Geschrokken van mijn dochter
woensdag 17 mei 2017 om 20:03
Hallo Allemaal,
Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.
Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.
Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.
Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.
Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.
Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.
Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
vrijdag 19 mei 2017 om 19:22
het feit dat je zusje gehandicapt is/was, geeft jou niet het recht onbeschoft tegen een ander te zijn.
Die mevrouw kan heel goed worstelen met andere (psychische) problematiek. Dat zie je niet aan de buitenkant, een lichamelijke handicap zie je wel. En ze zei concreet "ik zeg toch ook niet tegen jou dat.." Ze geeft dus aan dat ze de handicap wel gezien heeft, maar er voor gekozen heeft niets te zeggen , totdat jij haar beledigde. Had jij niets gezegd, had zij niets over je zusje gezegd.
niemand hoeft een belediging te accepteren, het mag wel. En soms doen mensen dat voor de lieve vrede ook. En nogmaals: kinderen moeten leren dat ze aangesproken kunnen worden op ongepast gedrag,
Die mevrouw kan heel goed worstelen met andere (psychische) problematiek. Dat zie je niet aan de buitenkant, een lichamelijke handicap zie je wel. En ze zei concreet "ik zeg toch ook niet tegen jou dat.." Ze geeft dus aan dat ze de handicap wel gezien heeft, maar er voor gekozen heeft niets te zeggen , totdat jij haar beledigde. Had jij niets gezegd, had zij niets over je zusje gezegd.
niemand hoeft een belediging te accepteren, het mag wel. En soms doen mensen dat voor de lieve vrede ook. En nogmaals: kinderen moeten leren dat ze aangesproken kunnen worden op ongepast gedrag,
vrijdag 19 mei 2017 om 20:32
Meiroosje schreef: ↑19-05-2017 17:47broodroostertje: als ik jouw redenering volgt had mevrouw-met-hondje dus ook boven de scheldpartij moeten staan, want hé kinderen flappen er van alles uit, en volwassenen moeten die pijn maar aankunnen. Tja. Kinderen moeten leren dat ze niet alles eruit moeten flappen. Ze moeten leren wat pijn is en dat dit niet fijn is. Dat is de bedoeling van opvoeden. Want straks, als ze groot zijn, kunnen ze er ook niet alles uitgooien.
Nee, in mijn redenering ging het over een klein kind en niet over een puber. Dat vind ik een verschil. Een klein kind dat net iets te hard zegt dat een mevrouw dik is, en daarna te horen krijgt over haar misvormde zusje..werkelijk, niet goed te praten. Als volwassen vrouw weet je dat zo'n opmerking bij een kind van 8 verkeerd over kan komen.
Niet te vergelijken met een puber die iemand een slet noemt of wat dan ook.
vrijdag 19 mei 2017 om 23:06
je mist het punt, broodroostertje.
kinderen, pubers moeten leren dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen. en nogmaals: mevrouw zou NIETS gezegd hebben over zusje als kind van 8 niet zelf onbeschoft was geweest. En daar mag best iets van gezegd worden
kinderen en pubers zijn niet van suiker.
en nogmaals on topic: TO heeft het prima opgelost.
kinderen, pubers moeten leren dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen. en nogmaals: mevrouw zou NIETS gezegd hebben over zusje als kind van 8 niet zelf onbeschoft was geweest. En daar mag best iets van gezegd worden
kinderen en pubers zijn niet van suiker.
en nogmaals on topic: TO heeft het prima opgelost.
zaterdag 20 mei 2017 om 11:02
In Marokko is slaan een hele normale straf voor een kind ,in Nederland wordt dat gelijk gezien als kindermishandeling. Men moet landen gewoon niet vergelijken met elkaar,bij drugssmokkel krijg je in Nederland een jaartje cel in een ander land staat daar levenslang voor. Je vader wil zijn zoon gewoon goed opvoeden en naar familie sturen in het thuisland hoor je wel vaker als opvoedmiddel.Choumicha schreef: ↑19-05-2017 10:35als hij problemen geeft en niet wil luisteren en zo praat en geen respect heeft voor mensen die anders zijn zegt mijn vader dat er geen plaats is voor hem in nederland en moet hij terug. hij durft bij mijn oom niet stoer te doen dus moet hij leren. Jullie praten altijd slecht als marokkaanse jongens slechte dingen doen en als mijn vader hem dan leert door hem weg te sturen is het weer niet goed nederlanders zijn echt niet te snappen![]()
![]()
zaterdag 20 mei 2017 om 11:12
En misschien heeft dat uiteindelijk ook een beter resultaat dan een jongere in een instelling te plaatsen met gedragsproblemen zoals in Nederland dan gebeurt.Choumicha schreef: ↑19-05-2017 11:16hij krijgt niet de kans om stenen te gooien daar want mijn oom pakt hem aan. mijn vader heeft zich half dood gewerkt om hier een huis te kunnen kopen en zijn zeven kinderen op te voeden en laten studeren dan gaat mij broertje de zwarte schaap uit hangen en schande brengen over onze familie. kan niet. hij verpest zijn school en wil niet werken dat is schande. hij is de enige die zo doet en jij mij oom moet hij werken. zo kan hij geld verdienen en vol wassen worden met ze onzin.
zaterdag 20 mei 2017 om 11:16
Dan heb jij je lesje goed geleerd toch?lilguinea schreef: ↑19-05-2017 10:50Volwassenen zijn ook niet altijd slim. Toen ik een jaar of 8 was zei ik net iets te luid tegen een vriendinnetje dat een mevrouw uit ons dorp wel heel erg dik was. Zij hoorde dat, en sprak me aan met de woorden: "Ik lach jou toch ook niet uit omdat je zusje misvormd is?" (Mijn zusje was geestelijk en lichamelijk gehandicapt). Nou had ik die vrouw niet dik mogen noemen misschien, maar zij is het incident waarschijnlijk intussen allang vergeten terwijl het mij mijn hele leven bijblijft.
Heb je daarna nog iemand beoordeeld op zijn/haar uiterlijk?
zaterdag 20 mei 2017 om 23:33
Choumicha schreef: ↑19-05-2017 09:58mijn broertje van 16 ging steeds stenen gooien naar een hond van een oude man en die man was boos en bang toen zij tegen mijn grote broer en toen kreeg me broertje klappen waar die oude man bij was. hij geeft veel problemen dus zit hij nu in marokko bij mijn oom en tante tussen de schapen om hem te leren.
Dat vind ik wel netjes. Leert hij ervan? Ziet hij in dat het hier zoveel beter kan zijn voor hem, als hij zich tenminste fatsoenlijk gedraagt, naar school gaat & huiswerk maakt en zo?
Een paar klappen kan een gezonde jongen tegen en bij probleemfiguren is dat vaak de enige taal die ze verstaan. Ik weet niet of het nog steeds gebeurt, maar een jaar of 10-15 geleden las ik zo nu en dan over vreselijke ranselpartijen om het kind te leren. Natuurlijk leert het kind daar niets goeds van, hoogstens angst, afkeer, wrok. Hij zal natuurlijk niet blij zijn op een schapenboerderij te zitten. Misschien kunnen jullie hem inschrijven voor een Nederlandse schriftelijke cursus, om geen schooljaren te missen. 't Kan zijn dat hij dan zijn kansen grijpt.