KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 29 maart 2017 om 18:37
@ Macarinata: ik heb destijds de websites van verschillende ziekenhuizen met een spermabank bekeken. Daar kun je al best wat info vinden. Niet alle ziekenhuizen werken op dezelfde wijze. Bij sommigen valt niets te kiezen, maar kiest het ziekenhuis de donor voor je en bij andere ziekenhuizen heb je een beetje inspraak. Ook wachttijden en kosten verschillen per ziekenhuis.

donderdag 30 maart 2017 om 03:29
Dank voor de lieve woorden dames!
Ik ben erg benieuwd naar de HSG straks. Let niet op het tijdstip dat ik dit tik, ik ben vanavond naar het concert van Bruno Mars geweest in Antwerpen en zit nog vol adrenaline waardoor ik niet kan slapen haha.. Heb wel een waanzinnig leuke avond gehad! Dus daar kan ik weer even op teren .
Mijn moeder gaat mee, de arts gaf al aan dat je erna misschien duizelig kan zijn. Dus dan is het wel fijn dat je niet alleen bent en ik ook niet hoef te rijden. Ze zei ook dat de ene vrouw wel veel pijn erna heeft en de ander weer niet.. ik wacht het af!
Polonium, slim om de HSG te gaan doen.. het blijft zo ontzettend frustrerend als het steeds niet lukt! Misschien geeft het antwoorden waar je wat mee kan.. ergens hoop ik dat wel voor mezelf, ik zou zo ontzettend graag willen weten waar het telkens weer op mis gaat. Al zul je daar hoogst waarschijnlijk nooit antwoord op kunnen krijgen.
Jessy, echt jij bent juist enorm sterk! Wat jij allemaal hebt meegemaakt! Petje af dat je het toch hebt doorgezet.. zo zie je hoe groot onze wens is!
Wellicht, als we elkaar hebben leren kennen bij de meeting kunnen we elkaar in de toekomst helpen als mede bammers uit 010
..
Ik ben erg benieuwd naar de HSG straks. Let niet op het tijdstip dat ik dit tik, ik ben vanavond naar het concert van Bruno Mars geweest in Antwerpen en zit nog vol adrenaline waardoor ik niet kan slapen haha.. Heb wel een waanzinnig leuke avond gehad! Dus daar kan ik weer even op teren .
Mijn moeder gaat mee, de arts gaf al aan dat je erna misschien duizelig kan zijn. Dus dan is het wel fijn dat je niet alleen bent en ik ook niet hoef te rijden. Ze zei ook dat de ene vrouw wel veel pijn erna heeft en de ander weer niet.. ik wacht het af!
Polonium, slim om de HSG te gaan doen.. het blijft zo ontzettend frustrerend als het steeds niet lukt! Misschien geeft het antwoorden waar je wat mee kan.. ergens hoop ik dat wel voor mezelf, ik zou zo ontzettend graag willen weten waar het telkens weer op mis gaat. Al zul je daar hoogst waarschijnlijk nooit antwoord op kunnen krijgen.
Jessy, echt jij bent juist enorm sterk! Wat jij allemaal hebt meegemaakt! Petje af dat je het toch hebt doorgezet.. zo zie je hoe groot onze wens is!
Wellicht, als we elkaar hebben leren kennen bij de meeting kunnen we elkaar in de toekomst helpen als mede bammers uit 010

donderdag 30 maart 2017 om 13:27
quote:Jessy010 schreef op 30 maart 2017 @ 12:39:
Ja hahaha zou maar zo kunnen.. zo groot is rdam niet ????
Leuk Bruno mars, ik ga 10 mei in de ziggodome!
Succes vandaag!!!
Het is echt een van de beste concerten waar ik ooit naar toe ben geweest! Je gaat genieten, dansen, lachen en vooral veel meezingen haha.
De HSG is achter de rug. Jeetje, dit was echt niet leuk! Heb serieus liggen vloeken daar..
De katheter was al pijnlijk, dan het opblazen van de ballon deed pijn en dan het inspuiten van het vloeistof was ook echt niet fijn.. gelukkig duurde het niet al te lang!
Mijn linker eierstok was goed doorgankelijk, de rechter niet. Toch gaf ze aan niet het idee te hebben dat het verstopt zou zitten. Ze gaan alles nog even goed bekijken op de foto's en dan kan ik maandag bellen voor de uitslag.. Achteraf ben ik wel duizelig en niet helemaal lekker maar heb gelukkig geen pijn.
Sorry polonium, voor dit verhaal omdat jij natuurlijk nog moet!
Ja hahaha zou maar zo kunnen.. zo groot is rdam niet ????
Leuk Bruno mars, ik ga 10 mei in de ziggodome!
Succes vandaag!!!
Het is echt een van de beste concerten waar ik ooit naar toe ben geweest! Je gaat genieten, dansen, lachen en vooral veel meezingen haha.
De HSG is achter de rug. Jeetje, dit was echt niet leuk! Heb serieus liggen vloeken daar..
De katheter was al pijnlijk, dan het opblazen van de ballon deed pijn en dan het inspuiten van het vloeistof was ook echt niet fijn.. gelukkig duurde het niet al te lang!
Mijn linker eierstok was goed doorgankelijk, de rechter niet. Toch gaf ze aan niet het idee te hebben dat het verstopt zou zitten. Ze gaan alles nog even goed bekijken op de foto's en dan kan ik maandag bellen voor de uitslag.. Achteraf ben ik wel duizelig en niet helemaal lekker maar heb gelukkig geen pijn.
Sorry polonium, voor dit verhaal omdat jij natuurlijk nog moet!
zondag 2 april 2017 om 14:35
Ik zie dat 'Kind in je uppie' inmiddels 7 delen bevat en ben begonnen te lezen bij deel 1, maar help....dat is wel erg erg erg veel.
Waarschijnlijk zijn deze vragen al gesteld, maar om door deze topic door te scrollen en mijn vragen beantwoord te krijgen vraagt uuuren.
Dus ik probeer het toch maar even zo.
Deze maand word ik 36 en de biologische klok is al een tijd bezig. Ik zit nu langzaam naar KID te kijken maar zie door de bomen het bos niet meer... Waar moet ik beginnen? Welke klinieken zijn goed?? Wat zijn de kosten? Wat is de wachtlijst tot intake ongeveer? Nu weet ik inmiddels dat je de Nederlandse spermabank hebt en ook Deense donors hebt of helemaal via internet en dat dit aanzienlijk scheelt in wachttijd. NIet dat ik het dan ook direct wil, maar oriëntatie is wel fijn.. Maar het is voor mij echt een wirwar. Waar moet ik beginnen????????
Ook gewoon emotionele vragen: kan ik het een kind 'aandoen' een vader waar je weinig van weet, hoe reageert omgeving als ze zien dat je zwanger bent maar geen relatie hebt.. Niet dat ik mijn beslissing bepaal op wat de omgeving wordt, maar het is niet niks.
Succes allemaal in jullie huidige fase!!
Waarschijnlijk zijn deze vragen al gesteld, maar om door deze topic door te scrollen en mijn vragen beantwoord te krijgen vraagt uuuren.
Deze maand word ik 36 en de biologische klok is al een tijd bezig. Ik zit nu langzaam naar KID te kijken maar zie door de bomen het bos niet meer... Waar moet ik beginnen? Welke klinieken zijn goed?? Wat zijn de kosten? Wat is de wachtlijst tot intake ongeveer? Nu weet ik inmiddels dat je de Nederlandse spermabank hebt en ook Deense donors hebt of helemaal via internet en dat dit aanzienlijk scheelt in wachttijd. NIet dat ik het dan ook direct wil, maar oriëntatie is wel fijn.. Maar het is voor mij echt een wirwar. Waar moet ik beginnen????????
Ook gewoon emotionele vragen: kan ik het een kind 'aandoen' een vader waar je weinig van weet, hoe reageert omgeving als ze zien dat je zwanger bent maar geen relatie hebt.. Niet dat ik mijn beslissing bepaal op wat de omgeving wordt, maar het is niet niks.
zondag 2 april 2017 om 14:35
Ik zie dat 'Kind in je uppie' inmiddels 7 delen bevat en ben begonnen te lezen bij deel 1, maar help....dat is wel erg erg erg veel.
zondag 2 april 2017 om 16:57
Hi quinta.
Ik snap dat om alle delen door te lezen het veel ste veel tijd kost!
Ik denk dat je eerst moet gaan kijken naar welke klinieken bij jou in de buurt zijn..
http://www.kidinformatie.com/ferticentra.html
Deze link is wel oud maar het geeft wel een overzicht welke ziekenhuizen aan KID doen. Wat ik vervolgens heb gedaan is gewoon bellen en vragen hoe ze te werk gaan.. daar kreeg ik echt al een hoop antwoorden uit.
Wachtlijst en kosten kunnen zij ook beter antwoord op geven, dit verschilt enorm per kliniek en voor welke donor je kiest (nl of dk).
Als je eenmaal de keus hebt gemaakt voor een kliniek is de eerste stap een verwijsbrief bij je huisarts vragen..
Het belangrijkste voor een kind is dat het geliefd en welkom is en dat er van hem/haar gehouden wordt. Of je dan alleenstaand of bv lesbisch bent zal daar zeker niet aan onder doen omdat er dan geen vader in het spel is. Wat wel belangrijk is, is dat een kind een mannelijk rolfiguur heeft, dit kan zijn/haar opa, oom, buurman, vriend, leraar enz enz zijn.
Ik ben zelf van mening dat een kind op deze manier meer dan welkom is en dit ook zeker zal voelen. Juist door de bewuste keus die wij maken, de tijd, energie en emoties die wij doorgaan tijdens het traject waarderen juist wij hoe speciaal het is om een kind te krijgen.
Als je dat dan vergelijkt met een kind dat wel een vader heeft maar hem niet kent of niet naar hem omkijkt, dat is toch juist voor een kind alleen maar nog zwaarder!!
Tot nu toe krijg ik heel veel positieve reacties als ik vertel dat ik moeder wil worden dmv donorzaad.. op enkele kritische vragen na, maar ook dat mag!
Ik snap dat om alle delen door te lezen het veel ste veel tijd kost!
Ik denk dat je eerst moet gaan kijken naar welke klinieken bij jou in de buurt zijn..
http://www.kidinformatie.com/ferticentra.html
Deze link is wel oud maar het geeft wel een overzicht welke ziekenhuizen aan KID doen. Wat ik vervolgens heb gedaan is gewoon bellen en vragen hoe ze te werk gaan.. daar kreeg ik echt al een hoop antwoorden uit.
Wachtlijst en kosten kunnen zij ook beter antwoord op geven, dit verschilt enorm per kliniek en voor welke donor je kiest (nl of dk).
Als je eenmaal de keus hebt gemaakt voor een kliniek is de eerste stap een verwijsbrief bij je huisarts vragen..
Het belangrijkste voor een kind is dat het geliefd en welkom is en dat er van hem/haar gehouden wordt. Of je dan alleenstaand of bv lesbisch bent zal daar zeker niet aan onder doen omdat er dan geen vader in het spel is. Wat wel belangrijk is, is dat een kind een mannelijk rolfiguur heeft, dit kan zijn/haar opa, oom, buurman, vriend, leraar enz enz zijn.
Ik ben zelf van mening dat een kind op deze manier meer dan welkom is en dit ook zeker zal voelen. Juist door de bewuste keus die wij maken, de tijd, energie en emoties die wij doorgaan tijdens het traject waarderen juist wij hoe speciaal het is om een kind te krijgen.
Als je dat dan vergelijkt met een kind dat wel een vader heeft maar hem niet kent of niet naar hem omkijkt, dat is toch juist voor een kind alleen maar nog zwaarder!!
Tot nu toe krijg ik heel veel positieve reacties als ik vertel dat ik moeder wil worden dmv donorzaad.. op enkele kritische vragen na, maar ook dat mag!
maandag 3 april 2017 om 12:58
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum, had zelf al een topic geopend maar zie nu dit topic.
Ook ik ga voor een kindje als alleenstaande moeder. Ik heb al een dochter van 14 mnd.
Ik wil graag gaan voor zelf inseminatie met een donor, ik ben benieuwd naar verhalen van andere meiden in deze situatie
hoe hebben jullie het aangepakt met het zoeken naar een donor via internet?
liefs
Ik ben nieuw op het forum, had zelf al een topic geopend maar zie nu dit topic.
Ook ik ga voor een kindje als alleenstaande moeder. Ik heb al een dochter van 14 mnd.
Ik wil graag gaan voor zelf inseminatie met een donor, ik ben benieuwd naar verhalen van andere meiden in deze situatie
hoe hebben jullie het aangepakt met het zoeken naar een donor via internet?
liefs
maandag 3 april 2017 om 13:52
@ierana ik heb een dochtertje van bijna 4 maanden. Ik ga ook voor een 2e. Alleen dan wel via Nij geertgen. Het donor zaad komt van cryos in Denemarken. Daar kun je zelf uit basis en uitgebreid profiel kiezen. Dat kun je ook thuis laten sturen voor de zelfinseminatie.
Mocht je vragen hebben stel ze gerust.
En welkom op dit forum en kletsen gezellig mee.
Mocht je vragen hebben stel ze gerust.
En welkom op dit forum en kletsen gezellig mee.
maandag 3 april 2017 om 13:57
maandag 3 april 2017 om 14:03
maandag 3 april 2017 om 14:57
@Hope, heb je al gebeld met ze? kwam er nog iets nieuws uit de uitslag van de HSG? veranderd hierdoor nu de vervolgpoging??
@Simply_me, heel veel sterkte... ik merk zelf dat juist bij de vervolgpogingen de emoties en herrineringen heftiger terug kwamen... onderschat het dus niet wat dit met je doet en neem de tijd.... denk aan je
@Ierana, welkom op dit forum dan waar iedereen ongeveer in dezelfde situatie zit....de aanpak is misschien niet bij iedereen het zelfde maar uiteindelijk doen we het allemaal zonder man....
@Simply_me, heel veel sterkte... ik merk zelf dat juist bij de vervolgpogingen de emoties en herrineringen heftiger terug kwamen... onderschat het dus niet wat dit met je doet en neem de tijd.... denk aan je
@Ierana, welkom op dit forum dan waar iedereen ongeveer in dezelfde situatie zit....de aanpak is misschien niet bij iedereen het zelfde maar uiteindelijk doen we het allemaal zonder man....
maandag 3 april 2017 om 17:42
@lerana ik heb het boek "geen partner, wel kinderwens" gelezen. Voor mij was dit alleen maar een bevestiging dat ik er klaar voor was. Er staan nog wel wat algemene dingen in over donor. Wellicht heb je daar wat aan.
Ik heb net mijn intake gehad, die ging goed. Had mezelf al goed ingelezen, dus geen nieuwe dingen gehoord. Over 2 weken bloed prikken en de echo doen we pas als ik ga beginnen. Het is financieel best heftig, want ik ga er niet vanuit dat het direct lukt. Dus ik wil dat eerst voor elkaar hebben en niet moeten zeggen na paar x "ohh geld op". Bij Isala kon ik kortingscode gebruiken, maar als ik die intoets dan betaal ik ineens een klap meer. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ga ik ook nog maar even achteraan..
Ik heb net mijn intake gehad, die ging goed. Had mezelf al goed ingelezen, dus geen nieuwe dingen gehoord. Over 2 weken bloed prikken en de echo doen we pas als ik ga beginnen. Het is financieel best heftig, want ik ga er niet vanuit dat het direct lukt. Dus ik wil dat eerst voor elkaar hebben en niet moeten zeggen na paar x "ohh geld op". Bij Isala kon ik kortingscode gebruiken, maar als ik die intoets dan betaal ik ineens een klap meer. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ga ik ook nog maar even achteraan..