Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
pejeka schreef:
13-06-2017 20:03
Vandaag bij de kassa... vrouw moest 6,50 afrekenen en geeft 20 euro... kassamedewerker had het wisselgeld al in de hand, zegt ze opeens "nee, ik heb het toch wel gepast"... moest die twintig euro terug, en ze had zo'n portemonneetje waar nét één vinger in past, en daar moest toen tergend langzaam allerlei muntjes uit gevist worden... en dan denk ik: mens wat maakt het voor verschil, ik bedoel, je krijgt gewoon je wisselgeld van 20 euro terug, dus je houdt toch gewoon hetzelfde over?
Gaan we nou opeens modern lopen te liggen doen?1?
What have we done....
tonkje schreef:
12-06-2017 13:14
Moest ik aan denken, naar aanleiding van deze post:

Dan staat er overal met koeienletters "PINkassa" en "bij deze kassa alleen pinnen!" en dan nog staat er altijd wel weer iemand met alleen contant geld. Meer een ergernis voor de kassameisjes trouwens.
Ik ben er nu wel aan gewend dat je pinkassa's hebt, maar in het begin ik ook vaak de 'fout'. Zowel met contant bij een pinkassa (pakte ik alsnog mijn pinpas hoor) als doodleuk zeggen dat ik graag wil pinnen... bij een pinkassa.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Wat vinden jullie van mensen die dubbel in de rij staan?
Ik stond laatst bij de bestelpaal bij Mc Donalds. Schuin voor mij stond een jongen van een jaar of 12 die bij twee volwassenen hoorde in de rij ernaast. Toen degene voor mij klaar was, stapte de volwassene uit de rij ernaast (dus vader van die jongen die ook niet echt voor me stond), met opzichtige bewegingen voor me en begint met zijn bestelling. Ik heb me ertussen geworpen en gezegd dat ik aan de beurt was, dus waar hij mee bezig was. Begint zijn 'wijf' op luide toon tegen me te betogen dat zij er allang stonden, en dat hun zoon voor hun in de rij stond, en ik moest inbinden. Ik heb ze maar veel succes gewenst met hun asociale dubberrijerij, en tegen de Mc D medewerker gezegd dat het bij drukte misschien handig is om toezicht te houden bij de zelf service in verband met asociaal voordringgedrag.
Troeteltje schreef:
21-05-2017 12:26
Als ik naar een andere winkel dan de voor mij geliefde en bekende winkel ga is dat ook anders, want onbekende route, onbekende producten, andere indeling, ander personeel, andere service.
Denk derhalve dat dat gevoel groot deel van doen heeft met feit dat het een andere winkel is. Dus niet zozeer aan de winkel zelf of het personeel.gewoon anders dan gewend, en een mens is doorgaans dol op gewend en bekend.

Overigens...dat gezinsuitje......weet je zeker dat het en vader en moeder en kinderen betrof? Want als bijvoorbeeld alleenstaande ouder heb je niet de keus de peuters of kleuters thuis te laten.

Ik kan me als gezinsuitje ook echt wel leukere uitjes voorstellen dan een supermarktbezoek. Echter ook wij doen het soms. Dan beiden een route, afgestemd op hetgeen nodig is. Kind aan tekentafel. Wij door de winkel "rennen" en in sneltreinvaart de klus klaren.
Wel als papa en mama samen de boodschappen doen met de kinderen erbij. En ja dat doen ze elke week en ja ze hebben op andere momenten ook wel tijd om dat te doen en er kan ook iemand thuis blijven met de kinderen. Ik ken toevallig zo'n gezin.
Een mooie bij de supermarkt.
De klanten voor mij hadden 2 grote wagens vol met boodschappen en nadat deze netjes gescand zijn, drukt de kassiere per ongeluk op contant betaald ipv pin. Waardoor de transactie natuurlijk afgesloten is.
De kassiere vraagt of de klant het toch niet contant heeft, maar deze heeft dat niet en wil gewoon pinnen.
Leidinggevende erbij gehaald; weet u zeker dat u niet contant kunt betalen?
Enfin, setje gaat even met de leidinggevende naar de servicebalie.

Toen ik zelf nog achter de kassa zat, is mij dit ook wel eens gebeurd. Maar dan werd er door de leidinggevende een bon gemaakt voor het te betalen bedrag, dat pinde de klant dan. Vervolgens werd er een retourbon gemaakt van hetzelfde bedrag, waarop het
bedrag dus weer gecrediteerd werd. Per saldo klopte het dan weer.

Als ik even later langsloop, wil de leidinggevende dat de klanten even naar het pinapparaat (zit niet in de buurt) lopen en dan even pinnen om te betalen. De klant vond dat de leidinggevende het maar moest oplossen. En ik was het met de klant eens, als is het maar dat ze de hele boel retourslaan en dan alles weer scannen. Het is immers de fout van de kassiere en niet van de klant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jonge gezinnen op zondag in de supermarkt.
Alle boodschappen eerst opbergen en dan pas gaan afrekenen.
Artikelen niet in de winkel.
Geen dozen om je boodschappen in mee te nemen.
Fouten bij afrekenen met afgeprijsde artikelen.
Mannen zonder bovenkleding in de winkel.
Onaardig personeel.
Winkelwagentjes/racewagentjes voor kinderen.
Vergeten afgewogen groente of fruit.
MinkeDeWit schreef:
14-06-2017 08:47
Ik stond laatst bij de bestelpaal bij Mc Donalds. Schuin voor mij stond een jongen van een jaar of 12 die bij twee volwassenen hoorde in de rij ernaast. Toen degene voor mij klaar was, stapte de volwassene uit de rij ernaast (dus vader van die jongen die ook niet echt voor me stond), met opzichtige bewegingen voor me en begint met zijn bestelling. Ik heb me ertussen geworpen en gezegd dat ik aan de beurt was, dus waar hij mee bezig was. Begint zijn 'wijf' op luide toon tegen me te betogen dat zij er allang stonden, en dat hun zoon voor hun in de rij stond, en ik moest inbinden. Ik heb ze maar veel succes gewenst met hun asociale dubberrijerij, en tegen de Mc D medewerker gezegd dat het bij drukte misschien handig is om toezicht te houden bij de zelf service in verband met asociaal voordringgedrag.
Heel irritant vind ik dat.
Ik had afgelopen week zo iets bij de Jumbo. Er waren maar twee kassa's open, tegenover elkaar. Voor me stond een man die maar in het midden van de twee rijen bleef treuzelen om te kijken welke kassa sneller zo zijn. En vervolgens boos natuurlijk omdat ik net de rij pakte die hij had willen hebben.

Kies gewoon en wacht vervolgens op je beurt.
Haaz schreef:
15-06-2017 15:27
Jonge gezinnen op zondag in de supermarkt.
Alle boodschappen eerst opbergen en dan pas gaan afrekenen.
Artikelen niet in de winkel.
Geen dozen om je boodschappen in mee te nemen.
Fouten bij afrekenen met afgeprijsde artikelen.
Mannen zonder bovenkleding in de winkel.
Onaardig personeel.
Winkelwagentjes/racewagentjes voor kinderen.
Vergeten afgewogen groente of fruit.

Haha! Die halfnaakte man kwam ik vandaag ook tegen in de super! Helaas geen stuk met sixpack, maar 70+ en grijsharige (bier)buik.....
elf12 schreef:
15-06-2017 15:35
Haha! Die halfnaakte man kwam ik vandaag ook tegen in de super! Helaas geen stuk met sixpack, maar 70+ en grijsharige (bier)buik.....
Ja jammer is dat.

Toen ik zelf in de winkel werkte, ging het alarm altijd af bij oudere mannen met een nieuwe jas/broek. Als je dan aangaf dat het alarm afging door de nieuwe labels (van die vierkante), dan mocht je ze bij die oudere mannen altijd wel uitknippen.... :facepalm:
Altijd nog eens gehoopt dat er in de zomer een hunk binnen zou komen met hetzelfde probleem. Is helaas nooit gebeurd...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zwartvlekje schreef:
15-06-2017 15:34
Heel irritant vind ik dat.
Ik had afgelopen week zo iets bij de Jumbo. Er waren maar twee kassa's open, tegenover elkaar. Voor me stond een man die maar in het midden van de twee rijen bleef treuzelen om te kijken welke kassa sneller zo zijn. En vervolgens boos natuurlijk omdat ik net de rij pakte die hij had willen hebben.

Kies gewoon en wacht vervolgens op je beurt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die in dubbele rijen tactiek ook wel toepas. Maar dan staan we allebei heel duidelijk in een van de rijen, niet halfslachtig. Is alleen maar een voordeel voor diegene die de rij verlaat, schuif je weer een plek op.

Maar aan dat halfslachtige heb je inderdaad niets.

Maar rijen zijn soms lastig hoor. Vooral omdat ik steeds vaker tegenkom dat men een rij vormt voor meerdere kassa's/pinautomaten. Al een paar keer gehad dat ik er in mee ga en netjes in die ene rij aansluit en wanneer ik dan de voorste ben, andere mij vragen in welke 'rij' (als voorste ;-)) ik sta. Sommige accepteren mij antwoord dat hier blijkbaar een rij gevormd wordt, andere menen voor te kunnen dringen omdat zij het onzin vinden. Tja onzin of niet, het was niet mijn keuze en ik wacht al langer!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Om eerlijk te zijn, vroeger wilde ik ook nog wel eens zo'n twijfelaar zijn, maar tegenwoordig kies ik gewoon een rij en zie wel waar het schip strand. Ik wil wel graag snel klaar zijn, want boodschappen doen is niet mijn hobby, maar ik heb eigenlijk ook geen haast.
dianaf schreef:
15-06-2017 16:09
Om eerlijk te zijn, vroeger wilde ik ook nog wel eens zo'n twijfelaar zijn, maar tegenwoordig kies ik gewoon een rij en zie wel waar het schip strand. Ik wil wel graag snel klaar zijn, want boodschappen doen is niet mijn hobby, maar ik heb eigenlijk ook geen haast.
Jee, door jouw post besef ik dat ik al heel snel de rijen scan wanneer ik aan kom lopen: hoeveel en wat voor type mensen, wat ligt er al op de band en wat zit er nog in wagentjes en mandjes. En vervolgens kies ik direct een rij en blijf daar.
Well behaved women rarely make history.
Zijdus schreef:
15-06-2017 23:13
Jee, door jouw post besef ik dat ik al heel snel de rijen scan wanneer ik aan kom lopen: hoeveel en wat voor type mensen, wat ligt er al op de band en wat zit er nog in wagentjes en mandjes. En vervolgens kies ik direct een rij en blijf daar.
Die scan doe ik ook wel hoor, maar vervolgens is het sticking to my lane. Ook als er een nieuwe kassa open gaat, meestal is het beter om te blijven staan.
MinkeDeWit schreef:
Ik doe het ook wel eens, bij winkels waar het soms lastig te voorspellen is hoe lang een rij is. Zo zijn er winkels waar de kassa ook de 'klantenservice'/retourbalie is, maar dat duurt vaak aanzienlijk langer dan afrekenen. Dus als er dan 2 kassa's open zijn, met elk een lange rij, loont het soms om ieder in 1 rij te gaan staan. Soms is de persoon bij rij 1 al aan de beurt, en staat er bij rij 2 nog 3 man voor je.

Het voelt soms een beetje asociaal, maar uiteindelijk valt het wel mee. Het is niet zo dat de transactie aanzienlijk langer duurt doordat er een paar items bijkomen.
Ik zou dit in de supermarkt dus minder snel doen, zeker met een volle kar. Met 1/2 items zou het nog kunnen.
MinkeDeWit schreef:
Nu moeten die jongelui, die daar voor een scheintje werken, ook nog volwassen mensen in de gaten houden? Omdat die zich niet kunnen gedragen?
Je kunt er ook voor kiezen om je niet al te druk te maken over dingen. Soms is het heel ontspannend om dingen van je af te laten glijden. Sta je idd wel 5 minuten langer in de rij. 🍟🥙🌮🍕🍔
Ik was daarstraks bij de super en ik heb me helemaal niet geërgerd. Okee, er stond een meneer te peinzen voor de koelvakdeur waar ik even gauw een doosje kruidenkaas weg wilde ratsen, maar toen ik hem vroeg of ik even voor hem langs mocht maakte hij de weg voor me vrij met zo'n galant, zwierig gebaar ('na u mevrouw!') dat ik me met de beste wil van de wereld niet kon ergeren. En toen ik een aanbotsing kreeg met een andere meneer begonnen we gelijktijdig te grinniken, heel gezellig. En wachten bij de kassa, ho maar. Ik was de eerste en ik had gewoon werk om mijn spullen sneller op de band te gooien dan dat de kassamevrouw het kon scannen :proud:
Ik heb steeds sjans van dezelfde medewerker achter de kassa, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar schattig.
Tas vreemde vrouw viel van kar, ik buk om te helpen, vrouw bukt om tas op te rapen....kopstoot......samen in een deuk gelegen.
Een kassa-ergernis: ik maak het de laatste tijd regelmatig mee dat mijn verse groenten of fruit me veel meer kosten dan ik had gedacht....wanneer ik het thuis (want domdomdom, daar pas de bon gecontroleerd) naweeg, blijkt het soms zo 2 of 3 ons meer te zijn. Vraag me af of het aan de weegapparatuur van de kassa ligt of aan degene die achter de kassa zit.
Ik probeer mezelf nu aan te leren in de winkel zelf ook te wegen (bijv. appels) én de bon direct te controleren. En dat scheelt: vandaag 3 bananen die volgens mijn bon meer dan 2 kg wogen!
Mijn man ergert zich altijd ontzettend aan mensen die opeens midden in een gangpad stoppen. Of dat nou is om op de telefoon te kijken, of wat dan ook.. maar altijd MIDDEN in het gangpad. Terwijl je net zo makkelijk even opzij stapt, lijkt me.

Ik vind mezelf altijd heel irritant bij de pinkassa. Ik weet goddomme dat het een pinkassa is en nog steeds zeg ik: "pinnen alsjeblieft" als de kassamedewerker klaar is met scannen. :facepalm:
Lea32 schreef:
17-06-2017 18:44
Een kassa-ergernis: ik maak het de laatste tijd regelmatig mee dat mijn verse groenten of fruit me veel meer kosten dan ik had gedacht....wanneer ik het thuis (want domdomdom, daar pas de bon gecontroleerd) naweeg, blijkt het soms zo 2 of 3 ons meer te zijn. Vraag me af of het aan de weegapparatuur van de kassa ligt of aan degene die achter de kassa zit.
Ik probeer mezelf nu aan te leren in de winkel zelf ook te wegen (bijv. appels) én de bon direct te controleren. En dat scheelt: vandaag 3 bananen die volgens mijn bon meer dan 2 kg wogen!
Ik gok dat de cassière per ongeluk steeds op het weegvlak leunt, of let je daar al op? Zou wel typisch zijn als er meerdere cassières zijn met diezelfde gewoonte.
blue as ice
Lady_Voldemort schreef:
17-06-2017 18:22
Ik was daarstraks bij de super en ik heb me helemaal niet geërgerd. Okee, er stond een meneer te peinzen voor de koelvakdeur waar ik even gauw een doosje kruidenkaas weg wilde ratsen, maar toen ik hem vroeg of ik even voor hem langs mocht maakte hij de weg voor me vrij met zo'n galant, zwierig gebaar ('na u mevrouw!') dat ik me met de beste wil van de wereld niet kon ergeren. En toen ik een aanbotsing kreeg met een andere meneer begonnen we gelijktijdig te grinniken, heel gezellig. En wachten bij de kassa, ho maar. Ik was de eerste en ik had gewoon werk om mijn spullen sneller op de band te gooien dan dat de kassamevrouw het kon scannen :proud:
Ook stom hé. Dan kom je daar voor een goed verhaal en dan willen ze gewoon niet meewerken.

Had ik ook vanmiddag. 2 karren die stonden te beppen bij de ontbijtkoek. En toen ze zagen dat ik daar keek gingen ze gelijk met een grote verontschuldigende glimlach aan de kant.
Ja..eh..nah zeg.
ijsblauw schreef:
17-06-2017 21:12
Ik gok dat de cassière per ongeluk steeds op het weegvlak leunt, of let je daar al op? Zou wel typisch zijn als er meerdere cassières zijn met diezelfde gewoonte.
Bij onze appie is 1 dame die haar halve voorgevel op de wegschaal heeft liggen. Dus dat kan dan wel wat gewicht schelen! Gekheid en stokje: worden die weegschalen wel geijkt?
Ik wou net beginnen mijn kar uit te pakken op de band toen ik ineens vreemde boodschappen langs zag komen op de rollende band van mevrouw achter mij.. ik heb haar gezegd dat dat hem niet ging worden en dat ik mijn kar nog vol heb, waarop zij zegt ' ja jij hebt zoveel dus ik dacht dat ik wel voor mocht' :-? :facepalm: ik heb geantwoord dat ik dacht van niet en haar boodschappen een zwiep gegeven en mijn boodschappen extra ruim op de band gepakt, moet ze maar niet zo brutaal doen :puh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven