***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Nou Laar, ik denk niet dat het met ziek zijn te maken heeft. Steijn at vroeger alles en dat alles schoof hij in enorme hoeveelheden met een sneltreinvaart naar binnen. Nu? Nu doet hij dat niet meer. Hij eet ongeveer de helft van wat hij eerst at en het gaat met een slakkengang naar binnen. Tegenwoordig doet hij drie kwartier (!!!) over twee boterhammen bijvoorbeeld! Het enige dat hij nog steeds snel eet, is yoghurt.

Wat irritant dat je vriend op het laatste moment zegt dat hij niet mee-eet! A. is nog niet thuis, maar ik denk dat hij heel graag bij jou zijn prakkie was komen eten in plaats van het brouwsel dat ik vanavond op tafel zette. Ik ben niet zo'n goede kok (alhoewel ik lekkere pasta's maak!) en mijn spinaziestamppot met een lekkere Hollandse bal gehakt was zwaar mislukt! Aardappels waren niet gaar genoeg, de spinazie was te nattig en de "ballen" gehakt vielen uit elkaar en er zat te veel paneermeel in. Het was net kattenvoer, echt waar!
Oh Laartje, ik vergat te zeggen dat Steijn af en toe wel heel snel eet, maar dan vindt hij zijn prak ook echt heel lekker! Pasta's gaan snel naar binnen, net als risotto. That's it!
*Ik denk te langzaam of typ te snel. Een van de twee*

Ik heb contact gehad met de peuterspeelzaal en ze vroegen aan me of ik Steijn en Hugertje twee of drie ochtenden in de week wil brengen. Er is nog net plek, dus ik kan kiezen. Aan de ene kant wil ik ze drie ochtenden brengen (want dan heb ik drie ochtenden quality time met Meesje), maar aan de andere kant ben ik bang dat ze zich dan weggedaan zullen voelen. Wat denken jullie? Twee of drie ochtenden? Morgen moet ik het doorgeven, vandaar.
Muis: Je kunt toch altijd nog van drie naar twee gaan? Andersom lijkt me moelijker. Gewoon kijken hoe ze zich voelen. Ik denk niet dat ze zich weggedaan zullen voelen ze waren vandaag immers al helemaal in hun hummetje daar. Juist leuk met al die andere kindjes en het zijn maar de ochtenden.....

Ik ben de domste muts aller mutsen.... Heb vandaag een beetje mot met de post en brievenbussen. Gooide vandaag een kaartje in de bus voor een collega (die is net papa geworden) laat ik de enveloppe los, constateer ik dat ik geen postzegel heb geplakt, oeps...... (heb hem maar even gebeld en gezelgd dat ie de rekening in kan dienen :-)) Hij wilde dat ik naast de brievenbus ging liggen, maar ja, ik was een uur van huis, dus geen optie....

Vervolgens kom ik er thuis achter dat ik bij mijn Olliewoodbestelling een verkeerde postcode in heb gevuld. Dus pakketje zal wel heel lang op zich laten wachten als het al aankomt Schrale troost, de postcode bestaat niet, dus het zal wel weer retour gaan naar olliewood. Ik heb ze gebeld, dus ze zullen het wel in de gaten houden.

Pfoe gaat dus lekker hier....

Ga nu bankhangen. Dikke voor julllie allemaal en excuses voor mijn niet sociale tikgedrag
Muis, ik denk dat Drop een goed punt heeft; het is makkelijker van drie naar twee te gaan dan andersom. Overigens kan ik me niet voorstellen dat ze zich weggedaan voelen; zij zien het denk ik als een uitgebreide speelafspraak en niet als quality-time van jou voor Mees.

Ergens wel fijn dat Steijn ook zo langzaam eet (maar dan is het dus een irritante fase), dus het hoort er blijkbaar bij. Ik vond het bunkergedrag van 10 minuten een enorm bord eten wegwerken eigenlijk wel prettig. Nouja, het kan niet altijd makkelijk zijn.

A, is van harte uitgenodigd hoor Ik had namelijk echt zin in mosselen. Maargoed, wel echt irritant van je eten...!

Oef Dropje...; hormonen? Wat heb je besteld bij Olliewood?
Wat ik besteld heb bij Olliewood? Huhm... Drie tassen en een berg kleine babykleertjes voor een jongetje voor bijna niks... Bijna alles was al voor de helft van de prijs en er ging nu nog eens 30% extra vanaf. Dus heerlijk shoppen. Wel 200 euries uitgegeven, dus hoop dat he pakketje wel aankomt :-)

Lara: Fleur eet ook wisselend. Een paar weken lang lijkt ze wel een bouwvakker en dan ineens wil ze bijna niks meer. Nu weer bouwvakkersperiode. Vandaag bietjesstampot en die ging er heeeeeeel goed in.
Hoi hoi,

Vandaag ff niet zoveel inspiratie gehad om te reageren. Had een beetje een hoofd vol watten. Hopelijk word ik niet ziek. Vriendlief is net wel ziek thuis gekomen van zijn werk. Hij moet vannacht wel apart slapen zodat de kleintjes en ik niet ziek worden.

Laar: Lastig dat puk zo slecht eet. Koen eet nooit echt veel (behalve zijn bord brinta smorgens), maar ik maak me er ook niet zo druk over. Hij heeft nog genoeg babyspekkies. Verder eet hij zolang hij bij ons aan tafel zit. Ik heb het voordeel dat we altijd met zijn drietjes eten. Ik zit dus ook niet zo te wachten tot meneertje uitgegeten is.

Muis: Ik zou eerst ook kijken of drie ochtenden bevalt. Je kindjes voelen zich echt niet tekort. Je moet ook kijken of het jezelf bevalt. Het zal ook wel een heel haal-en-breng circus worden of is de psz heel dichtbij?

Volgens mij had je trouwens gisteren een leesfoutje gemaakt. Koen eet wel ok, maar Gijs had dus een slecht-eet-dag. Gelukkig gaat het nu weer goed. Hij zit zelfs al bijna op 5 voedingen en slaapt van 8 uur savonds tot 5 uur sochtends. Echt een ideale baby.

Fachat: Het is nu overzichtelijker geworden op je site. Ik heb nog wel een leuk kraamkado om toe te voegen, namelijk het kado dat ik voor de jongens van muis maakt. Het schild en zwaard van schuimrubber bekleed met een leuk stofje. Kun jij die voor mij verkopen. Ik zal ff een foto op hyves zetten.

Witch: Hoe gaat het met je. Al iets minder last van je enkel? Heb je nog contact gehad met je baas en coach?

Als het je lukt zou ik ook, zoals de andere meiden zeggen, proberen ff rust te nemen. Je gewoon lekker concentreren op je opleiding. Die leuke banen komen wel.

Heeft jullie uitzendbureau geen ondersteuning bij beroepskeuze? Misschien kun je eens een test doen om te kijken wat je echt leuk vindt en misschien hebben zij wel een goede ondersteuning bij omscholing.

Drop: Balen van die post. Echt zwangerschapsdementie he. Nou het wordt vanzelf weer beter.
Haha, Drop is losgegaan!

BM: sterkte met je zieke kerel (als hij zich zo enorm kan aanstellen als de mannen die ik ken). Ik ben trouwens erg benieuwd naar dat zwaard en schild dat je hebt gemaakt.

Weet je wat het is met dat eten? Puk is sowieso erg licht, maar daar maak ik me niet zo druk om. Ik ben meer bang dat hij te weinig binnen krijgt en dan 's nachts met honger wakker wordt en ik ben nogal aan mijn slaap gehecht...
Muis, ik zou voor drie ochtenden gaan. Toen Lars op z'n tweede naar de psz ging, ging hij ook drie ochtenden. Ik vond het ideaal, net even een paar uurtjes alleen met Morris, en ik vond het ook zeker niet teveel voor Lars.

Boehoe, die oude psz! Morris had daar ook naartoe gekund als hij twee was geworden, en hij was om de hoek van m'n oude huisje. Hier kun je pas met 2,5 naar de psz, en is het verplicht vier dagdelen. Pffff. Vandaar de creche dus. Met Lars ging het super vandaag, Morris had even een dipje (hij stond bij de deur om mama te huilen), maar later ging het beter. Hij heeft al wel een lief vriendje daar. Ik vond het wel heerlijk om even met Nina alleen te zijn. Lijkt me ook goed voor haar. Vrijdag ga ik even met haar de stad in, lekker wat winkelen en lunchen.

Lara, Morris eet ook een stuk slechter de laatste tijd. Hij is stevig gebouwd en ik ben ook niet bang dat hij te dun wordt (had ik met Lars wel), maar het valt wel op. Gelukkig blijft hij gewoon goed slapen 's nachts, behalve als er weer eens kiezen doorkomen. Ik was trouwens met liefde bij je komen eten, wat lijkt het me heerlijk om weer eens mosselen te eten (inclusief de bijbehorende flessen wit natuurlijk).

Moet weer gaan, we zijn op zoek naar een vroege zomervakantie. We hebben al twee dingen staan: begin februari gaan we een week naar Drenthe en in mei gaan we in een groot huis met een heleboel vrienden en hun kinderen (ben benieuwd hoe dat is). Eind juni willen we een week of twee weg, daar zijn we nu naar op zoek, we denken aan Frankrijk, Denemarken, of misschien wel Engeland (denk ik aan).
Foto staat op hyves.

En ik heb ook een 'doodzieke' vent. Hij moet vannacht maar ergens anders slapen zodat hij mij niet aansteekt.

Dat snachts wakker worden voor honger is niet relaxed. Koen heeft dat gelukkig nooit gehad sinds hij van de nacht(borst)voeding af is. Dat mag ook wel na een jaar Wel krijgt hij af en toe een slokje water als hij wakker wordt.
Laar, dat heb ik nou ook, ik heb Zahra vorige week 's nachts nog een boterham met pindakaas gegeven en een banaan om 9 uur 'savonds, want ze had echt honger. Daarna heeft ze dus de hele nacht doorgeslapen. Vanavond had ze weer bijna niks gegeten, ondanks dat ik iets had gemaakt wat ze normaal echt graag lust (pasta met kip en broccoli) en we hebben ze voor het slapen gaan nog geprobeerd een boterham met smeerkaas te voeren, maar dat is helaas mislukt. Melk drinkt ze ook al niet graag meer, dus hopelijk slaapt ze vannacht redelijk. (lees: ik hoef er maar 1 x uit ipv 3x )

Wat irritant trouwens van die creche, dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg, ik ben benieuwd hoe dat bij onze creche zou gaan.

Yasemin begint ook lekker een ritme te ontwikkelen, gisteravond heeft ze geslapen van 23u tot 6 vanmorgen. De laatste voeding om 23 uur kon ik volgens mij net zo goed overslaan, want ze had maar 30cc gedronken.

Fachat, ik krijg net een mailtje van Webprint dat ze rompers met opdruk gaan verkopen, misschien ff kijken (concurrentie!)

BM, wat fijn dat Gijs al bijna op 5 voedingen zit, Yasemin zit nu nog steeds op 7 (soms 6) voedingen, ik probeer steeds wat meer in de fles te doen en dan de tijd tussen de voedingen te rekken, maar dat lukt nog niet erg. Overigens werd ze gisteren in het zh gewogen en gemeten en ze is 60cm lang en weegt 6100 (!) gram.

Muis, ik zou ook echt voor 3 ochtenden kiezen, volgens mij is het hardstikke leuk voor Steijn & Huugje als ik hoor hoe het vandaag gegaan is. Voor jou is het ook wel lekker om wat meer tijd voor jezelf en kleine Mees te hebben toch?

Dropneus, wat een toestanden met die post vandaag, ik hoop dat je niet te lang op je pakket hoeft te wachten, ik ga ook maar ff kijken op Olliewood. Ik vond overigens dat ze bij Ik en mijn kind niet veel leuks hadden in de sale, heb er niks besteld terwijl ik er normaal altijd wel leuk kon slagen.
BM, Gijs heeft dus 5 voedingen per dag? Heeft hij ook een vast schema of niet, hoe gaat dat bij jullie? Nina heeft nu 6 voedingen per dag. De tijden zijn redelijk hetzelfde elke dag, maar ook weer niet helemaal vast. Wel nog steeds volgens het idee slapen - eten - samen - alleen - slapen. Gemiddeld is het 7 - 10 - 12.30 - 15 - 17 - 19. De voedingen zitten dus best dicht op elkaar. Maar ze slaapt wel 12 uur door. Hoe is dat bij jullie?
Yasemin had vandaag de volgende tijden: 6 - 9.30-12.30-15.30-18.45-20.15 en dan komt er waarschijnlijk om 22 of 23 uur nog een voeding bij.
Even snel voor Laar.

Wat een gedoe zeg met de creche. Wat staat er eigenlijk in de voorwaarden over ziek zijn? Vincent mocht gewoon komen met zijn waterpokken, ook met blaasjes. Als hij er maar niet te ziek van was. Ze mogen zelfs met koorts komen, zo lang ze zichzelf of de groep niet in de weg zitten.

Op school mogen de kinderen ook met waterpokken komen (was vroeger anders, nu nieuwe richtlijnen van de GGD). Alle kinderen krijgen vroeg of laat de waterpokken en de incubatietijd zit ook al net voor het uitbreken van de blaasjes. Ze zijn wel heel streng met ziek zijn zeg!
Laar: Ik vind het ook wel erg vergezocht van de opvang om je hele kind te gaan checken. Bij ons zeiden ze toch echt dat kinderen al voor de blaasjes besmettelijk zijn en dat er eigenlijk niks tegen te doen is. Ze mogen dus gewoon komen als ze zich maar goed genoeg voelen. Overigens heb ik het eerste slachtoffer van onze Fleur deze week ook al gezien. Haar vriendje "job" heeft nu de waterpokken en dat terwijl zijn ouders deze week met hem op wintersport gaan. Aiaiai..

Zo te lezen gaat het lekker met de voedingen van de baby's. Ik vind het heel spannend hoe dat straks weer zal zijn. Jullie hebben allemaal zulke mooie en lieve kindjes gekregen! (natuurlijk de positieve invloed va de mama's )

Ooh ja, vandaag eindelijk mijn felbegeerde voedingsbeha's van de hema gescoord (notabene in het kleinste filiaal dat ik ken) Ik heb inmiddels al de grootste maat nodig die ze hebben, dus hoop dat ze straks nog passen als ik echt aan de bv ga. Ben blij dat ik nu eens iets anders heb dan die saaie witte gevalletjes.

Duik nu lekker mijn nestje in.
Esan, ze gebruiken bij mijn creche de normen van de ggd. Ik denk dat het daar mis gaat. Hopelijk is het vrijdag echt weg!

Ik vind het wel gek dat jullie kdv's veel soepeler zijn. Bij koorts moet hij ook al opgehaald worden namelijk.

Layla: hopelijk slaapt Zahra gewoon door! Puk laat zich overigens nog wel afschepen met een flesje melk (ik heb er speciaal die kant en klaar Nutrilon voor in huis).

Misschien komt hij nu in normalere porties terecht? Ik was eerlijk gezegd wat verbaasd te zien wat kinderen van zijn leeftijd aten in Duitsland. Dat was niet eens een derde van wat hij normaal eet. Misschien mijn verwachtingspatroon een beetje bijstellen?

Dropje: leuk een normale voedingsbh! Ik snap niet waarom ze meestal zo saai (lees: lelijk) zijn. Wel lastig dat je zo'n grote maat hebt. Had je dat bij Fleur ook? En heb je normaal ook een grote maat, of is het extreem gegroeid?

Micha: wow! Wat een leuke plannen!! Ik ben zelf erg benieuwd naar Denemarken. Willen jullie met de auto gaan?
hee, gezellig druk hier.

Lara, ik vind het wel vreemd hoor, die regels. De kinderen zijn toch al lang aangestoken voordat het uitbreekt. En nu was hij er vanmorgen toch, als het zo vreselijk aanstekelijk is, zijn de andere kids toch aangestoken, of niet?

Volgens mij gaan ze hier met de waterpokken wel gewoon naar de creche, we hoeven hem ook pas bij 38.5 graden koorts ophalen (tot nu toe).

Fijn dat de baby's een beetje een ritme krijgen.

Muis, ik zou ook voor 3 ochtenden gaan. Volgens mij gaan de jongens helemaal uit hun stekker, en jij hebt even rust met Mees. Daarnaast heb je ze toch elke middag weer.

Drop, wat een post-verhalen, ik hoop dat je je spullen snel krijgt. Mijn zus had voor een pakket voor mijn ouders ook de verkeerde postcode opgegeven (bestond wel), gelukkig herkende de postbode de naam, dus kregen mijn ouders het toch. Was een wedgewood-servies van een paar honderd eur, wel handig dat het toch goedkwam.

Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken, hoop dat Finn doorslaapt. Ik wil morgen eigenlijk ook een beetje studeren, dus hopenlijk slaapt hij morgen ook weer braaf een paar uur overdag. Nog geen idee wanneer en hoe we naar NL gaan.
weer de eerste?
Goedemorgen!

Jij bent wel van de vroege vogels hoor, swiss, zeker nu muis weer nachtrust heeft
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
haha, ja, dat Muis weer kan slapen is duidelijk te merken. Volgens mij dalen we direct uit de top 10 van meest actieve topics.

We gaan trouwens morgen rijden, staan vroeg op en willen om 7 uur rijden, dan hebben we de middag nog in NL.

Hoe is het bij jou DN? Nog maar een maandje. Heb je alles klaarliggen / staan? Ben je voorbereid?

Witchke, waar ben je? Hoe gaat het met jezelf en met je enkel? Heb je een beetje rust gehad? Lieve foto's van de creche. Haha, zitten ze met hun blote beentjes te eten?

Alle kids bij onze creche dragen de hele dag een mallot, maar ik weiger. Ik ga mijn mannetje toch niet in een mallot kleden? Heb ik daarvoor leuke kleertjes?

Trouwens, eten gaat hier ook af en toe goed (lees hij schranst alles naar binnen) en dan weer helemaal niet. Gelukkig krijgt Finn zijn melkjes nog, dus hij krijgt alles wel binnen. Nu zit hij lekker een bord cornflakes naar binnen te jagen. Heerlijk.

Ik ga lekker koffie zetten, tot later.
Hey DN, wat begint het voor jou te korten he meid !!

Icke, mooie foto's van Lieselot!!

Vandaag ga ik naar het ziekenhuis, en mag mijn gips eraf, en gaan ze zien wat ze gaan doen. Coach en baas heb ik niet meer gesproken. Morgen als ik meer weet van mijn enkel, bel ik mijn coach. Als ik in zo een loopgips zit ga ik vragen of ik maandag weer mag starten met mijn cursus.
Hee vroege vogels! Ik heb een uitslaper tegenwoordig, dus op mijn thuisdagen slaap ik tot 8:45. Heerlijk.

Waarom moeten de kinderen een maillot aan??

DN het schiet al op zeg! Hoe doe je het met Noah als de bevalling begint? En was je bij Noah vroeg of laat?
Lara, waarschijnlijk omdat dat lekker zacht is aan de beentjes. En het is natuurlijk een prima temp daarbinnen. Maar ik vind meisjes in een maillot super zoetjes, maar jongens niet. Sorry to say, maar da's niet mijn ding.

Witchke, spannend, succes. Heb je de afgelopen week lekker een beetje rustig aan gedaan? Even wat verplichte Witchke tijd?

Fijn Lara, Finn was vanmorgen om 7 uur wakker, misschien maar goed, want morgen moet hij ook weer vroeg op.

Ik heb besloten dat ik morgen een heleboel spullen van Finn naar mijn ouders ga brengen. De oude maxi cosi etc. Een aantal spullen kan mijn zus mooi lenen, wat andere dingen zetten we gewoon daarneer. Staat het hier niet in de weg.

Dus doelstelling voor vandaag, opruimen en inpakken!
Swiss : dat vind ik nu ook, maillots zijn voor meisjes, niet voor jongens; Waarom Xander met blote beentjes moet eten is mij ook een vraag. Maar ja het is daar lekker warm binnen, dus ik zeur niet.

Ja ik heb rustig aangedaan hoor, hopelijk komt er nu geen volgende gips aan mijn been, want dat is zo lastig.
Kleden ze die kinderen dan allemaal bij binnenkomst om, of geven ouders die maillots zelf mee? Ik vind het maar gek. Maillots zijn voor meisjes en niet voor jongens.

Schiet je al een beetje op met uitzoeken van je spullen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven