December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Even ego:

Yeah!!! Sinds gisteravond slaapt Joeri weer op zijn eigen kamertje!!! Is nog niet af, maar hij is er nu al heel blij mee! Nog niet af betekend:

- vloer moet nog gelegd

- gordijnen moeten nog opgehangen (heeft nu vuilniszakken voor de ramen geplakt)

- schilderwerk bij het raam moet nog af

- kleine dingetjes die nog gedaan moeten worden

Maar: hij slaap in ieder geval weer rustig alleen en wij ook!!! En hij vond het gisteravond wel spannend, hij was helemaal hyper, maar toen hij eenmaal sliep heeft hij tot nu toe heerlijk geslapen! Vriendlief en ik zijn straks werken, schoonouders komen oppassen, dus ben benieuwd hoe hij strals wakker wordt!

Gister maar even een tv besteld (hadden niet meer op voorraad) bij de Mediamarkt, en ook maar meteen een nieuwe printer.

Vandaag komen ze de kast en commode brengen en ook komen ze vandaag inmeten voor de jaloeziën in onze slaapkamer...

Ben zo benieuwd als ik vanmiddag thuis kom!!!

Ainne/Aimee:

Nurse

fijn dat je een heerlijk weekend hebt gehad! Lush heeft wel heeeeeerlijke massagebars!

Tinus

ik had je vanaf het werk al een dikke knuf gegegevn, maar nog eentje: *KNUF*

Ik hoop dat jullie gister een beetje een fijne avond hebben gehad, niet met alleen maar verdriet maar ook met herinneringen aan de leuke dingen van je schoonvader...

Mette

pijn is vervelend, maar gevoelloze plekken ook hoor!!! Jij ook een *KNUF*!

de rest: zwaai zwaai!

Zo, nu douchen en dan naar het werk! (zit alweer te lang achter dat ding, nu moet ik me weer haasten!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Zoo weer een flink roze bericht Knor...

Tinus: Hoe was gisteren met de familie? Heb je nog reacties gehad op je mooie en ontroerende tekst?

Ik ben helemaal blij blij blij want ik heb statistiek gehaald met een 7 (en ik vind het stiekem nog een leuk vak ook)
Mainecoon: Wist jij trouwens dat bestellen in Engeland veel goedkoper is dan in Nederland? Pot Gorgeous kost hier in Nederland 62,95 (en dan hebben we het hier wel over het duurste product van de Lush hoor) en in Engeland 34.26 pond is volgens mijn rekensommetje 36 euro en 65 cent...
Hoi allemaal,

Jullie bedankt voor alle lieve woorden van gisteren hoor! Heeft me goed gedaan!

Het was fijn om gisteren even met de familie bijelkaar te zijn. Ze vonden mijn tekst allemaal ook heel mooi.

Nou wat een rare dag vandaag zeg! Vannacht slecht geslapen van mezelf (ik ben nog steeds zo verkouden!) en ik hoorde rond 4u ook Manuel eventjes huilen. Om 6u werd hij huilend wakker en toen ik hem uit bed wilde halen zag ik dat hij heel zijn bedje onder had gespuugd. Zo te zien was het al uren geleden gebeurd en had ie een groot deel van de nacht in zijn eigen troep gelegen, het arme schaap!!

Hij moest er zelf ook heel hard om huilen: 'Manu spuug uit!' zei hij telkens.

Uiteindelijk het spul opgefrist en aangekleed en naar oma gebracht met de vraag of zij hem nog eventje lekker in bad wilde doen.

Toen naar mijn werk gegaan. Daar aangekomen vroeg mijn baas hoe het met me ging (ik klink nog steeds zo rottig) en ik zei dat het nog niet echt geweldig ging. Het is hartstikke rustig op het werk, dus toen kreeg ik een vrije dag van hem!

Een beetje overdonderd ben ik maar in de auto gestapt en weer naar mijn moeder gegaan. Daar kwam net een fris kind uit bad. De hele ochtend bij mams gezeten en nu naar huis om even goed op te ruimen en Manu's kamerje uit te soppen en zijn beddegoed te wassen. En vanmiddag haal ik het mannetje weer op en dan gaan we met mijn moeder even lekker naar de kinderboerderij.

Yora: Gefeliciteerd met je 7!! Heb je er hard voor moeten werken?

Jeetje zeg, 62 euro voor zo'n pot!! Das veel zeg! Ja dat was ik die over de Bodyshop begon. Ik denk bij de Lush altijd een beetje aan zo'n soort winkel. Geen idee hoe dat zit met dierproeven eigenlijk... Moet tot mijn schaamte bekennen dat ik daar helemaal nooit op let als ik iets koop...

Nurse: Goed dat je zo hebt genoten in Antwerpen!

Heb je nog iets meegekregen van het drama in België toen je daar was?

Mette: Ik denk dat dat wel een goede tip is ja, om wat meer structuur aan te brengen in de dag. Op zich hebben we wel een redelijk vast dagritme, maar het is ook niet zo dat we op vaste tijden spelen of tv kijken. Helaas gebeurt het vaak dat ie direct vraagt om 'visie kijken' als we beneden komen. En na 20 minuten heel hard zeuren geef ik vaak toch toe.

Ik moet misschien proberen om hem meer af te leiden met een nieuwe uitdaging. Hij heeft klei gekregen voor zijn verjaardag en eigenlijk vond ik hem nog een beetje te klein daarvoor, maar misschien doe ik hem wel een groot plezier ermee...

Knorretje: Wat fijn dat Joeri weer lekker op zijn kamer slaapt! Mist hij jullie niet? Jullie hebben in ieder geval ook weer wat privacy.

Nou ik ga even aan de poets...

Ik werk deze week trouwens maar 1 dag nu... Ik heb vrijdag al een vrije dag want ik ga het weekend met vriendinnen weg. Naar een hotel in Nijmegen met toegang tot het Thermenlandschap Sanadome. Ben benieuwd maar het kan bijna alleen maar heel leuk zijn!
Yora; sjee dat is wel duur ja, wat voor spul is het?

Gefeliciteerd met je goede cijfer!!

Tinus; wat heerlijk zeg, zo'n onverwachtse vrije dag! En dan ook nog lekker een weekend weg in zo'n lekker verwenoord, even bijkomen van de afgelopen tijd.

Kleien is echt al maanden de favobezigheid van Noof. Ze vindt het echt zo leuk, is er zo drie kwartier zoet mee.

Manu heeft ws nu wel door dat als hij genoeg 'piept' om de tv dat hij zijn zin wel krijgt. En door 2 keuzes te geven voor het spelen, lijkt het alsof hij toch 'zelf' mag beslissen.

Vooral de schijnkeuzes (ik bepaal dus wel wat ze bv aantrekt of wat we gaan doen, maar zij mag kiezen tussen twee dingen) doen het bij haar heel goed, ze heeft het idee dat dan ook de controle heeft.

O ja, wat bij Nova ook goed werkt, is ik van te voren al zeg wat we gaan doen. Bij het ontbijt zeg ik al dat we na het broodje gaan spelen; leuk hé Noof..

Klinkt wel alsof we heel star in onze dagindeling zijn, maar dat valt heel erg mee. Alleen als we echt de hele dag thuiszijn,
Tinus: Gek is dat zeker he zomaar ineens een dag vrij... Dit is mijn laatste collegevrije weekje... volgende week moet ik weer echt beginnen. Ga zo even naar de VU toe om alle zooi uit te printen die ik nodig heb... want volgende periode wil ik alleen maar vakken halen. Ik heb er wel mijn best voor gedaan voor statistiek (naar alle colleges geweest) en vooral in het begin alles goed gelezen... later heb ik niet alles meer gelezen maar de basis zat er toen wel in zeg maar. Je moest ook in tweetallen een eindopdracht maken en die jongen waar ik mee samenwerkte zit in een rolstoel en kan zijn handen ook niet gebruiken. Die opdracht heb ik door allerlei toestanden tussendoor grotendeels alleen gemaakt (heb toen tot 20.00 op de VU gezeten dus ben helemaal trots op mezelf)

Lekker hoor om vanmiddag even naar de kinderboerderij te gaan

Ik denk dat heel veel mensen niet zo opletten op wel of niet dierproefvrij? Ik vind het zelf erg belangrijk net zoals biologisch vlees (zo'n geweldige biologische winkel in Haarlem 'Marqt') dus ik ben helemaal blij met de Lush.

Ja Nurse dat vroeg ik me ook af of je het al wist van die gek in het kinderdagverblijf... waar blijf je trouwens om je konijnenverhaal eens te komen vertellen?

Ainne: Ik heb vanochtend nog tegen Yora geschreeuwd: HOU OP!!! ik lag nog een beetje te slapen en toen ging ze aan mijn haar trekken... deed echt zeer... maar ik vind het natuurlijk niet goed van mezelf. Vind ook echt dat ik dat anders aan moet gaan pakken. Ze heeft laatst ook een tik op haar vingers gekregen omdat ze elke keer het gas uitdraaide terwijl ik al een paar keer nee had gezegd en ze het weeer deed. Vind ik ook niet goed.
Nurse, lekker dat jullie (en de meiden) zo hebben genoten van het weekend!

Knorretje, lekker dat Joeri weer in zijn eigen kamertje kan slapen!

Leuk dat de meubeltjes er straks zijn als je thuis komt!

Yora, goed man van die 7!

Jemig wat is dat spul duur, maar als je som klopt scheelt het wel een hoop inderdaad!

Heb ook wel eens reacties waar je achteraf heel veel spijt van hebt....maar op dat moment is het echt een reflex helaas....

Tinus, wat lekker dat je onverwacht een dagje hebt om bij te tanken!

Sneu dat manu alles had ondergekotst....

Gezellige middag op de kinderboerderij!

Lekker dat je ook nog een weekend weg gaat!

Amber heeft nu wel 2 woorden van me over genomen....het is bij alles oke! en als iets maar even niet lukt *zucht* jemig!!

Verder heeft ze ons van de week versteld doen staan met haar zingen...ze deed altijd al hihihi hahaha, maar nu kwam er ineens stond er bij keek er naar, vloeiend achter aan!!
Haha, grappig Marloes! Nova heeft dat ook met; oké.. Ik ging even wat pakken van zolder, stond ze aan het traphekje, mama waar ben je nou? Ik zeg; ben even op zolder, kom zo weer. Zij; oké mama..

Wat ik zo schattig vind is dat ze al zo gewend is aan het dankjewel, of alsjeblieft zeggen. Dan geef ik haar een boekje of iets anders, en dan zegt ze terwijl ze al wegloopt, dank je wel, mama.

Of mag ik .... asseblief?

Als ze mij een kruimel geeft, en vergeet dank je wel te zeggen, vraagt ze er nog even om

Vanmiddag onder het eten. Ze legt een stuk korst op mijn bord, legt er een afgekloven plakje komkommer op, en zegt tegen mij. Wel opeten hé?

Zo weer genoeg over m'n eigen kind,

Nursie, kun je nog wel naar je pc lopen na het weekend?

Yora; Gister op het werk, maar een aantal ouders die voor hun gevoel toch anders afscheid namen dan normaal. Maar de meeste zijn bij ons echte westfriezen, heul nuchter.. De meeste ouders betrekken de situatie niet op zichzelf of op het kdv hier.De algemene mening wat ik een beetje begreep van mijn collega's op de groep was de meeste ouders er een beetje zo'n visie over hebben; Als een gek wat wilt, kan hij ook van een afstand met een pistool een bloedbad aanrichten.

Of een afspraak maken voor een rondleiding ofzo. Of zich verkleden als de luierophaalman..

Ik ga vanmiddag even met Noof naar m'n zus, gezellig een bakkie halen.

x
Net op het nieuws, de ouders van de verdachte hadden al meerdere malen verzocht om verplichte psychiatrische opname vanwege bizar gedrag. Hij hoorde stemmen enzo. Maar de behandelend psych. vond het niet nodig...

Pfff je zal maar die inschattingsfout gemaakt hebben. En wat afschuwelijk voor die ouders dat ze het al problemen aan zagen komen en er niet naar hen geluisterd werd.

En dan nu dit...
Mette: Ik was steeds bang voor gekleurde klei tegen mijn pas gestuukte muren, haha. Maar als jij zegt dat Noof het ookzo leuk vindt, dan wil ik wel een poging wagen bij mijn apie.

Ik laat Manu vaak kiezen tussen beleg op brood. Dan zeg ik: 'wil je honing of pasta?' Hij: 'Jaaa pasta niet'. Ik: 'Geen pasta? Wil je honing?' Hij: 'honing niet pasta...'

Nou ja, daar kan niemand toch een touw aan vast knopen, haha!

Yora: Oeh dus straks weer volop buffelen!! Jeetje, het lijkt alweer zo lang geleden dat ik op school zat. Regelmatig droom ik dat ik een proef voor natuurkunde of wiskunde heb en dat ik nooit naar die lessen ben geweest. Vreselijke droom!!

Betekent dit dat je straks ook weer meer Yora naar de oppas moet wegbrengen en dat je ook meer tijd bezig bent met je opdrachten als je thuiskomt? Krijg je het weer druk!?

Marloes: Haha, wat grappig dat Amber telkens oke en jemig zegt!! En lief dat ze al zo goed kan zingen! Ik hoor regelmatig Manu iets zingen waarvan ik het niet kan verstaan. Zeker liedjes van de crèche.

Het is trouwens nog asocialer. Ik ga komend weekend met vriendinnen weg en het weekend daarop gaan we met de hele familie naar een Landal huisje, inclusief opa en oma en mijn zus + aanhang. = ook heel leuk!!
Mette: Jeetje dat is helemaal hard. Wat vreselijk dat die mensen dat helemaal verkeerd hebben gezien hoe het verkeerd liep met die jongen.

Ik denk trouwens niet dat ik Manu morgen met een ander gevoel wegbreng dan anders. Al breng ik hem nog steeds liever naar zijn oude kdv... maar dat was voor het gebeuren ook al zo.
quote:Tinus1977 schreef op 27 januari 2009 @ 14:01:

[ Dan zeg ik: 'wil je honing of pasta?' Hij: 'Jaaa pasta niet'. Ik: 'Geen pasta? Wil je honing?' Hij: 'honing niet pasta...'

Hahaha, lekker ventje is het!

We zitten altijd aan de eettafel met klei. Ben je bang dat hij ermee gaat gooien? Zie het helemaal voor me, haha!
quote:We zitten altijd aan de eettafel met klei. Ben je bang dat hij ermee gaat gooien? Zie het helemaal voor me, haha!

Ik weet wel zeker dat ie ermee gaat gooien!

Wij zitten ook altijd aan de tafel als we gaan kleuren. Dat is een redelijk veilige plek want dan gaat ie ook niet zo snel lopen met die stiften. Ben een beetje bang voor mijn nieuwe vloer en mooie muren enzo...

Maar leuk, ik krijg wel zin om te gaan kleien hoor! Even wachten tot donderdag, dan hebben we weer een mama-Manu-dag.
*Grrrrr* drukte per ongeluk op esc en nu is mijn hele tekstje weg...

Tinus: Yora trekt ook soms de klei uit elkaar en dan legt ze alle kleine stukjes netjes op een rij. Is best grappig. Ik heb klei van de Hema en die stiiiiiinkt. Iemand nog tips voor minder stinkende klei? Mette?

Mette: Ik besef vooral dat Yora ook zomaar ineens dood zou kunnen zijn door een of andere onvoorziene omstandigheid. Nou is een autoongeluk zelfs nog waarschijnlijker dan een babymoordenaar... maar toch Yora is niet onsterfelijk. (goh)

Ik denk dat de ergste straf voor die moordenaar is dat hij beseft wat hij gedaan heeft. Hij is pas 20 en heeft nu een heel leven voor zich in de gevangenis... Ik vind het ook eigenlijk best zielig voor hem maar ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat iemand er plezier aan beleeft om baby's dood te steken.
Yora nee daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht maar is wel heel logisch want de pond staat nu erg laag dus dat het nu in Engeland goedkoper is geld voor de meeste dingen op dit moment ........ hhhhmmmm dat had ik me wel eens eerder mogen bedenken hihihi. Dat bied perspectieven .... vanavond maar eens verer naar kijken.
Een collega bij ons die gaat weg, vandaag laatste dag, en ik kreeg zojuist te horen dat ik de verantwoordelijke word voor al zijn landen. Betekend dat ik nu verantwoordelijk ben voor 36 van de 52 landen in de studie
Dat betekent dus dat jij nu veel meer werk krijgt Mainecoon? Is dat wel verstandig?
Tinus; Knuffel

Nurse; fijn dat jullie hebben genoten

Falcon: snap je opmerking niet echt over praktische kant om voor een tweede te kiezen ??

Aimee: GEFELICITEERD !!!!!

Dit was het even. Lig ziek op bed met Floortje samen. P heeft slaapdienst en Timo en hond zijn uit logeren.

Voelde gister al opkomen. Lag om 21 uur te tukken maar vanacht overgeven, pijn overal, hoesten.

Floortje stortte gister ook in een uur weer helemaal in. Weer 40 graden. Samen de hele dag geslapen op het grote bed. Arm ding. We werden om 18.30 uur weer wakker en toen ik vroeg of ze weer wilde slapen zei ze heel zielig, jaaah. Dus ligt nu in eigen bedje.
Flodder; beterschap!

Mainecoon; op je werk merken ze toch ook aan je ziekteverzuim dat het niet zo handig is om je met nog meer werk op te zadelen?

Yora; meen je dat nou echt, dat je het zielig vindt dat die man z'n leven lang in de gevangenis moet zitten?

Nou sorry, ik heb daar helemaal geen enkel medelijden mee. Ik vind het zielig voor de ouders van de baby van 9 maanden, die mensen hadden er al jaren over gedaan om een kindje te krijgen, en moeten nu zonder hem verder. Iedere morgen wakker moeten worden zonder het gezellig gebrabbel van je baby, omdat een ander ervoor gekozen heeft om het leven van je baby te nemen.

De ouders van het meiske van 4,5 maand waarbij hij de luchtpijp heeft doorgesneden en nu nog op de ic ligt. Daar heb medelijden mee. Ik vind het zielig voor de peuters die doodsangsten hebben uitgestaan toen dat monster hun vriendjes en juffies aanviel. Dat je leest dat hij drie peuters achterna zat met een mes in de tuin, en ze natuurlijk konden rennen wat ze wilde maar geen enkele kans hadden tegen zo'n volwassen man. Wat een paniek zal dat bij die kinderen gegeven hebben..

Nee zielig vinden dat hij z'n levenlang in de bak moet zitten, neuh laat hem lekker wegrotten daar..
Tinus,

dat was leuk een spontane vrije dag! Ik ben in november ook naar Sanadome geweest! was lekker (veel te kort, 1 nachtje). het badencomplex is niet zo groot, maar ik heb nog een gezichtsbehandeling gedaan, en adt was ook erg lekker.

Mette, o klei, dat kan ik ook wel eens gaan kopen. Een leitje met krijtjes is hier ook een succes.

Knorretje, en, en? hoe is de babykamer? blij mee?

Ik kreeg vandaag weer een bestelling van rainbowbabies binnen. Heb een shirtje met naam voor de baby van mijn nicht besteld (we gaan zondag op kraambezoek) en een paars t-shirtje met M's naam in oranje retro-letters, heel hip:)

Floddertje: ik bedoelde dat ik erg opzie tegen de logistieke kant van twee kinderen. Helemaal met borstvoeding geven en weer werken.. en dan de een naar school en de andere naar het kdv, wat een gedoe.

Beterschap! jij hebt de griep dus nu te pakken.. en Floortje ook al.

Yora, goed zeg, een 7 voor statistiek! voor alfa's is dat het moeilijkste vak altijd, geloof ik. Het tweede semester begint hier ook weer volgende week, maar als onderzoeker heb ik niet zoveel te maken met het onderwijsgebeuren.

Ik begin volgende week ook met mijn nieuwe baan! Erg leuk, omdat het nu een project is met meer onderzoekers, nu werk ik helemaal in mijn uppie. Nu krijg ik heuse vergaderingen.

Mainecoon, hoe vind je het dat je er werk bij krijgt?? strookt niet helemaal met de plannen om een paar uurtjes minder te werken he. Of kun je andere taken afstaan misschien? Heb je het eigenlijk al overlegd?

Nurse: hee je bent er weer. Is het je ook opgevallen dat in Antwerpen bijna geen groen is, nauwelijks een boom?

Dat was het wel..

o voor mijn nog steeds meelezende ega: kus

haha
Als die vent een psychose had wist hij niet wat hij deed denk ik? Maar dat is allemaal nog niet duidelijk he. Het is echt horror..

Ik moet ook ontzettend huilen van binnen bij de gedachte aan de paniek en de angst. Tegen dat soort bedreiging wil je je kind toch beschermen, o wat verschrikkelijk erg. Die chaos en de pijn.
Hmm Mette dat is dus het lastige van een reactie weer even snel opnieuw proberen te tikken

Ik vind het absoluut niet zielig dat hij nú levenslang in de gevangenis moet zitten. Ik vind het zielig dat het zo ver heeft moeten komen met hem... Ik denk niet dat hij ook maar enigzins veilig is om ooit weer de straat op te kunnen... Ik vind het vooral zielig voor hem dat die psychiater die ouders toen niet serieus heeft genomen... misschien met de juiste medicijnen/behandeling had hij ook nog een beetje kans op een enigzins normaal leven gehad.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij niet hartstikke gek moet zijn geweest om tot zo'n daad te kunnen komen.
Ik kan niet slapen.. Heb denk ik liggen knarsetanden in bed, want m'n hele linkerkant van m'n gezicht doet weer zeer. Hoofdpijn ook. Had het ook bij de zwangerschap van Nova. Alleen toen niet net zo'n tandartsbehandeling gehad, haha!

Gister zijn we naar de Mac geweest, Tris heeft nl z'n laatste examen gehaald, dus binnenkort krijgt hij z'n diploma.

Ben zo trots op hem! (hij heeft een commerciele functie, en heeft nu via z'n werk de technische opleiding gedaan wbt bouw).

Yora; nu snap ik je wel

Ik ga weer proberen te slapen meiden

x
Mette: Ach meisje... hoe je het omschrijft wat er is gebeurd in België... de koude rillingen lopen over mijn rug. Wat een vreselijke nachtmerrie. Horror gewoon.

Heb je inmiddels nog wat kunnen slapen?

Floddertje: Wat rot joh! Heb je net spit gehad, lig je nu weer in bed met griep. Beterschap!

Vanmorgen weer groot drama met wegbrengen. Ik was er al bang voor, want Manu riep meteen al dat hij naar oma wilde en niet naar 'de mieke' (dat zijn De Mozaïeken, de groep waar hij zit). Echt zo moeilijk als je kind hard roept dat ie niet wil... Hij is de laatste dagen natuurlijk sowieso al heel boos en verdrietig, dus ik had het wel al verwacht. Maar het maakt het niet makkelijker. Net gebeld en toen hoorde ik dat ie met zijn speen en knuffel toch wel heel lief aan het spelen was nu... Zal je zien dat ie vanmiddag weer niet mee wil naar huis.
He Tinus, ik heb idd nog wat kunnen slapen, gelukkig!

Jammer dat hij niet naar de Mieken wilde, merk je dan toch dat hij niet helemaal lekker is. Heb je zelf ook weleens als je niet lekker bent, geen zin in een drukke verjaardag maar als je er eenmaal bent is het toch wel erg gezellig

Lekker dat je weet dat hij nu wel lekker aan het spelen is, zit je toch net even lekkerder op je werk! Laatste dagje van de week voor jou!

Nova en ik hebben net samen de benedenverdieping gepoetst, nu even lekker op de bank met de tv aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven