje, hetzelfde dus als bij mij. Ik had bij de 1e poging van de vk ook totaal geen ontsluiting of wat dan ook (dat was woensdag), maar gisteren was er toch wel een klein beetje ruimte gekomen. Had ik ook niet verwacht, want ik voelde ook helemaal niets gebeuren. Nu dus ook niet ten opzichte van maandag, dus ik ben benieuwd hoe het morgen is.

En wie weet, die voetzoolreflextherapie. Ik denk dat het ook zonder een aanstaande bevalling wel lekker is, zo'n voetmassage. Ik ben heel benieuwd hoe je dat zult ervaren en wat het resultaat zal zijn.

Sam, dank je wel voor de tip. Ik eet eigenlijk amper suiker en slik altijd al vitamine C (cranberrypillen) tegen de blaasontstekingen. Ik eet momenteel wel veel sinaasappels en mandarijnen. Volgens de vk gebeurt het heel vaak dat je na een behandeling van blaasontsteking een schimmeltje krijgt. Ik hoop dat de tablet gewoon zn werk doet, voordat ie er helemaal uit is komen "druipen".

Slaapze nog even of lui ze nog even.

Straks lekker zuurkool eten met worst.

Groetjes Marianne
Belletje, bij mij past ook geen wieg in de slaapkamer, maar ik ben ook in 3 stappen in de babykamer en laat gewoon de deuren open. Volgens mij wel een beetje hetzelfde als dat de baby bij je op de kamer slaapt.

Liggen jullie in de kraamweek boven in bed? Daar heb ik eigenlijk geen zin in. Vind ik zo ongezellig. Ik laat het het bed wat ik nu in de kamer heb staan, gewoon nog een poosje staan en ik denk dan de baby in de kinderwagen erbij. Of in het wiegje en dan 's nachts in het ledikantje.
Bij ons komt het wiegje wel even op onze slaapkamer, in ieder geval de eerste week. Maar dat past dan ook makkelijk.

Ik lig inderdaad boven, maar als ik me goed genoeg voel, ga ik lekker beneden op de bank hoor! Baby kan dan gezellig in de box slapen of in de kinderwagen ofzo.
Belletje, ik had mijn vriend ook al gewaarschuwd dat als ik om half zes niet gewoon in de woonkamer was, dat hij dan even een kijkje in de badkamer moet nemen

Wij hadden wel eerst het plan om het ledikantje op de babykamer te laten, ook een kwestie van drie stappen. Maar uiteindelijk vinden we het toch prettiger om haar eerst op onze kamer te laten slapen (ook ivm borstvoeding, bang de signalen te missen en zo hoef ik ook m'n bed niet uit 's nachts ). We proberen het eerst, met de kinderwagen, en als het goed bevalt verhuist het ledikantje naar naast mij. De ruimte hebben we alvast gemaakt. 't Houdt niet echt over, maar ach, dat went vast wel.

Ik weet eigenlijk nog niet waar ik ga bivakkeren in de kraamweek, hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe ik me voel. Het maakt misschien nog wel verschil dat ik mijn vriend naar het bezoek kan sturen, in jouw geval komen mensen echt bij jou op bezoek lijkt me.

Heb je de laatste tijd nog iets gehoord van de aanstaande vader? Of wacht hij het geboortekaartje af?
Ik ben trouwens net weer goedgekeurd door de verloskundige. De baby ligt mooi diep ingedaald, groeit goed en mijn bloeddruk was ook nog prima. Verder hebben we een goed gesprek gehad over mijn angst voor de (pijn van de) bevalling. Heel fijn dat ze daar zo de tijd voor nam. En ik heb een vragenlijst meegekregen voor een onderzoek van TNO, over de beleving van pijn bij de bevalling. Hebben jullie die ook gekregen?
nope, niet gehad. Wel fijn dat ze je zo serieus neemt hierin en er de tijd voor neemt.

Bleegh, voel me echt lamlendig vandaag, met name door die verkoudheid. Ben nog niet gedoucht en heb vooral op t forum rondgehangen en gemaild enzo.. En ik wilde nog wel een paar dingetjes doen vandaag..
***ff inbreken***

Even een hart onder de riem voor alle dames die nog moeten en snotterig/ziekig/niet in hun hum zijn!!

