Piezzertz schrijven hier verder!

14-01-2009 10:11 4737 berichten
Geen hubbies, beebs en klusserij hier

Naam SindsPiesdagEn?DatumBijzonderheden

Mexxgirl24Okt.08 3/08/0920wk echo gehad, alles goed!

Ik29Dec.08 13/09/096/4: VK 27/4: 20wk echo

Mayabee23Sept.08 23/09/0931/3: VK 9/5: 20wk echo

Duveltje26Nov.08 01/10/0921/3: VK

Charlotte24Nov.0819/10/099/4: VK

Justdeb24Okt.08 19/10/0916/4: VK

Leonor34Sept.08 Alles goed!!

Murron31Aug.08 22/10/09

Fanatic27Nov.08 16/4: VK

Husky28Dec.08 17/4: VK

partylover28Jul.07

Wannabemom25Okt.08

Theemuts26Sep.085 apr

Erine24Dec.088 apr

Speculaas30Nov.088 apr

DJ Momo31Sept.0814 apr

Annika7929Jan.0915 apr

Germanwings31Jan.0917 apr

Rainbow30Nov.0818 apr

Polleke30Nov.0819 apr

Mulan33Nov.0820 apr

Becky30Dec.0821 apr

Yaya27Dec.08

Mariss27Nov.08

Kath7632Jan.09

Alle reacties Link kopieren
Heej allemaal,

Ik moet nog eventjes bijlezen maar wil graag eerst mijn frustratie even kwijt!

Ik heb de laatste maanden erg last bij mijn gehele cyclus.

De ongesteldheid is zo pijnlijk dat ik er echt ziek van ben, daarna gaat het meestal een week goed, maar zodra de eisprong is geweest heb ik weer buikpijn en zet mijn buik geleidelijk op tot aan de ongesteldheid.

Nu heb ik net mijn ongesteldheid gehad en beginnen de playdagen donderdag ongeveer, maar mijn onderbuik doet nu alweer zeer....

Als ik de assistente van de dokter bel zegt ze dat het bij mij hoort, terwijl er nog nooit een onderzoek naar gedaan is.

Wat moet ik hier mee?? En wat zouden jullie doen??

Ik weet het even niet....

Groetjes van een hopeloze cyclus!
Becky, goed idee die extra kolom, nu nog even uitvinden hoe ik dat moet doen
Ik dacht even bij te kunnen lezen in mijn pauze maar jeetje wat zijn jullie na gisterenavond fanatiek gaan schrijven zeg! Pfff!

Hier verder weinig te melden, behalve dan dat het enorm rotweer is en mijn humeur er eens niet onder de lijden heeft. De playdagen komen eraan, maar als ik het goed bekijk moet ik maar niet vertrouwen op de kalender van babybrabbel? Haha!

Ik reken zelf wel... dan komt het vast ook goed.

@ Ik: spannend hoor, voor het eerst naar de verloskundige!

@ sorry ik weet even niet meer wie: Boer zoekt vrouw was weer lekker genieten, ze blikken nu terug op de vorige seizoenen en dus krijg je te zien hoe het de boeren en boerinnen is vergaan. Ik vind dat wel leuk hoor!

@ Marriss: ik heb Renza idd ook gezien op een ander topic... net als enkele anderen die ook in jouw lijstje staan. En Polleke mis ik al een hele poos! Hoe zou het met haar zijn?

@ Becky: sterkte vandaag, met je blauwe maandag!

Ik ga weer gauw aan het werk! Heb niet zoveel tijd als sommigen van jullie
quote:vcharlotte schreef op 19 januari 2009 @ 14:16:

Als ik de assistente van de dokter bel zegt ze dat het bij mij hoort, terwijl er nog nooit een onderzoek naar gedaan is.

Ik weet het even niet....Niet mee akkoord gaan en een afspraak maken met de huisarts zelf. En zo nodig om een verwijzing vragen voor de gyn om eens even e.e.a. uit te sluiten/na te kijken!
Hmmzz.... moet nu de deur uit, ga er later mee verder.
Tja, nu we dan toch echt begonnen zijn, wil ik het ook allemaal wel weer goed doen, dus vandaar dat ik even lees wat er allemaal helpt en niet helpt bij het zwanger worden. Ik dacht dat dat met een kussen onder je kont een fabeltje was, maar dat is gewoon echt waar!!! (denk ik)..

Maar nu nog een verhaal, terwijl ik al mijn krachten spaar voor rond de 14e dag van mijn cyclus:

De gangbare opvatting dat de eisprong precies veertien dagen vóór het begin van de volgende menstruatie plaatsheeft, is volgens de onderzoekers achterhaald. Slechts een klein deel van de vrouwen ovuleert op die dag. Dat gaat zelfs op voor veel vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen. Van de 69 vrouwen met zo'n cyclus had maar bij zeven vrouwen precies veertien dagen vóór het begin van de volgende menstruatie de eisprong plaats. De tijd van de eisprong tot het begin van de volgende menstruatie varieerde bij de overige vrouwen sterk, van zeven tot negentien dagen (dag 10 tot 22 van de menstruele cyclus).

Oftewel: het is altijd playtijd! Nu was dit onderzoek wel gericht op vrouwen van wie bekend was dat ze moeilijk kinderen kregen, maar toch... Ik ben er dus al helemaal van overtuigd dat het bij mij deze keer niet raak is..

*vies verhaal* Ook als ik kijk naar mijn afscheiding heb ik nu bijna geen afscheiding en kan ik me van een week geleden herinneren dat ik een redelijk vochtige onderbroek had..*einde vies verhaal. En dat schijnt dat toch echt bij de eisprong te horen*

Maar misschien trek ik wat te snel mijn conclusies.. Hoe is dat bij jou nog gegaan met die Ovu-testen GW? Was t wat? En klopte het naar jouw gevoel een beetje?

Mariss: dat zag er gaaf uit. Vooral die met dat zwembad in je hotelkamer, vet!!

Maya, da's al snel zeg! En lastig als vriend niet netjes verft.. Mag je ook niet met latex verven? Of alleen die hoogglans dingen?

Ik, spannend zeg! Eerst voor een informatief gesprek? Of gaan ze al meteen een echo doen?

GW, seriously: 70% van je laatstverdiende loon om thuis te blijven...??? Zou ik doen! En dan een leuk bedrijfje on the side beginnen.. Maar da's misschien in jouw vakgebied wat lastiger.. Ha ha, "als uroloog kom ik graag bij de mensen thuis!!" (klopt dat, of ben je een ander soort arts?)

Een vriendin van me heeft ook een KDV op het werk, dat gaat echt super! Lijkt me ook super, maar bij ons niets van dat alles..
@ Husky, Lapland dat is echt supertof!! Zou ik ook nog wel eens willen doen. En dan zeker in de winter. Lijkt me echt heel mooi daar.

En dan nog 1 in het verschiet. Het kan niet op.

Verder ben ik alleen maar in cuba geweest voor een tussenlanding Momo ik kan je er niets over vertellen.

Verder is ook hier het lidmaatschap van het rode kruis weer van start gegaan. 29 dagen is wel oke volgens mij.

Ze zeggen trouwens dat dit de deprimerendste dag is van het jaar.

Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet veel van gemerkt.
quote:vcharlotte schreef op 19 januari 2009 @ 14:16:

Heej allemaal,

Ik moet nog eventjes bijlezen maar wil graag eerst mijn frustratie even kwijt!

Ik heb de laatste maanden erg last bij mijn gehele cyclus.

De ongesteldheid is zo pijnlijk dat ik er echt ziek van ben, daarna gaat het meestal een week goed, maar zodra de eisprong is geweest heb ik weer buikpijn en zet mijn buik geleidelijk op tot aan de ongesteldheid.

Nu heb ik net mijn ongesteldheid gehad en beginnen de playdagen donderdag ongeveer, maar mijn onderbuik doet nu alweer zeer....

Ik weet het even niet....

Groetjes van een hopeloze cyclus!charlotte wat vervelend zeg, je moet echt even gewoon een afspraak maken bij de huisarts! ik weet dat dat soms heel lastig is, ben zelf ook al eens veranderd van huisarts vanwege alleswetende assistentes aan de telefoon van wie ik geen afspraak mocht maken, maar toch volhouden meid en niet eerder ophangen dan je een afspraak hebt! succes!
Husky, ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige, ik bel over een week of 2 wel. Las ergens dat je vanaf week 8 een afspraak kunt maken met de verloskundige. Dus ik wacht nog ff.

Kath, volgens mij mag latex verf wel en verf op terpentine basis niet. Maar mn vader verft het plafond en de muren voor ons (omdat ik gewoon weg niet tot de bovenkant van de muur kom hihi). Mss gaan we de kozijnen nu wel met verf op waterbasis doen, maar das vaak zo’n geklieder. Ach het komt vast allemaal wel goed
Husky: Fijn te horen dat ik niet de enige ben die dat overkomt.

Ik ga morgen de dokter weer bellen en wil dan gewoon heen! Gebeurd dat niet ga ik overstappen naar een andere arts. Hoewel dat best moeilijk is als je in een heeel klein dorp woont.

Vind het vooral vervelend dat ik niet serieus genomen word.

Ik laat nog wel even weten hoe het afgelopen is
Hey Kath, bedankt voor je onderzoekje op internet (over vruchtbare dagen). Want altijd playtijd is heel anders dan die paar dagen waar we nu vanuit gaan. Hmmm... dat geeft te denken. Toch handig dat jij alles zo goed wilt doen en ons daar ook bij helpt!

@ Charlotte: vertrouw op je eigen gevoel! En als je daarvoor naar een andere dokter moet: DOEN! Succes/sterkte!

@ Yaya: ik was de eerste keer ook netjes na 28 dagen (de tweede keer ook overigens). In elk geval heb je nu duidelijkheid over je eerste spontane ongesteldheid.
@ Husky, Lapland is echt fantastisch mooi. Ben er meerdere keren geweest. Waar ga je naartoe in Lapland?

En Schotland: is voor mij nog een wens om eens naartoe te gaan. Lijkt me een erg mooi land. Mystiek.

Hier alles ok. Buikpijn wat afgezakt, nu nog heel licht gevoelige buik. Afgelopen weekend ook erg opgeblazen gevoel, neemt nu ook weer wat af gelukkig.
annika, we gaan naar salla, ben je daar dan ook geweest?
ligt in finland toch? nee, ik ben vooral in zweeds en noors lapland geweest.
jokkmokk, kiruna, lofoten, etc
ja is inderdaad in finland. over kleine 2 weken kan ik je vertellen of fins lapland ook een aanrader is!
quote:annika79 schreef op 19 januari 2009 @ 16:14:

ligt in finland toch? nee, ik ben vooral in zweeds en noors lapland geweest.en hoe is het daar? is het aan te raden?
MOOOOI!!! Zo leeg en onherbergzaam. Prachtige luchten!

De lofoten zijn heel grillig. Echt een aanrader.
we hopen in salla ook het noorderlicht te zien annika! ben benieuwd!

pff ik was even in andere topics aan het neuzen he, en dan lees ik een paar keer dat dames gewoon zwanger raken terwijl ze of aan de pil zijn of een spiraaltje hebben... snappen jullie het nog? zitten wij hier met die 15% kans ons best te doen, de benen in de lucht te gooien en hoe kan het dan nog zijn dat we niet zwanger raken?
ja daar dacht ik laatst ook al aan, van die oeps gevallen

...en wij hier maar plannen en playen ;)
@husky, ja op zich is het hier wel geod geregeld qua ouderschapsverlof, ze moeten je nl. ook weer je oude baan aanbieden na afloop. Maar is niets voor mij zo lang thuis zitten en een beetje bijbeunen als uroloog is ook lastig. Ben ook bang dat ik de handigheid verlies en na 3 jaar niet meer kan opereren.... Maar mss ga ik wel voor een iets langer zwangerschapsverlof dan de standaard 16 weken. Ach, zie ik tzt wel.

@vccharlotte, ik zou idd gewoon nog een keer de huisarts bellen en zeggen dat je graag een afspraak wil om het toch even met de huisarts te bespreken. Is echt niet gek en er komen echt mensen voor minder bij de huisarts!! Dat weet ik nog wel van mijn huisarts stage, kamen zoveel mensen met gewoon een verkoudheid, vond ik toen echt verbazingwekkend.

Maar goed, hier speelt dat probleem nooit, ik ben particulier verzekerd dus iedereen wil me graag hebben (want kunnen lekker aan mijn verdienen).

@kath, ik heb nog maar 3 ovulatietesten geprobeerd, had toen bij de 2e (denk ik) mijn LH-piek te pakken, want dag erna was het weer negatief. Maar als ik niet zwanger ben ga ik de volgende cyclus het volgens de gebruiksaanwijzingen gebruiken. Dus dan kan ik meer zeggen!

@yaya, fijn zo'n cyclus van 29 dagen, ik hoop dat de mijne nu ook wat korter is.
ik vrees trouwens dat ik hier een virus op mijn computer heb.... hij gaat af en toe vanzelf uit....

en ik heb er helemaal geen verstand van en manlief is weer de hele week weg..... frustie.
quote:annika79 schreef op 19 januari 2009 @ 17:01:

ja daar dacht ik laatst ook al aan, van die oeps gevallen

...en wij hier maar plannen en playen ;)ik ook! vroeger helemaal panisch om maar vooral geen pil te vergeten, en zie nu. ronde 5 en nog geen baby in buik. *zucht*
zeg wordt het niet eens tijd dat erine zich komt melden hier, met een p-day van 15 januari in de tabel terwijl het toch al echt de 19e is...?

dat is mooi balen germanwings, een computervirus, ik heb er ook niet zoveel verstand van en wil er ook helemaal geen verstand van hebben, dat ding moet gewoon werken, klaar. maar wel lastig dus, dan maar in kleine berichtjes hier reageren zodat je niet teveel opnieuw hoeft te typen mocht 'ie opeens uitgaan...?
ja, ik ben op advies van mijn zus nu ook al een ander anti-virus programma aan het downloaden..... ben benieuwd of ik dat voor elkaar krijg....

En idd stom he Momo, hoe panisch je soms vroeger kon zijn qua pil vergeten etc.

Ik had het er trouwens vanmiddag nog even met onze secretaresses over, mijn pilstrip ligt voor hun gewoon nog steeds naast mijn tandenborstel, ik hoop dat het rookgordijn gewerkt heeft (kwam toevallig ter sprake en ik geloof dat ik het wel overtuigend gebracht heb).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven