Ex op visite
maandag 12 juni 2017 om 00:26
Ze hebben op "hun" kat gepast, TO en vriend dus, dus ik neem aan dat ex intussen ook een nieuwe relatie heeftNav__ schreef: ↑12-06-2017 00:19Maar waarom niet gewoon mensen in de waarde laten die er WEL een probleem mee hebben? Dat mag toch? Waarom meteen invullen dat 'die hun man niet vertrouwen', 'zelf boze exen zijn', etc? Iedereen heeft eigen grenzen en da's helemaal oke.
In TO's geval zou ik voor Nlies' optie gaan. Heeft ze zelf ook een vriend, TO? Misschien gezellig als hij ook mee komt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 12 juni 2017 om 00:29
Die kwamen pas nadat de eerste oordelen al geveld waren. Die plannetjes, tsja, ik zou ze zelf niet smeden. Ze komt erin of ze komt er niet in. Dat zijn de smaken, geloof ik xP.MoirenPhae schreef: ↑12-06-2017 00:22Natuurlijk mag dat.
Maar als je vileine plannetjes nodig hebt om dat duidelijk te maken kan je antwoord terug verwachten.
maandag 12 juni 2017 om 01:10
Poeh... in wat voor bekrompen wereld leef jij dan?TinyBel schreef: ↑12-06-2017 00:22Ik geloof toch echt de verhaaltjes over "vriendschap" tussen man en vrouw gewoon niet.
Er is altijd meer aan de hand (één van de twee wil meer), ofwel heb je te maken met homo's of lesbiennes.
En jep, als één van de twee écht meer wil, zal er uiteindelijk "meer" gebeuren.
Een ex die ineens na jaren wil afspreken ... daar is een geurtje aan.
Die is uit op meer dan af en toe een kerstkaart of een drankje in de kroeg.
Anders volgt ze niet al jaren zijn leven.
Ik kan veel beter overweg met mannen dan met vrouwen en dus is 80% van mijn vrienden man. Bij geen enkele heb ik ooit overwogen om enigszins meer te initiëren dan een vriendschap. En nog steeds niet. Voor zover ik het weet is het andersom net zo want een seksueel getinte beweging heeft nog nooit een van ze naar me gemaakt. En we zijn allemaal gewoon heteroseksueel en hebben ook niet allemaal een relatie. Dat kan gewoon in Nederland. Een land waar man en vrouw gelijkwaardig zijn aan elkaar.
maandag 12 juni 2017 om 01:20
Ja, eens.MrsLady schreef: ↑12-06-2017 01:10Poeh... in wat voor bekrompen wereld leef jij dan?
Ik kan veel beter overweg met mannen dan met vrouwen en dus is 80% van mijn vrienden man. Bij geen enkele heb ik ooit overwogen om enigszins meer te initiëren dan een vriendschap. En nog steeds niet. Voor zover ik het weet is het andersom net zo want een seksueel getinte beweging heeft nog nooit een van ze naar me gemaakt. En we zijn allemaal gewoon heteroseksueel en hebben ook niet allemaal een relatie. Dat kan gewoon in Nederland. Een land waar man en vrouw gelijkwaardig zijn aan elkaar.
maandag 12 juni 2017 om 08:34
maandag 12 juni 2017 om 09:03
Oei,. Ik zou de laatste ex van mijn vriend niet in huis willen, het zou vast een leuk mens zijn want hij is er mee geweest, maar zou echt niet willen.. juist omdat die ex al ruim 12 jaar uit beeld is
Ik jou geval To kan je idd wat iemand anders al voorstelde als je het toch niks vind met vriend en ex opeens een afspraak kunnen hebben,maar wie zegt dat ze lang blijft ?
Ik zou afspreken met vriend van nou dan komt ze om 13u en wij zeggen dat we om 15u een gezamenlijke afspraak hebben .. zo zou ik het doen
Ik jou geval To kan je idd wat iemand anders al voorstelde als je het toch niks vind met vriend en ex opeens een afspraak kunnen hebben,maar wie zegt dat ze lang blijft ?
Ik zou afspreken met vriend van nou dan komt ze om 13u en wij zeggen dat we om 15u een gezamenlijke afspraak hebben .. zo zou ik het doen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 12 juni 2017 om 09:09
Wow wat ben ik blij dat vriend en ik toch wat makkelijker omgaan met het fenomeen ex.
Wij hebben net een huis gekocht en mijn ex komt daar klussen omdat hij zo rete handig is.
Maar ik begrijp dat ik dus met een kuisheidsgordel straks mijn eigen huis moet betreden omdat ex me wil bespringen
Enge gedachte wel
Wij hebben net een huis gekocht en mijn ex komt daar klussen omdat hij zo rete handig is.
Maar ik begrijp dat ik dus met een kuisheidsgordel straks mijn eigen huis moet betreden omdat ex me wil bespringen
Enge gedachte wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 12 juni 2017 om 09:22
Ik zou dat nog wel even met je vriend bespreken, dat die niet verbaasd is, dat jij ineens weggaat.Quati schreef: ↑12-06-2017 00:46Ex heeft geen relatie, ben het er wel mee eens dat dat het wat simpeler had gemaakt. Niet zo zeer vanwege de "ze wil hem terug en gaat hem bespringen" suggestie die hier door een aantal mensen wordt gewekt, maar gewoon dat er twee met historie en vier met een toekomst aan de koffie zitten![]()
en inderdaad kat was eerder van hun samen (ex en mijn vriend). In andere gevallen was ik ook van mening geweest dat er prima iemand anders op had kunnen passen.
Ik heb genoeg beeld hoe hier mee om te gaan: ik ben er gewoon en op het moment dat ik het toch wat saai/ongemakkelijk vind ga ik gewoon lekker sporten![]()
Dank jullie voor jullie inbreng! Voor wat betreft de discussie of contact met ex wel of niet acceptabel is, is op zich leuk discussievoer, maar hou ik me verder buiten.
Verder zijn er soms mensen, die heel goed met elkaar overweg kunnen. Zo goed, dat ze een relatie aangaan. Achteraf blijkt dan, dat ze goede vrienden zijn, maar niet geschikt voor een relatie samen. Geval van 'was maar nooit een relatie begonnen'. Mooi als je dan terug kunt naar de vriendschap, vind ik. Ik ken een ex-stel, waarbij dat heel goed gaat. Met nieuwe relaties zijn vriendschappen gesloten en ze doen dingen samen. Zo leuk!
Met 1 van mijn exen zou ik dat misschien nog kunnen, daar heb ik ook lol mee op facebook, maar verder zie ik ze allemaal nooit.
Later is nu
maandag 12 juni 2017 om 09:24
Ik heb met plezier je reacties gelezen Quati..! Vraag me zelfs af waarom je überhaupt met het dilemma zat in eerste instantie. Je hebt het namelijk allemaal duidelijk op een rij: Jullie zijn bij elkaar omdat jullie voor elkaar kiezen. Punt. Daar zou geen enkele ex 1-2-3 iets aan mogen/kunnen veranderen als het goed is. Maar dat had je al door, mooi om te lezen!Quati schreef: ↑12-06-2017 00:46Ex heeft geen relatie, ben het er wel mee eens dat dat het wat simpeler had gemaakt. Niet zo zeer vanwege de "ze wil hem terug en gaat hem bespringen" suggestie die hier door een aantal mensen wordt gewekt, maar gewoon dat er twee met historie en vier met een toekomst aan de koffie zitten![]()
en inderdaad kat was eerder van hun samen (ex en mijn vriend). In andere gevallen was ik ook van mening geweest dat er prima iemand anders op had kunnen passen.
Ik heb genoeg beeld hoe hier mee om te gaan: ik ben er gewoon en op het moment dat ik het toch wat saai/ongemakkelijk vind ga ik gewoon lekker sporten![]()
Dank jullie voor jullie inbreng! Voor wat betreft de discussie of contact met ex wel of niet acceptabel is, is op zich leuk discussievoer, maar hou ik me verder buiten.
Goed van je dat je je vriend de kans en ruimte geeft om iets (wat het ook moge zijn) met zijn ex te doen, wat het ook moge zijn. In jou geval komt ze langs om te zien hoe jullie wonen. Heb ik ook ooit gedaan bij mijn ex, was mij ook gegund. Daar is helemaal niets mis mee, het is juist net mooi om te lezen dat ook zijn ex veel om hem gaf destijds. Zoiets hoeft na een breuk niet te veranderen. Ik wens mijn exen ook het beste toe alleen ben ik geen onderdeel meer van hun leven. Dat is gewoon soms zo.
Dus, lang verhaal kort: Doe wat jezelf goed acht! Het beste van twee werelden is misschien wel om er even bij te zijn als ze komt, drink even wat mee en ga dan sporten of naar een vriendin. Dan ben je iedereen tegemoet gekomen en dat is fijn toch?
maandag 12 juni 2017 om 09:26
Tjonge, wat ben jij een progressieve, hippe feminist, man! -.-'Summerdance schreef: ↑12-06-2017 09:09Wow wat ben ik blij dat vriend en ik toch wat makkelijker omgaan met het fenomeen ex.
Enge gedachte wel
Laat een ander nou gewoon in de waarde, joh. Het merendeel denkt makkelijk over het fenomeen ex, een klein deel vindt het niet fijn. Nou tf en. Dat mag. Zij geven hun grenzen aan als vrouw en dat is ook helemaal prima, die grenzen hoeven niet hetzelfde te zijn als bij jou/bij mij.
maandag 12 juni 2017 om 09:45
Bij mij is het toch ook heel afhankelijk van de ex en de reden dat het uitging. Ik heb 3 exen waarmee ik nog prima door een deur kan. Met 1 ervan drink ik soms (2x per jaar) nog wel een bakje koffie om bij te kletsen. We zijn 6 jaar samen geweest en ik vind het elke keer weer leuk om te horen hoe het met zijn familie is en wat er speelt. Ik heb toch 6 jaar deel uitgemaakt van die familie. Met mijn oude jeugd vriendje vind ik het ook leuk om af en toe bij te kletsen. Maar bij deze exen zijn de relaties uitgegaan omdat we niet dezelfde toekomst beelden hadden, uit elkaar groeiden naarmate we volwassen werden etc. Geen vervelende break-ups dus.
Een andere ex was ik gek op, tot op het bittere einde, maar hij bleek naast mij er meerdere vriendinnen op na te houden. Ik hoef hem echt nooit in mijn leven meer te zien en heb ook totaal geen behoefte om hem ooit nog te spreken. Het is en blijft voor mij ook pijnlijk. Mijn huidige vriend heeft geen problemen met de 'vriendelijke' exen. De laatste hoeft hij nooit te ontmoeten en is hij heel erg boos op. Andersom is het hetzelfde. Mijn vriend heeft exen waar hij nog vriendschappelijk mee is en exen waar hij niet meer door 1 deur kan. Wat de laatste betreft: die hoef ik ook niet te zien of in zijn buurt te hebben. Zijn vriendelijke ex heb ik geen probleem mee. Zij mag bij ons op de koffie komen, geen probleem. Zij wordt binnenkort moeder en we zijn uitgenodigd om op baby bezoek te komen. Prima.
Het is allemaal afhankelijk van de personen, (ex)relaties en de omstandigheden waarom en hoe de relaties uit gegaan zijn.
Goed van je dat je er gewoon bij blijft TO! Goede oplossing en ik denk dat je er zelf teveel een probleem van maakte. Wel vriend van te voren inlichten dat, als je het ongemakkelijk vind worden, je gaat sporten. Anders staat hij ook zo raar te kijken
Een andere ex was ik gek op, tot op het bittere einde, maar hij bleek naast mij er meerdere vriendinnen op na te houden. Ik hoef hem echt nooit in mijn leven meer te zien en heb ook totaal geen behoefte om hem ooit nog te spreken. Het is en blijft voor mij ook pijnlijk. Mijn huidige vriend heeft geen problemen met de 'vriendelijke' exen. De laatste hoeft hij nooit te ontmoeten en is hij heel erg boos op. Andersom is het hetzelfde. Mijn vriend heeft exen waar hij nog vriendschappelijk mee is en exen waar hij niet meer door 1 deur kan. Wat de laatste betreft: die hoef ik ook niet te zien of in zijn buurt te hebben. Zijn vriendelijke ex heb ik geen probleem mee. Zij mag bij ons op de koffie komen, geen probleem. Zij wordt binnenkort moeder en we zijn uitgenodigd om op baby bezoek te komen. Prima.
Het is allemaal afhankelijk van de personen, (ex)relaties en de omstandigheden waarom en hoe de relaties uit gegaan zijn.
Goed van je dat je er gewoon bij blijft TO! Goede oplossing en ik denk dat je er zelf teveel een probleem van maakte. Wel vriend van te voren inlichten dat, als je het ongemakkelijk vind worden, je gaat sporten. Anders staat hij ook zo raar te kijken
maandag 12 juni 2017 om 09:46
Ik zou niet weggaan als ex op visite komt omdat zij het mischien ongemakkelijk vindt als jij er ook bij bent.
Dan offer je jezelf veel te veel op.
Het is jouw huis en het is jouw vriend.
Als zij zich ongemakkelijk voelt bij jouw aanwezigheid da gaat ze zelf maar weg. Ze hoeft niet te komen. Ze wil zelf.
Als zij zich ongemakkelijk voelt bij jouw aanwezigheid da gaat ze zelf maar weg. Ze hoeft niet te komen. Ze wil zelf.
Ik zou niet weggaan als ex op visite komt omdat zij het mischien ongemakkelijk vindt als jij er ook bij bent.
Mijn man heeft meerdere exen die op ons trouwfeest waren en die later, na de geboorte van onze zoon op kraamvisite zijn geweest. Hij was 49 toen hij vader werd, en met die vrouwen was hij HEEEEL lang geleden samen; ze hebben zelf ook allang kinderen. Dus nooit moeite mee gehad; net zo leuk voor hem als dat hij de kans krijgt om een keer bij te praten met een klasgenoot of jeugdvriend van vroeger.
Met de vrouw waarmee hij een relatie had voordat ik kwam, was het al een jaar of 3 uit toen ik in beeld kwam, en al die tijd waren ze wel vrienden gebleven. Dus ik heb ook gewoon kennis met haar gemaakt en me nooit bedreigd gevoeld. Ik ben wel eens bij haar thuis geweest zonder mijn vriend om iets te bekijken dat ze zelf gemaakt had, waar ik interesse in had. en later is ze getuigen geweest op onze bruiloft.
Het contact was weggezakt tot 1 kerstkaart met gezinsfoto van hen per jaar, maar toen wij vorige jaar moesten verhuizen, en door gezondheidsproblemen echt de boel niet rond kregen, is zij ontzettend lief komen klussen. En op de verhuisdag heeft ze haar man en haar kind gecharterd en de hele dag meegeholpen. Stond ze in de achtertuin van ons nieuwe huis de vetlaag (waar wij een jaar of 10 niet bij konden) van de zijkant van mijn fornuis te boenen. Echt waar; exen zijn vaak hele gewone mensen, die alleen een periode lief en leed met je partner gedeeld hebben. Dat maakt ze soms juist extra bijzondere vrienden. Maar het hangt van het karakter van je partner af wat voor partners hij trekt; mijn man gunt iedereen een fijn leven en is enorm behulpzaam. Dat reflecteert blijkbaar ook in zijn partnerkeuze.
Met de vrouw waarmee hij een relatie had voordat ik kwam, was het al een jaar of 3 uit toen ik in beeld kwam, en al die tijd waren ze wel vrienden gebleven. Dus ik heb ook gewoon kennis met haar gemaakt en me nooit bedreigd gevoeld. Ik ben wel eens bij haar thuis geweest zonder mijn vriend om iets te bekijken dat ze zelf gemaakt had, waar ik interesse in had. en later is ze getuigen geweest op onze bruiloft.
Het contact was weggezakt tot 1 kerstkaart met gezinsfoto van hen per jaar, maar toen wij vorige jaar moesten verhuizen, en door gezondheidsproblemen echt de boel niet rond kregen, is zij ontzettend lief komen klussen. En op de verhuisdag heeft ze haar man en haar kind gecharterd en de hele dag meegeholpen. Stond ze in de achtertuin van ons nieuwe huis de vetlaag (waar wij een jaar of 10 niet bij konden) van de zijkant van mijn fornuis te boenen. Echt waar; exen zijn vaak hele gewone mensen, die alleen een periode lief en leed met je partner gedeeld hebben. Dat maakt ze soms juist extra bijzondere vrienden. Maar het hangt van het karakter van je partner af wat voor partners hij trekt; mijn man gunt iedereen een fijn leven en is enorm behulpzaam. Dat reflecteert blijkbaar ook in zijn partnerkeuze.
maandag 12 juni 2017 om 10:02
Vriend heeft twee exen waar hij nog contact mee heeft. Met de ene heb ik niet zo veel, ze is gewoon mijn type niet zo. Andersom geldt dat denk ik net zo goed, dus meestal spreken zij en vriend met z'n tweeën af. Met de ander heb ik wel veel, dat is een superleuke vrouw, zou zo een goeie vriendin van me kunnen zijn. Als zij komt vind ik dat heel leuk, en haar huidige vriend komt ook wel eens mee, met zn vieren is het ook altijd heel gezellig. En soms gaan ze samen iets doen (mijn man en zijn leuke ex), zij delen nou eenmaal een heel verleden, ik hoef niet perse bij al die herinneringen en grapjes van toen ze zitten die ik toch niet snap. En voor hun is het ook juist leuk om samen herinneringen aan die tijd op te halen, zonder mij als soort van "buitenstaander" erbij.
Ik vind het allemaal prima, voelt echt totaal niet bedreigend of akward. Ik zou ook met de situatie van TO geen enkele moeite hebben, en ik zou met alle liefde op de kat van welke ex dan ook passen, en ze mogen allemaal naar t huis komen kijken.
Maar iedereen is anders, als het niet prettig voelt moet je het niet doen. Maar maak t niet moeilijker dan t is alleen omdat aan iemand het labeltje "ex" hangt. Als je je niet bedreigd voelt in je relatie, en het is een leuke meid, waarom dan moeilijk doen?
Ik vind het allemaal prima, voelt echt totaal niet bedreigend of akward. Ik zou ook met de situatie van TO geen enkele moeite hebben, en ik zou met alle liefde op de kat van welke ex dan ook passen, en ze mogen allemaal naar t huis komen kijken.
Maar iedereen is anders, als het niet prettig voelt moet je het niet doen. Maar maak t niet moeilijker dan t is alleen omdat aan iemand het labeltje "ex" hangt. Als je je niet bedreigd voelt in je relatie, en het is een leuke meid, waarom dan moeilijk doen?
maandag 12 juni 2017 om 11:29
Maar als de ex zich daar ongemakkelijk bij had gevoeld had ze toch niet bij hen thuis afgesproken?
Ik denk dat ze er gewoon vanuit gaat dat jij er zult zijn TO.
(Dat zou ik tenminste wel doen als ik bij mijn ex thuis kom kijken.)
Overigens hier ook prima contact met mijn ex. Puur vriendschappelijk van beide kanten, geen sprake van sexuele spanning o.i.d.
maandag 12 juni 2017 om 12:02
MoirenPhae schreef: ↑12-06-2017 00:25Dus als jouw 149 kilo wegende buurman met de beharing van een aap jou wil aanduwen dan gebeurt dat.
Das mooi kut vrouw, heb je helemaal geen zeggenschap over je eigen lichaam.
En ik denk zomaar, dat als ze al jaaaaaren zijn leven vólgt ze hem al veel eerde tussen haar dijen had gekregen (want hij heeft geen zeggenschap over zijn eigen lichaam).
maandag 12 juni 2017 om 12:10
Ga je samenwonen?Summerdance schreef: ↑12-06-2017 09:09Wow wat ben ik blij dat vriend en ik toch wat makkelijker omgaan met het fenomeen ex.
Enge gedachte wel
Gefeliciteerd!
maandag 12 juni 2017 om 14:21
Dit.nlies schreef: ↑11-06-2017 23:30o Ze gaan vast over dingen praten die jij niet kent of mee hebt gemaakt.
Ik heb jaren een vriend gehad waar ik mee op vakantie ging maar wat je echt geen relatie kon noemen. Toen hij wel een relatie kreeg ben ik zelfs op hun bruiloft geweest maar het contact werd toch minder, zij was een leuke vrouw en ik denk dat we best met elkaar overweg hadden gekund, maar ik hoorde meer bij zijn verleden. Daarom zei ik al eerder, ben er als ze komt, praat mee en als je merkt dat je hun onderlinge grapjes niet kunt volgen en je daar geen zin in hebt om ze te volgen, je gewoon zegt dat je een afspraak met een vriendin hebt, je wenst ze nog een prettige middag en je bent weg
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 12 juni 2017 om 14:30
Yep!!!
(Vind het reuze stoer van mezelf)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 12 juni 2017 om 14:32
Diep onder de indruk
Wat leuk!!!! (schijnt)