Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:31
Same here dus laten we ons die moeite en de collateral damage besparenEleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 08:27Gelezen.
Ik mag je graag Impala maar inderdaad heb ik een andere kijk op de zaak.
Ik zal niet proberen je te overtuigen van een andere visie al zou ik best willen dat ik het kon.
![]()
.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:31
Ik weet soms ook niet wat ik nou zit te lezen hier. Het lijkt wel codetaal. Er worden ook nooit eens lekker namen genoemd.vrouwjagersma schreef: ↑06-06-2017 08:24Mensen kunnen er ook voor kiezen zich niet met zaken te bemoeien. Sowieso begrijp ik niet veel van raadselachtige opmerkingen, multiquotes en verdachtmakingen met onduidelijke inhoud.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:33
Fee-de-Goede schreef: ↑06-06-2017 08:30Vals hoor. Ik zat al helemaal klaar om betreffende winkel te gaan verguizen op hun social media.
Nu moet ik hier een topic vinden om mijn eitje kwijt te kunnen.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:34
Ik snap er gewoon niets van. Man en paard, mensen!
En anders maar niets. Pietje vindt X, Truusje Y. Als je de hele dag overal complotten moet zien, wanneer ga je dan aardappels schillen?
dinsdag 6 juni 2017 om 08:35
Ik zit me hier af en toe wat door het forum te worstelen, en dat kost zoveel tijd tegenwoordig dat ik er vaak gewoon de tijd niet voor heb, maar dit heb ik even teruggelezen en ik zie het ook niet. Je hoeft je niet elke algemene opmerking persoonlijk aan te trekken, want wat een leven heb je dan.Eleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 08:27Gelezen.
Ik mag je graag Impala maar inderdaad heb ik een andere kijk op de zaak.
Ik zal niet proberen je te overtuigen van een andere visie al zou ik best willen dat ik het kon.
![]()
dinsdag 6 juni 2017 om 08:36
Gaat behoorlijk wat tijd in zitten ja.vrouwjagersma schreef: ↑06-06-2017 08:34Ik snap er gewoon niets van. Man en paard, mensen!
En anders maar niets. Pietje vindt X, Truusje Y. Als je de hele dag overal complotten moet zien, wanneer ga je dan aardappels schillen?
dinsdag 6 juni 2017 om 08:37
Ik lees wel eens namen en duidelijke verhalen over forummers als er wat is.
Maar dat zie ik niet bij iedereen. Een aantal forummers doen dat niet inderdaad. Ik gok omdat ze maar wat lullen en rellen.
Ook herkenbaar patroontje.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:38
Ik vond Impala heel helder in dat andere topic.
Ik ben het niet met haar eens maar dat is iets anders.
Ze is wel voor mij de enige die helder was.
Maar dat is in mijn geval deels desinteresse waarschijnlijk.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:50
Het kan handig zijn om wanneer 'je' gezegd wordt, erbij te vermelden: je, als in men ( in het algemeen bedoeld dus).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 6 juni 2017 om 08:51
Ik vind het een stuk beter gaan inmiddels maar misschien ben ik intussen gewend geraakt aan sommige dingen, dat kan ook.
dinsdag 6 juni 2017 om 08:53
.simbalabimba schreef: ↑06-06-2017 08:50Het kan handig zijn om wanneer 'je' gezegd wordt, erbij te vermelden: je, als in men ( in het algemeen bedoeld dus).
Dat zou ook een hoop 'misverstanden' schelen zoals gister bij de vermoorde meisjes. Maar in deze kwestie speelde je of jij geen rol.
En nu ga ik het er niet meer over hebben. Ik ben blij dat mijn reactie mocht blijven staan en iedereen zijn eigen conclusie kan trekken. Of je nu ziet wat ik zie of niet.
.
dinsdag 6 juni 2017 om 09:13
Eleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 08:51Ik vind het een stuk beter gaan inmiddels maar misschien ben ik intussen gewend geraakt aan sommige dingen, dat kan ook.
Ik heb nog steeds als ik op een topic klik, dat ik niet bij de laatste reactie kom, maar op pagina 10 van de 39. Dan moet ik naar de laatste pagina klikken en vervolgens op de naarbenedenknop. Schiet mij maar lek inmiddels.
En wat ik net probeerde op de pijler Overig: terugklikken van pagina naar de vorige pagina. Kan niet! Ik zat in Groundhog Day op pagina 7. Omdat ik het bantipic zocht, wat altijd heel overzichtelijk onderaan pagina 1 van de pijler stond. Zelfs dat lukt niet meer.
Schiet mij maar lek. Sorry hoor, wilde het even kwijt.
dinsdag 6 juni 2017 om 09:13
Ik denk dat het ook gewenning is, in het begin on ik er echt niet mee overweg, inmiddels gaat het gelukkig beter. Wel mis ik nog steeds bepaalde functiesEleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 08:51Ik vind het een stuk beter gaan inmiddels maar misschien ben ik intussen gewend geraakt aan sommige dingen, dat kan ook.
dinsdag 6 juni 2017 om 09:15
Maar als ze duidelijke 'steken' aangereikt krijgen kan ik niet zeggen dat ze die niet herkennen maar wel negeren.
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 6 juni 2017 om 09:15
Ja, dat bovenste wat je beschrijft, inderdaad, je komt op je eigen eerste reactie terecht en daarna mag je het uitzoeken.MarindaH schreef: ↑06-06-2017 09:13Ik heb nog steeds als ik op een topic klik, dat ik niet bij de laatste reactie kom, maar op pagina 10 van de 39. Dan moet ik naar de laatste pagina klikken en vervolgens op de naarbenedenknop. Schiet mij maar lek inmiddels.
En wat ik net probeerde op de pijler Overig: terugklikken van pagina naar de vorige pagina. Kan niet! Ik zat in Groundhog Day op pagina 7. Omdat ik het bantipic zocht, wat altijd heel overzichtelijk onderaan pagina 1 van de pijler stond. Zelfs dat lukt niet meer.
Schiet mij maar lek. Sorry hoor, wilde het even kwijt.
Ben ik gewend intussen.
dinsdag 6 juni 2017 om 09:16
dinsdag 6 juni 2017 om 09:19
Klopt, maar wie zeg je dat? In de posting wat ik bedoelde word meermaals 'je' geschreven als ware het inderdaad 'je' en niet men.simbalabimba schreef: ↑06-06-2017 08:50Het kan handig zijn om wanneer 'je' gezegd wordt, erbij te vermelden: je, als in men ( in het algemeen bedoeld dus).
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 6 juni 2017 om 10:00
In het Nederlands mag je "je" als generiek voornaamwoord gebruiken. Dat is in onze oudste spreekwoorden al zo ("als je geschoren wordt, moet je stilzitten", "als je voor een dubbeltje geboren wordt, word je nooit een kwartje." om maar een paar te noemen) en daar is ook niemand die zich aangesproken voelt omdat er geen men gezegd wordt. Sowieso is het gebruik van "men" in het Nederlands niet te vergelijken met het gebruik van "man" in het Duits, om maar een voorbeeld te noemen. Ik weinig mensen die "men" gebruiken.
Dus taalkundig is er absoluut geen noodzaak je aangesproken te voelen wanneer er algemene uitingen gedaan worden met het persoonlijk voornaamwoord "je" erin. Uit de context zou dan afgeleid moeten kunnen worden of er sprake is van een algemene uitspraak of een opmerking gericht op een bepaalde persoon.
Zo, dan is dat ook weer opgehelderd. Nu aardappels schillen.
Dus taalkundig is er absoluut geen noodzaak je aangesproken te voelen wanneer er algemene uitingen gedaan worden met het persoonlijk voornaamwoord "je" erin. Uit de context zou dan afgeleid moeten kunnen worden of er sprake is van een algemene uitspraak of een opmerking gericht op een bepaalde persoon.
Zo, dan is dat ook weer opgehelderd. Nu aardappels schillen.