Napraattopic deel 84

09-06-2017 23:45 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
MoirenPhae schreef:
16-06-2017 17:07
Ik begrijp ook niet dat een restauranteigenaar dat soort "klanten"er niet uit mikt.
Ik ook niet. Als een dronken volwassenen andere gasten lastig valt wordt hij er zonder pardon uit gezet. Dan wordt toch ook niet geargumenteerd: 'hij kan er niets aan doen want dronken'? En ik vind ook dat de verantwoordelijkheid bij de ouders ligt, ik kijk er de kinderen niet op aan.
Wij hebben ons hoofdgerecht naar binnen gewerkt en zijn vertrokken. Kaasplank, koffie en digestief zijn we elders gaan doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
simbalabimba schreef:
16-06-2017 17:14
Wat lijken jullie op @pejeka.

:rofl:
MoirenPhae schreef:
16-06-2017 17:23
Met deze nick hoef je dit niet eens te vertellen :D
Zeg dat! Ik zou weglopen als mijn baby zou gaan huilen, ze ging al niet mee in de eerste plaats trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
MoirenPhae schreef:
:hihi:
Mamavaneenwondertje97 schreef:
16-06-2017 17:21
Mijn zoontje was 4 maanden toen ik een begrafenis had van een heel dierbaar familielid. Goddank is het in mijn omgeving heel gewoon om je kind mee te nemen naar allerlei gelegenheden en wordt er niets gezegd als ze laten merken dat ze er zijn.
Als ik al oppas had kunnen regelen had ik het nog niet gedaan. En weggaan omdat een baby huilt doe ik ook niet. Wat een nonsensica.

Ik ging er sowieso van uit dat jij een compleet andere mening daarover hebt dan ik.
Wel ben ik dan benieuwd of de aanname die je doet over de mening van 'jouw omgeving' ook daadwerkelijk de mening van 'jouw omgeving' is.
MoirenPhae schreef:
:-D
Die nick roept wel wat op he? En dan te bedenken dat ie toch wel zo ontzettend sarcastisch is bedoelt. Komt blijkbaar niet echt over :)
Mijn oudste was 1,5 toen mijn oma overleed. Ben achterin de kerk gaan zitten en naar buiten gegaan toen ze begon te ouwehoeren. Niet meer dan normaal vind ik eigenlijk.
Nouschi schreef:
16-06-2017 17:25
Zeg dat! Ik zou weglopen als mijn baby zou gaan huilen, ze ging al niet mee in de eerste plaats trouwens.
Dit.
Een begrafenis zegt een baby niets en al die anderen die er zijn zo veel.
shifty schreef:
16-06-2017 17:18
Wat nu? Zitten we zonder het zelf door te hebben ineens ongefundeerd te zeiken over al die nadelen van al die allochtonen in al die achterstandwijken die je schijnbaar het sterkst ervaart als je zelf in een holland-glorie-kneuterdorp woont?

:whut:
Nee, jullie komen toevallig alle kinderen tegen die zich misdragen en in restaurants en op begrafenissen, nou ja overal.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
16-06-2017 17:26
:-D
Die nick roept wel wat op he? En dan te bedenken dat ie toch wel zo ontzettend sarcastisch is bedoelt. Komt blijkbaar niet echt over :)

Hoe is deze naam ontzettend sarcastisch bedoeld dan? Je bent moeder van ongelofelijk ettergebroed waarover de duivel je een aangetekende brief heeft gestuurd met iets over concurrentievervalsing?
Bij mijn omgeving is het ook normaal dat de kinderen overal mee naar toe gaan. ( familiefeestjes, huwelijken enz)
Vind ik ook zelf helemaal niet erg. Meeste ouders letten gewoon goed op en ergeren zich gewoon niet zo snel aan kinderen.

Maar zelf vind ik een avondje zonder kinderen bij bepaalde feestjes gewoon heerlijk. Dus daarom breng ik ze dan naar de oppas soms, lekker even niet opletten en geen zorgen.

En mij ga je sowieso niet vinden in vreetschuren en kinder restaurants. Ik wil echt lekker eten als ik al een keer uit eten ga. ;-)

En heel soms naar een leuke tent met kinderhoek om te lunchen met familie of vrienden met alle kinderen , maar dan hoor je mij ook niet over wat lachende kinderen die je net even wat meer hoort dan de rest van de gasten. Boeien.

Als je je niet wil ergeren aan anderen, blijf lekker thuis.
shifty schreef:
16-06-2017 17:32
Hoe is deze naam ontzettend sarcastisch bedoeld dan? Je bent moeder van ongelofelijk ettergebroed waarover de duivel je een aangetekende brief heeft gestuurd met iets over concurrentievervalsing?

https://www.youtube.com/watch?v=AKLrKMz-avE
simbalabimba schreef:
16-06-2017 17:29
Nee, jullie komen toevallig alle kinderen tegen die zich misdragen en in restaurants en op begrafenissen, nou ja overal.

Oh ik wist niet dat Pejeka die ook overal tegen kwam. Dan heb ik niks gezegd. @pejeka :there:
Star schreef:
16-06-2017 17:27
Mijn oudste was 1,5 toen mijn oma overleed. Ben achterin de kerk gaan zitten en naar buiten gegaan toen ze begon te ouwehoeren. Niet meer dan normaal vind ik eigenlijk.
Dat zie ik wel vaker, ook prima toch?
shifty schreef:
16-06-2017 17:26
Ik ging er sowieso van uit dat jij een compleet andere mening daarover hebt dan ik.
Wel ben ik dan benieuwd of de aanname die je doet over de mening van 'jouw omgeving' ook daadwerkelijk de mening van 'jouw omgeving' is.
Begrafenissen, bruiloften, lintjes, jubilea, verjaardagen, ik weet niet beter dan dat daar een groot deel van de de hele familie is. En bij sommige gebeurtenissen is iedereen er. Begrafenis van opa en oma bijvoorbeeld. Ooms, tantes, kinderen (achter-achter-achter) kleinkinderen. Van babytje tot hoogbejaard. Je moet een hele goede reden hebben om je kind niet mee te nemen :) Zal wel een cultuurdingetje zijn. Mijn schoonfamilie is heel anders. Maar dat is sowieso een verhaal apart :) Die zitten dan wel weer elke zondag met zijn allen in de kerk, twee keer soms.
Nouschi schreef:
16-06-2017 17:25
Dit! Die baby krijgt niets mee van de 'ceremonie' en de gasten ook niet als de baby huilt. Ik vind het ronduit een gebrek aan respect voor de andere gasten/gelegenheid/organisatoren.
Haha, zoon zingt gelijk mee.

Ik had de tekst al wel gelezen.
shifty schreef:
Ja.

Nee hoor. Maar toen ik net bevallen was zei één of andere vrouw in het ziekenhuis tegen ons 'ooooo wat een wonder is dat toch he!' Waarop mijn vriend iets later nét iets te hard zei 'hoezo wonder, we hebben zonder condoom geneukt, het was een wonder geweest als je niet zwanger was geworden'. Dus dat hele mamavaneenwondertje is ons geintje zeg maar.
shifty schreef:
:rofl:
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
JeBroer: ook in BE is het een ding geworden. Gisteren werd de Christelijke versie op de radio gedraaid: Ik ben een kindje van God. Ik werk 5 dagen per week en op zondag zit ik vooraan in de kerk. Geintje van de dj's.
16-06-2017 17:39
Ja.

Nee hoor. Maar toen ik net bevallen was zei één of andere vrouw in het ziekenhuis tegen ons 'ooooo wat een wonder is dat toch he!' Waarop mijn vriend iets later nét iets te hard zei 'hoezo wonder, we hebben zonder condoom geneukt, het was een wonder geweest als je niet zwanger was geworden'. Dus dat hele mamavaneenwondertje is ons geintje zeg maar.
Dan moet je echt een pittige ava nemen, want niemand neemt je nu serieus :P
Oudblond schreef:
16-06-2017 17:40
JeBroer: ook in BE is het een ding geworden. Gisteren werd de Christelijke versie op de radio gedraaid: Ik ben een kindje van God. Ik werk 5 dagen per week en op zondag zit ik vooraan in de kerk. Geintje van de dj's.
:hihi:

Ik las van de week dat het een flink ding is in de kerk. Er is heel veel over gepraat onder de opperhoofden en besloten vooral in gesprek te gaan met jongeren ipv het te verbieden.
Dat vind ik dan wel weer verstandig.
16-06-2017 17:34
Begrafenissen, bruiloften, lintjes, jubilea, verjaardagen, ik weet niet beter dan dat daar een groot deel van de de hele familie is. En bij sommige gebeurtenissen is iedereen er. Begrafenis van opa en oma bijvoorbeeld. Ooms, tantes, kinderen (achter-achter-achter) kleinkinderen. Van babytje tot hoogbejaard. Je moet een hele goede reden hebben om je kind niet mee te nemen :) Zal wel een cultuurdingetje zijn. Mijn schoonfamilie is heel anders. Maar dat is sowieso een verhaal apart :) Die zitten dan wel weer elke zondag met zijn allen in de kerk, twee keer soms.

Hoezo een cultuurdingetje?
MoirenPhae schreef:
16-06-2017 17:40
Dan moet je echt een pittige ava nemen, want niemand neemt je nu serieus :P
Een pittige wat?
Ik denk juist dat het een Nederlands cultuurdingetje is dat de kinderen nergens mee naar toe gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven