Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Dametje, je hebt gelijk hoor, het kan maar zo nog 7,5 week duren zelfs. Daar ben ik me ook goed van bewust hoor! Maar toch het idee dat het over 2 weken echt mag, kriebelt.

Over ongeduldig gesproken.... Summer, hoe staat het ermee?
Alle reacties Link kopieren
Haaaa bedankt voor de uitgebreide verhalen! Toch wel een beetje die ongesteldpijn die ik nu heb sinds gister. Maar ja we wachten af..

Dametje stiekem hoop ik haar er wel heel snel uit te poepen haha!

Mibb heb je lekker geslapen?
@Summer, als je terugbladert, kun je in november precies lezen hoe mijn bevalling begon hihi
summer ben benieuwd wanneer ze komt! We zitten klaar op de tribune voor je.

Mibb is ook gewoon niet voor te stellen hoe het is met zo een kleintje erbij en als ze er zijn is het niet meer voor te stellen hoe het was zonder, heel bijzonder is dat!

Vanmiddag op mijn werk langs geweest leuk om iedereen weer even te zien. En mega verwend ze hadden een super grote mand met allemaal cadeautjes leek wel sinterklaas!

Ook wezen wegen vandaag kleine weegt nu 3915 dus weer bijna 200gram gegroeid in 13 dagen tijd.

Heb morgen controle bij de gyn ben benieuwd wat het inhoud zal wel weer een uur wachten zijn voor 2 minuten binnen.

lady lekker zeg nu een week vrij!
heel herkenbaar inderdaad je kunt je het als je zwanger bent niet voorstellen met een kindje in je armen, en nu ik dat kindje in mijn armen kan ik hem niet meer wegdenken, sterker nog ik weet al niet eens meer precies hoe het getrappel/gedraai voelde... gek he?

vandaag naar CB geweest overlegt over voedingen (S kreeg nu 7 of 8 flessen met 120cc en was dronk die altijd helemaal leeg en kwam dan na tweeenhalf uur al jengelen om de volgende fles wat ik dan weer probeerde te rekken tot drie uur) ik ga nu 150cc aanbieden, ben benieuwd misschien komt het doorslapen zo ook wat meer in zicht. hij woog nu 4330 en is 55 cm lang (is nu dus voor de tweede week achtereen ruim 300 gram gegroeid!)

zo ik ga mijn bedje in, komende nacht doet manlief de voedingen dus ik zit hier met het heerlijke vooruitzicht er niet voor 8 uur morgenochtend uit te hoeven!
goedemorgen allemaal,

Mibb, helemaal met pluis en Vlinder eens. Zodra je kindje geboren is kan je je geen leven meer zonder voorstellen.

Vlinder, lekker geslapen vannacht?

wat is S lekker aan het groeien zeg. Ben je trouwens verplicht om te overleggen hoeveel voeding je geeft. Wij zijn gewoon zelf terug gegaan naar 7 voedingen en hij krijgt nu 135 per voeding. Dit krijgt hij bijna altijd op. En een enkele keer zelfs 170 en soms ook weer 90.

Pluis, al bij de gyn geweest?

Summer, bevalling begon hier 2 ! weken na de uitgerekende datum. Al vanaf maandag liep ik met 3 cm ontsluiting rond. Op maandag, woensdag en donderdag gestript. Donderdadavond is de verloskundige bij ons langsgekomen om te proberen de vliezen handmatig te breken. Dit is niet gelukt. Al snel nadat ze weg was werd ik heel erg misselijk en kreeg pijn in mijn buik. Een half uur later flink gespuugd en toen begonnen de weeen. Eigenlijk direct om de 2 minuten en ook erg pijnlijk. Heb toen nog tegen Plukkieman gezegd dat ik deze pijn niet 24 uur vol zou kunnen houden. Weer een half uur later braken de vliezen uit zichzelf en kwamen de weeen om de minuut. Omdat het zo snel ging allemaal heeft Plukkieman meteen de verloskundige weer gebeld en zij was snel weer bij ons thuis. Omdat hij en ik trouwens ook het idee hadden dat we het ziekenhuis niet meer gingen redden thuis alles klaar gemaakt voor een thuisbevalling (in de woonkamer, kon met geen mogelijkheid meer naar boven). In korte tijd van 3 naar 6 cm ontsluiting gegaan en dus op weg naar het ziekenhuis.

Daar aangekomen nog eventjes onder de douche. Van te voren dacht ik dat ik dat heel prettig zou vinden, maar niet dus. Vond het eigenlijk heel koud, omdat je niet helemaal onder de straal zit. Onder de douche persweeen die steeds sterker werden. Man oh man wat een oerdrang is dat zeg en heel lastig om weg te zuchten. Op het bed voornamelijk op mijn zij gelegen om de persweeen weg te zuchten. Toen ik dat echt niet meer vol kon houden bleek ik volledige ontsluiting te hebben (in minder dan drie uur) en mocht ik persen. Persen heeft bijna 2 uur geduurd en uiteindelijk was er een knip nodig voordat Mark geboren kon worden. Persen heeft zolang geduurd omdat de weeen erg zwak waren geworden en er grote pauzes tussen de weeen zaten. Het persen was erg vermoeiend en had hierbij een niet te beschrijven pijn in mijn benen. Zodra Mark geboren was merk je echt niets meer van de pijn van de bevalling. Iedereen zegt dat maar je gelooft het pas als je zover bent. Heb overigens wel gezien dat ze een knip gingen zetten maar er weinig van gevoeld. Het hechten achteraf viel ook mee. Heeft ze snel na de bevalling gedaan en dat scheelt wel denk ik. De bevalling vond ik overigens goed te doen en eigenijk niet aan pijnstilling gedacht. Dus dat zegt wel genoeg denk ik.

Zo, das een hele verhaal geworden. Heb er maar meteen mijn hele bevalling bij gezet want dat had ik nog niet gedaan. Zo zie je maar elke bevalling is anders.

Hoop voor je dat je een een fijne bevalling hebt waar je achteraf met een goed gevoel op terug kan kijken.
Hallo, kwam alleen even snel kijken of Summer al bevallen is, maar alles nog rustig zo te lezen. Zo naar verjaardag van dochter van vriendin, die wordt 1 jaar, dus groot feest. Morgen kom ik uitgebreid terug!
Ja ik kom ook zo afentoe even kijken en de tribune oppoetsen. Rustig hier.

Wie begint het het slaaptekort ook op te breken?
Summer heeft toch nog een paar daagjes te gaan? Zet de wijn maar klaar hihi.

Hier ook slaaptekort. Nog geen doorslapert. Kindlief kan zichzelf wel in slaap brengen, maar hij gaat halverwege de nacht spoken.
hier ook slaap te kort maar ik doe nog lang niet zo lang mee als jullie, voel me nu al goed brak dus vraag me af hoe ik er over een paar weken bij zit.

ik heb nieuwe foto;s prive gezet.

gister 10 km door de duinen gewandeld met S in de draagdoek, hij heeft heerlijk geslapen. de tweede foto op prive met mijn broertje ook in de duinen gemaakt.
Ook even kijken of Summer al nieuws heeft. Maar ook nog niet gemeld sinds eergisteren?? Dusssss

Ehmm slaapgebrek, wat is dat??? Echt heel erg, maar ik ben meestal degene die Norah wakker maakt ipv andersom. Ze krijgt om 23 uur haar laatste voeding en om 9 uur maak ik haar wakker. (Soms is het wel anders hoor, vooral als ik heb gewerkt heeft ze wel eens nachten dat ze 1 á 2 keer wakker word. Maar over het algemeen hebben wij onze nachten terug)

Normaal gesproken worden we om 8 uur gewekt door een enthousiaste oudste dochter die met een hoop lawaai onze slaapkamer op komt rennen. (en dan kijken we altijd nog even tv. in bed tot ongeveer 9 uur) Behalve vandaag... Ze heeft zich verslapen en werd pas om 9.15 uur wakker. We hebben voor haar een kaarslampje in haar kamer staan die om 8 uur aanspringt, maar vanochtend is ze er dwars doorheen geslapen.

Norah heeft vanochtend dus ook uitgeslapen tot 9.30 uur.

Oudste dochter is ook altijd zo'n goede slaper geweest, die sliep nog eerder door dan dat Norah doet. Sinds een half jaar word ze zo "vroeg" wakker, eerder werd ze meestal pas om 9.30 uur wakker. Geen klachten dus hier.
Summer, je hebt meldplicht, waar ben je?

Lady, wat een luxe bij jullie wat betreft uitslapen. Heerlijk hoor die tijden.

Vlinder, 10 km, jij durft. Goed hoor dat je dat zo kan volhouden.

Hier (nog) weinig last van slaapgebrek. Gisteren om 10.00 uur flesje en om 4.30 uur het volgende flesje, vervolgens om 8.00 uur.

Vandaag rare dag. Schoonvader begint aan de chemo en vanaf nu zal het erg zwaar gaan worden.Hij krijgt 4 kuren en bij elke kuur zal hij opgenomen worden. In de rustpauzes (2 weken) mag hij weer naar huis als zijn toestand het toelaat. In mei zijn de behandelingen klaar en begint een revalidatieperiode van een half jaar.

Leuker nieuws, vrijdag spontaan nieuwe kleren gekocht en raad eens........ een S'je en een maatje 34. Daar werd ik wel weer vrolijk van.

Nog 4 kilo er af en dan ben ik weer op mijn oude gewicht. Sinds vandaag ga ik dus opletten met eten.

iedereen
Zo pluk lekker zeg dat jij weer je oude maat aankan! Hier echt nog niet.

Heel veel sterkte voor jullie met de chemo's van je schoonvader worden voor jullie ook heftige tijden. Hopelijk slaat het goed aan en kan hij op de rust momenten lekker naar huis.

Vlinder lekker zeg zo een wandeling! Zou ik ook wle zin in hebben maar de weekenden zaten nog vol kraambezoek. Van de week nog 2 en dan nog 1 in het weekend en dan staat er niets meer.

Lady wat een slaaptijden, heerlijk hoop dat Ruben dat ook gaat doen. Voorlopig is hij goed opweg.

Vannacht van 23.00 tot 6.30 geslapen toen gegeten en dan door tot 10.30 en ik heb gewoon lekker meegedaan

Nacht daarvoor sliep hij ook door (8 uurtjes) maar dronk toen maar 1 borst leeg andere was zo vol en deed gewoon zeer dat ik er dus uit kon om deze te kolven.

Summer laat eens iets van je horen.

Hier sneeuwt het kunnen dus de tribune op met warme choco!
Summer, waar ben je, al aan het bevallen?????

Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen, dus dat was een vrij duidelijk teken. Daarvoor echt nergens last van gehad, geen krampen of wat dan ook. Die middag nog in de Ikea gelopen, thuis lampen en plankjes opgehangen en gegeten bij de McDonalds...... We waren 's avonds op de koffie bij vrienden en ik moest opeens heel nodig naar de wc.... gelukkig geen vruchtwater op de bank...... weeen kwamen niet goed op gang, volgende middag naar ziekenhuis, aan infuus weeenopwekkers, 1,5 uur persen, knip en vacuumpomp, uiteindelijk 26 uur na breken vliezen was Thomas er en 28 uur later kwam ik uit narcose na het verwijderen van de placenta. Ik gun jou (en iedereen eigenlijk....)een betere en in ieder geval kortere bevalling.....

Plukkie, lekker geshopt dus en maatje S en 34..... oke jaloers..... maar ja , ik was al niet dun bij start zwangerschap, kan wel weer in mijn eigen kleren 38/40 en die 6 kilootjes die ik er nog af wil, daar werk ik aan in de sportschool 2x per week.

Veel sterkte met je schoonvader

Lady_bug, wat een fijne slaaptijden hebben jouw dochters! Hoe gaat het op je werk, begint het al te wennen?

Vlinder, wat is S goed gegroeid zeg! En lekker gewandeld, ga later even foto's kijken, leuk!

Pluis, Ruben ook goed gegroeid en hoe was de controle bij de gyn?

Mibb, gek idee he, dat het zo kan gebeuren, maar ook nog de komende 7 weken! Volgens mij ben jij er helemaal klaar voor!

Werk begint te wennen, maar vind het nog niet leuk, zit nog liever thuis met Thomas. Hij heeft het op het kdv en bij de gastouder erg goed, dus we hebben niets te klagen.

Zal inderdaad eens wat gaan vragen in de buurt en via zoekoppas.nl, dat is ook wel een goede site

En slaaptekort, het breekt met nog niet op, maar ik merk wel dat op mijn werk mijn concentratie een stuk minder is. Ik kan me niet herinneren dat ik langer dan 5 uur achter elkaar geslapen heb.....Nog steeds nachtvoeding tussen 4 en 5, ach het heeft ook wel iets gezelligs zo samen midden in de nacht en hij drinkt meestal vrij snel, 20 minuten zijn we klaar. Op het ogenblik wordt hij ook nog een paar keer per nacht wakker, niet omdat hij honger heeft ofzo. We geven dan zijn speentje en dan valt hij ook meteen weer in slaap.

Vandaag lekker mijn dag vrij, Thomas ligt weer lekker te slapen. Net huilen, dus uit z'n wiegje, zit hij vreselijk in zijn ogen te wrijven in de wipstoel, dus weer in zijn bedje gelegd en nu ligt hij weer te slapen??!! Hij is zijn ritme een beetje aan het verplaatsen, 4 ipv 3 uur tussen voedingen met maar 2 ipv 3 slaapjes op een dag. Hij heeft nu al ruim 2 uur geslapen..... ga zo maar even bij hem kijken.
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 12:39:

Maar ik zal me vanaf nu elke dag braaf melden.

Hmm.... ik heb Summer na afgelopen donderdag niet meer gezien.... Zou het, zou het? Wacht nog maar even Summer, anders ben ik al zo snel aan de beurt

Pluis, was alles goed bij de gyn? Lekker zeg dat je mannetje zo goed groeit!

Vlinder, S groeit ook lekker door dus, fijn hoor! Ik ga straks je foto's even bekijken!

Misschien moeten er wat lekkere kussens en dekens op de tribune komen voor de dames met slaap te kort?

Ik slaap gelukkig nog vrij goed. Wel telkens even wakker om te draaien met extra kussen of voor de zoveelste keer naar de wc, maar ik mag niet klagen eigenlijk.

Lady_bug, wat heerlijk zeg, makkelijke doorslapers. Ik hoop ook dat uk zo wordt als ik vroeger was. Mijn ouders moesten mij bijna van het begin af aan al wakker maken voor de voedingen!

Plukkie, heftig die behandeling van je schoonvader! Zijn de vooruitzichten wel gunstig? Sterkte ermee!

Plukkie & Pluis, willen jullie de namen van jullie jongens ook in het schema? Ik wil ze er niet zonder jullie toestemming inzetten namelijk.

Freddy, ja gek idee dat het over ruim 1,5 week mag... Ik heb inderdaad wel het idee dat ik er klaar voor ben, maar het mag ook nog even blijven zitten, ik geniet nog zo ontzettend van het getrappel en gedraai. Ik herken steeds duidelijker de voetjes bijv. die ik dan wegdruk en dan terugkomen. Lekker spelen dus. Mag nog wel even duren dus, maar liever niet tot 42 weken, daar ben ik dan weer te nieuwsgierig voor!

Hoeveel dagen werk jij ook al weer? Vervelend dat het nog niet echt wil wennen. Wel fijn dat Thomas het zo goed heeft op het kdv en bij de gastouder, dat scheelt vast een stuk!

Qua oppassen, over een tijdje woon ik volgens mij niet al te veel bij je vandaan, dan mag je Thomas ook voor een avondje bij mij brengen, maar ja... eerst nog bevallen en verhuizen.

Hier gaat alles goed. Nog steeds druk met het regelen van behangers, verhuizers enz. Maar geen harde buiken, geen indalingspijnen meer. Ik voel me prima dus!

Ik heb nog wel een vraag aan de ervaren moeders....

Op die lijsten met spullen die je moet hebben voor de beeb staan ook verzorgingsproducten. Nou zag ik een lijst met wel 10 (!!!!) verschillende dingen, van cremetjes tot douchegel en weet ik het allemaal. Dat lijkt me zo'n onzin allemaal.

Wat gebruiken jullie nou echt??
Niets aan de hand hoor, sorry dat ik niet aan mijn plichten heb voldaan

Zal erop letten vanaf nu haha.

Thanks voor de bevallingsverhalen. Ik ga voor die van Plukkie, die klinkt het beste haha.

Gek is dat..ik dacht dat ik ontzettend zenuwachtig zou zijn, maar ik ben het helemaal niet zo (ja met vlagen ineens, maar niet continu).

Maar die verveeeeeeeeeeeeeeling.. Ik val ook steeds in slaap.

Sterkte Plukkie :(. Ik hoop dat de chemo goed aanslaat bij je schoonvader. Lijkt me geen makkelijke periode zo.

Ben wel jaloers op je maatje S. ;)
Hey meiden,

Ik heb Summer haar hyves nog even gechecked, maar nog geen tekenen van een bevalling...ze was nog lekker aan het krabbelen gisteren. Ach wie weet zitten we voorlopig nog wel even, zag in de tabel dat ze pas de 11e officieel is uitgerekend. Kan nog bijna de hele maand februari duren dus. Ik dacht dat ze al bijna overtijd was, maar ik loop ernstig op de feiten vooruit.

*klopt geduldig haar kussentje op en maakt het haarzelf comfortabel*

Plukkie sterkte met je schoonvader! Zal een heftige tijd worden voor jullie allemaal.

Dat van die kleren is dan wel weer leuk. Maatje 34, toe maar. Dat heb zelfs ik al jaren niet meer en ik ben nog niet zwanger geweest. Sinds ik geen anticonceptie meer gebruik zijn mijn vormen wel wat verandert, nog wel maat S en 36 maar met iets meer rondingen hier en daar (vooral op de heupen/bovenbenen) waardoor vooral broeken wat lastiger te vinden zijn in mijn maat (ik val nu vaak tussen 36 en 38 in).

Jeetje Vlinder, 10 km...pittig hoor. Het was wel heerlijk weer zo te zien, koud maar zonnig. Jullie nog sneeuw gezien dit weekend?

Mibb Fijn dat je je nog zo goed voelt en er nog van geniet! Gelukkig levert al het geregel rondom het nieuwe huis je dus geen stress op. Het komt nu echt dichtbij allemaal. Heb je al wel de opleveringsdatum even doorgegeven aan de kleine, want het is beter dat hij/zij die dag even vrijhoudt...

Ah en onderdat ik mijn enorme verhaal aan het tikken was heeft Summer zichzelf ook even netjes gemeld zie ik
Heey Bloem

Het kan idd nog even duren..

Het is hier nu net begonnen met sneeuwen en er komt nog wel wat aan zie ik (www.buienradar.nl)

Nouja......ik blijf toch binnen enzo..
mibb naam van Ruben mag in het schema.

Controle gyn was helemaal goed hoef pas terug te komen bij 34 weken zwangerschap van de volgende.

Enne summer ik deed het sneller Ruben was er binnen 15 minuten

Mibb voor de verzorgingsartikelen gebruik ik eigenlijk alleen de haarlotion, badolie(ruben had een beetje drooghuidje) en we wasgel. De rest staat nog onaangebroken op de commode.

O ja en de billendoekjes natuurlijk.

Freddy wat naar dat je nog steeds niet kan wennen aan het werken.

Ik had gisteravond daar ook een giga huilbui om dat ik echt nog niet kan werken, Ruben veel te klein is en wat nog niet meer. Gelukkig nog een week of 6 te gaan.

mibb wel lekker dat je nu alle tijd hebt om alles te regelen voor het nieuwe huis. Wanneer krijgen jullie ookm alweer de sleutel?
Oh lady_bug jouw bevalling spreekt me ook wel aan.

*Neemt nog een bitterlemon en kruipt weer lekker op de bank met een boek*
Ah! Summer, daar ben je! Hoe gaat het met je voorweeen? Is het weer rustig, of nog steeds elke dag last?

En hoe lang duren die voorweeen? Is dat er elke dag 1, of moet ik dan denken aan bijv een uur per dag?

Sorry voor alle vragen, maar ben me alvast aan het voorbereiden op de komst van deze uk,hihi.

bloem, tijdens de oplevering ben ik nog net geen 37 weken, dus uk heeft gewoon maar even te blijven zitten dan, hahaha!

We hebben niet echt stress van alle regeldingen, maar merk wel dat Mibbman een beetje op begint te raken. Er komt elke keer, als het einde in zicht lijkt te zijn, weer iets nieuws dat geregeld moet worden. Nou ja, daar komen we ook wel weer uit, maar het is al 2 jaar zo druk

Hoe gaat het met jou?
Ja nu weet ik het niet meer hoor hahaha.. Ik hoop gewoon op een makkelijke bevalling, maar ga nergens vanuit..Hoe het voelt kom ik snel genoeg achter vrees ik..

Pluis kan me ook wel voorstellen dat het lastig is je kindje achter te moeten laten straks..pfff..

Word al gek bij het idee dat iemand anders de baby te lang vasthoudt...idioot he?
Druk hier ineens!

Pluis, we krijgen over 10 dagen de sleutel. Morgen de voorschouw.

Fijn dat alles goed was bij de gyn.

Moet je de volgende keer terugkomen bij 34w ivm de keizersnee? Mag je eigenlijk nog op de natuurlijke manier bevallen?
quote:summerbreeze21 schreef op 02 februari 2009 @ 13:48:

Word al gek bij het idee dat iemand anders de baby te lang vasthoudt...idioot he?Nou als dat idioot is, ben ik het ook! Poten van mijn kind af! Grrrrr.... Volgens mij wordt ik een hele bezitterige moeder, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven