Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
En héél veel sterkte met de longontsteking! Wel meer dan een griepje dus...
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Inad schreef op 23 januari 2009 @ 12:21:

Ha, herkenbaar dat laatste (en het eerste ook trouwens)

Er zijn hier gok ik ongeveer zoveel pakjes zakdoek doorgegaan hier en we zijn nog bezig:

Sarah, beterschap!

Thanx!

quote:eleonora schreef op 23 januari 2009 @ 13:12:

Ach m'n lieverd toch......

Wat vervelend voor je en de kinderen ook al ziek lees ik. Ga jij maar lekker naar bed *instopsmiley*Héérlijk kan jij instoppen zeg (ik heb goed geslapen )quote:geve schreef op 23 januari 2009 @ 13:27:

Beetje codeïne-verslaafd? Hoezo? Ik gebruik niks met codeine hoor. Snelle conclusies trek je...
Codeine is een kriebelhoest-onderdrukker Sarah, en in die hoedanigheid terug te vinden in menig hoestsiroopje. Mijn als knipoog bedoelde opmerking had betrekking op jouw woorden dat je een hoestsiroop ook voor de hoest neemt. Nu zou die "ook" kunnen betekenen dat je hoestsiroop gewoon lekker vindt smaken maar ik verkies om dat anders te interpreteren. Lange teentjes heb je...
Ik geen kriebelhoest (PodE wél) en mijn hoestsiroop is puur en plantaardig dus geen codeine!

Die "ook" slaat overigens op het feit dat ik eveneens strepsils voor de hoest nam. Kwestie van lezen lieve Geve
Lieve medeziekers, ik heb DE remedie.

Ik ben door Maneficent naar zee gebracht, schoonvader en vriendin hebben een week een huisje, en Jonathan en ik worden in de watten gelegd (lees=verse jus, lekkere hapjes etc) en ik voel me nu al stukken beter!
Stressed is just desserts spelled backwards
hi andere zieligers,

ik heb eigenlijk maar één gedachte, bleh
In jouw geval zou je toch beter iets tegen de hoest nemen?

Kwestie van schrijven, lieve Sarah.
Zeikerd.

Maleficient: geniet ervan met je Jonathan!
quote:Maleficent schreef op 23 januari 2009 @ 16:46:

Lieve medeziekers, ik heb DE remedie.

Ik ben door Maneficent naar zee gebracht, schoonvader en vriendin hebben een week een huisje, en Jonathan en ik worden in de watten gelegd (lees=verse jus, lekkere hapjes etc) en ik voel me nu al stukken beter!

Ja zij wel....lekker aan zee de grote madam uithangen met verse sjú en door Maneficent zelf in de zee gevangen garnalen zeker, pffffff......

Ik moet het doen met een zak Nib-its en Lipton Ice Tea!

Nee, mijn ziekte gaat nog wel even duren!

PS

Male, meid, geniet lekker, het is ons allen hier maar jou zeker, van harte gegund!

Zoen je jongen van tante Leo (f)
Beste jongens en meisjes: ziek ze of werk ze of een ander 4-letterig doe-woord naar je keuze. En maandag alle snaveltjes weer droog en gezond, oke?
Fijn weekend jongetje-Geve!
Dahag, meisje Sarah!
sterkte nog eleonora. ik heb Mr J een dikke zoen gegeven van je. terug
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:lobelia schreef op 23 januari 2009 @ 16:46:

hi andere zieligers,

ik heb eigenlijk maar één gedachte, blehVandaag dacht ik daar ook nog 'mwûh' bij trouwens.....
Ik had vanmorgen autorijles (had ik dat al verteld? heeft het virus mijn hersenen al aangetast, zeggen jullie het even als het zo ver is? dat ik niet steeds dubbele postings doe en dat jullie uit hartelijkheid niks zeggen?), ik heb degene die ik weg moest brengen naar huis gebracht en heb toen mijn instructeur gevraagd me naar huis te brengen. Ik zag werkelijk dubbel.

Het was feest op school bij mijn dochter, circusdag was het vandaag, jawel. En de ouders mochten komen kijken naar wat de kinderen hadden gemaakt en wat ze hadden geleerd aan circuskunsten en.....we moesten meedoen........

Ik ben dus gaan zitten op het schoolpodium (de enige zitplaats) en rommelde een beetje lafjes met een diabolo en heb daarna een bordje op een stokje laten draaien (vroeger geleerd bij Circus Elleboog).

Twee vriendinnetjes van Fien kwamen vragen of ze mochten komen spelen, ik schreeuwde met een overslaande Joop Braakhekkestem (ik klink nog steeds als een ouwe nicht namelijk) door de circusmuziekgekte heen dat 'ik er niet aan moest dénken!' maar gelukkig verstonden ze me niet.

Een vriendje van Fien kwam naast me zitten, schreeuwde tegen me dat ik er gek uitzag, waarvoor ik hem bedankte, daarna wilde ook hij bij Fien komen spelen (wat is dat? dat die kinderen dan ineens en masse bij jou willen komen spelen?), wat ik ferm van de hand piepte en kraakte. Hij kneep me daarna goedmoedig in mijn rechterborst (ik zweer het, dat is werkelijk waar gebeurd) en ging op een éénwieler fietsen, mij verbijsterd achterlatend.

Toen volgde er een toespraak van de wethouder, want de school ging van naam veranderen en dan komt er een wethouder bij. Ik zat pontificaal óp het podium. Ik wilde niet in het middelpunt staan maar ineens was ik het, omdat ik was gaan zitten waar men de plechtigheden ging afwikkelen en ineens leek ik wel bij de officiële feestelijkheden te hóren. Ik had wel een gezellige rode kleur en ik heb vriendelijk naar de voor mijn ogen pijnlijk flitsende camera's zitten glimlachen, waardoor ik er waarschijnlijk uitzie als een vrouwelijke Forrest Gump op de diverse foto' s die vanaf vanavond al te zien zijn op de website van de school.

Eindelijk werd het sein 'taart eten!' gegeven en kon ik in volle vaart wegwankelen van alle consternatie.

Blij dat ik thuis ben!
quote:Frederieke87 schreef op 22 januari 2009 @ 19:41:

De vrouw voor mij had iets van 5 verschillende middelen en een gezinspak condooms, kijk, dat vind ik nou een goede bezigheid tijdens griep.

Al weet ik niet of je er wel zin in hebt als je de echte griep te pakken hebt....

Die heeft haar pubers gewoon lekker voor een weekend de deur uitgezet Kan ze zelf uitzieken.

En sex met griep? We willen wel, maar toch ook weer niet, en drie keer raden. Het lukt niet.

Ik heb de hele dag in bed en op de bank gelegen, af en toe een paar minuten rechtop achter de pc, maar lang houd ik dat niet vol. Ben al gebelt met de vraag hoe ik me maandag voel. Ik heb geen idee en dat heb ik geantwoord. Het kwam ineens over als een enorm suffe vraag. En ik kreeg ook een terloopse opmerking over antibiotica, maar dat helpt geen snars tegen een virus inderdaad. Handig. Ik snap dat ik eigenlijk gewoon moet werken maandag, maar ben bang dat dat gewoon niet gaat lukken.

Maar voor nu ga ik even werken aan mijn herstel op de bank. Ik heb een halve tomaat en een stukje komkommer kunnen eten, kijken of dat nog eens lukt. Het is weer vocht en vitaminen.
Besjoer ziekenboek.

Hoe is het vandaag met iedereen?

Hebben we nog nieuwe gevallen?

Zijn er al weer mensen opgeknapt?

Met mij gaat het warempel wat beter.
Voel me nog steeds niet veel beter. Laat ik zeggen dat de 'griepverschijnselen' over zijn, ik heb geen koorts meer. Maar hoe ik me voel is vreselijk, ben zo slap als een vaatdoek, eetlust heb ik niet, ben draaierig en mijn huid is heel gevoelig.

Ik heb pijn in mijn rug. In ieder geval voel ik me eigenlijk weer wat rotter als gisteren. In bed word je ook helemaal gaar dus ben ik er even uit.
Chica is weer of nog steeds ziek. Lag net met vriend in bed na ehm ehmm ehmm, een beetje bij te komen, komt dochter binnen met buikpijn, zegt ze. Dus ik neem haar in mijn armen en toen kotste ze finaal over me heen..

Voor iedereen die ziek is: veel beterschap

Eleonora, het schoolfeest klinkt als een grote ijl-droom Wat een gek jongetje Ik zie het door jouw omschrijving echt als een film voor me.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad, blijft een ranzig verhaal

Eleonora, fijn dat 't een beetje beter gaast

Lammy, rugpijn is herkenbaar, vooral in m'n onderrug. Ik dacht vanochtend dat 't iets beter ging en rochelde al enthousiast dat ik morgen dan misschien wel écht beter zou zijn. Xander keek me fronsend aan, schudde al zuchtend z'n hoofd over m'n weinig realistische optimisme en jawel... een paar uur later begin ik me weer net zo beroerd te voelen als gisteren. Mét iets nieuws: oorpijn en herhaaldelijke bloedneuzen.

Gezellig.
Peas on earth!
He bloedneuzen, dat hebben de kids hier ook al een paar keer gehad van de week...ook een verschijnsel dus.

Ik persoonlijk: blaffen als een otter maar in het hoofd wel iets optimistischer, hoewel dat ook puur het feit dat ik niet hoef te werken kan zijn.

Hilarische beschrijving van het schoolfeest, vooral de jongen die je even geruststellend in je boezem kneep. Hoe oud was de jongeheer?
ben ik net hersteld van de griep, wordt ik nu dus zwaar verkouden! maarja gelukkig geen koorts meer.

zo even neusspra kopen,

en ik drink nu een uitgeperste (halve) citroen met honingthee.. en dat voelt lekker voor de keel!!

alsof je een soort energieboost krijgt!!! en het werkt verzachtend voor de keel.

(oke niet goed voor je tanden)
Tjeeee stelletje zanikers hier, beetje de griep hebben. Jullie hebben gewoon geen weerstand..

Nee hoor, beterschap voor iedereen die de griep heeft/ziek is/verkouden/zich niet lekker voelt!

Ik kom even een rondje met bacillen bezaaide knuffels uitdelen. we zijn allemaal toch al besmet dus wat maakt het uit.

Ein-de-lijk kon ik slapen. Vandaag, overdag. Bijna een week slecht of niet geslapen van de reutelende longen. Mensen, ik heb van 10.30 uur tot 15.00 geslapen. Wát een weelde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven