Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

zaterdag 10 januari 2009 om 19:56
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?
Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?
Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?
Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.
Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?
Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?
Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.
Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
dinsdag 27 januari 2009 om 18:04
Nou Whopper, ik vind het ook toch knap van je want mij lukt het niet om me aan Gillian te houden. Maar goed, Annemarie ligt mij meer zoals ik al zei. Geen pakjes en zakjes gebruiken gaat me wel erg goed af moet ik zeggen, evenals het eten van veel groentes en fruit. Wat ben ik blij met mijn sapcentrifuge! Dat ding heeft 3 jaar werkloos in de kast gestaan, ik heb nu pas ontdekt wat een leuke dingen je ermee kunt doen! En het schoonmaken is ook een fluitje van een cent eigenlijk.
Ben nu appel-bietensap aan het drinken. Het eerste slokje was even wennen maar ik vind hem best lekker!
Oja, mijn poep ruikt nog steeds niet naar bloemetjes Maarja, ik ben dan ook hartstikke illegaal op dit topic.
Ben nu appel-bietensap aan het drinken. Het eerste slokje was even wennen maar ik vind hem best lekker!
Oja, mijn poep ruikt nog steeds niet naar bloemetjes Maarja, ik ben dan ook hartstikke illegaal op dit topic.
dinsdag 27 januari 2009 om 18:06
Ik ga het boek er nog eens bij pakken. Ik las ook dat je er van af was gevallen. M'n dochtertje kan nog wel wat gewicht kwijt, , klinkt lullig, maar misschien met wat aanpassingen eten we gezond én valt ze wat af...
even ter aanvulling; zij heeft een trage darmwerking, en ik probeer het liefst dit "natuurlijk" op te lossen.
even ter aanvulling; zij heeft een trage darmwerking, en ik probeer het liefst dit "natuurlijk" op te lossen.
madamemicmac wijzigde dit bericht op 27-01-2009 18:08
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd

dinsdag 27 januari 2009 om 18:41
De paddelstoelenstroganoff was niet echt heel lekker. Het was wel te eten, maar het komt bij ons niet nog een keer op tafel. Het was ook voor 4 personen en ondanks dat we het niet echt lekker vonden is het helemaal op gegaan, dus voor 4 was het te weinig geweest.
Mijn man zegt dat hij morgen lasagna gaat maken. Hoe verrassend. Als hij kookt is het of Aardappel Anders, of lasagna of Boboti. Alles uit een pakje dus. Hij zegt dat hij vooral iets gaat maken wat onze zoon ook mee eet. Mmmmm. Ik heb er nog niet echt veel trek in
Mijn man zegt dat hij morgen lasagna gaat maken. Hoe verrassend. Als hij kookt is het of Aardappel Anders, of lasagna of Boboti. Alles uit een pakje dus. Hij zegt dat hij vooral iets gaat maken wat onze zoon ook mee eet. Mmmmm. Ik heb er nog niet echt veel trek in
dinsdag 27 januari 2009 om 19:30
Was bij onze supermarkt maar die heeft geen pompoen meer...
Ga morgen maar eens bij de groenteboer kijken.
Denk ook wel dat Gillian ontgift hoor, daarbij niet te vergeten(!) zijn vooral spirulina en chlorella echte ontgifters, deze stimuleren ook de darmwerking dus mogelijk veroorzaakt dat je flinke poeppartij haha.
Ga morgen maar eens bij de groenteboer kijken.
Denk ook wel dat Gillian ontgift hoor, daarbij niet te vergeten(!) zijn vooral spirulina en chlorella echte ontgifters, deze stimuleren ook de darmwerking dus mogelijk veroorzaakt dat je flinke poeppartij haha.

dinsdag 27 januari 2009 om 19:43
Ja Boebele, Annemarie Postma zal ik ook eens bekijken. Ik ben niet vies van het koken met pakjes, maar wil ook wel weer eens puur gaan eten. Vanavond al begonnen met de bolognesesaus, met een ui,wortel,knoflook, tomatenpuree etc. en was erg lekker. Maar ja, gehakt,ui en knoflook en ik ben al blij!
Vaak kook ik vers mét wel eens een pakje erbij voor de smaak. De produkten van Gillian hebben echter een smaak die ik, denk ik, niet ken.
Vaak kook ik vers mét wel eens een pakje erbij voor de smaak. De produkten van Gillian hebben echter een smaak die ik, denk ik, niet ken.

dinsdag 27 januari 2009 om 20:24
Ja wat Whopper zegt is waar: als je geen pakjes meer gebruikt proef je veel meer de smaak van puur eten. Vroeger vond ik die wereldmaaltijden van knorr helemaal het einde, nu proef ik alleen maar zout. Hetzelfde geldt voor van die potten currysaus van de AH, die vond ik heerlijk en op zich is dat misschien nog steeds wel zo, maar het is zulke chemische troep.
Hier verkopen ze trouwens in meerdere supermarkten pompoen. Ik ga denk ik binnenkort de franse proberen, die andere lust ik denk ik niet meer.
Ik had vanochtend als ontbijt een heerlijke smoothie:
gojiberries/granaatappelsap/sojayoghurt/lijnzaad. Hij was goed! Gojiberries schijnen héél gezond te zijn. Ik zal binnenkort weer eens nieuwe halen, want mijn voorraadje is bijna op.
Hier verkopen ze trouwens in meerdere supermarkten pompoen. Ik ga denk ik binnenkort de franse proberen, die andere lust ik denk ik niet meer.
Ik had vanochtend als ontbijt een heerlijke smoothie:
gojiberries/granaatappelsap/sojayoghurt/lijnzaad. Hij was goed! Gojiberries schijnen héél gezond te zijn. Ik zal binnenkort weer eens nieuwe halen, want mijn voorraadje is bijna op.
dinsdag 27 januari 2009 om 20:52
Je kunt ze halen bij bv de Tuinen, bij de natuurwinkel heb ik ze eigenlijk niet gezien maar misschien hebben ze ze daar wel. Maar bij de Tuinen zijn ze goedkoop. Ik heb ze trouwens ook gezien bij een notenbar in het centrum van Den Haag, daar waren ze helemaal goedkoop. Binnenkort daar maar weer eens heen gaan.
Ze zijn wel lang houdbaar, maar je moet ze dan wel afgesloten bewaren. Ik had 2 zakjes (afgelopen zomer gekocht), waarvan de ene aangebroken was en die kon ik weggooien. De ander was nog goed. volgens mij heeft Gillian het ook weleens over gojiberries. Ik zag ze laatst volgens mij ook bij die chinese toko.
Ze zijn wel lang houdbaar, maar je moet ze dan wel afgesloten bewaren. Ik had 2 zakjes (afgelopen zomer gekocht), waarvan de ene aangebroken was en die kon ik weggooien. De ander was nog goed. volgens mij heeft Gillian het ook weleens over gojiberries. Ik zag ze laatst volgens mij ook bij die chinese toko.

woensdag 28 januari 2009 om 22:53
Ik heb vanavond de pompoencurry gemaakt voor morgen en alvast voorgeproefd, vond het erg smakelijk! Benieuwd wat de rest ervan vindt morgenavond. Had trouwens het recept wel een beetje aangepast, heb de pompoen wel geschild en een blik tomatenblokjes erbij gedaan en zout en peper. Ook heb ik heb wel 45 min. laten stoven omdat de pompoen nog lang niet zacht was na 20 minuten.

donderdag 29 januari 2009 om 19:15
Ik heb vanavond weer de pasta met kerstomaatjes en artisjokken gemaakt, en ik heb de dressing wat aangepast. Geen citroensap maar een beetje groentesap erdoor en wat room, echt veel lekkerder. Geroosterd geitenkaasje erbij voor de zachte touch. We hebben weer heerlijk gegeten. Voor mijn kleuter had ik pasta gemaakt van kikkererwtenmeel en hij heeft gesmuld. Hij lust de groenten niet dus hij mocht er alleen kaas op van mij, maar hij heeft wel zijn wortelsapje op waar ik een half bietje door gesmokkeld had
donderdag 29 januari 2009 om 21:32
Aw, das ook zielig: je kind wel bietensap geven en het zelf niet meer drinken k vroeg me trouwens wel af of bieten en wortels een goede combi is. Ik heb beide in huis namelijk.Heb je het sapje voorgeproefd whopper?
@curly
fijn dat je de curry lekker vond, ik vond hem zelf ook erg lekker. Heb je hem met een franse pompoen gemaakt of met een kleine oranje?
@curly
fijn dat je de curry lekker vond, ik vond hem zelf ook erg lekker. Heb je hem met een franse pompoen gemaakt of met een kleine oranje?

donderdag 29 januari 2009 om 21:41
donderdag 29 januari 2009 om 21:45
Ik was vandaag trouwens weer bij de chinese toko om gojiberries te halen, maar ze wisten daar helemaal niet wat dat zijn! Beetje raar. Ik zag wel iets wat er verdacht veel op leek, maar die heetten anders. Dus dan toch maar naar de tuinen binnenkort om een nieuw voorraadje te halen. Cranberries zijn trouwens ook erg lekker, kun je heel goed verwerken in smoothies.
Ik heb trouwens ook gezocht naar Tamari, maar dat hadden ze bij die toko ook niet (?). Ik vind het raar.
Ik heb trouwens ook gezocht naar Tamari, maar dat hadden ze bij die toko ook niet (?). Ik vind het raar.
donderdag 29 januari 2009 om 21:48

vrijdag 30 januari 2009 om 09:23
Ja, er reageerde niemand en ik moest toch echt even van alles kwijt
Tamari heb ik gezien bij de natuurwinkel, maar ik probeer dat soort produkten goedkoper te krijgen. Ik heb veel soorten sojasaus gezien, maar geen tamari. Misschien dat het inderdaad anders heet, net als die gojiberries...
Ik heb het bieten-komkommer-bleekselderij-wortelsapje gedronken en ik vond hem lekker. Maar eigenlijk vind ik al mijn groentesapjes wel ok tot nu toe. Echt zo'n fijn gevoel dat je met 1 zo'n sapje enorm veel vitamines binnenkrijgt.
Tamari heb ik gezien bij de natuurwinkel, maar ik probeer dat soort produkten goedkoper te krijgen. Ik heb veel soorten sojasaus gezien, maar geen tamari. Misschien dat het inderdaad anders heet, net als die gojiberries...
Ik heb het bieten-komkommer-bleekselderij-wortelsapje gedronken en ik vond hem lekker. Maar eigenlijk vind ik al mijn groentesapjes wel ok tot nu toe. Echt zo'n fijn gevoel dat je met 1 zo'n sapje enorm veel vitamines binnenkrijgt.
vrijdag 30 januari 2009 om 15:17
OOow ik ga binnenkort ook weer een groentesapje maken met mijn sapcentrifuge die alweer een jaar niet is gebruikt....! Tijd om hem weer uit het stof te halen, kan ook wel een shot vitamines gebruiken in deze tijd. Ow, ik had die pompoencurry met een kleine donkeroranje pompoen gemaakt, die grote Franse zag ik niet (gister wel trouwens).
Heeft iemand hier ervaring met zowel spirulina als chlorella?
Zoals ik al had verteld gebruik ik nu zo'n 3 maanden Vital Green chlorella en daarvoor had ik een pot Marcus Rohrer spirulina. Had toch echt wel het idee dat ik meer energieker werd van de spirulina dan nu van de chlorella. Volgens die man van de reform is chlorella wat krachtiger maar dat lijk ik niet te merken, waar merken jullie het meeste effect van?
Heeft iemand hier ervaring met zowel spirulina als chlorella?
Zoals ik al had verteld gebruik ik nu zo'n 3 maanden Vital Green chlorella en daarvoor had ik een pot Marcus Rohrer spirulina. Had toch echt wel het idee dat ik meer energieker werd van de spirulina dan nu van de chlorella. Volgens die man van de reform is chlorella wat krachtiger maar dat lijk ik niet te merken, waar merken jullie het meeste effect van?

vrijdag 30 januari 2009 om 19:19
Ik heb geen ervaring met beiden maar merk wel dat ik energieker word. Geen idee waarvan, ik slik elke dag 12 pillen
Vanavond een hele grote salade gegeten met avocado, mozzarella en allerlei pitten, zaden, noten en kiemen.
Man is weg en kind heb ik een erwtensoepje gegeven, dan eet ie nog iets....
Ik heb genoten van de salade en zit propvol !
Vanavond een hele grote salade gegeten met avocado, mozzarella en allerlei pitten, zaden, noten en kiemen.
Man is weg en kind heb ik een erwtensoepje gegeven, dan eet ie nog iets....
Ik heb genoten van de salade en zit propvol !
zaterdag 31 januari 2009 om 14:42
Wat zat er precies in die salade Whopper? Het klinkt erg lekker en gezond.
Ik zat net door Gillian's kookboek te bladeren en toen herinnerde ik me ineens dat ik die pasta met artisjokken en avocadodressing al een keer gemaakt heb. Dat was zo'n beetje het eerste recept dat ik maakte uit dat boek omdat het vrij eenvoudig was. Ik kan me niet herinneren dat ik het lekker vond, maar ik was toen ook nog niets gewend natuurlijk
Ben op zoek naar een lekker recept voor vanavond, maar ik kan in haar boek echt bijna niets vinden wat me aanspreekt.
Ik zat net door Gillian's kookboek te bladeren en toen herinnerde ik me ineens dat ik die pasta met artisjokken en avocadodressing al een keer gemaakt heb. Dat was zo'n beetje het eerste recept dat ik maakte uit dat boek omdat het vrij eenvoudig was. Ik kan me niet herinneren dat ik het lekker vond, maar ik was toen ook nog niets gewend natuurlijk
Ben op zoek naar een lekker recept voor vanavond, maar ik kan in haar boek echt bijna niets vinden wat me aanspreekt.