Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
dinsdag 13 juni 2017 om 14:58
Jazeker, dat is hem! Vind hem werkelijk prachtigTinkerhell schreef: ↑13-06-2017 13:22Dan denk ik, dat ik jou ook gevonden heb. Gaat het om een door mij verzonden kaart die in NL is gebleven?

Ik heb net een kaartje uit Namibië in de brievenbus liggen. Nummer 2241. Hoe cool. Denk zelfs dat dit al mijn tweede kaartje uit dat land is

It ain't me
dinsdag 13 juni 2017 om 15:31
Ik had al zo'n idee, toen ik het profiel las en een bepaald detail zag staan. Zal hier niet vermelden welk, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.
Wat gaaf, een kaart uit Namibië! Dat is toch wel een droom hoor. Ik heb via private swap wel vorig jaar een kaart uit Zuid-Afrika ontvangen een keer en daar ben ik ook heel erg blij mee. Is natuurlijk alleen niet geregistreerd, want geen official.
Ik had vanmiddag trouwens bij het registeren iets uhm... aparts. Ik heb een berichtje naar een van de verzenders gestuurd, omdat ze op haar kaart had geschreven "I love cock". Ja, dat zal best, maar ik denk dat ze "cook" wilde schrijven. Voor de zekerheid maar even gevraagd en uitgelegd wat er nu stond

Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
woensdag 14 juni 2017 om 00:16
Kan niet slapen
Maar daardoor wel gelijk op de hoogte van mijn Hurray die net binnenkwam. Man uit de USA die erg blij was met z'n kaart. Gelukkig maar, want heb een tijdje zitten dubben wat ik hem zou sturen. Gelukkig goed gekozen dus. Heb nu 9 van 10 nog reizende, maar heb morgen vandaag
geen tijd om kaarten te schrijven helaas. Ik ga dus even op mijn handen zitten nu en géén nieuw adres trekken

Maar daardoor wel gelijk op de hoogte van mijn Hurray die net binnenkwam. Man uit de USA die erg blij was met z'n kaart. Gelukkig maar, want heb een tijdje zitten dubben wat ik hem zou sturen. Gelukkig goed gekozen dus. Heb nu 9 van 10 nog reizende, maar heb morgen vandaag

woensdag 14 juni 2017 om 10:48
Ik heb gisteren weer 3 kaartjes verstuurd. Er gaan katten en een ijsvogel naar Bulgarije, de USA en China.
(was het wel een goed idee om die katten met dat ijsvogeltje in dezelfde brievenbus te gooien?
Vandaag gaat het station (interieur en exterieur) naar iemand in Oekraïne die zelf op een station werkt en benieuwd is naar andere stations.
Gistermiddag ben ik weer eens bij de kringloopwinkel geweest en daar heb ik een aantal erg mooie kattenkaarten gekocht. Één daarvan zal ik zelf houden. Dat is een illustratie van een zwarte kat die bij een aantal oranje (vogel!)boeken zit.
Toen ik gisteravond thuis kwam trof ik een paar hele mooie kattenkaarten in mijn brievenbus aan. Ik was verbaasd, want ik verwacht voorlopig geen kaarten.
Maar ze blijken afkomstig van een Amerikaanse, met wie ik een paar maanden geleden een soort van direct swap had afgesproken. Er staat bijna geen tekst op de kaarten, maar het blijkt dat ze verstuurd zijn namens haar twee katten wiens portretten ze ook (groot) op de kaartjes heeft geplakt. Echt leuk! Eén van de kaartjes is een illustratie van Will Barnet (die ook heel veel andere mooie schilderijen heeft gemaakt van vrouwen met katten) :
(was het wel een goed idee om die katten met dat ijsvogeltje in dezelfde brievenbus te gooien?

Vandaag gaat het station (interieur en exterieur) naar iemand in Oekraïne die zelf op een station werkt en benieuwd is naar andere stations.
Gistermiddag ben ik weer eens bij de kringloopwinkel geweest en daar heb ik een aantal erg mooie kattenkaarten gekocht. Één daarvan zal ik zelf houden. Dat is een illustratie van een zwarte kat die bij een aantal oranje (vogel!)boeken zit.

Toen ik gisteravond thuis kwam trof ik een paar hele mooie kattenkaarten in mijn brievenbus aan. Ik was verbaasd, want ik verwacht voorlopig geen kaarten.
Maar ze blijken afkomstig van een Amerikaanse, met wie ik een paar maanden geleden een soort van direct swap had afgesproken. Er staat bijna geen tekst op de kaarten, maar het blijkt dat ze verstuurd zijn namens haar twee katten wiens portretten ze ook (groot) op de kaartjes heeft geplakt. Echt leuk! Eén van de kaartjes is een illustratie van Will Barnet (die ook heel veel andere mooie schilderijen heeft gemaakt van vrouwen met katten) :

woensdag 14 juni 2017 om 10:51
Hey goedemorgen! Ja uiteindelijk wel. Alleen een beetje onrustig en vroeg weer wakker. Dus flink aan de koffie haha.
Wat bijzonder dat je adres zo vaak in de roulatie is gegaan. Wel leuk natuurlijk, maar op een gegeven moment moet je het toch weer inlopen en dan ligt het weer even stil. Dat is altijd wel jammer. Snap sowieso niet helemaal hoe dat algoritme precies werkt. Ik loop nu 5 voor, dus zal hier denk ik ook wel even stilvallen binnenkort. Of misschien nu al wel. En aangezien het merendeel van m'n reizende kaarten onderweg is naar Rusland, denk ik dat het allemaal wel wat rustig zal zijn de komende tijd. Afwachten. Het is me tot op heden gelukt nog geen 10e adres te trekken. Kijken hoe lang ik dat ga volhouden

woensdag 14 juni 2017 om 10:55
woensdag 14 juni 2017 om 14:02
Ik ben inderdaad bang dat het zo weer stilvalt. Kreeg ook 6 uit Rusland, dat is wel erg veel (en snel!) natuurlijk, zo ineens. En opeenvolgende cijfers, verschillende mensen kregen gewoon tegelijkertijd mijn adres. Voelt wel speciaal
Nu eerst even zitten en lezen, want heb al een hoop gedaan vandaag. Wil dus nog wel kaartjes sturen, maar dan moet ik eerst de tafel opruimen..

Nu eerst even zitten en lezen, want heb al een hoop gedaan vandaag. Wil dus nog wel kaartjes sturen, maar dan moet ik eerst de tafel opruimen..

Later is nu
woensdag 14 juni 2017 om 17:24
Dus..
De Waag van Deventer gaat naar een geschiedenislerares in Amerika, die dmv de kaartjes haar leerlingen de wereld wil laten zien. Verhaal van de geschiedenis ervan uiteraard achterop.
Een schilderij van Van Gogh naar Taiwan
Een kaartje van Loesje (Ga je mee verdwalen, ik weet de weg) naar Luthania
Een uil naar Oostenrijk
Een spoorwegovergang naar China
Een molen met fietser ernaast met ondergaande zon naar Duitsland
Ze zijn ook al gepost. Lekker bezig geweest
De Waag van Deventer gaat naar een geschiedenislerares in Amerika, die dmv de kaartjes haar leerlingen de wereld wil laten zien. Verhaal van de geschiedenis ervan uiteraard achterop.
Een schilderij van Van Gogh naar Taiwan
Een kaartje van Loesje (Ga je mee verdwalen, ik weet de weg) naar Luthania
Een uil naar Oostenrijk
Een spoorwegovergang naar China
Een molen met fietser ernaast met ondergaande zon naar Duitsland
Ze zijn ook al gepost. Lekker bezig geweest

Later is nu

woensdag 14 juni 2017 om 18:00
Goed bezig dreamer!
Tinkerhell is ook verwent vandaag. Leuk leuk.
Leuk kaartje labellei.
Vandaag maar weer 2 kaartjes gestuurd portugal krijgt een auto kaartje. Kaartje naar Duitsland krijgt een tekst kaartje: Be the reason someone smiles today.
De andere 4 verstuurde kaartjes zijn nog steeds onderweg...
tja.. ik hoop dat ze wel aankomen...
Tinkerhell is ook verwent vandaag. Leuk leuk.
Leuk kaartje labellei.
Vandaag maar weer 2 kaartjes gestuurd portugal krijgt een auto kaartje. Kaartje naar Duitsland krijgt een tekst kaartje: Be the reason someone smiles today.
De andere 4 verstuurde kaartjes zijn nog steeds onderweg...

vrijdag 16 juni 2017 om 09:20
Namibië
leuk!
Mooie kaart van de vrouw met kat.
Ik ga thinkerhell later nog even opspeuren, dat gaat me wel lukken via via
Ik de meest afstandelijke reactie ooit gehad:
Thank you for the postcard that you sent me that I received in the mail this morning.
Wishing you a lovely summertime and HAPPY POSTCROSSING!
Heel algemeen, het laatste is nog soort van lief. Ze is Engels, daar hou ik het maar op. Afstandelijk en bekakt wellicht.
Iemand anders heeft wel meteen het kaartje favoriet, dat maakte het meteen goed

Mooie kaart van de vrouw met kat.
Ik ga thinkerhell later nog even opspeuren, dat gaat me wel lukken via via

Ik de meest afstandelijke reactie ooit gehad:
Thank you for the postcard that you sent me that I received in the mail this morning.
Wishing you a lovely summertime and HAPPY POSTCROSSING!
Heel algemeen, het laatste is nog soort van lief. Ze is Engels, daar hou ik het maar op. Afstandelijk en bekakt wellicht.
Iemand anders heeft wel meteen het kaartje favoriet, dat maakte het meteen goed

vrijdag 16 juni 2017 om 09:40
Mijn bedankjes zijn ook niet altijd even leuk of gezellig. Soms vind ikhet heel lastig om de juiste woorden te schrijven in het Engels. Daar baal ik wel van.
Hier geen kaartjes of een hurray. Wel een mailtje dat iemand van mij een kaartje heeft ontvangen maar de ID niet goed te lezen was..? Er is sinds 5 juni geen hurray binnen gekomen meer.
Hier geen kaartjes of een hurray. Wel een mailtje dat iemand van mij een kaartje heeft ontvangen maar de ID niet goed te lezen was..? Er is sinds 5 juni geen hurray binnen gekomen meer.
vrijdag 16 juni 2017 om 21:03
En Gele_Suikerspin, heb je me nog gevonden?
Hier weinig nieuws. Wel gisteravond een Hurray van een Duits kaartje. Erg aardige reactie. Nog geen nieuwe adressen getrokken, want heb te weinig tijd om kaarten te schrijven. Heb nog 8 vd 10 reizende nu. Ben wel met Postcrossing bezig, maar op een ander vlak. Daar vertel ik nog wel een keer over als ik meer te melden heb erover

Hier weinig nieuws. Wel gisteravond een Hurray van een Duits kaartje. Erg aardige reactie. Nog geen nieuwe adressen getrokken, want heb te weinig tijd om kaarten te schrijven. Heb nog 8 vd 10 reizende nu. Ben wel met Postcrossing bezig, maar op een ander vlak. Daar vertel ik nog wel een keer over als ik meer te melden heb erover