Hier is het weer overgegaan (nou ja niet helemaal dan) dus ook voor jullie: het wordt echt beter!!

Nog ffies volhouden en dan zijn de kleintjes er...

Groetjes,

Sjaanie

***en snel weer terug naar februari (ok ok, 31-1 dan)***
HE Wen die brief hebik idd ook gehad van m'n vk afgelopen keer......
Wen, ik zelf die brief niet gehad, maar een meisje voor mij was er wel eentje aan het invullen. Mss steeksproefsgewijs?

Mijn ex stuurt af en toe een berichtje. Beetje afhankelijk van zn stemming wat er in staat. De ene keer vraagt hij zich af of hij de vader is, een andere keer heeft hij afscheid genomen van de baby en daarna komt er iets van dat de baby precies zn vader is. Op dit moment reageer ik er eigenlijk niet op. Ik heb ong. 1,5 maand geleden aangegeven dat ik behoefte had aan afstand, door de wisselvalligheid van hem en dat ik na de geboorte weer contact met hem opneem. En dat ben ik ook van plan. Maar als hij dan toch heel duidelijk afstand doet van de baby, dan heb ik ook zoiets van: mss toch maar niet en dan maar afwachten tot hij naar zn vader gaat vragen of zo. Dus eigenlijk weet ik het nog niet zo goed. Maar ik denk dat ik hem wel laat weten als de baby geboren is en dat we dan ook afspraak maken dat hij langs kan komen. Tenzij hij voor die tijd nog weer met een gek bericht komt.

Fijn dat de vk de tijd heeft genomen om het met jou over je angst voor de pijn te hebben. En je hebt er dus ook wat aan gehad, begrijp ik? Heeft ze je angst wat weg kunnen nemen?

Lucia, gewoon toegeven aan waar je zin in hebt en een dagje niets moeten lijkt me helemaal niet verkeerd.

Ik heb toch ook het wiegje en het bedje opgemaakt. Ik verveelde me. Ik weet dat de kraamzorg het over doet, maar zo heb ik weer even iets te doen gehad. Ook heb ik nu 1 ziekenhuis tas ipv 2. Ik heb gewoon een hele grote reistas gekocht. Ze hadden best wel grote bij Karwei en niet eens zo duur. Dus heb ik alle kleren ook nog even overgepakt in die ene tas. Voor het geval ik toch naar het ziekenhuis moet.

En ik had nog even bij babykleertjes gekeken. Had ik daar een klein shirtje in mn handen, begon ik me daar bijna spontaan te janken. En zo mooi wastie niet eens... Hormonen...
***sluipt even naar binnen bij de januarimama's***

Hey lieve meiden hoe staat het hier?

Vind het allemaal zo spannend voor jullie vooral omdat ik het net achter de rug heb.

Allemaal heel veel sterkte en ook plezier bij de bevalling.

Nou ja plezier daarna dan he? (grinz)

Nee hoor meiden grapje. Jullie poepen ze gewoon effies uit hoor beloof me dat ok?

En de meiden die al bevallen zijn...VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Marianne en Belletje kom op meiden hoogste tijd!! (hoor wie het zegt...decembermama bevallen met 42 weken na opwekken... grinz)

Is Emms nog niet bevallen??

Liefs Sweety32 (december 2008-mama)
Oja en Marianne: Die hormonen zijn herkenbaar hoor.

Zelfs na de bevalling kan ik huilen om kleine kleertjes en om andere maffe dingen....
***sluipt weer weg of ze hier nooit geweest is***
Sweety, leuk om even van je te horen.

Had ik al verteld van een meisje wiens baby na 43 weken is gehaald? Brrrr, dat hoop ik toch niet.
dat doe je dus al goed marianne. ach ik dacht ik geef je de tip. heb inderdaad ook wel eens gehoord dat je weerstand een klap krijgt van een AB kuur. vervelend hoor. laat ik het afkloppen, maar ik heb er deze zwangerschap helemaal geen last van gehad.

belletje, jaaah het is een leander hangwieg! vind hem echt mooi! en ja, ik hang hem ook naast mijn bed. wij wonen zooo groot, grapje hoor, maar het is verder dan drie stappen. daarnaast heb ik haar negen maanden in de buik gehad en dan slaapt ze opeens op een andere kamer. dat kan deze moeder niet aan. verder moet ik toegeven dat ik vaak met oordoppen slaap haha. dus samman zal me wakker moeten maken of ze is al goed wakker als ik wakker word. mocht het niet gaan kan ze altijd nog naar haar eigen kamertje. maar ik hoop dat ze toch wel minimaal drie maanden bij ons op de kamer slaapt. bij mijn zoon merkte ik dat hij zelf vooral beter sliep als hij niet bij ons lag... dus met pijn in mijn moederhart () is hij toen op zijn eigen kamer gaan slapen. en als zij op haar broer lijkt dan ligt ze sneller op haar eigen kamer.

waar ik ga kramen? sjonge jullie denken over dingen na, waar ik echt helemaal niet mee bezig ben :-). bij de eerste pendelde ik gewoon heen en weer. voelde me ook erg goed, dus zat 's ochtends al beneden terwijl ik snachts bevallen was. lekker beschuit met muisjes eten met mijn ouders, schoonouders en andere familie. en na drie kwartier werd ik dan naar boven gestuurd door de kraamhulp haha.
Hey, nog geen bericht van nieuwe baby's helaas! Emms zal intussen bevallen zijn (mag ik hopen!) en Bel en Marianne zijn alweer 'over datum' zoals mijn zusje zegt. Tis tijd voor actie in de tent!

Ik kraam lekker in de slaapkamer en in de keuken als ik me goed voel, de laatste dagen zit ik dus in de keuken. Dat bed hangt me de keel uit intussen!

Wij zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest, even rond hobbelen in de stad. Wat kleine dingen gekocht en na een uur had ik giga bekkenpijn en was het tijd om weer naar huis te gaan. Véééél reacties in de stad 'hoe oud is ze?' één week precies!' 'Stoer hoor, nu al naar buiten!'. Dat vond ik eigenlijk ook wel :D

Ook heeft ze vandaag lekker in de draagdoek gehangen en dat was een groot succes!

Morgen laatste dag van de kraamzorg, zal dr missen maar dan vooral de huishoudelijke dingen. We kunnen het zelluf met de baby! Ze is nu echt een model baby! Overdag komt ze om de 2,5 á 3 uur en in de nacht om de 4 uur waardoor we goed slapen! Eerst dronk ze 20/25 min aan elke borst maar nu 1 borst per keer en dan zo'n 15 tot 20 min tot het melk dr neus uit komt Mijn productie is duidelijk op gang!

Het leven is gooooooeeeeeed!
Oh ja, leuke foto's op de hyves zeg! Mooooie buiken gezien (ik mis de mijn echter geen seconde, hell ik kan mijn buikspieren weer gebruiken das ook wat waard!).

Ik heb ook weer een foto geplaatst van ons meisje, die foto is echt om te janken zo mooi. Maar ja das met alles zo wbt deze dame :D
Haha, lekker enthousiast ben je Lily! Nu alweer de stad in, petje af (doe je wel rustig aan..?)

Marianne, ja, ze heeft me wel wat gerust weten te stellen. Wat meer uitgelegd over hoe het voelt, en wat er precies gebeurt in je lijf bij welke actie (naar het ziekenhuis gaan bijvoorbeeld). Meer de praktische kant, en dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb.
Lily, wat super dat alles zo goed gaat. Heerlijk hoor. En ik wil mn buik ook wel weer kwijt.......... En idd, stoer hoor!

Zal ook nog even de foto kijken op hyves.

Wen, fijn dat je gerustgesteld bent. Ga je mss toch iets relaxter de bevalling in. Heb je ook nog boeken gelezen of de filmpjes gezien van de site van Lily? Mss helpt dat ook wel.
Lily, wat een schatje zeg!
Ik ben toch nog maar eens aan het schuiven gegaan in de slaapkamer. Manlief zal dat wel niet zo'n goed idee vinden als hij dat straks hoort maar ja dan heb ik het toch al gedaan. Ik heb o.a. voor die Leander gekozen vanwege de plafondhaak zodat we de wieg dan ook in de slaapkamer konden hangen. En nu heb ik gewoon plaats om hem te hangen. Dus mocht de provincie Brabant vanavond opgeschrikt worden door heftig geboor.... dan is het bij ons.
Mooi om te lezen hoe jullie nog allemaal met de voorbereidingen bezig zijn! Dat lijkt alweer zo lang geleden hier. Die wieg die kan hangen lijkt me erg mooi en vooral handig!

Ik vond het heerlijk boven in bed! Lekker rustig. Heerlijk om alleen te zijn met de kleine naast me vond ik. Zo zie je maar; iedereen is anders he?

Kitty; zit er al meer tijd tussen de voedingen? Dat verhaal dat hier geschreven is (ik weet even niet meer door wie; Marianne?), daar heb je misschien wel wat aan. Het is ook zo dat als je kind vooral voormelk binnenkrijgt, ze ook meer krampjes krijgen. En dus weer meer zuigbehoefte. Pink erin helpt echt goed om te rekken hoor!

Hier gaat alles z'n gangetje. Lize is al een maand oud! God, wat gaat het snel zeg. Ik voel me soms erg moe, vooral als de nachten onrustig zijn geweest. Afgelopen weken was manlief ziek, dus ik vond het wel zwaar. Man en 2 kinderen verzorgen terwijl ik zelf nog wel wat herstellend was; iets teveel van het goede. Heb de afgelopen weken behoorlijk wat huilbuien gehad. Maar vandaag weer wat bijgekomen, dus voel me beter.

De euforie van de eerste tijd is wel gezakt, maar als ik in de box kijk en Lize zie slapen voel ik me helemaal happy worden. Ze kijkt steeds meer rond en je merkt dat ze meer kan zien. Zit me soms echt aan te kijken en probeert terug te praten. Nou ja, praten... ze beweegt haar mondje en piept soms wat. Maar heel gezellig om hele verhalen tegen te vertellen, omdat ze heel aandachtig luistert. Nog een paar weken en dan gaat ze lachten; kan niet wachten!!
Hallo allemaal, ik ben afgelopen zaterdag 10 januari bevallen van een hele mooie dochter van 3935 gram (naam zet ik op Hyves). Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen vandaar dat ik vandaag pas kan posten. De bevalling is toch nog spontaan begonnen van vrijdag- op zaterdagnacht, was erg heftig en is helaas toch weer uitgedraaid op een keizersnede omdat de ontsluiting bleef steken op 7 cm. De beslissing om een keizersnede te gaan uitvoeren was achteraf maar goed ook, want bij het openmaken van m'n buik bleek dat m'n baarmoeder al aan het scheuren was op de plek van het litteken van de vorige keizersnede en dat m'n blaas verkleefd was aan de bovenkant van m'n baarmoeder. Pfff moet er maar niet aan denken wat er gebeurd was als we nog even gewacht hadden.

Met de baby ging/gaat het gelukkig allemaal heel erg goed. En ik voel me langzaam aan ook weer wat beter.

Voor de meiden die nog aan het wachten zijn/nog moeten: veel succes.

Tot gauw.
Emms, als eerste natuurlijk heel erg gefeliciteerd met jullie kleine meid!!! Tjonge, wat een spannende bevalling zeg. Gelukkig dat alles toch goed is gegaan. Dus eigenlijk is helaas een ks toch wel een geluk bij een ongeluk. Fijn dat je je alweer wat beter voelt en dat jullie heerlijk thuis zijn. Geniet ervan. Zal zo even op hyves kijken voor de naam en hopelijk komt er binnenkort ook een foto op te staan van jullie meisje.

Helena, al een maand zeg. Wat gaat dat snel. En idd een zware periode lijkt me als je er alleen voor staat. Wat gaat het toch eigenlijk snel he, met de ontwikkeling van zo'n kleintje. Genieten hoor!

Kitty, al een poosje niets van jou gehoord. Hoe gaat het bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven