Unisex babynamen
zaterdag 7 februari 2009 om 14:05
Marels,
Rune stond in de laatste paar jaar meerdere jaren zelfs in de top tien (kan we herinneren dat meer dan de helft op -e eindigde in die jaren. Senne, Seppe, Robbe, Rune en Kobe zaten er iig bij).
Van creche en kleuterschool ken ik welgeteld 5 Runes!
Ken 2 Jennes in de omgeving, een van 30 en een kleutertje.
En eén Fenne, waarvan ik me net realiseerde dat dat dus wél een meisje is, hmmmm
Rune stond in de laatste paar jaar meerdere jaren zelfs in de top tien (kan we herinneren dat meer dan de helft op -e eindigde in die jaren. Senne, Seppe, Robbe, Rune en Kobe zaten er iig bij).
Van creche en kleuterschool ken ik welgeteld 5 Runes!
Ken 2 Jennes in de omgeving, een van 30 en een kleutertje.
En eén Fenne, waarvan ik me net realiseerde dat dat dus wél een meisje is, hmmmm
zaterdag 7 februari 2009 om 14:11
quote:AnAn schreef op 07 februari 2009 @ 13:29:
Senne/Senna vind ik ook echt jongensnamen trouwens, snap niet dat mensen die namen aan een meisje geven. Maar ieder zijn eigen keuze uiteraard!!Senna is ook een Marokkaanse meisjesnaam, al wordt die dan vaak ook als Sana geschreven (maar de uitspraak is hetzelfde).
Senne/Senna vind ik ook echt jongensnamen trouwens, snap niet dat mensen die namen aan een meisje geven. Maar ieder zijn eigen keuze uiteraard!!Senna is ook een Marokkaanse meisjesnaam, al wordt die dan vaak ook als Sana geschreven (maar de uitspraak is hetzelfde).
zaterdag 7 februari 2009 om 14:16
Waxine, volgens mij is het nooit goed. Ik had zelf een echte dertien-in-een-dozijn-jaren-70-meisjesnaam en daar baalde ik dan weer van.
Mijn 2 beste vriendinnen hadden allebei nl. wél heel bijzondere namen (eentje een m.i. heel mysterieuze, mythologische naam, en eentje een stoere, van origine, jongensnaam). Daar was ik dan weer jaloers op, en ik vroeg me juist af waarom mijn ouders niet wat meer hun best hadden gedaan om enige creativiteit aan de dag te leggen
!
Mijn 2 beste vriendinnen hadden allebei nl. wél heel bijzondere namen (eentje een m.i. heel mysterieuze, mythologische naam, en eentje een stoere, van origine, jongensnaam). Daar was ik dan weer jaloers op, en ik vroeg me juist af waarom mijn ouders niet wat meer hun best hadden gedaan om enige creativiteit aan de dag te leggen
zaterdag 7 februari 2009 om 14:21
Terry - meisje.
Maar kan ook voor een jongen vind ik.
Teddy vind ik best leuk eigenlijk, als tweede naam dan.
Rune vind ik ook mooi, als jongensnaam.
Noah vind ik schitterend als jongensnaam maar erg onhandig dat veel mensen het als meisjesnaam gebruiken.
Joy had ik in de klas, een jongen dus. Kim ook. Kris ook.
Terwijl het toch in mijn ogen weer meisjesnamen zijn.
Wies ken ik als meisje.
Jenna ken ik als meisje.
George vind ik best leuk voor een meisje. En Charlie trouwens ook, maar dan gaan mensen weer over GTST beginnen en dat vind ik dan weer heeeeel fout.
Maar kan ook voor een jongen vind ik.
Teddy vind ik best leuk eigenlijk, als tweede naam dan.
Rune vind ik ook mooi, als jongensnaam.
Noah vind ik schitterend als jongensnaam maar erg onhandig dat veel mensen het als meisjesnaam gebruiken.
Joy had ik in de klas, een jongen dus. Kim ook. Kris ook.
Terwijl het toch in mijn ogen weer meisjesnamen zijn.
Wies ken ik als meisje.
Jenna ken ik als meisje.
George vind ik best leuk voor een meisje. En Charlie trouwens ook, maar dan gaan mensen weer over GTST beginnen en dat vind ik dan weer heeeeel fout.
zaterdag 7 februari 2009 om 14:23
zaterdag 7 februari 2009 om 14:28
quote:Marels schreef op 07 februari 2009 @ 14:25:
Whahaha Suup.
Robbe is een échte Vlaamse modeaam. Ik had ooit een heeeeeeel lief klein patiëntje dat Robbe heette, dus die vind ik wel te pruimen.
De rest vind ik ook Raar, met een hoofdletter.Excuse me Smearl ik ben blijkbaar wereldvreemd en niet van deze tijd hahaha
Whahaha Suup.
Robbe is een échte Vlaamse modeaam. Ik had ooit een heeeeeeel lief klein patiëntje dat Robbe heette, dus die vind ik wel te pruimen.
De rest vind ik ook Raar, met een hoofdletter.Excuse me Smearl ik ben blijkbaar wereldvreemd en niet van deze tijd hahaha
zaterdag 7 februari 2009 om 14:29
quote:tangerine schreef op 07 februari 2009 @ 11:45:
[quote]koeka schreef op 07 februari 2009 @ 00:59:
Reza --> eehm.. sja.
Ilja --> Is toch een russische mannennaam? Toch geen vrouwennaam?
Isha --> Is dit dan weer niet gewoon een vrouwennaam?
Kaja --> Ja, ik ken een hond die zo heet.
Jona --> Doet me veel denken aan Yoni.
Ira --> Heeft nogal... politieke connecties.
Simcha ---> Eeeh hoe? Deze naam zou zo uit Lion King 3 kunnen stammen, maar voor een mens? simcha is een joodse naam die in Israël zowel aan jongens als meisjes wordt gegeven
Lou --> Doet me denken aan zo'n klein rottig keffertje met een strikje in een tasje.
Lux --> Mooie naam! Voor een merk gloeilampen...
Pax --> Zeer ideëel, maar het klinkt voor geen meter.
Shai --> Prachtige hondennaam.
Imme --> Roep het eens een paar keer hardop: IMMEEEE!!! sja.
Jonne --> Vind ik toch meer een meisjesnaam, maar geen mooie.
Senne --> Vind ik een meisjesnaam.
Sam --> Vind ik in principe een jongensnaam (Sám), als Sém zou het ook voor een meisje kunnen, maar alleen als afkorting van Samantha.
Jip --> Jongensnaam. Let wel: een jóngensnaam. Een man van 40 die zich voorstelt met Jip, kun je het je voorstellen?
Mees --> Meisjesnaam.
Bo --> Vind ik niet echt heel leuk voor een meisje (vind ik sowieso niet leuk, maar dat terzijde)
Puck --> Jongensnaam, en again: je zou maar 40 zijn en je als puck moeten voorstellen.
Lee --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.
Maddox --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.
Pip --> Jongensnaam. Again: 40 en zo...
Billie --> Jongensnaam.
Bobbie --> Jongensnaam. Van Roberta voor een meisje
Luka --> LuCa: Italiaanse mannennaam.
Sasha --> Vind ik echt een vrouwennaam, voor mannen vind ik het apart. Sasha komt van Alexander en wordt in Rusland als nickname aan zowel jongens als meisjes gegeven
Misha --> Dit kan inderdaad wel voor beiden.
Ezra --> Eeehm..
Ik krijg dezelfde trainingspak associaties als VC.
[quote]koeka schreef op 07 februari 2009 @ 00:59:
Reza --> eehm.. sja.
Ilja --> Is toch een russische mannennaam? Toch geen vrouwennaam?
Isha --> Is dit dan weer niet gewoon een vrouwennaam?
Kaja --> Ja, ik ken een hond die zo heet.
Jona --> Doet me veel denken aan Yoni.
Ira --> Heeft nogal... politieke connecties.
Simcha ---> Eeeh hoe? Deze naam zou zo uit Lion King 3 kunnen stammen, maar voor een mens? simcha is een joodse naam die in Israël zowel aan jongens als meisjes wordt gegeven
Lou --> Doet me denken aan zo'n klein rottig keffertje met een strikje in een tasje.
Lux --> Mooie naam! Voor een merk gloeilampen...
Pax --> Zeer ideëel, maar het klinkt voor geen meter.
Shai --> Prachtige hondennaam.
Imme --> Roep het eens een paar keer hardop: IMMEEEE!!! sja.
Jonne --> Vind ik toch meer een meisjesnaam, maar geen mooie.
Senne --> Vind ik een meisjesnaam.
Sam --> Vind ik in principe een jongensnaam (Sám), als Sém zou het ook voor een meisje kunnen, maar alleen als afkorting van Samantha.
Jip --> Jongensnaam. Let wel: een jóngensnaam. Een man van 40 die zich voorstelt met Jip, kun je het je voorstellen?
Mees --> Meisjesnaam.
Bo --> Vind ik niet echt heel leuk voor een meisje (vind ik sowieso niet leuk, maar dat terzijde)
Puck --> Jongensnaam, en again: je zou maar 40 zijn en je als puck moeten voorstellen.
Lee --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.
Maddox --> Zie mij eens hip en Amerikaansch zijn: jongensnaam.
Pip --> Jongensnaam. Again: 40 en zo...
Billie --> Jongensnaam.
Bobbie --> Jongensnaam. Van Roberta voor een meisje
Luka --> LuCa: Italiaanse mannennaam.
Sasha --> Vind ik echt een vrouwennaam, voor mannen vind ik het apart. Sasha komt van Alexander en wordt in Rusland als nickname aan zowel jongens als meisjes gegeven
Misha --> Dit kan inderdaad wel voor beiden.
Ezra --> Eeehm..
Ik krijg dezelfde trainingspak associaties als VC.
zaterdag 7 februari 2009 om 14:42
Tja, van die lijst van Nymeria ben ik in real life eigenlijk nog niemand tegengekomen. Dat klinkt allemaal wel heel Amerikaans, niet?
Uitgezonderd Camille, dan. Maar dat ken ik alleen als meisjesnaam. Camiel/Kamiel hoor je hier natuurlijk wel regelmatig voor jongens, maar dat is dus een andere schrijfwijze en een andere uitspraak.
Uitgezonderd Camille, dan. Maar dat ken ik alleen als meisjesnaam. Camiel/Kamiel hoor je hier natuurlijk wel regelmatig voor jongens, maar dat is dus een andere schrijfwijze en een andere uitspraak.