Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Jaaaaaaaaahhhhhh!!! Ikke heb verlof!!!

Vandaag laatste dagje gehad, daarna nog een afscheidsborrel gehad op het Plein in Den Haag. Was erg gezellig en denk dat ik mijn collega's wel een beetje ga missen. Het besef dat ik nu bijna 5 maanden niet hoef te werken is er nog niet helemaal door.

Mijn schoonouders hebben een grote zeilboot met alles erop en aan, dus die gaan ze 2 weken op Terschelling neerleggen en daar mogen wij drietjes dan op bivakeren. Verder heb ik met mijn vriendinnetjes eind april nog een weekendje weg staan, maar ben er nog niet over uit of de kleine dan meegaat, of dat die thuisblijft. Hangt o.a. van de borstvoeding af en als hij al thuis blijft, of ik hem dan wel 3 nachten kan missen... Denk het namelijk niet.

Ringel, je verteld dat je over 2 weken wil bevallen, dus ik mag aannemen dat je inmiddels de naam hebt?? En heb jij 2 zwembaden in je tuin, dan kan ik me voorstellen dat je nergens naar toe gaat... of bedoel je van die opblaasbadjes..

En het lijkt mij ook gezellig om eens bij elkaar te komen, dan moeten eigenlijk de ukkies ook mee. Ik hoor het graag als er wat gepland is.

En wij willen idd ook meerdere kinderen, dus ik ga niet aan de anticonceptie en we zien wel hoe het komt, ik hoop echter dat er toch zo'n 2 jaar tussen zit, maar als ik volgend jaar rond deze tijd weer zwanger ben is het ook goed.

Verder weet ik even niet meer wat er allemaal geschreven is, ow jah, die moxa therapie, klinkt een beetje als accupentuur en dat schijnt ook te werken, dus ik geloof er wel in.

En vreselijk dat die engerd weer ontsnapt is, het blijft je verbazen dat dit kan in een land als Nederland.

Ga nu in in badje en dan lekker mijn lakse pak aantrekken en heb de intentie om daar het hele weekend in door te brengen.

Ow ja, dat weten jullie misschien wel, wij hebben gister de gordijnen voor de kinderkamer opgehaald en opgehangen, nu zijn ze zo'n 5 cm te lang, onze eigen schuld, niet goed opgemeten. Nu hoorde ik dat ze krimpen als je ze wast, dus dat wil ik nu gaan proberen, of is dat een heeeeeeel slecht idee??? Ik ben namelijk niet zo'n CreaBea als sommigen hier, dus zelf korter maken gaat niet lukken. Iemand een idee??

Groetjes Skoempie
ringel je kan het zeiltje vast zetten met de luiertape uit je kraampakket!

Kabouter wat super dat ze mss al lekker naar huis mag!

Ik ben nu alweer vergeten wat er allemaal is geschreven... Ohja van die vrouw van de pufcursus ben ik ook wel benieuwd wat er is gebeurd...

En wat een knuppels zeg, om die Ali .... te laten ontsnappen!

Bij mij staat in het kraamboek dat m'n bed 60cm hoog moet zijn, bij die van een vriendin 80.. hoe kan het dan dat dat zo'n verschil is?

Ik ga naar boven, moet het bed nog opmaken en dan duik ik er lekker in!

Moest eigenlijk ijzerpillen halen maar iedere keer als ik de apotheek zie weet ik niet meer wat ik daar ook al weer moest doen...

Oh wat erg, ik weet niet eens hoe oud m'n moeder wordt.. Ze is van 62, jemig zeg dat kan toch niet zo moeilijk zijn...

Nou ja nog geen 50 iig ;)

Morgen even gauw voor een kadootje kijken en zondag lekker taart eten!

Jullie ook een rustig weekend?

oh ja wij hebben gelukkig ook een wc boven, zou gék worden! Maar Lein hebben jullie dan zo'n oud huis? Met de badkamer beneden?

Weltrusten!
Lekker veel geschreven vandaag!

Ben bij de gyn geweest en na 4 uur wachten hebben ze toch nog een draaipoging gedaan. Helaas...., niet gelukt. Dus nu lig ik met de laptop op de bank, terwijl mijn vriend met de Moxa-stick m'n kleine teen aan het uitroken is, hahaha.

De draaipoging was geen pretje, maar ik kan echt niet zeggen dat de pijn extreem was. Als ik aangaf dat iets zeer deed, dan verlichtte ze de druk en meteen was de pijn weg. Wel een beetje een beurs gevoel nu, alsof ik wat blauwe plekken heb. Hopelijk valt het morgen wat mee.

Maar grote teleurstelling dat baby niet gedraaid is. Ze ligt in een voetligging (voetjes zullen als eerste geboren worden als ik vaginaal beval). Volgende week vrijdag opnieuw naar gyn en dan zullen we moeten beslissen; natuurlijk of met keizersnede bevallen... Had gewoon gehoopt dat ze zou draaien. Dit is niet het einde van de wereld, maar gewoon lekker thuis bevallen had echt m'n voorkeur....

Oh ja, als afsluiter van de dag kregen we net weer zo'n sms-alert van de politie. Weer een overval in de wijk. Deze x niet met een mes maar een vuurwapen en ze vermoeden dat El Alibi het weer is. Wat een ongelooflijk verhaal he.... Die vent is gestoord én heeft lef...
Konela, binnen blijven!!!

Jammer dat de draaipoging is mislukt, wie weet werken de sigaren nog...

Skoempie, heerlijk zo'n zeilboot!!! Lekker vooruitzicht. En voor wat betreft je gordijnen: ik heb geen idee. Ik zou ze zelf 5 cm inkorten (of in laten korten). Wassen zou ik eng vinden, zul je zien: krimpen ze te veel!!!

Bokito, wat heb jij een jonge moeder!!! Veel plezier dit weekend! Mijn schoonvader viert zondag zijn verjaardag, dus hier ook taart!

Ons huis is uit 1935. Vrijstaand, klein en heel schattig. We voelden ons meteen thuis. Maar als enige nadeel dus geen water boven. En een hele steile, smalle trap. Over het algemeen valt er heel goed mee te leven, maar nu is t af en toe wat onhandig.

Ga zo lekker slapen, tot morgen!
yep we hebben en een naam en helas niet geen echte zwembaden (was t maar waar!) maar voor meisje een opblaasbadje en voor ons ook zo'n gezinsbad.......hebben er nog niet in gelegen, maar lijkt me dus heeeeerlijk

(en de wasmachine bij de hand en niet te vegeten, m'n eigne bed)

Hier moet het bed op 70 cm hoogte staan.......nou dan zal die 60 wel prima zijn toch?) we wilden nl perse een hoog bed nadat we het allebei toch wel erg fijn vonden om het bed op hoogte te hebben (en we voelden ons net nog een tikkie te jong voor senioren bedden)

ga zo ook te bedde...trusten en tot morgen!
Bij ons zeiden ze tijdens de intake dat het bed op bierkratjes mocht staan.

Altijd handig voor de kraamvisite

Voor de vakantie gaan wij denk ik in een huisje of zo ( misschien wel zelfs centerparcs). en niet te ver.

Belgie of Duitsland.Wij moeten in de bouwvak op vakantie.

Dus als je heel erg zuidwaarts gaat word het veel te heet voor de kleine. En ik zelf hoef ook niet de hele dag te bakken. Vroeger ( voor Tessa) maakte we rondreizen,elke dag iets anders bezoeken of bekijken. En als het financieel toelate ook verre oorden. Maar dat zit er nu niet meer in.
geniet nooit met mate
wat betreft de gordijnen: als de stof van katoen is is een krimp in de lengte (hoogte) van 5 % te verwachten. Dan kun je dus uitrekenen of dat genoeg of te veel is voor jullie gordijnen.
Ons bed staat volgens mij nu op 85 cm, de verloskundige of kraamverzorgster hoeft echt niet te bukken. We hebben een middelhoog bed met daaronder bierkratjes. Het is echt enorm hoog maar ik voel me daardoor net de prinses op de erwt. De eerste keer viel manlief eruit bij het wakker worden en ik moet echt eerst naar de rand toeschuiven en dan eraf wippen want als ik zit kan ik niet met de voeten bij de grond. Maar ik vind het gewoon enorm leuk! Kan ik straks zo in het bedje van de klein kijken.

Ik heb zo'n molton van de hema met maar aan 1 zijde plastic, ik merk niet eens dat ie erop zit.

Hier weer sinds gisteravond buikpijn maar dat zal wel weer wegtrekken vermoed ik.

Konela: jammer dat de draaipoging mislukt is. Ik heb die engerd trouwens ook op tv gezien, griezel, lekker binnen blijven hoor!

Sjaanie: voorweeen, klinkt goed! Pijn ja maar daarmee zal de bevalling wel beginnen denk ik.

Skoempie: succes met je gordijnen, bel anders even met de leverancier/ maker, misschien wil die er nog wat aan veranderen of heeft die tips.

Fijn weekend allemaal.
Hier is ons bed ook officieel 10 cm te laag (en dan staat het al op kratten..), maar iwj vinden het wel goed zo.

Jeetje Floor, nog 2 weken voor ons he.. En idd, pijn zal het wel doen, maar ik baalde echt dat ik net bij de kapper zat zeg.. Gelukkig deed ze ff het manteltje af, die benauwde me ook nogal, dus toen kon ik ff lucht happen.. En ook hier weeeeer buikpijn..

Ik heb trouwens een opstapje bij het bed, dat is een stuk fijner vind ik. Zal ook wel fijn zijn als na de bevalling alles daarbeneden net gehecht is, tenminste, we gaan er maar van uit dat dat moet gebeuren, want dan hoef je niet zo veel kracht te zetten.

Idd jonge moeder Bokito.. Maar hoe oud ben jij dan zelf? ik dacht dat jij ook iets van 25 was toch?

Ik ga was opvouwen, begin het tegenwoordig leuk te vinden.. (spoort niet helemaal hoor..)
Loewyz, van mijn stuitje heb ik ook lang last gehad. Vooral met fietsen. En ineens was het over en heb ik er nooit meer aan gedacht, tot nu....auwie...

't Is toch niet ze heel gek om nu al aan een tweede te denken? Ik heb altijd in mijn hoofd gehad om twee kinderen te hebben.

Anna, wij hebben geen plee boven, dus ik moet wel naar beneden, maar meestal ontdek ik dat ik moet plassen als zoonllief wakker wordt en een fles wil hebben, dus dan moet ik toch al beneden zijn. Overdag lig ik soms op de bank, maar ik vind het toch moeilijk om overdag te slapen. Ik ben altijd bang dat als ik nét in slaap ben gevallen Seppe weer wakker wordt.

Vorig jaar was Seppe 7 maanden toen we gingen kamperen in Frankrijk en stond er een gezin met een baby van 8 weken oud naast ons. Het kán dus wel. Maar ja, ik zit ook met m'n werk. Ik ben op zoek naar een andere baan per 1 juni, dus veel vakantiedagen heb ik dan niet meer. We gaan wel eind mei een weekendje weg met mijn ouders naar een park.

Fesa, in een ruk naar ZuidFrankrijk is inderdaad een eind.

Ik heb de avond voor de vorige bevalling friet speciaal en frikandellen gegeten, nou, ik kan je zeggen dat dat ook geen pret was. Gatver, het lag me de hele dag enorm zwaar op de maag en gelukkig heb ik het er uiteindelijk uit kunnen kotsen.

Skoempie, weet waar je aan begint

Ow, kind roept dat ie klaar is met slapen, pfff
Ibbeltje, je hebt gelijk, ik roep nu dat we wel zien hoe het komt, maar zoals Ringel al zei, als je eerste kind heel makkelijk is, ga je denk ik sneller voor een tweede. Als je eerste kindje een hele moeilijke start heeft gehad en/of een huilbaby was, dan ben je denk ik bang dat je tweede dat ook krijgt. Toch zegt dit niet alles, mijn schoonzus heeft een mannetje van anderhalf die idd heel makkelijk is, heeft eigenlijk nooit gehuild, heel rustig en heel tevreden. Ze heeft in November een meisje gekregen en die huilt wel veel, ligt heel onrustig en kalmeert alleen als je met haar rondloopt. Ieder mens(je) is uniek.

Weet niet meer wie het vroeg, maar de uitslag van de scan krijgen we a.s. maandag.

Ow ja, gaan jullie naar de 9 maanden beurs?? Ik ben dan hoogzwanger, dus twijfel of het handig is om van Friesland helemaal naar Utrecht te gaan dan en sommige van jullie hebben dan net een kleine en kan me ook voorstellen dat je dan geen hele reis gaat maken naar een drukke beurs. Maar anders dacht ik dat het voor degene die wel gaan leuk is om dan al even koffie te drinken??
Ik zou niet gaan. Je kunt je energie tegn die tijd wel beter gebruiken en je mist er niks aan (is mijn mening) ach je moet je van mij ook niks aan trekken wat dat betreft...ik hou gewoon niet van dat soort massale dingen.

Ben wel helemaal dol om naar concerten te gaan maar dan moet ik mezelf echt geweld aan doen (en het is dat ik muziekfreak ben en het mezelf dan nog wel wil aandoen) maar ik wordt altijd hartstikke gek van al die mensen bijelkaar. Wil ook altijd precies weten waar de nood uitgangen zijn en er niet al te ver bij uit de buurt staan. krijg ook een heel raar zicht, alsof je door een koker kijkt......ben ooit in therapie geweest waarbij dit toevallig ook ter sprake kwam (heb het ook in drukke winkels) en het zou iets van een dissociatie stoornis kunnen zijn maar ach, zoalng ik het vermijd kan ik er prima mee leven.......
Hier ook de eerste nacht op hoogte doorgebracht, men ik kon er vanochtend bijna niet meer uitklimmen en de ringelsprong als de vliezen breken lukt me denk ik niet meer! Als ik op de rand zit komen mijn voeten niet eens op de grond!

Gisteren een drukke dag, twee verjaardagen was onwijs gezellig maar natuurlijk weer veel te laat naar bed! Vanavond zal het er niet beter op worden, weer een feestje! Bokito en Lein geniet lekker van de taart, ik doe met jullie mee.

Moet volgende week ook eens bellen voor de kapper!

Bagheera: jullie kunnen weer lekker hangen op je nieuwe bank, geniet ervan zou ik zeggen!

Tweede kind: die van mij komt er nu pas aan na 17 jaar!

Konela: jammer dat het niet gelukt is om het te draaien, ik hoop dat je er niet teveel last van hebt en dat er volgende week dan eindelijk een beslissing genomen wordt.

Fijn weekend verder Engel
Kabouter: fijn dat het zo goed gaat met Tessa en volgende week misschien al naar huis?

Vakantieplannen: Wij zijn van plan om in de herfstvakantie op pad te gaan naar de Canarische eilanden of zo? Wil ook niet al te ver gaan. De afgelopen jaren hebben we eigenlijk een paar grote reizen gemaakt en wij kunnen ivm dochter alleen in de schoolvakanties.

Engel
Hoi iedereen *zwaai*

Wat grappig dat jullie het nu al over vakantieplannen hebben. Ik kreeg van de week toevallig een mailtje van een camping waar we 2 jaar terug geweest zijn in de buurt van perpignan. Echt een super camping, ik kreeg al helemaal zin om daar weer naar toe te gaan. Alleen kan ik mij ook nog goed herinneren hoe warm het toen was en hoe ver reizen dat ik mij niet echt kan voorstellen dat we dat dit jaar al gaan doen. Maar we zullen zien.

Oh en ik ga echt niet naar de 9maandenbeurs ik ben rond die tijd uitgerekend. Daarnaast geloof ik dat ik bijna alles wat ik nodig heb al heb en ik dus alleen maar met rotzooi thuis kan komen

Zo dat was het weer. Fijn weekend iedereen ik ga eens even aan mijn gordijnen zitten die moet ik namelijk nog even in elkaar gaan flansen.
Vandaag 37 weken! Gisteravond spulletjes voor mijn ziekenhuistas klaargelegd. Aangezien de baby nog steeds in stuit ligt, toch maar spullen klaargelegd voor een keizersnede (dus meerdere daagjes in het ziekenhuis). Het lijkt verdorie wel of ik op vakantie ga, haha. Ook voor de baby voor meerdere dagen pakjes en rompertjes klaargelegd. Ik vind de pakjes met voetjes eraan zo schattig.

Bed staat nog in de lagere regionen. Moeten we nog steeds regelen, die kratjes. Gelukkig passen ze wel in onze nieuwe auto! Van onze kraamzorg moet het bed dus op 80cm en dat halen we niet met klossen.

Vakantieplannen hebben we nog niet. We gaan eerst eens afwachten wat voor zoon we hebben. De laatste twee dagen vind ik hem wel erg rustig, maar hij zal het ook wel wat krapper krijgen. Ik voel hem wel, gelukkig. Hij zit vandaag weer ontzettend hoog, ik kan amper ademen en het schuurt en schrijnt., hij heeft een heel hard hoofdje....

De negenmaandenbeurs sla ik met ontzettend veel liefde over. Ik heb zo'n pieieieieieieieieieiephekel aan beurzen. Echt, als ik ooit een alternatieve straf opgelegd zou krijgen, zouden ze me niet harder kunnen straffen dan mij naar beurzen te sturen. Om het even welke. Het principe alleen al dat ik betalen moet om mij van alles te laten aansmeren...

Ik hoop dat mijn man eindelijk de decoratie ophangt in de kinderkamer, dan is die in principe klaar. Ik zal dan een fotootje op hyves zetten.

Wat zijn jullie allemaal goed met zelf gordijnen naaien enzo. Ik heb wel een naaimachine, maar als er een rok korter gemaakt moet worden, breng ik deze nog steeds naar mijn moeder.

Bokito, wat heb jij een jonge moeder! Die scheelt maar een paar jaar met mijn man rn mijn schoonmoeder wordt volgende maand 79 jaar.

Kabouter, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Tessa. Zet je nog een fotootjes op hyves? Ik ben heel benieuwd hoe ze er nu uitziet!

Konela, jammer dat het draaien niet gelukt is. Zo te horen ligt jouw baby hetzelfde als de mijne en de vk zei deze week ook tegen mij dat draaien in die positie vaak niet succesvol is. Weet je al wat je gaat doen, vaginaal bevallen/keizersnede?
@ Bagheera > we hebben gisteren folders mee gekregen, maar ik neig naar een keizersnede. Vrijdag hebben we afspraak met gyn en dan zal alles definitief besproken worden.

Mijn schoonmoeder werkt op de afdeling neonatologie in het ziekenhuis (waar o.a. baby-IC is) en ik merk aan haar dat zij ook neigt naar een ks. Zij zal ons nooit beïnvloeden en haar beeld is natuurlijk niet objectief, want zij ziet natuurlijk alleen de kindjes waarbij het niet goed is gegaan. Maar ik heb begrepen dat het bij stuitkindjes vaker met een natuurlijke bevalling niet goed gaat dan met een ks. En wat dat betreft hecjt ik wel heel veel waarde aan haar "visie". En aan die van de gyn natuurlijk, dus ik hoop dat zij vrijdag ook een advies uitbrengt.

Weet jij al iets definitief? Wat jullie willen en eventueel een datum?

Ik begreep dat ze een ks plannen rond week 39. Ik ben 2 dagen later dan jou, dus het zal elkaar niet veel maken denk ik...

Ik heb wel veel vragen over een ks, dus even zoeken of daar al een topic over is en anders ga ik die misschien wel openen....
Skoempie, die beurs is in Amsterdam, in de Rai. Ik ben vorig jaar in Utrecht op de jongegezinnenbeurs geweest en toen was ik 39 weken, maar ja, toen woonden we ook nog in Utrecht.

Je mist er inderdaad niet zo heel veel aan. Het is er druk, het eten is te duur, je moet in de rij staan voor de plee en aan het eind van de dag doet je bekken zeer. Ik zou gewoon een dagje gaan shoppen bij jou in de buurt en met jezelf een budget afspreken waarvan je leuke dingen mag kopen.

Vanmiddag waren de november2007moeders met kinderen op visite. Heel erg leuk, jammer dat je er niet was Origineel, maar ik begrijp het wel heel goed.

Morgen viert mijn moeder haar verjaardag, dus ook taart voor mij!!
Hier even een berichtje vanuit ons nieuwe huisje.

Dacht dat ik nog geen internet had hier maar hij deed het gewoon.

Moet nog nieuw aanvragen dus kan zijn dat ik dan een tijdje geen verbinding heb.

Donderdag avond zijn we al over gegaan en toen was het een grote ravage hier.

Vrijdag en vandaag alles opgeruimd en nu zit ik lekker gedoucht en wel achter de laptop.

Zo dvd erop en lekker wat friet eten.

Morgen komen de gordijnen en van de week wordt de babykamer in elkaar gezet.

Dan moeten er nog wat dingetjes opgehangen worden maar al met al mag ik niet klagen.

Slapen is momenteel geen probleem hier ben echt op einde van de dag.

Elke keer laat erin en vroeg eruit en geen tijd gehad op tussendoor te slapen.

Maar volgende week nog twee dagen werken bij mijn vriendin in de winkel en dan is het goed geweest.

Had al klossen gehaald maar die waren beetje te hoog kon zelf niet meer in bed komen.

Heb ze nu omgeruild voor een maatje kleiner en die gaan er van de week onder.

Ga van de week alles even bijlezen hier en proberen wat meer te reageren.

Fijn weekend allemaal!

Liefs B12
Skoempie, ook ik sla de drukke beurs over. Absoluut geen behoefte aan. Werk jij in Den Haag en woon je in Friesland? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ga je dan steeds op en neer?

B12, lekker dat jullie over zijn! En als alles de komende week klaar zal zijn voor de baby ben je ook nog ruim op tijd!

Hier weer een bagger-nacht. Heb vanochtend aardig wat prenatale tranen gelaten. Ik heb ook de hele dag al last van indalingsweeen. Hoop dat het morgen beter gaat.

Vandaag een bed beneden gezet, op hoogte (ongeveer 75 cm), dus als dochter weer komt 's nachts of man snurkt, weet ik waar ik naar toe ga!!!

Nu zijn we echt zo goed als klaar voor de baby en mag hij/zij na vrijdag komen! (Alleen nog een naam, maar ach...detail!)

Vanavond lekker in bad en vroeg naar bed! Tot morgen.

Liefs Lein
Oke, de 9 maandenbeurs is dus niet zo'n goed plan om naar toe te gaan. Ik ken het niet, stond afgelopen week op een beurs van mijn werk, maar daar was het niet vreselijk druk, maar gewoon gezellig. Maar wil idd niet met een dikke buik, in de rij staan voor wc e.d.

En Lein, ik ben accountmanager, dus werk heel veel vanuit huis, heb alleen 1 keer per week meeting in Den Haag op het hoofdkantoor. Vandaar dat ik vrijdag in Den Haag was. Het is idd een lange rit, ben ook blij dat ik daar vanaf ben.

En heb je echt nog geen naam??? Oef, ik zou stapelgek worden. Ik moet nog 6 weken en de nesteldrang is bij mij tot boven de mount everest uitgestegen, dus als ik nog geen naam zou hebben denk ik dat ze mij in een inrichting zouden moeten plaatsen. En dan overdrijf ik niet!!!

Maar het wordt dan vast een hele mooie naam en ik denk dat wanneer je je kindje vasthoud, je wel weet hoe het gaat heten.

B12, fijn dat de verhuizing zo soepeltjes verloopt!!.

Voor de dames met de kleine in de stuit; succes, ik kan me voorstellen dat dit hele spannende tijden zijn voor jullie. Ben wel benieuwd of de moxatherapie heeft geholpen.

Over mijn gordijnen, ik denk dat ik toch voorzichtig ga proberen te wassen komende week. Het is katoen, dus zou goed moeten gaan... hoop ik...
Ik ben wakker... al een hele tijd en nu begint zoon ook nog eens te huilen. Heb eigenlijk zin om hem uit bed te halen en lekker met hem op de bank te gaan zitten maar geloof niet dat dat zo'n goed plan is!

Ik merk echt dat m'n lijf bezig is babyproof te worden, slaap heel licht en ben veel wakker 's nachts.

Op zich niet zo heel erg omdat ik wel redelijk bij kan slapen maar ik ben om 8 uur al zó verschrikkelijk moe en om nou nog 4 weken midden in de nacht klaarwakker te zijn...

Skoempie succes met het wassen van je gordijnen! Ik ben ook naar zo'n beurs geweest maar je betaald je scheel aan parkeergeld,entree en ik had bijna niks gratis gekregen (ja een inimini slab) dat het eigenlijk de moeite niet waard was.

Lein de meisjesnaam hadden jullie toch al? Lastig hoor! Hopelijk kan je vandaag lekker uitrusten en heb je geen indalingsweeen meer.

B12 super dat jullie over zijn! En als de babykamer staat is het helemaal leuk! Ik ga ook regelmatig even kijken ;)

Ibbeltje was leuk dat de novmoeders er waren! Zal wel een drukke bedoeling zijn geweest zo met die kleintjes!

Orgineel gaat het wel goed met je dat je er niet was of was de reis gewoon teveel?

Konela ik dacht juist dat ze een keizersnede met 38 weken deden! Nou ja ik hoop dat je nog veel informatie kan krijgen!

Het lijkt me wel heel raar om nu al te weten dat je op die en die datum gaat bevallen hoor! Maar aan de andere kant, je kan wel weer lekker alles voorbereiden.

Dat vind ik nu gewoon zo lastig, ik beval binnen nu en 6 weken ergens...

Nou ja morgen maar eens beginnen aan de grote schoonmaak, de boekjes verder schrijven van de kids, schoonheidsspecialiste opzoeken, geboortekaartjes regelen, geboorteplan uitwerken... Heb nog genoeg te doen!

Wij gaan wrs niet op vakantie of alleen een weekend weg, we staan er finacieel nou niet al te best voor helaas. Nou ja ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om met 2 kleintjes een paar uur in de auto te gaan zitten. Is de 1 stil begint de ander te jengelen. weet ook al precies hoe het gaat, kan dan de hele vakantie achter zoon aanrennen en een baby die nog niet kan zitten vermaken dus wie weet volgend jaar!

Ik wou het eerste half jaar absoluut niét zwanger worden, maar daarna begon het toch wel heel erg te kriebelen hoor! Ik wil zelf heel graag 3 of 4 kinderen maar eerst maar eens kijken hoe het met 2 gaat! Ik ben nog jong, wie weet over 5 jaar een 2de leg ;p

Zoon is toch weer stil gelukkig. Hij is nu al een week een paar keer per nacht aan het huilen. Zou hij onbewust dan toch ook merken dat er dingen gaan veranderen?

Ik ga even lekker buizen en hopelijk kan ik nog ff slapen!
Ik krijg ook geen foto's op de hyves gezet

Gister naar de prenatal geweet voor de laatste inkopen van het babykamertje.

Morgen is kabouterman jarig. Maar vandaag doen we een hele kleine verjaardag vieren. Effe gebak eten.

Mijn ouders hebben zoveel gedaan die willen natuurlijk het eind resultaat zien.

Als het goed is krijgt Tessa vandaag haar eerste echte badje. Eerder ging het met een bak water en wat gaasje wassen in de couveuse zelf. De afdeling ligt nu helemaal vol, dus hopen dat er tijd voor is.
geniet nooit met mate
Goedemorgen kabouter, mag je haar zelf in bad doen? of doet de verpleging dat? IS zooo gaaf om je kindje voor het eerst zelf in bad te doen. Hoe is het verder met jou, trek je het allemaal nog een beetje?

B12, wat fijn dat jullie over zijn! lijkt me ook wel weer een stress minder dat de verhuizing achter de rug is en dat ju nu lekker je huis kan gaan inruimen.

Ikh be gisteren ook aardig wat oefen/ indalings of weet ik veel wat voor weeen gehad. Tijdens de lunch had ik gewoon witte knokkels op de hand waar ik m'n vork mee vast hield, om de boel een beetje weg te puffen (gaat dan toch onbewust) meisje was tront vervelend en heb even lekker kunnen uitjanken bij m'n moeder over de telefoon (terwijl zij net midden in de Lidl stond) Lief was op dat moment net van alles naar de stort aan het brengen, taart halen voor meisjes verjaardag )(ja hier ook taart vandaag) en en en...

Blegh! Maar vanochtend mocht ik uitslapen...hoeraaaa een ben dus net een krap uurtje beneden Heb de voeten zak van de maxicosi er in gefrummeld en nu is het echt echt echt helemaal klaar. OOk mayte vind het allemaal maar reuzeinteressant en vindt haar moeder soms ook wel sneu als er weer eens dikke tranen over m'n wangen biggelen (gaat ze ze weg aaien en kussen) Vandaag vieren we haar verjaardag en dinsdag (als ze echt jarig is) komt er ook nog wat visite en mag ze trakteren op de psz. (en krijgt ze haar 1e muts!!!)
Kabouter, al weer een mijlpaal met Tessa! Ik neem aan dat je haar zelf in bad mag doen? Jullie zullen inmiddels wel kapot zijn van het heenenweerreizen tussen ziekenhuis en huis. En natuurlijk gefeliciteerd met man! Jammer dat het niet lukt om een foto op hyes te zetten, ik ben nieuwsgierig hoe Tessa er nu uitziet. Hoe gaat het nu met jou? Inmiddels al redelijk hersteld van de keizersnede?

Konela, er is werkelijk geen haar op mijn hoofd die erover peinst om vaginaal te bevallen van een baby zoals die nu bij mij ligt. Ik vind de risico's voor de baby onaanvaardbaar en 50% van de vaginale bevallingen eindigt alsnog in een spoedkeizersnede. Jouw baby ligt net zoals die van mij met de beentjes naar beneden. De vk zei tegen mij dat een keizersnede eigenlijk onvermijdelijk is omdat nu bij weinig ontsluiting de beentjes al geboren kunnen worden en de baby al kan gaan ademen terwijl er te weinig ontsluiting is om de rest van de baby geboren te laten worden. Maar buiten dat breken ze nog wel eens ledematen bij de geboorte, komen ze zuurstof tekort, verdraaien schoudertjes en heupjes. Ik heb twee voorbeelden in mijn directe omgeving: 1 bevalling werd een spoedkeizersnede en het andere kindje is verstandelijk gehandicapt eruit gekomen door het zuurstofgebrek.

Nu maar hopen dat ze het in het ziekenhuis niet interessant vinden (=opleidingsziekenhuis) of dat ik een gynaecoloog tref die zijn stuitbevallingen op peil wil houden zodat ik er nog een discussie over krijg.

Ringelding, spannend dat je al oefenweeen hebt....

Bokito, heb je nog een beetje kunnen slapen?

Skoempie: succes met je gordijnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven