Anti kind???

27-01-2009 18:00 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic: eigen kind versus pleegkind, een hele andere vraag.

De titel is wat hard gezegd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik heel graag een kindvrije Eftelingdag zou zien, of hotels waar kinderen niet welkom zijn. Ik weet dat er een keer een restaurant was die dat invoerde en daar is ruim aandacht aan besteed in de media.

Ik weet dat ik vieze dingen zeg, want kinderen moet je blijkbaar leuk vinden.

Ik snap dat mensen kinderen willen, want dan "laat je iets achter". Ik heb veel kinderen in mijn vriendenkring en het zijn schatten, ik hou er ook oprecht van. Toch zou ik eigenlijk graag eens kindvrije dagen willen in bepaalde gelegenheden....ben ik hier de enige in? Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Een kindvrije dag in de Efteling is natuurlijk wat anders dan een kindvrije Efteling.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind kinderen prima maar alleen als ze goed afgericht zijn. Geen geschreeuw en geren, geen gejen en getreiter. Geen wil doordrijven. Ik heb weinig geduld met slecht opgevoede kinderen, hoewel ik vaak toch ook wel meelij heb met zo'n moeder onder de plak van haar kind. Dan zou ik zelf ook niet weten wat ik moest doen, behalve een armpje omdraaien.
In navolging van het andere topic: eigen kind versus pleegkind,

Off topic, waar staat dit topic, kan het nergens vinden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Groll schreef op 27 januari 2009 @ 20:45:

Ik vind kinderen prima maar alleen als ze goed afgericht zijn. Geen geschreeuw en geren, geen gejen en getreiter. Geen wil doordrijven. Ik heb weinig geduld met slecht opgevoede kinderen, hoewel ik vaak toch ook wel meelij heb met zo'n moeder onder de plak van haar kind. Dan zou ik zelf ook niet weten wat ik moest doen, behalve een armpje omdraaien.

Grapje hoop ik?

Of bedoelde je de arm van de ouders?
Voor nouschi:

Zelf kinderen verwekken vs pleegkinderen
quote:Groll schreef op 27 januari 2009 @ 20:45:

Ik vind kinderen prima maar alleen als ze goed afgericht zijn. Geen geschreeuw en geren, geen gejen en getreiter. Geen wil doordrijven. Ik heb weinig geduld met slecht opgevoede kinderen, hoewel ik vaak toch ook wel meelij heb met zo'n moeder onder de plak van haar kind. Dan zou ik zelf ook niet weten wat ik moest doen, behalve een armpje omdraaien.Met andere woorden, een kind is alleen maar prima als hij zich niet als kind gedraagt.

Opvoeden is begrenzen van gedrag, niet voorkomen van gedrag.
Zullen we dan maar pleiten voor een verbod op niet/slecht opvoedende ouders ?
ben het eens met Groll.

Een een kindervrije-dag op Artis bijvoorbeeld zou ook heerlijk zijn.
[Voor nouschi:

Zelf kinderen verwekken vs pleegkinderen[/quote]

Dank je, had inderdaad niet op de relatiepijler gekeken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Honden mogen wat mij betreft ook uit restaurants geband worden. Of word ik nu bekogeld met tomaten?
quote:nouschi schreef op 27 januari 2009 @ 20:56:

[Voor nouschi:

Zelf kinderen verwekken vs pleegkinderen[/quote]

Dank je, had inderdaad niet op de relatiepijler gekeken.Gewoon googlen op viva forum pleegkinderen
quote:Zwieber schreef op 27 januari 2009 @ 20:57:

Honden mogen wat mij betreft ook uit restaurants geband worden. Of word ik nu bekogeld met tomaten?Ik kom regelmatig in restaurants en zie er maar incidenteel een hond (en dan vaak ook nog bij het strand of in een doorgangsrestaurant a la Van der Valk).
quote:Pinksterbloempje schreef op 27 januari 2009 @ 21:00:

[...]

Ik kom regelmatig in restaurants en zie er maar incidenteel een hond (en dan vaak ook nog bij het strand of in een doorgangsrestaurant a la Van der Valk).Ik zie het ook niet vaak maar als ik het zie erger ik me blauw. Niet aan het dier, maar dieren bij mijn eten, zeker als ik er allergisch voor ben...nee, daar word ik niet blij van.
quote:kjong schreef op 27 januari 2009 @ 20:40:

Een kindvrije efteling wensen.

Das pas kinderachtig.Haha, ik had eerst een heel verhaal, maar wilde daar niemand mee lastig vallen verder, maar jij vat het mooi samen
Ik neem mijn hond vaak mee naar een restaurant en als we klaar zijn met eten en met hond aan de riem het restaurant uit lopen kijken mensen vaak verbaasd op. Ze hebben gewoon niet eens gemerkt dat er een hond bij was. Mijn hond is dan ook beter opgevoed dan menig kind.
Mijn vriend gaat ook gewoon mee hoor.
Zuurpruimvrije dagen zou ook weleens leuk zijn. Dan kunnen alle leuke, opgewekte, sociale en verdraagzame mensen mét en zónder kinderen komen. En honden, gehandicapten, bejaarden, en buitenlanders zijn ook welkom.

Lijkt me heerlijk, zo'n dagje met mensen die zich niet constant ergeren aan anderen, van welk formaat dan ook.

(kan zo nog een paar topics bedenken die geopend kunnen worden... antibejaard, antigehandicapt, antimoslim)
quote:Heyjij schreef op 27 januari 2009 @ 20:53:

ben het eens met Groll.

Een een kindervrije-dag op Artis bijvoorbeeld zou ook heerlijk zijn.Mij lijkt het juist fantastisch om een diervrije Artis te hebben.
tsja... ik vind het wel lekker dat ik af en toe echt zonder kinderen ben, maar er zijn toch zat gelegenheden waar nauwelijks tot geen kinderen komen? Lekker een dagje met vriendinnen naar de sauna, stappen 's avonds, goede restaurants rond een uur of 8 's avonds, etc. Hier in de stad weet ik ook precies in welke kroegen 's middags wel kinderen komen (lees: die met wat ruimte voor kinderwagens en dingen voor kinderen op de kaart) en waar dat beduidend minder is. sorteert zichzelf aardig uit!

Ik vind het prima dat op andere momenten er wel kinderen zijn (en dat heb ik ook altijd gevonden toen ik nog geen kinderen had). Natuurlijk denk ik soms wel dat ouders wel eerder kunnen ingrijpen (en dat zullen anderen ongetwijfeld ook wel eens van mij of man denken) maar ja, dat hoort er een beetje bij. Een kindvrij dagje efteling vind ik persoonlijk dan ook onzin, maar als het er zou komen, prima hoor. Een kindvrij dagje Artis denk ik niet dat er snel komt, als is het alleen maar voor de omzet. Ik ken errug weinig mensen die zonder kinderen naar de dierentuin gaan...

Overigens nemen wij zoon wel mee naar restaurants en kroegen, maar alleen in de middag en aan het begin van de avond en niet naar hele sjieke gelegenheden (maar zéker ook niet alleen naar pannenkoeken huizen ed, ik wil het zelf ook naar mijn zin hebben).
quote:kjong schreef op 27 januari 2009 @ 21:22:

[...]

Mij lijkt het juist fantastisch om een diervrije Artis te hebben.

In een dierentuin heb je toch hoegenaamd geen last van anderen? Het is daar zo wijds, genoeg plek om te rennen. Bovendien is het leuk voor kinderen en leren ze iets. Ik was ook superenthousiast als kind (en nog)! Alleen als er van die snertjong beesten lopen te treiteren, maar ja, dat kunnen volwassen vrouwen ook (zie Bokito).

Honden in een restaurant vind ik ook niet fijn. Het idee van een luizenbos bij je eten staat me niet aan.
Als ik geen kinderen wil tegenkomen kóm ik ze ook niet tegen, behalve thuis. Als ik uit eten ga ga ik niet voor 19.00, als ik uitga zie ik al helemaal geen kinderen, en als ik de mac inloop wéét ik dat ik kinderen tegenkom, dus als ik daar geen zin in heb ga ik daar niet eten.

Als ik een dagje pretpark doe vind ik het niet meer dan normaal dat er kinderen zijn. In openbare gelegenheden zijn allerlei soorten mensen, dus ook kinderen.

Ik snap het punt gewoon niet, behalve dan dat sommige mensen gewoon geen leven hebben en denken dat de wereld om hen draait en dat iedereen zich daaraan aan moet passen.
quote:Eowynn_ schreef op 27 januari 2009 @ 21:18:

Zuurpruimvrije dagen zou ook weleens leuk zijn. Dan kunnen alle leuke, opgewekte, sociale en verdraagzame mensen mét en zónder kinderen komen. En honden, gehandicapten, bejaarden, en buitenlanders zijn ook welkom.

Lijkt me heerlijk, zo'n dagje met mensen die zich niet constant ergeren aan anderen, van welk formaat dan ook.

(kan zo nog een paar topics bedenken die geopend kunnen worden... antibejaard, antigehandicapt, antimoslim)

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nog nooit last van kinderen ergens gehad. Ook niet toen ik zelf nog geen kind had.
Als alle onopgevoeden nou wegblijven, jong en oud, ben je denk ik van alle problemen verlost.
Ach Intiem, 'onopgevoed' is een enorme nuance in pedagogische visie.
En toen bleef het stil hier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven