Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Zal ik het eens gaan uitproberen voor de gein?
quote:Troeteltje schreef op 01 april 2017 @ 12:25:

Zal ik het eens gaan uitproberen voor de gein?

Pics or it didn't happen

En om te bewijzen dat het een authentieke foto is mag je er een handgeschreven bord bij houden: 'Van Troeteltje voor Viva'
Ach, weet je........mijn auto is zo klein dat ie wellicht vanzelf in die ruimte past.
Oh, ben jij er zo eentje...

Hahaha. Bijna. Niet helemaal. Mijn auto kun je, wanneer je er twee stoffen banden aan vastnaait, als rugzak mee op pad nemen.
quote:Lotte35 schreef op 01 april 2017 @ 12:39:

Oh, ben jij er zo eentje...

[afbeelding]Leuk, een overdekte bromfiets
quote:MonicaG schreef op 01 april 2017 @ 13:25:

Leuk, een overdekte bromfiets

Mijn neef rijdt in zo'n dingetje.

Hij moet altijd een passagier bij zich hebben die hem na de rit weer uit kan vouwen
Een etterige peuter met bijbehorende aso-moeder in het gangpad naast me. Ettertje schopt een aantal keer tegen m'n scheen. Dus ik zeg: kijk je uit? Begint die moeder te flippen dat ik niet zo'n toon moet aanslaan, haar zou moeten aanspreken in plaats van dr lievelingetje en dat ik me met m'n eigen zaken moet bemoeien. Sorry hoor, maar dat domme wijf moet zelf op dr koter letten, ik was heel beleefd en als ik meerdere keren achter elkaar geschopt word zonder dat het stopt dan heeft dat kind geen manieren meegekregen. Met die hele ruziezoekende attitude is ze ook nog eens een schitterend voorbeeld voor dat ettertje.
quote:Nyx- schreef op 02 april 2017 @ 16:39:

Een etterige peuter met bijbehorende aso-moeder in het gangpad naast me. Ettertje schopt een aantal keer tegen m'n scheen. Dus ik zeg: kijk je uit? Begint die moeder te flippen dat ik niet zo'n toon moet aanslaan, haar zou moeten aanspreken in plaats van dr lievelingetje en dat ik me met m'n eigen zaken moet bemoeien. Sorry hoor, maar dat domme wijf moet zelf op dr koter letten, ik was heel beleefd en als ik meerdere keren achter elkaar geschopt word zonder dat het stopt dan heeft dat kind geen manieren meegekregen. Met die hele ruziezoekende attitude is ze ook nog eens een schitterend voorbeeld voor dat ettertje.Oefffffff! Ik vind dat jij gelijk hebt hoor.
Vanmiddag een oma met kleinkind boodschappen aan het doen. Klein hummeltje in een buggy nog. Oma praatte luidkeels tegen het ventje alsof ze met een veel ouder kind te maken had. Ventje stond even op uit zijn buggy, oma heel hard 'GA JIJ EENS GAUW ZITTEN! DAT WAS NIET ONZE AFSPRAAK HE, JIJ MOCHT ALLEEN MEE ALS JE IN DE BUGGY ZOU BLIJVEN ZITTEN!'. Kind was hooguit 2 jaar oud

Dat ging de hele tijd zo door, overal zag ik haar weer. Totdat ik dat jongetje ineens tevreden voorbijgereden zie worden in zijn buggy: oma had hem zo'n grote bak verse fruitsalade gegeven uit de koelschappen. Het leek wel of hij aan een buffet zat, zo groot was die bak fruit. Ik zag het meisje van het brood er net zo verbaasd naar kijken als ik, maar ze zei er niets van. Toch belachelijk, je gaat toch een kind toch niet zo'n grote fruitsalade geven in de winkel nog voordat je het hebt afgerekend? Er stond notabene een mand met gratis mandarijntjes/appeltjes voor kinderen.

De keer daarna kwam ik ze weer tegen, maar nu zonder fruitsalade (oma had geen mandje of karretje verder) en riep ze luidkeels: "IK GA MORGEN WEL TERUG ALS JIJ ER NIET BIJ BENT, WANT ZO GAAT HET NIET HOOR!' Pffff.... wat een aansteller dat mens.
Ooo ik was dit topic helemaal vergeten! Tvp
Ik weet niet wat het is maar ik heb het nu al een x of 3 meegemaakt dat ik bij een schap sta, bepaalde info lees op het artikel of vergelijk wat het verschil is tussen bijvoorbeeld a-merk en b-merk, dat dan iemand er met mijn kaartje vandoor gaat

(En dan vaak een 60+er )

Ik kan er dan wel een grap van maken en reageer niet lullig maar jeetje, het overkomt me steeds vaker haha
Tralalalala
quote:Dollycat schreef op 06 april 2017 @ 20:30:

Vanmiddag een oma met kleinkind boodschappen aan het doen. Klein hummeltje in een buggy nog. Oma praatte luidkeels tegen het ventje alsof ze met een veel ouder kind te maken had. Ventje stond even op uit zijn buggy, oma heel hard 'GA JIJ EENS GAUW ZITTEN! DAT WAS NIET ONZE AFSPRAAK HE, JIJ MOCHT ALLEEN MEE ALS JE IN DE BUGGY ZOU BLIJVEN ZITTEN!'. Kind was hooguit 2 jaar oud

Dat ging de hele tijd zo door, overal zag ik haar weer. Totdat ik dat jongetje ineens tevreden voorbijgereden zie worden in zijn buggy: oma had hem zo'n grote bak verse fruitsalade gegeven uit de koelschappen. Het leek wel of hij aan een buffet zat, zo groot was die bak fruit. Ik zag het meisje van het brood er net zo verbaasd naar kijken als ik, maar ze zei er niets van. Toch belachelijk, je gaat toch een kind toch niet zo'n grote fruitsalade geven in de winkel nog voordat je het hebt afgerekend? Er stond notabene een mand met gratis mandarijntjes/appeltjes voor kinderen.

De keer daarna kwam ik ze weer tegen, maar nu zonder fruitsalade (oma had geen mandje of karretje verder) en riep ze luidkeels: "IK GA MORGEN WEL TERUG ALS JIJ ER NIET BIJ BENT, WANT ZO GAAT HET NIET HOOR!' Pffff.... wat een aansteller dat mens.Je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt. Meestal inderdaad om kinderen zoet te houden. Ik heb al regelmatig meegemaakt dat ik netjes een kaasstengel inpak die vervolgens voor mijn neus weer uit de verpakking gescheurd wordt om aan een kind te geven. Ik snap het nu niet en ik zal het wel nooit snappen, maar aso vind ik het wel.
quote:Dollycat schreef op 06 april 2017 @ 20:30:

De keer daarna kwam ik ze weer tegen, maar nu zonder fruitsalade (oma had geen mandje of karretje verder) en riep ze luidkeels: "IK GA MORGEN WEL TERUG ALS JIJ ER NIET BIJ BENT, WANT ZO GAAT HET NIET HOOR!' Pffff.... wat een aansteller dat mens.

oh, zo irritant, die oma's die de hele tijd aan het mopperen, zeuren en dreigementen aan het uiten zijn tegen hun kleuter-kleinkinderen.

vreemd genoeg zie ik het vaker bij oma's dan bij moeders.

je hebt ook van die mensen die de hele, maar dan ook de hele tijd tegen hun kleuter kletsen he: "ja, nou gaan we het brood halen he, ah hier is het brood, jij eet graag brood he, ja he, nu gaat mama het snijden, maar we moeten even wachten, die mevrouw was voor ons, en mama moet voorzichtig zijn he, ja, dat is gevaarlijk he, die machine, wil jij het brood vasthouden, ja jij bent flink he, zo dat brood vasthouden etc etc etc"

ik zou als kleuter horendul worden denk ik
Ah, is het weer tijd voor de driemaandelijkse discussie over het verorberen van nog niet afgerekende etenswaren?
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 april 2017 @ 21:12:

Ah, is het weer tijd voor de driemaandelijkse discussie over het verorberen van nog niet afgerekende etenswaren?

Ah, dan draag ik graag bij.

In de AH. Een vrouw dronk van een Optimel (oid) en ik kwam met een vriendin aanwandelen. Ze begon zich uitgebreid te verontschuldigen voor het feit dat ze wat dronk. Ik had het nog niet eens gezien, ik was veel te druk met ouwehoeren . De vrouw gaf aan dat ze zich niet lekker voelde. Ik zei: drink gerust als u zich even niet lekker voelt. Ik heb een vriendin die iets opentrekt (en netjes afrekent) als haar suiker omlaag knalt. Vinden ze hier geen probleem. Vrouw ging verder met excuses, ik vond haar wat verward, dus ik vroeg of ik iemand moest roepen. Dat wilde ze pertinent niet. Na wat heen-en-weer namen we afscheid, maar ik heb drie paden verder wel een medewerker geattendeerd omdat ik mij toch zorgen maakte.

Als iemand niet lekker wordt en even iets moet eten of drinken en dat later netjes afrekent, ik vind het prima. Je lijf is je beste graadmeter. Liever een pak eten of drinken open dan dat iemand onderuit gaat en zich bijvoorbeeld bezeert.
quote:speldenkussen schreef op 06 april 2017 @ 20:54:

[...]

Je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt. Meestal inderdaad om kinderen zoet te houden. Ik heb al regelmatig meegemaakt dat ik netjes een kaasstengel inpak die vervolgens voor mijn neus weer uit de verpakking gescheurd wordt om aan een kind te geven. Ik snap het nu niet en ik zal het wel nooit snappen, maar aso vind ik het wel.Die moet je even uitleggen geloof ik, waarom is dit aso?
quote:Boertje037 schreef op 06 april 2017 @ 22:14:

[...]

Die moet je even uitleggen geloof ik, waarom is dit aso?

Omdat dingen opeten of drinken die nog niet betaald zijn gewoon een vorm van stelen is en je sowieso uit fatsoen niet zou moeten doen. Of je moet dus inderdaad onwel worden, maar dan geef je het dus even aan bij het personeel dat je iets hebt open gemaakt daarom en het zo nog afrekent.

Op het moment dat jij je kind alleen maar stil kan houden in de supermarkt door hem iets te eten te geven, moet je gewoon iets in je tas hebben zitten dat je dan kan geven. Of hier niet aan toegeven.
Aah ok ik dacht bij de bakker, maar de kaasstengel is nog niet betaald. Dan ben ik het er mee eens hoor!
Hoezeer ik van het ouderwetsche opvoeden ben, als een kind ofwel (1) een tantrumscene/krijsconcert/drama-theater ect teweeg kan brengen versus het (2) tevreden knabbelen op een kaasstengel dan wist ik het wel.

Maar daar moet je ouder voor zijn.
668, the neighbour of the Beast
quote:soetkees schreef op 06 april 2017 @ 21:54:

[...]

Ah, dan draag ik graag bij.

In de AH. Een vrouw dronk van een Optimel (oid) en ik kwam met een vriendin aanwandelen. Ze begon zich uitgebreid te verontschuldigen voor het feit dat ze wat dronk. Ik had het nog niet eens gezien, ik was veel te druk met ouwehoeren . De vrouw gaf aan dat ze zich niet lekker voelde. Ik zei: drink gerust als u zich even niet lekker voelt. Ik heb een vriendin die iets opentrekt (en netjes afrekent) als haar suiker omlaag knalt. Vinden ze hier geen probleem. Vrouw ging verder met excuses, ik vond haar wat verward, dus ik vroeg of ik iemand moest roepen. Dat wilde ze pertinent niet. Na wat heen-en-weer namen we afscheid, maar ik heb drie paden verder wel een medewerker geattendeerd omdat ik mij toch zorgen maakte.

Als iemand niet lekker wordt en even iets moet eten of drinken en dat later netjes afrekent, ik vind het prima. Je lijf is je beste graadmeter. Liever een pak eten of drinken open dan dat iemand onderuit gaat en zich bijvoorbeeld bezeert.

Ik trok onlangs onmiddellijk na het afrekenen een blikje cola openen (stond op punt flauw te vallen en was al vrolijk aan het hyperventileren) met een verontschuldigende blik richting kassierster zei zij me bijna op beschuldigende toon dat ik dat blikje best wel tevoren had mogen openmaken.

Snap wel dat ze dat dat minder erg had gevonden dan dat ze me van de vloer had moeten rapen, maar ik voelde me precies een kind dat betrapt was met een gestolen snoepje
quote:krullen-bol schreef op 06 april 2017 @ 20:44:

Ik weet niet wat het is maar ik heb het nu al een x of 3 meegemaakt dat ik bij een schap sta, bepaalde info lees op het artikel of vergelijk wat het verschil is tussen bijvoorbeeld a-merk en b-merk, dat dan iemand er met mijn kaartje vandoor gaat

(En dan vaak een 60+er )

Ik kan er dan wel een grap van maken en reageer niet lullig maar jeetje, het overkomt me steeds vaker hahaDeze snap ik niet? Over welk kaartje gaat dit?
quote:MonicaG schreef op 07 april 2017 @ 09:05:

[...]

Ik trok onlangs onmiddellijk na het afrekenen een blikje cola openen (stond op punt flauw te vallen en was al vrolijk aan het hyperventileren) met een verontschuldigende blik richting kassierster zei zij me bijna op beschuldigende toon dat ik dat blikje best wel tevoren had mogen openmaken.

Snap wel dat ze dat dat minder erg had gevonden dan dat ze me van de vloer had moeten rapen, maar ik voelde me precies een kind dat betrapt was met een gestolen snoepje Ik snap het wel hoor, de vriendin vond het ook erg moeilijk de eerste paar keren, en neemt ook altijd wat mee, maar ja, soms kan het gewoon gebeuren dat je net niets in je tas hebt. Gewoon doen, want als je omvalt kun je je pas echt goed bezeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven