Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?

Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?

Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop

Wie o wie heeft nog meer gouden tips?

Veel liefs
Veritas vos liberabit
Trouwens goed om te weten dat jullie overal mis grijpen, dan ga ik inderdaad een grote voorraad inslaan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 26 april 2017 @ 15:48:

Trouwens goed om te weten dat jullie overal mis grijpen, dan ga ik inderdaad een grote voorraad inslaan.Vast op .
Bij de toko bij mij in de buurt ook geen mousse. Vond wel deze via bol Palmer's Haarmousse Olive Oil Formula Glanzende Haar mousse op bol.com: https://go.bol.com/p/9200000034989225

Denk je dat dit dezelfde is VeryCherry? Ik zie niets van keratine op de verpakking staan
quote:Cadance schreef op 27 april 2017 @ 14:26:

Bij de toko bij mij in de buurt ook geen mousse. Vond wel deze via bol Palmer's Haarmousse Olive Oil Formula Glanzende Haar mousse op bol.com: https://go.bol.com/p/9200000034989225

Denk je dat dit dezelfde is VeryCherry? Ik zie niets van keratine op de verpakking staan

Ja hoor dat is hem :-)

Wel belachelijk duur zeg
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Kent iemand een goede krullenkapper in het noorden? Groningen/Friesland ?
quote:OXO schreef op 28 april 2017 @ 10:44:

Kent iemand een goede krullenkapper in het noorden? Groningen/Friesland ?De Stadskapper in Groningen knipt curlsys. Ik ga er vaak heen. M'n haar zat pas goed na een paar keer heen gaan maar ben tevreden nu. Hij doet alleen veel styling producten in je haar en daar houd ik helemaal niet van. Maar als je daar doorheen kan kijken (na je eigen wasbeurt dus) dan kan ik t aanraden.
Ik wil ook wel weer 's iets aan m'n haar doen. Heb veel krullen, maar haat de kapper en dus loop ik rond met altijd hetzelfde saaie lullig knotje, omdat het er los niet meer uitziet. Stijl en krul door elkaar heen en heel pluizig. Niks mee te beginnen. Het is ook nog een keer heel dun (weinig) en fijn. Weet iemand een goede krullenkapper in Hilversum?
quote:elninjaa schreef op 28 april 2017 @ 19:49:

Ik wil ook wel weer 's iets aan m'n haar doen. Heb veel krullen, maar haat de kapper en dus loop ik rond met altijd hetzelfde saaie lullig knotje, omdat het er los niet meer uitziet. Stijl en krul door elkaar heen en heel pluizig. Niks mee te beginnen. Het is ook nog een keer heel dun (weinig) en fijn. Weet iemand een goede krullenkapper in Hilversum?Wat zonde! Hoe komt je haar zo pluizig? Hilversum helaas geen tip voor. Amsterdam wel .
quote:runningmonster schreef op 28 april 2017 @ 20:33:

[...]

Wat zonde! Hoe komt je haar zo pluizig? Hilversum helaas geen tip voor. Amsterdam wel .geen idee, maar ik doe er eerlijk gezegd ook weinig aan. Ga te weinig naar de kapper, en dan slijt het haar en vooral de punten gaan dan enorm pluizen. Heb net mijn haar los gedaan en ben even goed met een spiegel in de spiegel gaan kijken en het ziet er echt lachwekkend uit nu. Mijn haar valt niet naar beneden maar staat gewoon centimeters van m'n hoofdhuid af :P Het een grote chaos van pluis, lange stijle plukken, kleine krulletjes. Er moet weer wat gebeuren. Naar mijn vorige kapper ga ik niet meer. De vorige keer zei ze tegen haar collega, kijk hoe kan dit zo groeien hé! En allebei zo te kijken... Leuk is anders!

Welke kapper in Amsterdam weet je? Ik ben er natuurlijk zo en ik werk er.
Ik heb geen aandelen maar ik ga sinds 3/4 jaar naar Simcha's for hair bij de RAI. Als je binnenkomt dan kom je al in een warm bad want iedereen is ontzettend aardig en noemt je meteen bij ke naam. De meiden die er werken zijn voor 90 pct zelf krullebollen. Ook de klanten zijn voor 99 pct curlies. Ze gaan eerst je haar analyseren en kijken wat je wilt. Na het knippen föhnen ze je haar. Je weet niet wat je ziet. De ene na de andere beauty loopt de deur uit. Zo te horen kan je haar ook misschien wat goede verzorging gebruiken zoals masker en leave in conditioner. Daar knapt haar al van op. Krullen zijn per definitie droog. Ik gooi na het wassen eerst een berg conditioner in mijn haar en na het handdoekdroog maken (met microvezel handdoek) nog eens leave in conditioner.
Ik lees hier vaak over leave in conditioner. Wat is het verschil met gewone? Ik gebruik Inecto kokos conditioner, spoel het uit, droog mijn haar met handoek en doe er weer een beetje kokosconditioner in samen met wat mousse en eventueel andere prut die ik nog heb staan ( hier ook schappen vol zooi ).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Leave in is veel dikker en voller dan uitwasbare conditioner. Die is meestal wat dunner.
quote:runningmonster schreef op 17 april 2017 @ 21:54:

[...]

Zou zomaar kunnen. Ik ga altijd naar Simcha bij de RAI. Aanrader!Gebeld, kan er vrijdag terecht. Ik ben erg benieuwd of ze ook wat met mijn haar hunnen, ik zie op de foto's nogal veel schoonheden met heel veel en heel dik en heel lang haar!
quote:elninjaa schreef op 29 april 2017 @ 13:58:

[...]

Gebeld, kan er vrijdag terecht. Ik ben erg benieuwd of ze ook wat met mijn haar hunnen, ik zie op de foto's nogal veel schoonheden met heel veel en heel dik en heel lang haar!O ik ben zo benieuwd! Ik hoor graag hoe je ervaring is. Ik hoop goed en dat je met een mooie krullenbos de deur uitgaat.
Ik ga zeker hier laten weten wat het deed

Alvast bedankt voor de tip!
quote:elninjaa schreef op 29 april 2017 @ 18:31:

Alvast bedankt voor de tip!Echt doen hoor, ben ook erg nieuwsgierig!
Keep on, keep keepin' on....
quote:elninjaa schreef op 29 april 2017 @ 18:31:

Alvast bedankt voor de tip!Ik ben heel benieuwd! Als het de trip waard is dan ga ik ook
Ik ben ook nieuwsgierig! Wel een goede tip gekregen van een kapper in de buurt van Dignity (wel wat vriendelijker voor je budget... ), maar ik twijfel nog... Ik wil ook weer kleuren, want eigen kleur vind ik toch wat saai en er komen wat grijze plukken in. De henna-kleuring lijkt me wel wat!
quote:yelley schreef op 29 april 2017 @ 20:40:

Ik ben ook nieuwsgierig! Wel een goede tip gekregen van een kapper in de buurt van Dignity (wel wat vriendelijker voor je budget... ), maar ik twijfel nog... Ik wil ook weer kleuren, want eigen kleur vind ik toch wat saai en er komen wat grijze plukken in. De henna-kleuring lijkt me wel wat!Ik kleur nu ruim een jaar met henna en het bevalt me prima! Mijn oude geverfde haar is nu bijna "weggeknipt". Ik koop een klein blikje kokosmelk en doe daar de hennapoeder in, kastanjebruin maar als dit pakje op is wil ik donkerbruin.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Klinkt goed, Louise. Ik durf het niet zo goed zelf te doen alleen. Ik wil het vooral warmer, niet donkerder. Er mogen ook wel wat highlights in, maar dat kan niet met henna denk ik. Maar ws licht het vanzelf op van de zomer met zon en zee.

Merk je dat het meer verzorgend is dan chemisch kleuren?
anoniem_152900 wijzigde dit bericht op 30-04-2017 11:59
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Heeft er iemand wel eens via de curlsys methode laten knippen?
Moet je even de eerdere berichten doorlezen. Is zeker één iemand in dit topic die dat heeft laten doen.
Ik laat mijn haar (flinke bos krullen) al ongeveer 2 jaar knippen volgens de curlsys methode. Ik ben er heel tevreden mee en ga nooit meer naar een andere kapper. Ik hoor wel van mensen om mij heen dat de kwaliteit per kapper kan verschillen.
sulfaat-vrije shampoo gebruiken helpt al grote deels tegen het pluizen! Zelf gebruik ik Jessie-Curl, deze wordt online verkocht. Probeer verder producten met alcohol en siliconen te vermijden. alcohol droogt je haar uit en siliconen legt een laagje om je haar heen, wat kan berekenen dat je haar na een tijdje fultoos wordt. Ik raak je aan natuurlijke producten te gebruiken zoals bijvoorbeeld Jane Carter of Shea Moisture
Ik ga binnenkort eens een afspraak maken bij een curlsys kapper, kost hier 30 euro, ben benieuwd. Heb slag in mn haar en hier en daar wat verdwaalde krullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven