Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Ohhh appel met kaneel is zeker lekker!!

Ik heb hier van Sultana GoodMorning havermoutsticks liggen. Zat in het plus boodschappenpakket.

Is dit nog een soort van verantwoord dan? 1 biscuit 190 kcal. Klinkt best veel toch??

Oh en reactie 1000 :D :D haha
Haha Nikki, dat concept 'geen honger' ken ik niet!

Hamaika: Ik zag 'm, ga je zo antwoorden ;)

Ik heb net een zakje (44gr - zo'n mini zakje) doritos cheese gekocht - altijd als ik ziek ben trek in vet :(

Twilight:

Voedingswaarde

Portiegrootte: 1 koekje (42 g)

per portie

Calorieën 190 kcal - Eiwitten 3,3 g - Koolhydraat 27,4 g - Suiker 8 g - Vet 7,1 g - Verzadigd Vet 2,9 g - Vezels 1,7 g - Natrium 400 mg

Ik vind 'm wat dat betreft niet heel goed ;) Meer een bad morning hahaha

Vind 'm vooral hoog in suiker. Dit zijn de voedingswaarde per stick namelijk.

Ingrediënten: HAVERvlokken 31,8%, TARWEbloem 31,4%, plantaardige vetten (palm, raapzaad), suiker, gesuikerde stukjes cranberry 7% [cranberries 4%, suiker, bevochtigingsmiddel (glycerine), zuurteregelaar (citroenzuur), plantaardig olie, (zonnebloem)], invertsuikerstroop, gepofte rijst (rijst, suiker, TARWEgluten, HAVER, GERSTEmout stroop, zout), rijsmiddel (natriumcarbonaten), emulgator (E472e), zout, aroma, vitamines [niacine (B?), riboflavine (B?), B??, D?, B?, thiamine (B?)], ijzer

Sultana is wat dat betreft altijd wel hoog in suikers
Jeetje wat een troep zit er eigenlijk in de tussendoortjes.

Kan laatste dagen slecht van de ongezonde dingen afblijven en zit ook echt op mijn handen. Me vorige week iets te veel laten gaan.

Ben ook telkens zo moe. Zelfs als ik 's morgens wakker word. :(
Woeffie, zou je een paar dagen een eetlijstje kunnen plaatsen? Moeheid kan ook door eten komen En het snoepen ook

En ja, vooral van die mueslireep-achtige dingen zitten vol suiker vaak :(
Ja met vrienden op stap die Mac verslaafd zijn is ook geen succes. Vorige iets te veel gesnoept. Verder is m'n eet patroon niet anders als toen ik afviel.

Denk dat het ook door alles samen komt. :(

En ik wil voorjaar.
Ja belachelijk hoeveel suiker er dan inzitten! Dan denk je havermout of volkoren het zal wel gezond(er) zijn.

Pffff

En ik wil ook zon en voorjaar!!!

Ik ben ook zo moe iedere keer, kan nu ook wel slapen!
Gaat mij ook zo. Kan zo naar bed.

Heb gewoon bijna tranen in m'n ogen dat alles me even te veel is. Er is ook helemaal niets wat lukt vandaag.
Ohoh. Ik heb vanavond Grieks gegeten. Een beetje veel. Zo lekker! Vanavond maar niks meer en morgen een balansdag.

Ach Woeffie. Geen fijne dag dus. Hopelijk gaat het morgen beter. En voor jou ook Twilight.

Ik heb gelukkig dit jaar niet zo'n last van het koudere of natte weer. Ik denk dat dat komt doordat ik nu toch veel buiten ben door het lopen. Andere jaren kreeg ik te weinig buitenlucht bij koud of nat weer. Steeds binnen bij de kachel is lekker warm, maar niet het gezondste.
@woeffie idd door verkeerde voeding kan je ook moe zijn. Ik krijg altijd hoofdpijn als ik verkeerd eet en heel erge eetbuien!

@judith meestal als ik gesport heb dan heb ik geen honger. Ik probeer altijd wel binnen een uur te eten na het sporten. ze zeggen dat het beter is voor het herstel

De tussendoortjes zijn vaak echt misleidend. Het lijkt gezond maar zit vol suikers. Ik eet eigenlijk geen tussendoortjes meer die ik niet zelf maak. Ik heb er ook echt plezier in om gezonde alternatieven te maken. Zo eet ik toch iets lekkers maar wel verantwoord.
Balen Woeffie, probeer weer met goede moed te beginnen morgen

Twilight ja bizar hè, denk je goed bezig te zijn - meestal met van die muesli repen, dat aan elkaar kleven doen ze met stroop en suikers, in de meeste gevallen.

Soms doe ik een dutje als ik honger heb hahahahaha

Ik ben ook toe aan zon! Nu ik dat zeg.... Misschien morgen zonnenbank... Hmmmmm.... *maakt planning*

Suikerbroodje: Ja buiten zijn helpt daarbij wel inderdaad, maar met die kou... brrrrr liever niet! Ik kan me er ook echt niet over heen zetten wat dat betreft hahaha.

Weet iemand of je kwark al met muesli kan mixen maar het dan knapperig blijft? M'n normale 'beker' zit in de vaatwasser, maar wil het klaarmaken voor m'n werk morgen. Met amandelmelk wordt het zacht en papperig, maar kwark is minder 'vocht'?

Kwam er net achter dat ik van die handige action bekers ook heb staan, ook met apart deel voor de muesli.

Problem solved.

Eetlijstje voor morgen (ooooh nu al zin!)

O: zakje Quaker havermout express (naturel), met 20gr haverzemelen, 125ml ongezoete amandelmelk, 10 gr cranberries en kaneel + yakult light

T: 100gr magere Franse kwark + 20gr Atkins muesli

L: pakje maiswafels + rookvlees en kipfilet + appel

T: 2 salmiak kogels + halve komkommer

D: 2 sneetjes geroosterd low carb protein brood + 100gr avocado + gekookt ei, met 50gr kipfilet in stukjes, 100gr wortels + een halve komkommer met wat pesto
Judith muesli wordt ook zacht in de kwark als je van tevoren maakt
Judith ik zie bij jou in je lijstjes Atkins langs komen. Doe je dat alleen als aanvulling of echt het dieet?
Volg niet het dieet, maar deze producten zijn koolhydraatarm en rijk(er) aan vet, persoonlijke keuze (en die cappuccino reep vind ik echt zoooooooo lekker hahaha) - dus wel als aanvulling denk ik, ook om aan m'n dagelijkse behoefte aan vetten te komen, dus ook wel bewust.

De muesli:

Ingrediënten: havervlokken, vezelmix, krokantezemelen (tarwe, rijstebloem, haverzemelen), zonnebloemolie, zoetstoffen (schijnt niet goed te zijn, maar voor mijn diabetes (type 1) is dit sowieso beter en merk echt verschil), haverzemelen, havermeel, geraspte kokos, zout, kokosvlokken, zonnebloempitten, cashewnoten, lijnzaad en amandelstukjes.

Per 25 gram (zit er of 5 gram onder of 5 gram boven):

124kcal, 7,4gr vet (2,7 verzadigd, palmvet/noten), 7gr koolhydraten (1,3gr suiker - natuurlijke suikers vanuit de noten en kokos), 0,3gr zoetstoffen (dus; ook niet veel), 4,2gr vezels, 5,2gr eiwit en maar 0,02gr zout
Hoi dames (en heren?)!

Ik wil graag gaan meeschrijven. Ik zie dat dit topic redelijk actief is en ik kan wel wat motivatie/hulp gebruiken. Iedere keer ga ik de mist in met eten (te grote porties, snacken etc.). Beheersing is lastig. Ik wil mezelf graag weer toewijden. De lastige momenten zijn vooral de momenten dat ik gewoon honger krijg, maar het nog geen tijd is voor een groot maal (avondeten etc). Dan sla ik soms door. Er mogen nu echt wat kilootjes af en er mag wel wat conditie bijkomen. Het lijkt me ook fijn om andere te ondersteunen in hun of in dit geval jullie doelen, Ik zie dat veel van jullie al heel goed bezig zijn. Daar mogen jullie zeker trots op zijn!
We do not remember days, we remember moments ?
@judith oke ga me er eens even in verdiepen ik kan ook wel wat aanvulling gebruiken. Merk dat ik vaak te weinig eet! Met als gevolg het jojo effect. Soms kom ik maar aan 1000 calorieën dat is natuurlijk erg weinig zeker omdat ik intensief sport ????

@incroyable ik zit ook net in de groep ik Heb hier al wat leuke eet ideeen opgepikt heb een beetje terug zitten lezen. Succes!
Hoi Incroyable!!

Volgens mij hebben we alleen dames (omg als dit niet klopt is dat wel heel zielig hahaha)

Hoeveel weeg je nu? Wat is je doel? Maak je eetlijstjes/Hou je het bij? Hoe wil je er aan gaan werken?

Je komt pas eventueel na een week in de tabel (dit omdat veel toch binnen een week al afvallen en we graag actieve schrijvers hebben/houden) - maar meeschrijven is sowieso prima.

Nikki: Jaaaaaaaaaaaaaa 1000kcal is echt weinig! Zeker als je ook nog sport!! Als je naar pagina 1 gaat in het topic vind je in de 2e post een link waar je je dagelijkse behoefte e.d. kan ontdekken, ook op basis van hoeveel je beweegt en hoeveel je nodigt hebt om af te vallen, misschien interessant? (spaarstand (overlevingsstand bij te weinig voedingsstoffen) kan ook zorgen dat je niet afvalt nl.)
@judith ja ik weet het! Het is echt vaak m'n valkuil ik pak soms zelfs een hand noten om wat extra calorieën + vetten binnen te krijgen! Toen ik er op ging letten kwam ik eerst aan. Nu val ik weer af. 1300 is wel het minimale nu. Ik ga even kijken in die post bedankt!
Veel geschreven, leuk!

Alleen ik weet niet waar ik moet beginnen met meeschrijven/ reageren.

Naja...vinden jullie een haaaaaaaaaaai! ook goed?

HAAAAAAAAAI!!

En natuurlijk een welkom voor de nieuwelingen, succes met afvallen!
Prrrr, mauw miawwwww.
Nee Jane, nee. Je gaat maar gewoon alle posts af.

Grapje natuurlijk

Ugh. Vanochtend lage bloedsuikers, net m'n havermoutpap op, maar nog steeds naar. Zo irritant zijn dit soort momenten, dan kan ik echt alles eten wat los en vast zit en honger blijven houden tot ik weer een 'gezonde' suikerspiegel heb. Grrrr. Maar ik doe het niet! Ik uit gewoon even m'n frustratie hier om ermee te dealen :(

Het liefst neem ik nog een bak, ook zo lekker warm aan m'n buik (en met grieperigheid - is dit een woord? - is dat zoooo lekker)

Maar ja, dan zit ik weer over m'n mooie 1325kcal heen vandaag, en dat is niet de bedoeling

Ik zit te twijfelen te gaan wegen... Maar nu al gegeten... dus doe het wel morgen.

Oké, hup naar de douche! Jaja, leven van een docent; met 39,6, een verstopte neus en geen stem (dit gebeurt bij mij altijd bij verhoudheden) nog steeds gaan werken... want ja, er staan toetsen gepland en anders is dat weer zo'n gedoe.

Ik wil graag op iedereen reageren maar het lukt even niet

Waarom moet je mij ook pesten?

Mijn moeder heeft ook suikerziekte en ik loop al tig jaren met haar ziekenhuis in en uit (type 2)

Het is gelukkig stabiel, we hebben een hele goede internist gevonden aantal jaren geleden.

Waarom neem je niet gewoon druivensuiker wanneer je een hypo hebt?

Sterkte!
Prrrr, mauw miawwwww.
Doe ik, maar dat werkt niet gelijk Jane ;) Gaat bij mij vaak ook een half uur over heen voordat ik weer goed zit (duurt met type 1 wat langer) - zeker vanaf de 1.8 ;)

Slaap lekker tuttie!
1,8! Wow! Ughhh

Thanks! Ben net een uurtje wakker dus slapen komt wat later wel. Lekker vrij!

Werkse!
Prrrr, mauw miawwwww.
Suikerbroodje dat van die Griek is toch niet mijn schuld hoop ik he hahaha? Ja veel he is dat altijd.

En ja ik ben ook toe aan zon en voorjaar. Ben die kou echt zo zat!

Nikki ik heb ook als tussendoortjes of fruit of een augurk of whatever. Liga, evergreen, muesly bar, between zijn allemaal suikerbommen.

Incroyable welkom in de groep! Wij zijn wel het leukste en actiefste topic hier denk ik ja.

Judith!!! Wat vreselijk rot meis van die bloedsuikerspiegel. Lijkt me soms wel lastig ja dat je sowieso moet werken. Ik Pm je vandaag ff.

Fijne dag allemaal meiden
Tuurlijk is dat jouw schuld, Hamaika. Dan hoef ik mezelf de schuld niet te geven.

Welkom aan de nieuwe meeschrijvers! Veel succes met afvallen.

Vervelend dat je ziek bent, Judith. En dan toch aan het werk. Je bent wel een bikkel. Beterschap!
T topic loopt hard zeg!

Dit weekend toch heel kort even mijn Maasdriel van onder de 97 kilo wegen gehaald, ga ik er vanochtend opstaan zomaar 1,5 kilo zwaarder!!

En dan heb ik me toch echt netjes aan het eten gehouden en niet gesnackt . Bah nou als t op mijn weegdag maar weer minder is!

Succes allemaal!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven