ex vrouw

03-06-2017 16:13 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej, ik wil toch even mijn verhaal delen en ik hoop op wat tips of misschien ervaringen.

Ik heb dus sinds december een relatie met een ontzettend leuke man. Ik ben nu 2,5 jaar alleen en heb 2 kids. Hij heeft ook 2 kids en is dik 1 jaar alleen.

Zijn ex is nogal ......bemoeizuchtig en alles moet op haar manier. Ik heb er best veel begrip voor want het is ook heel moeilijk als je ex een nieuwe relatie krijgt. Mijn ex had heel snel na onze scheiding een nieuwe relatie en dat vond ik ook moeilijk. Maar mijn ex en ik hebben een goed contact samen en ik wilde dat ook met haar. Dus ik heb wel mijn best gedaan om haar te leren kennen en het gaat gewoon goed samen. De nieuwe vriendin van mijn ex en ik hebben ook een aantal keren samen wat gedronken en zijn een keer wat gaan eten samen. Nou verwacht ik echt niet dat iedereen zo met elkaar om gaat (zou wel fijn zijn).

Maar zij bepaald soms nog het leven van mijn vriend en dat vind ik wel lastig. Ik heb gezegd dat hij en zijn ex altijd verbonden blijven vanwege de kinderen en ik zou het belangrijk vinden om het goed te kunnen vinden met elkaar.

Ze zegt dingen als....dat de kinderen niet in het weekend naar een speeltuin mogen omdat het te druk is voor de kinderen. (raar toch?). Ik vroeg ook al aan mijn vriend. Gaat dat altijd zo of komt het nu omdat ik met mijn kinderen dan meegaan....soort jaloezie.

Hij weet het ook niet.

Ik vind best moeilijk nu. Wie herkent dit en hoe ga je hiermee om? Ik ben eindelijk weer eens gelukkig en wil dit ook niet zomaar opgeven maar ik vind het ook wel moeilijk.
Ik snap wel dat het voor hem ook allemaal nieuw is. En in hoeverre mag ik dingen eisen?
Ik ben zelf iemand die veel rekening houdt met andere maar iedereen is anders. Betekent dat dan dat hij niet voor mij gaat?

Hij is nl heel ouderwets in bepaalde dingen daardoor weet ik dat hij wel serieus is. Voorstellen aan familie enz.

Daarom zeg ik ook... Ik kan niet alles hier vertellen.

Tuurlijk twijfel ik maar dat komt misschien door mijn eigen onzekerheid en daardoor twijfel ik of hij er alles voor wil doen.
Wij kijken er ook totaal objectief naar en dan zien we een man die zelf bepaalt hoe dingen gaan (logisch gezien de situatie; net gescheiden, worstelen met gevoelens, schuldgevoelens naar kinderen, invloed ex etc) en een vrouw (jij) die al wat verder is maar heel erg bezig is met zich te schikken naar hem. Want, mag je iets eisen? Mag je iets verwachten? Mijn volmondige antwoord is 'ja'. Je bent nl niet gescheiden om te settelen for less, lijkt me.. Ik geloof meteen dat jij en je ex het goed geregeld hebben en dat heb je happy kids hebt! Maar dan zou ik nu ook gaan voor stappen vooruit en niet voor stil blijven staan.. Hopelijk snap je wat ik bedoel! Wij kijken objectief en door jouw verliefdheid lukt dan niet meer (ook begrijpelijk...)
Doortjee schreef:
26-06-2017 07:08
Wij kijken er ook totaal objectief naar en dan zien we een man die zelf bepaalt hoe dingen gaan (logisch gezien de situatie; net gescheiden, worstelen met gevoelens, schuldgevoelens naar kinderen, invloed ex etc) en een vrouw (jij) die al wat verder is maar heel erg bezig is met zich te schikken naar hem. Want, mag je iets eisen? Mag je iets verwachten? Mijn volmondige antwoord is 'ja'. Je bent nl niet gescheiden om te settelen for less, lijkt me.. Ik geloof meteen dat jij en je ex het goed geregeld hebben en dat heb je happy kids hebt! Maar dan zou ik nu ook gaan voor stappen vooruit en niet voor stil blijven staan.. Hopelijk snap je wat ik bedoel! Wij kijken objectief en door jouw verliefdheid lukt dan niet meer (ook begrijpelijk...)
Dank je! Fijne reactie :-)
Snap ik ook allemaal. Vind ik ook fijn als jullie er zo naar kijken. Er spelen tuurlijk altijd meerdere factoren mee.
Ik zou zelf ook als advies geven naar andere dat je zeker iets mag eisen.
Dit heb ik inmiddels ook aangegeven aan hem. Het liefst geef ik nog een voorbeeld maar ik ben ook bang om te veel te zeggen ivm herkenning, je weet nooit wie er mee leest natuurlijk.

Maar ik weet dat hij heel erg moet wennen en normaal deed zijn ex alles en dat is moeilijk om het nu zelf te doen, dat begrijp ik. Hij werkt gewoon veel en zijn ex werkt niet en deed thuis alles. Snap ik allemaal dat het dan veel is. Maar ik heb wel gezegd dat ik me onbelangrijk voel als hij steeds dingen afzegt. Hij mag nu ook best tegen zijn ex zeggen dat hij al iets heeft gepland dat heeft er niet mee te maken dat hij dan nee zegt tegen zijn kinderen. Zo zegt zij dat dan.

Maar ik ben inderdaad al verder, met mijn ex en zijn vriendin. Ik moet ook rekening houden met zijn vriendin, haar planning en vakanties en alles. Het is gewoon super lastig. Ik werk zelf en ook nog onregelmatig, altijd een heel gedoe.

Maar ik geloof wel oprecht dat hij van me houdt en hij verder wil met mij. Het is ook mijn eigen onzekerheid dat ik me onzichtbaar voel op bepaalde momenten.

Maar vind het wel heel erg fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan en jullie meedenken en het hoeft niet altijd meepraten te zijn, daar heb ik ook niets aan natuurlijk.
Weet je Bloem, het siert je dat je rekening wilt houden met iedereen en het voor iedereen goed wilt doen. Maar je bent erg aan het invullen wat een ander dan wil of goed vindt. En de anderen vullen dat niet voor jou in. Vraag een ander wat die wil ipv zelf te bedenken dat diegene vast wil dat jij dit-of-dat doet, want alleen dan weet je of dat wat jij goed bedoelt ook echt als prettig wordt ervaren. En geef zelf ook aan wat jij wilt, je mag ook best ruimte voor jezelf claimen. Heel goed dus dat je gisteren hebt gezegd dat je een beetje boos bent.
Ik zit in een vergelijkbare situatie. Zoals ik het zie is zijn ex iemand waar je mee zult moeten dealen. Wees blij voor zijn kinderen dat ze samen nog leuke dingen doen en wees blij dat je een man date die fatsoenlijk met zijn ex weet om te gaan.
Jullie hebben allebei kinderen. Persoonlijk moet ik er niet aan denken de kinderen van mijn vriend en mijzelf gezellig bij elkaar te stoppen, maar dat moet ieder voor zich weten. Het betekent wel dat wij elkaar soms niet zo vaak kunnen zien als we misschien zouden willen. Het zij zo, op de momenten dat het kan, ben ik blij dat hij er is.
En dat is eigenlijk mijn advies aan jou, Bloem. Als je het zo leuk vindt met hem, ga dan wat losser in deze relatie staan. Natuurlijk is het goed om aan te geven bij hem dat je graag tijdig weet waar je aan toe bent. Maar laat je goede gevoel over jezelf niet zo van hem afhangen.
En bovenal; geef jullie relatie tijd en wat lucht. Hij is nog maar een jaar gescheiden toch? Laat alles eens rustig landen daar, een plek vinden.
Adem in adem uit en heb wat meer vertrouwen in jezelf en dat je leuk genoeg bent. Dan is het ook niet zo'n ramp als hij een keer moe is, druk of een andere afspraak heeft. Als het goed zit tussen jullie, hebben dat soort dingen namelijk helemaal niets met jou te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven