Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

vrijdag 16 juni 2017 om 13:08
Misschien ja, maar de gesprekjes zijn al gevoerd. TO heeft al met twee meisjes gesproken. Het lijkt mij niet dat ze binnen een halve dag een ontmoeting heeft met allebei. Bovendien heeft ze het niet gehad over verder contact - laat staan een echte ontmoeting.
Ik begreep uit jouw eerdere reactie dat jij een ontmoeting wel een goed idee zou vinden? Heeft dat zin?

vrijdag 16 juni 2017 om 13:22
Welke reactie?safrat schreef: ↑16-06-2017 13:08Misschien ja, maar de gesprekjes zijn al gevoerd. TO heeft al met twee meisjes gesproken. Het lijkt mij niet dat ze binnen een halve dag een ontmoeting heeft met allebei. Bovendien heeft ze het niet gehad over verder contact - laat staan een echte ontmoeting.
Ik begreep uit jouw eerdere reactie dat jij een ontmoeting wel een goed idee zou vinden? Heeft dat zin?
Het ging mij om of praten en chatten hetzelfde zijn. Dat vind ik dus niet. Praten doe je met iemand persoonlijk. Chatten via een computer. Soms wordt chatten gelijk gezien als praten, dat vind ik dus niet.
Verder geen mening gegeven over of to met de meisjes moet gaan praten.

vrijdag 16 juni 2017 om 13:41
Saz schreef: ↑16-06-2017 13:22Welke reactie?
Het ging mij om of praten en chatten hetzelfde zijn. Dat vind ik dus niet. Praten doe je met iemand persoonlijk. Chatten via een computer. Soms wordt chatten gelijk gezien als praten, dat vind ik dus niet.
Verder geen mening gegeven over of to met de meisjes moet gaan praten.
En dan kom jij met deze reactie
Waar slaat dat 'want' dan op?

vrijdag 16 juni 2017 om 13:52
Waar heeft hij dan al zijn geld aan uitgegeven?
Hoop dat hij niet aan jullie trouw en reispotje kan dan...
Vertrouwen is sws beschadigd dus dat moet weer opgebouwd worden vóór eventueel trouwen
Omdat alles al geregeld is? Come on, makkelijk "omdat trouwen een serieuze zaak is gaan we ons er nog eens goed over bedenken op een welverdiende vakantie ipv een huwelijksreis"...snapt iedereen hoor
Vertrouwen is sws beschadigd dus dat moet weer opgebouwd worden vóór eventueel trouwen
Omdat alles al geregeld is? Come on, makkelijk "omdat trouwen een serieuze zaak is gaan we ons er nog eens goed over bedenken op een welverdiende vakantie ipv een huwelijksreis"...snapt iedereen hoor
vrijdag 16 juni 2017 om 14:56
Of je leest even de tussenliggende 30 pagina's.LunamasK schreef: ↑16-06-2017 13:52Waar heeft hij dan al zijn geld aan uitgegeven?

vrijdag 16 juni 2017 om 20:18
Ik wil even laten weten dat ik jullie berichten wel heb gelezen, maar me vandaag even te moe/gebroken voel om overal inhoudelijk op te reageren.
Ik beloof dat ik dat dit weekend zal doen en een update zal geven
Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor het openen van mijn ogen en de steun die ik hier krijg
Ik beloof dat ik dat dit weekend zal doen en een update zal geven
Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor het openen van mijn ogen en de steun die ik hier krijg

vrijdag 16 juni 2017 om 20:28
Anna, dit topic dient om je te steunen. En dus voor jou om te schrijven wanneer jij daar behoefte aan hebt.
NIET om ons forummers, die hier komen ter vermaak en tijdverdrijf te entertainen.
Je bent ons niets verplicht en je hoeft niets te beloven. Kom schrijven wanneer JIJ daar aan toe bent. En dan zijn er altijd wel mensen die je dan weer even een zetje, steuntje, knuffel of wat je dan maar nodig hebt aanwezig.
Maar voel je niet verplicht om ons te updaten. Dat is 'the tale wagging the dog'.
Het is ook intens verdrietig en niet niks wat je nu meemaakt en wat je aan het doen bent sterke vrouw! Doe wat je kan, ik hoop dat je heel erg veel steun hebt en krijgt in je dagelijkse leven.
NIET om ons forummers, die hier komen ter vermaak en tijdverdrijf te entertainen.
Je bent ons niets verplicht en je hoeft niets te beloven. Kom schrijven wanneer JIJ daar aan toe bent. En dan zijn er altijd wel mensen die je dan weer even een zetje, steuntje, knuffel of wat je dan maar nodig hebt aanwezig.
Maar voel je niet verplicht om ons te updaten. Dat is 'the tale wagging the dog'.
Het is ook intens verdrietig en niet niks wat je nu meemaakt en wat je aan het doen bent sterke vrouw! Doe wat je kan, ik hoop dat je heel erg veel steun hebt en krijgt in je dagelijkse leven.

vrijdag 16 juni 2017 om 20:40
Dankje voor je hele lieve reactieDoreia schreef: ↑16-06-2017 20:28Anna, dit topic dient om je te steunen. En dus voor jou om te schrijven wanneer jij daar behoefte aan hebt.
Het is ook intens verdrietig en niet niks wat je nu meemaakt en wat je aan het doen bent sterke vrouw! Doe wat je kan, ik hoop dat je heel erg veel steun hebt en krijgt in je dagelijkse leven.![]()

Heb hier al een aantal keer een reactie gelezen dat ik niet antwoord gaf op een vraag, dan krijg ik het gevoel dat ik per direct verplicht ben om op elke vraag in te gaan, anders word het als een raar nep fake verhaal bestempeld.
Maar het is teveel om op te noemen en ik zit nou eenmaal niet non stop achter de pc of telefoon.
Vandaar de reactie van zonet voor jou reactie
Nogmaals erg bedankt, jou reactie was misschien wel net even wat ik nodig had

vrijdag 16 juni 2017 om 20:46
Je bent niet verplicht om overal antwoord op te geven. Hoewel ik snap dat dit zo voelt hoor! De mensen die je op het forum willen helpen, zullen geduldig wachten tot jij eraan toe bent om iets te schrijven. Het echte leven voltrekt zich gewoon en het forum kan helpend zijn als middel om hier doorheen te komen.Anna2017 schreef: ↑16-06-2017 20:40Dankje voor je hele lieve reactiedoet me goed.
Heb hier al een aantal keer een reactie gelezen dat ik niet antwoord gaf op een vraag, dan krijg ik het gevoel dat ik per direct verplicht ben om op elke vraag in te gaan, anders word het als een raar nep fake verhaal bestempeld.
Maar het is teveel om op te noemen en ik zit nou eenmaal niet non stop achter de pc of telefoon.
Vandaar de reactie van zonet voor jou reactie
Nogmaals erg bedankt, jou reactie was misschien wel net even wat ik nodig had
Blij dat je iets aan mijn harde realistische post hebt gehad. Daar deed ik het voor. Om je te behoeden.
Alle kracht toegewenst vrouw. Hier kom je sterker en beter uit!

vrijdag 16 juni 2017 om 22:45
En let maar niet op al het "dit is fake" geroep, forumgebruikers zijn hier de laatste tijd een beetje paranoia en als ze iets zien wat niet aan hun eigen verwachtingspatroon voldoet van hoe iemand zou reageren of handelen, of een gebeurtenis of volgorde van gebeurtenissen die ze niet aannemelijk vinden, roepen ze meteen dat het nep is.
Aangezien iedereen zijn anderen ideeën heeft van wat wel en niet waar is heb je bij de helft van de topics wel iemand die zegt dat de TO trollt, ook al mag dat niet eens volgens de forumregels. Nogal kut als de TO, zoals jij, in een emotionele situatie zit.
Ik ben erg blij dat je "tot je zinnen bent gekomen" om het zo maar te stellen, ik vreesde al dat je zou trouwen met een man die duidelijk geen huwelijksmateriaal is puur om de bruiloft niet af te hoeven zeggen. Nu voel je je kut, maar dat is beter dan getrouwd zijn met iemand die
* schulden voor je verzwijgt
* jou vraagt je financieel met hem te verbinden en het nog steeds niet nodig vindt te vertellen dat hij schulden heeft
* blijkbaar denkt dat je dom bent want hij blijft je voor liegen
* aanpapt met 14 jarige meisjes
* een hele vakantie in scene zet
* die niet níet kan liegen
* een algeheel gebrek aan emotionele volwassenheid heeft dat hij liever liegt dan problemen onderkent, en jou liever emotioneel chanteert dan de confrontatie aan te gaan.
* oja, én dus schulden heeft want los van al het liegen en de manipulatie, zou je daar ook nog mee moeten dealen
Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.
Misschien is het raadzaam een psycholoog te spreken? Ik kan me voorstellen dat als je jaren voorgelogen bent door de persoon met wie je je leven dacht te gaan delen dat je vertrouwen zo diep beschadigd raakt dat je hulp nodig hebt een eventuele nieuwe vriend te leren vertrouwen.
Aangezien iedereen zijn anderen ideeën heeft van wat wel en niet waar is heb je bij de helft van de topics wel iemand die zegt dat de TO trollt, ook al mag dat niet eens volgens de forumregels. Nogal kut als de TO, zoals jij, in een emotionele situatie zit.
Ik ben erg blij dat je "tot je zinnen bent gekomen" om het zo maar te stellen, ik vreesde al dat je zou trouwen met een man die duidelijk geen huwelijksmateriaal is puur om de bruiloft niet af te hoeven zeggen. Nu voel je je kut, maar dat is beter dan getrouwd zijn met iemand die
* schulden voor je verzwijgt
* jou vraagt je financieel met hem te verbinden en het nog steeds niet nodig vindt te vertellen dat hij schulden heeft
* blijkbaar denkt dat je dom bent want hij blijft je voor liegen
* aanpapt met 14 jarige meisjes
* een hele vakantie in scene zet
* die niet níet kan liegen
* een algeheel gebrek aan emotionele volwassenheid heeft dat hij liever liegt dan problemen onderkent, en jou liever emotioneel chanteert dan de confrontatie aan te gaan.
* oja, én dus schulden heeft want los van al het liegen en de manipulatie, zou je daar ook nog mee moeten dealen
Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.
Misschien is het raadzaam een psycholoog te spreken? Ik kan me voorstellen dat als je jaren voorgelogen bent door de persoon met wie je je leven dacht te gaan delen dat je vertrouwen zo diep beschadigd raakt dat je hulp nodig hebt een eventuele nieuwe vriend te leren vertrouwen.
vrijdag 16 juni 2017 om 23:59
Hoi Anna2017, ik heb de afgelopen dagen meegelezen, maar reageer eigenlijk nooit. Nu wilde ik toch graag eea tegen je zeggen:
Je noemde jezelf naïef en kunt jezelf waarschijnlijk wel voor je kop slaan dat je niet eerder enz. Maar vergeet niet dat je zelf dit topic hebt geopend! Zo naïef ben je dus niet. Je had alleen een duwtje nodig, dat is bij zoiets ingrijpends helemaal niet raar.
Belangrijker nog: verwijt jezelf niet, nooit, dat je in staat bent (geweest) van iemand te houden en het beste met een ander voor hebt. Iemand het voordeel van de twijfel gunnen, hoort daarbij. Dat zijn op zichzelf goede eigenschappen. Dat de ander dat vertrouwen uiteindelijk niet waard blijkt, is niet jouw fout, maar zijn fout.
Veel sterkte de komende tijd!
Je noemde jezelf naïef en kunt jezelf waarschijnlijk wel voor je kop slaan dat je niet eerder enz. Maar vergeet niet dat je zelf dit topic hebt geopend! Zo naïef ben je dus niet. Je had alleen een duwtje nodig, dat is bij zoiets ingrijpends helemaal niet raar.
Belangrijker nog: verwijt jezelf niet, nooit, dat je in staat bent (geweest) van iemand te houden en het beste met een ander voor hebt. Iemand het voordeel van de twijfel gunnen, hoort daarbij. Dat zijn op zichzelf goede eigenschappen. Dat de ander dat vertrouwen uiteindelijk niet waard blijkt, is niet jouw fout, maar zijn fout.
zaterdag 17 juni 2017 om 09:13
Mooie post, en helemaal waar!misspeaches schreef: ↑16-06-2017 23:59Hoi Anna2017, ik heb de afgelopen dagen meegelezen, maar reageer eigenlijk nooit. Nu wilde ik toch graag eea tegen je zeggen:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

zaterdag 17 juni 2017 om 21:29
Hoi allemaal,
Hier even een update, ik ben nu alleen en zit op de laptop, kan ik even rustig typen. nogmaals iedereen bedankt voor de berichten en de steun die ik hier krijg
Ik ben uiteindelijk weer thuis, in zijn/ons huis. Niet omdat ik hem mis, maar omdat ik graag in mijn eigen omgeving wou zijn en omdat ik wou dat hij alles open en eerlijk ging vertellen, open kaart spelen.
Hij heeft veel dingen eerlijk verteld, veel vragen van mij beantwoord, niet alle vragen kan hij beantwoorden helaas, het verhaal van de meisjes kan hij me geen antwoord op geven, zelfs de foto's van de jonge meiden weet hij niet meer zegt hij, en hij snapt ook niet waarom hij dat heeft opgezocht, hij kan het zich niet eens herinneren zegt die. ik weet nog steeds niet wat ik daar mee moet.
Alles van de afgelopen jaren gaat door mij heen, dingen die hij verteld heeft, hij had me bijvoorbeeld verteld dat een ex van hem zelfmoord heeft gepleegd met kerst. hier heb ik natuurlijk begrip voor gehad en met de kerstdagen rekening mee gehouden, maar ook dat blijkt een leugen.... dat deed hij om aandacht zegt die.
Ik ben nu wel thuis, en sommigen hier zullen me voor gek verklaren wat ik ook wel begrijp, de trouwerij is afgezegd maar definitief weg gaan is nog een andere hele grote stap.
Het voelt niet meer als een relatie nu, ik kan hem geen kus meer geven, ik kan hem niet aanraken, ik kan niet meer uit mijn mond krijgen dat ik van hem hou. ik kan hem niet meer serieus nemen.
Hij heeft verteld dat hij een ontzettende minderwaardigheidcomplex heeft, en dat hij dus al sowieso 10 jaar liegt, dus ook al voor onze relatie.
Hij liegt tegen iedereen, en op dit moment is hij bij zijn ouders om daar open kaart te spelen.
Morgenochtend gaat hij naar zijn broertje om daar open kaart te spelen en maandag gaat hij naar de huisarts,
Ik heb er inmiddels over gepraat met mijn moeder, mijn vader/stiefmoeder en stiefzus, zijn broertje en twee vriendinnen van mij.
Allemaal zijn ze geschokt, dit had niemand verwacht. Al heeft mijn broer wel gezegd dat als iemand iets vertelde dat hij altijd wel een groter verhaal daarna had wat hij dan zelf had mee gemaakt, dit is mezelf nog nooit opgevallen, anderen dus wel.
Ik heb al gekeken om huisjes, daar ben ik heel erg mee bezig de laatste dagen.
Op dit moment ben ik heel erg bezig met nadenken om de stap te nemen om echt een huisje voor mezelf te zoeken, maar ik vind de stap zo eng en zo groot... terwijl ik verstandelijk gezien heel goed weet dat het een goede keuze zal zijn.
Hij is altijd heel goed voor me geweest, maar blijkbaar kan ik niet in zien dat dit waarschijnlijk pure manipulatie was??? iedereen om me heen zegt die hij goed voor me was, hij wil ook echt alles wel voor me doen, dus ik snap er helemaal niks van. gevoelsmatig is het zo ontzettend zwaar en moeilijk
het is heel fijn om dit te delen, maar ik moet ook wel want het is te groot om alleen te dragen, dat heb ik al te lang gedaan.
Het ene moment ben ik een soort van begripvol naar hem toe, laat ik het hem uitleggen en laat ik hem praten en het andere moment ben ik boos, maar de meeste momenten heb ik een koppige houding en denk ik : fuck you, ik doe nu waar IK zin in heb.
Nu ik erover na denk heeft hij ook echt nog nooit iets gezegd van: Kom Anna, we gaan even op visite bij die of die, dat kwam altijd vanuit mij, en vaak ging hij ook met tegenzin mee. onbewust ben ik daar wat in mee gegaan en is mijn wereldje de laatste tijd kleiner geworden, hier heb ik ook zelf een aandeel in natuurlijk want dit heb ik deels toegelaten.
Het ene moment voel ik me heel down, heb ik nergens zin in en duik in weg onder de dekens en wil ik alleen maar in bed liggen, het andere moment ga ik er op uit omdat ik ook behoefte heb aan contact met andere mensen.
mijn leven staat echt op zijn kop
Hier even een update, ik ben nu alleen en zit op de laptop, kan ik even rustig typen. nogmaals iedereen bedankt voor de berichten en de steun die ik hier krijg

Ik ben uiteindelijk weer thuis, in zijn/ons huis. Niet omdat ik hem mis, maar omdat ik graag in mijn eigen omgeving wou zijn en omdat ik wou dat hij alles open en eerlijk ging vertellen, open kaart spelen.
Hij heeft veel dingen eerlijk verteld, veel vragen van mij beantwoord, niet alle vragen kan hij beantwoorden helaas, het verhaal van de meisjes kan hij me geen antwoord op geven, zelfs de foto's van de jonge meiden weet hij niet meer zegt hij, en hij snapt ook niet waarom hij dat heeft opgezocht, hij kan het zich niet eens herinneren zegt die. ik weet nog steeds niet wat ik daar mee moet.
Alles van de afgelopen jaren gaat door mij heen, dingen die hij verteld heeft, hij had me bijvoorbeeld verteld dat een ex van hem zelfmoord heeft gepleegd met kerst. hier heb ik natuurlijk begrip voor gehad en met de kerstdagen rekening mee gehouden, maar ook dat blijkt een leugen.... dat deed hij om aandacht zegt die.
Ik ben nu wel thuis, en sommigen hier zullen me voor gek verklaren wat ik ook wel begrijp, de trouwerij is afgezegd maar definitief weg gaan is nog een andere hele grote stap.
Het voelt niet meer als een relatie nu, ik kan hem geen kus meer geven, ik kan hem niet aanraken, ik kan niet meer uit mijn mond krijgen dat ik van hem hou. ik kan hem niet meer serieus nemen.
Hij heeft verteld dat hij een ontzettende minderwaardigheidcomplex heeft, en dat hij dus al sowieso 10 jaar liegt, dus ook al voor onze relatie.
Hij liegt tegen iedereen, en op dit moment is hij bij zijn ouders om daar open kaart te spelen.
Morgenochtend gaat hij naar zijn broertje om daar open kaart te spelen en maandag gaat hij naar de huisarts,
Ik heb er inmiddels over gepraat met mijn moeder, mijn vader/stiefmoeder en stiefzus, zijn broertje en twee vriendinnen van mij.
Allemaal zijn ze geschokt, dit had niemand verwacht. Al heeft mijn broer wel gezegd dat als iemand iets vertelde dat hij altijd wel een groter verhaal daarna had wat hij dan zelf had mee gemaakt, dit is mezelf nog nooit opgevallen, anderen dus wel.
Ik heb al gekeken om huisjes, daar ben ik heel erg mee bezig de laatste dagen.
Op dit moment ben ik heel erg bezig met nadenken om de stap te nemen om echt een huisje voor mezelf te zoeken, maar ik vind de stap zo eng en zo groot... terwijl ik verstandelijk gezien heel goed weet dat het een goede keuze zal zijn.
Hij is altijd heel goed voor me geweest, maar blijkbaar kan ik niet in zien dat dit waarschijnlijk pure manipulatie was??? iedereen om me heen zegt die hij goed voor me was, hij wil ook echt alles wel voor me doen, dus ik snap er helemaal niks van. gevoelsmatig is het zo ontzettend zwaar en moeilijk
het is heel fijn om dit te delen, maar ik moet ook wel want het is te groot om alleen te dragen, dat heb ik al te lang gedaan.
Het ene moment ben ik een soort van begripvol naar hem toe, laat ik het hem uitleggen en laat ik hem praten en het andere moment ben ik boos, maar de meeste momenten heb ik een koppige houding en denk ik : fuck you, ik doe nu waar IK zin in heb.
Nu ik erover na denk heeft hij ook echt nog nooit iets gezegd van: Kom Anna, we gaan even op visite bij die of die, dat kwam altijd vanuit mij, en vaak ging hij ook met tegenzin mee. onbewust ben ik daar wat in mee gegaan en is mijn wereldje de laatste tijd kleiner geworden, hier heb ik ook zelf een aandeel in natuurlijk want dit heb ik deels toegelaten.
Het ene moment voel ik me heel down, heb ik nergens zin in en duik in weg onder de dekens en wil ik alleen maar in bed liggen, het andere moment ga ik er op uit omdat ik ook behoefte heb aan contact met andere mensen.
mijn leven staat echt op zijn kop

zaterdag 17 juni 2017 om 23:16
zondag 18 juni 2017 om 11:14
Och jeetje Anna, wat een heftige periode toch. Ik hoop dat je snel zult beseffen dat je er sterker uit bent gekomen. Dat zal gegarandeerd gaan gebeuren, alleen hoe lang dat duurt zal niemand kunnen zeggen.
En luister ajb niet naar forummers als bastaardopzich. Wat een geroeptoeter! Instanties bellen vanwege een topic als deze lijkt mij onwaarschijnlijk. Te meer daar ze zelf veelvuldig heeft lopen roepen dat het maar fake was allemaal.
Lees door al die negativiteit heen en onthoudt de goede dingen. Sterkte!
En luister ajb niet naar forummers als bastaardopzich. Wat een geroeptoeter! Instanties bellen vanwege een topic als deze lijkt mij onwaarschijnlijk. Te meer daar ze zelf veelvuldig heeft lopen roepen dat het maar fake was allemaal.
Lees door al die negativiteit heen en onthoudt de goede dingen. Sterkte!
zondag 18 juni 2017 om 18:19
Zoals ik al eerder zei was dit te verwachten. Hij gaat waarschijnlijk een lang traject aan psychische hulpverlening tegemoet en de vraag is of je dat met hem mee wilt maken of dat je nu vertrekt. Ben je daar al uit voor jezelf?Anna2017 schreef: ↑17-06-2017 21:29niet alle vragen kan hij beantwoorden helaas, het verhaal van de meisjes kan hij me geen antwoord op geven, zelfs de foto's van de jonge meiden weet hij niet meer zegt hij, en hij snapt ook niet waarom hij dat heeft opgezocht, hij kan het zich niet eens herinneren zegt die.
hij had me bijvoorbeeld verteld dat een ex van hem zelfmoord heeft gepleegd met kerst. hier heb ik natuurlijk begrip voor gehad en met de kerstdagen rekening mee gehouden, maar ook dat blijkt een leugen.... dat deed hij om aandacht zegt die.
Morgenochtend gaat hij naar zijn broertje om daar open kaart te spelen en maandag gaat hij naar de huisarts
Hij is al zover dat hij open kaart speelt over bijna alles, behalve zijn online contacten met jonge tienermeisjes. Daar kán hij nog niets mee omdat dat sowieso té groot is en niet alleen jou daarmee definitief kwijt is, maar misschien wel iedereen.
maandag 19 juni 2017 om 09:36
Ik ben zelf ook ooit uit een relatie gestapt die slecht voor mij was. Maar toen was dat huisje er eenmaal. En ik had wat spullen gekocht en net de laatste plank van m'n nieuwe parket gelegd, en kreeg een gevoel van voldoening en vrijheid dat moeilijk te beschijven is.
Tussen de regels door lees ik dat je alweer therapeutje aan het spelen bent, en hem hoop geeft dat het goed komt. Ik vind alles prima, maar als jij zegt "ik vind de stap zo eng", dan herinner ik je graag aan het spreekwoord: angst is een slechte raadgever.
maandag 19 juni 2017 om 11:46
Wat je voor een relatie nodig hebt bij elkaar is vertrouwen. En dat is nu natuurlijk niet meer aanwezig. Als hij al jaren lang van alles bij elkaar heeft gelogen, dan zal dat niet zomaar opeens anders zijn. Wanneer jij bij hem blijft moet je accepteren dat jij altijd bij alles wat hij beweert je twijfels zal hebben, dat alles wat jij denkt te weten over zijn verleden anders zou kunnen zijn. Dus ook dat je nog jaren lang geconfronteerd gaat worden met alternatieve feiten.
Zoals je nu al merkt dat jouw gevoelens voor hem veranderd zijn, is het ook de vraag of dat ooit weer goed komt wanneer je continue geconfronteerd gaat worden met weer iets dat niet blijkt te kloppen.
Hij zal dus evengoed een schone start moeten maken qua relatie, omdat hij al genoeg heeft goed te maken met zijn familie.
Verdriet is gewoon toegestaan wanneer je relatie crasht.
Zoals je nu al merkt dat jouw gevoelens voor hem veranderd zijn, is het ook de vraag of dat ooit weer goed komt wanneer je continue geconfronteerd gaat worden met weer iets dat niet blijkt te kloppen.
Hij zal dus evengoed een schone start moeten maken qua relatie, omdat hij al genoeg heeft goed te maken met zijn familie.
Verdriet is gewoon toegestaan wanneer je relatie crasht.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

dinsdag 20 juni 2017 om 15:32
Hoi hoi,
Dankjewel:)
Hoe gaat het op dit moment, ja het gaat... ik kan het gelukkig allemaal wat handelen, maar het is wel moeilijk.
Vandaag ben ik nog even lekker vrij en vanaf morgen weer 5 dagen werken, ik heb morgen slaapdienst van 15:15 tot de volgende dag 10:00 en stiekem vind ik dat even helemaal niet zo erg...
We hebben veel gepraat, mijn vriend is inmiddels bij de huisarts geweest en heeft er ook met mensen in de omgeving over gesproken, over het liegen dan.
Ik weet niet als ik het hier al had verteld, maar ik heb gekeken bij de woningbouw en het blijkt dat ik nog een account had, dus dat is even een meevaller!
Ik sta nu 4 jaar ingeschreven bij die woningbouw blijkt, heb er nooit wat mee gedaan. ik heb gisteren op een huisje gereageerd en zag vandaag dat ik als 9de van de 204 ben geëindigd. Vandaag om 18:00 komen er nieuwe woningen op dus dan ga ik weer even kijken.
Weet verder even niet zo goed wat ik moet schrijven, en hoelang ik dit topic door moet laten gaan, voel me een beetje down nu maar ik probeer positief te blijven.
Ben ook aan het bedenken hoe ik mijn collega's ga vertellen dat de trouwerij niet door kan gaan, misschien gewoon pas zeggen als iemand me ernaar vraagt? maar ik wil ook niet van die akward momenten op de werkvloer (werk in een woning voor mensen met een lichamelijke/verstandelijke) beperking. dus ga er dan op de werkvloer niet al teveel over zeggen.
Misschien via een mail naar het hele team? dan voorkom ik de vragen op werkvloer (al gaan die daarna ook wel komen natuurlijk. maar als ik het via een mail doe voelt het alsof ik aandacht wil ofzo...van goh wat heb ik het moeilijk nu, en dat is absoluut niet mijn bedoeling. meer zodat ik niet steeds vragen meer ga krijgen hoe het met de jurk is, als alles geregeld is etc etc.
Misschien iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?
Het besef dat er echt iets gebroken is, komt steeds meer en meer.. ik voel de spanning
Gisteren was mijn moeder even bij mij en toen kwam hij eerder thuis uit het werk, dat was van beide niet helemaal de bedoeling om elkaar tegen te komen, pfff wat een spanning was er toen...ik vond het vreselijk. ze hebben niks tegen elkaar gezegd. uiteindelijk is mijn moeder maar weg gegaan toen.