Gezondheid alle pijlers

Hyperventilatie ?

13-01-2017 01:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen...

Ik ben al meer dan een halfjaar radeloos en erg verdrietig over mijn klachten. Zeer zeker omdat ze er niet veel aan kunnen doen of iets kunnen vinden. Het is allemaal begonnen vorig jaar zomer samen met mijn vriend en 2 vrienden waren we in de primarkt (grote kleding en Vanalles winkel) hier was het erg warm en druk. Na een enige tijd hield ik het niet meer vol en moest ik naar buiten. Voelde mij erg misselijk duizelig maar heb hierna wel gewoon onze dag voortgezet. Hele tijd geen last meer gehad of aandacht aan besteed. Na enige tijd (4 weken erna ofzo) kwam ik aan op mijn werk... uit het niets kreeg ik kortsluiting in mijn hoofd net alsof alles even uitviel trillen en begon ineens vreselijk snel te ademen kreeg het zo benauwd dat ik even naar buiten moest lopen... na poosje buiten gezeten ging het wel weer en heb ik gewoon gewerkt die dag. Sinds die dag is mijn leven totaal verandert... kreeg iedere avond van dit soort klachten... trillen kortsluiting in het hoofd (gevoel alsof alles even wegvalt) benauwd slap gevoel overal in het lichaam super akelig natuurlijk... Na huisarts bezoeken en super vaak op de spoedeisende hulp te zijn geweest is er geen oorzaak voor gevonden dan 'hyperventilatie' ik wilde het niet hierbij laten en ging er verder mee... kwam uiteindelijk bij een cardioloog terrecht .. eerste instantie wilde ze niks doen omdat ik pas 20 jaar oud ben... kom op?! Alles kan. Uiteindelijk weer naar een andere cardioloog gegaan die een echo gemaakt heeft van mijn hart gekeken naar het bloed kleppen gemeten gekeken hoe hij functioneert . Hier was alles goed op. Ook heb ik een 24 uurs holter (hartregistratie) kastje gedragen maar ook dit leverde niks op dan alleen een gestresst hart. Vaker hart filmpjes gehad op spoedeisende hulp maar ook dit was volgens hun prima . Na een tijdje gingen de acute aanvallen weg. Sinds de 'aanvallen' weg zijn loop ik iedere dag met klachten ; pijn op de borst dit is soms niet uit te houden dat ik zo hard huil dat ik mijzelf gestoord vind worden. Gevoelloosheid beide armen tintelingen gevoelloosheid en tintelingen in mijn hoofd. Het liefste lig ik de hele dag gewoon op de bank film te kijken. Maar die pijn op de borst is het ergste voor me. Wel doet het pijn als ik op mijn borst duw ook wel onder het borstbeen .. Iedere dag ben ik bang dat ik dood ga of dat het aan mijn hart ligt Wie O wie zou misschien iets weten? Ik ben echt mezelf helemaal kwijt ... oja voordat ik het vergeet ben ook erg veel afgevallen was al redelijk mager maar nu zou ik ongeveer op 50 kilo zitten ben 1,63 Kwa lengte en 20 jaar oud. Huisarts weet ook niet meer wat ze moet doen. Bedankt alvast

Groetjes
4 maanden geleden zoiets is er ook bloed afgenomen maar ook hier was alles goed op.
De oorzaak van hyperventilatie is stress, je zult de oplossing daarom bij een psycholoog vinden.

Ik heb jarenlang vreselijke last gehad van hyperventilatie, maar met de juiste psychologische hulp is dat allemaal weer goed gekomen. Bel morgen even je huisarts om te overleggen en ga op zoek naar een psycholoog die je kan helpen met jouw klachten.

Hyperventilatie is niet ernstig en je kunt er niet dood aan gaan. Een aanval is wel vaak heel akelig; je voelt je beroerd en je bent bang. Ben je er van bewust dat het niet ernstig is. Probeer te ontspannen en concentreer je op je ademhaling: adem 'met je buik', 4 seconden in, 6 seconden uit.

Het komt allemaal wel goed.
Het klinkt als hyperventilatie. Zelf heb ik ook last van hyperventilatie en de steken op je borst, tintelingen in je armen en met grote regelmaat benauwd, trillerig, duizelig en misselijk komen me bekend voor. Het is heel vervelend, maar het is niet gevaarlijk. Een ander symptoom van hyperventilatie is de angst dat je iets hebt. Ik herken het van mezelf ook. Als ik hyperventileer (chronische hyperventilatie, dus met regelmaat) ben ik angstig dat ik dingen heb. Door mijn hoofd gaat dan vaak: wat als ik nu een hartaanval krijg? Straks val ik hier flauw? Echter, ik heb nu jaren lang last van hyperventilatie, maar ik heb nog nooit iets met mijn hart gehad. Ik probeer mezelf dus altijd te sussen met die gedachten.

Wellicht kan je met iemand praten die je kan helpen? Het kan ook helpen om naar yoga te gaan of naar een iemand die je kan helpen met ademen. Het is belangrijk om bij hyperventilatie proberen door je buik te ademen.
Alles wat je noemt zijn inderdaad symptomen van hyperventilatie. Vanuit mijn astma heb ik het ook een aantal keren gehad en alles wat jij noemt aan bijverschijnselen had ik ook. Die pijn op je borst is gewoon omdat alles geirriteerd raakt door dat snelle ademen.

Wat bij mij heel erg geholpen heeft is fysiotherapie. Om te beginnen leren ze je dan op de juiste manier ademen, maar ook kwam ik er achter dat ondanks mijn astma de klachten eigenlijk door stres kwamen. Nu heb ik ontspanningsoefeningen waardoor ik het sneller in de gaten krijg als ik verkeerd adem.

Je zou het eens kunnen proberen. Het is ook echt een heel akelig gevoel, dus het zou zomaar kunnen dat je inmiddels uit angst voor zo'n aanval alleen maar meer aanvallen krijgt.

Sterkte!
Ik ben op een gegeven moment bij een therapeut geweest die mij hielp bij ademhalen, spanning in mijn lichaam signaleren en bewust ontspannen zodat het niet zo ver kwam als een aanvaller uiteindelijk flauwvallen.

Gebruik de oefeningen nu nog maar dan zonder hyperventilatie.
Goedemorgen beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties ! Doet mij altijd wel goed om jullie ervaringen te lezen. Zoals nu word ik wakker meteen druk op de borst vreselijk word ik direct ermee geconforteerd. De aanvallen zijn er niet meer. Gelukkig... alleen de vreselijke pijn op mijn borst is er nog steeds. Steken branden af en toe toch moeilijkheden met ademen. Heb wel een gegoogeld natuurlijk ben gewoon een echte stresskip op dat gebied en vond het meer passen bij Tietze. Want gedeelte bij mijn kraakbeen is iets dikker maar ook niet echt heel erg ofzo. Als ik op mijn borst duw doet het heel erg pijn. Dus denken jullie misschien toch dat het van mijn hart is? Ben 20 jaar heb wel sigaretten gerookt maar daar ben ik inmiddels vanaf. Armen zijn soms echt slap of gewoon totaal doof!

Bedankt !
Hyperventilatie is geen ziekte op zich, maar een symptoom. Voor bijvoorbeeld: Stress, diabetes, astma.

In jou geval zou ik aan stress denken. Misschien eens met een psycholoog praten? een met de geest aan het werk ipv je lichaam?
quote:Meise schreef op 13 januari 2017 @ 08:20:

Goedemorgen beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties ! Doet mij altijd wel goed om jullie ervaringen te lezen. Zoals nu word ik wakker meteen druk op de borst vreselijk word ik direct ermee geconforteerd. De aanvallen zijn er niet meer. Gelukkig... alleen de vreselijke pijn op mijn borst is er nog steeds. Steken branden af en toe toch moeilijkheden met ademen. Heb wel een gegoogeld natuurlijk ben gewoon een echte stresskip op dat gebied en vond het meer passen bij Tietze. Want gedeelte bij mijn kraakbeen is iets dikker maar ook niet echt heel erg ofzo. Als ik op mijn borst duw doet het heel erg pijn. Dus denken jullie misschien toch dat het van mijn hart is? Ben 20 jaar heb wel sigaretten gerookt maar daar ben ik inmiddels vanaf. Armen zijn soms echt slap of gewoon totaal doof!

Bedankt !

Heb je wel goed gelezen??

Ik zie niemand die het over hartklachten heeft!!

Ga naar de huisarts en laat je verwijzen naar een therapeut.(fysio, ademhaling,psycholoog)

Die pijn is niet je hart. Het is de spanning die in je lijf hangt. Je bent niet straks dood aan een hartaanval ofzo!

Je bent al helemaal doorgelicht. Wat wil je nog meer?

Ga in therapie!
Lilalinda,

Je hebt inderdaad gelijk. Mijn geest moet zeer zeker aan gewerkt worden. In het verleden best wat stress gehad ook al ben ik pas 20 helaas is het wel zo. Ben mijn baan zelfs kwijt geraakt door dit allemaal. Stond achter de kassa nou dat was echt een hell voor me dat ik gewoon weg moest rennen en collega het over moest nemen. Mijn leven word er op dit moment door beheerst. Puur en alleen omdat ik geen enkele dag van de pijn af ben op de borst neem pijnstillers maar dit helpt allemaal niet... hele dag denk ik wat als het mijn hart is? Heb een geweldige vriend lieve ouders en zou het zo vreselijk om iedereen te moeten achterlaten :(

Groetjes en voor iedereen een fijne dag!
Little_angel89,

Ik heb goed gelezen. Ja meer dan een echo filmpjes van mijn hart en hartkastje kunnen ze niet doen. Heb al gesprekken met mijn huisarts en sta op de wachtlijst voor psycholoog. Die tijd overbrug ik met gesprekken met mijn huisarts ... nog even geduld dus. Bedankt voor de tips ben ik echt heel erg blij mee. Merk direct dat het gerust stellend werkt!
quote:Meise schreef op 13 januari 2017 @ 08:29:

.. hele dag denk ik wat als het mijn hart is? Heb een geweldige vriend lieve ouders en zou het zo vreselijk om iedereen te moeten achterlaten :(

Groetjes en voor iedereen een fijne dag!je gaat niet dood! Zit tussen je oren. Huisarts bellen.

Jij ook de groetjes en een fijne dag
Oja had ik een vraagje nog... had een van jullie ook haaruitval hierdoor en zo een vreselijke pijn aan je vingers met buigen? Ga eens wat oefeningen doen misschien dat dat helpt voor mijn vingers
Door de stress en spanning staat je hele lijf op slot. Dit veroorzaakt ook die stijfheid en die pijntjes. Soort spierpijn.

Huisarts bellen en vragen of er een therapeut is die jou kan helpen bij en met ontspannen. Dan gaat je lijf ook beter voelen straks.
maar als je zo´n kutleven hebt, is het toch ook niet erg om dood te gaan?

Kun je niet beter wat leuks gaan doen? Maak je leven de moeite waard. Ga naar buiten. Lekkere sneeuwwandeling. Wandelen is heel goed tegen stress.
Dankjewel allemaal! Zodra het in werking is gesteld zal ik ook vertellen hoe het verder met me is nu... want eerlijk heb angst voor dingen waar ik vroeger ( tijd terug ) nooit over nagedacht ... met de auto de snelweg op ... zelfs douchen vind ik eng door die warmte . Achja komt wel goed hoop ik
Lilalinda,

Nou dat eerste wat je zegt vind ik niet zo aardig van je. Ik vind het al erg genoeg allemaal en ik heb geen kutleven maar momenteel zit ik er even doorheen zal vast niet de enige zijn ben 20 jaar dadelijk als ik geholpen ben start ik met een nieuwe opleiding dus heb wel toekomstplannen ga niet voor de rest van mijn leven hier mee verder..
quote:Meise schreef op 13 januari 2017 @ 08:44:

Lilalinda,

Nou dat eerste wat je zegt vind ik niet zo aardig van je. Ik vind het al erg genoeg allemaal en ik heb geen kutleven maar momenteel zit ik er even doorheen zal vast niet de enige zijn ben 20 jaar dadelijk als ik geholpen ben start ik met een nieuwe opleiding dus heb wel toekomstplannen ga niet voor de rest van mijn leven hier mee verder..oke, je hebt toekomstplannen. Wat ga je vandaag doen om je beter te voelen?
Geen idee normaal thuis zijn de hele dag misschien nu inderdaad naar buiten !
quote:Meise schreef op 13 januari 2017 @ 08:52:

Geen idee normaal thuis zijn de hele dag misschien nu inderdaad naar buiten !

juist!!

want van ´normaal thuis´ zijn, verandert er dus niets

Ga minstens een uur wandelen
Thanks Linda... dood wil ik niet maar dat begrijp je wel toch? Is gewoon kl*te! Heb altijd lekker kunnen leven alles doen wat ik wilde en nu is het even anders
Begrijp ik volkomen, en hoe sneller je je realiseert, dat er geen enkele reden is om aan te nemen, dat je op korte termijn dood neervalt. Hoe leuker je leven weer wordt
Bedankt voor de moeite om even naar mijn 'gezeik' te luisteren . Als iemand nog tips heeft of iets herkent of zelf heeft meegemaakt ik hoor het graag !
Je kunt ook aan het hyperventileren zijn zonder heel snel te ademen. Waarschijnlijk doe je dat en komen daar alle die klachten vandaan. Je komt eigenlijk over als een hypochonder en daar kun je ook ontzettend veel stres van krijgen. Als ik jou was zou ik toch nogmaals naar de huisarts gaan en deze keer niet om een cardioloog vragen, maar om een doorverwijzing naar een psycholoog en een fysiotherapeut. Je moet hier echt iets mee doen.
Hier ook diagnose hyperventilatie.

Het begon bij mij ook vorig jaar zomer door stress op werk en prive. Ik kreeg acute aanvallen, die ik niet meer onder controle kreeg.

Ik had en heb nog steeds af en toe dezelfde klachten als jij: snelle ademhaling, licht in het hoofd, pijn op de borst en een hart die tekeer gaat.

Ik heb inmiddels alles getest; bloed, hart en longen. Alle testen waren goed.

Ik heb eind januari een consult met een speciale fysiotherapeut, via de longarts voor betere/normale ademhaling.

Sinds ik erachter ben waar mijn klachten vandaag komen, heb ik zelf maatregelen genomen: ik ben minder gaan werken, maak me niet meer zo druk, als de dingen niet lopen zoals ik het wil, ga vroeger naar bed en heb bepaalde targets gecancelled.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven