Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 26 juni 2017 om 23:37
Nou mond open, dan stop ik mijn tong er ff in.
maandag 26 juni 2017 om 23:38
maandag 26 juni 2017 om 23:40
Dat is zo lekker.
maandag 26 juni 2017 om 23:42
maandag 26 juni 2017 om 23:47
Dit! Een hele tijd gaat het goed en dan.....jammer hoor.
What have we done....
maandag 26 juni 2017 om 23:47
Ik heb zelfs helemaal niets gelezen. Elke keer ik even kom piepen staat napraat in de actieve topics.
Er is dus iets aan de hand.
Kan iemand het kort uitleggen?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
maandag 26 juni 2017 om 23:48
Kan maar zo, maar als mensen zich anonimiseren om rel hier kan je aannemen dat het voor hen een flinke een aanleiding heeft, dan lijkt het me handiger om wel eerst te lezen.
enn wijzigde dit bericht op 26-06-2017 23:49
0.12% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 26 juni 2017 om 23:54
Ik uitte mijn verbazing over het grote fb-netwerk van vivaforummers en schreef dat ik blij was daar niet tussen te zitten, omdat je heel veel mensen daar kan vinden als je er 1 als vriend hebt. Daar waarschuwde ik dus voor. Impala maakte dat concreet met een voorbeeld. Degene die door haar werd genoemd vond dat er privé info over haar werd verteld door impala en ze vroeg om dat te verwijderen. Impala en vele anderen zagen de privé info niet, en impala weigerde dat dus te verwijderen. Waarop ongeveer iedereen aangaf doet het wel zo sociaal was om dat op verzoek te verwijderen, ook al begrijp je het niet. Gaandeweg werd het voorbeeld nog meer uitgediept en ging diegene dus op anoniem. Waarom er meer anoniem zijn weet ik niet.DorothyParker schreef: ↑26-06-2017 23:47Ik heb zelfs helemaal niets gelezen. Elke keer ik even kom piepen staat napraat in de actieve topics.
Er is dus iets aan de hand.
Kan iemand het kort uitleggen?
Impala kreeg alle shit over zich heen, waarschijnlijk omdät ze toch al wat fel is de laatste tijd en zo mensen heeft geïrriteerd, en omdat degene waar het om ging een geliefde forummer is.
maandag 26 juni 2017 om 23:54
Ik heb juist alles gelezen en bracht juist voorzichtig die vraag naar voren omdat ik meerdere meningen wilde horen waarom nu juist op dit moment diegene kozen voor op anoniem te gaan.
Er zullen toch wel meningen over zijn geweest onder de forummers.
Het antwoord dat iedereen dat weleens deed op zijn tijd sloeg nu nergens op maar niemand durfde dus zijn menig daarover te geven omdat men hun '' vrienden '' niet wilde afvallen, wat ik ook best wel wil begrijpen.
Maar ik heb nog steeds niet de echte meningen gehoord.
Is het echt het besef dat men makkelijker te vinden is als men dacht of is het wat anders , hoe denken anderen erover als je weet redelijk makkelijk te vinden bent doordat anderen herkenbaar zijn op een forum. ?
Het antwoord dat iedereen dat weleens deed op zijn tijd sloeg nu nergens op maar niemand durfde dus zijn menig daarover te geven omdat men hun '' vrienden '' niet wilde afvallen, wat ik ook best wel wil begrijpen.
Is het echt het besef dat men makkelijker te vinden is als men dacht of is het wat anders , hoe denken anderen erover als je weet redelijk makkelijk te vinden bent doordat anderen herkenbaar zijn op een forum. ?
dinsdag 27 juni 2017 om 00:00
Privacy is dan ook zwaar overrated.doornroosje9 schreef: ↑26-06-2017 23:59Ik geef er echt niets om als ik 'gevonden' zou worden. Ik heb niet echt iets te verbergen en moest je voor de deur staan, dan doe ik niet open. Heb een hekel aan onverwacht bezoek.![]()
What have we done....
dinsdag 27 juni 2017 om 00:00
Niemand rijdt helemaal daarheen.doornroosje9 schreef: ↑26-06-2017 23:59Ik geef er echt niets om als ik 'gevonden' zou worden. Ik heb niet echt iets te verbergen en moest je voor de deur staan, dan doe ik niet open. Heb een hekel aan onverwacht bezoek.![]()
dinsdag 27 juni 2017 om 00:02
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 27 juni 2017 om 00:03
ME ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kan me wel indenken dat je je kwetsbaar en onveilig gaat voelen als je er in een stroom van berichten achter elkaar op gewezen wordt welk wapen men in handen heeft of zou kunnen hebben en wat daarmee aangericht zou kunnen worden. Dat voelt bedreigend.
Ik kan me voorstellen dat je dan weg wil uit de situatie.
Ik kan me voorstellen dat je dan weg wil uit de situatie.
dinsdag 27 juni 2017 om 00:08
Ik heb hier dingen gedeeld waarvan ik niet wil dat mensen irl, mijn familie en collega's met name, dat weten. Voor mij weegt het daarom zwaarder, denk ik.doornroosje9 schreef: ↑26-06-2017 23:59Ik geef er echt niets om als ik 'gevonden' zou worden. Ik heb niet echt iets te verbergen en moest je voor de deur staan, dan doe ik niet open. Heb een hekel aan onverwacht bezoek.![]()
dinsdag 27 juni 2017 om 00:08
Nee, omdat dit forum een lange geschiedenis heeft van fitties die helaas soms op de letterlijke huisdrempel werden uitgevochten. Mensen die dus anderen thuis opzochten en uit jouw posts met al jouw zogenaamde kennis over iedereen hier en Facebook spreekt wellicht een dreiging. Wederom een vraag aan jou: Doe je nu naïef of ben je naïef? Ik vraag het me oprecht af.Mother_Earth schreef: ↑26-06-2017 23:54
enn wijzigde dit bericht op 27-06-2017 00:31
0.99% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 27 juni 2017 om 00:09
Wat nou " durfde geen mening te geven " ? Hoe moet ik , of Enn, of Pietje of Jantje weten waarom Marietje, Sjaan en Truusje op anoniem gaan ? Daar kan ik alleen maar naar raden. Heeft niks met niet af willen vallen, angst of vriendjes te maken.Mother_Earth schreef: ↑26-06-2017 23:54Ik heb juist alles gelezen en bracht juist voorzichtig die vraag naar voren omdat ik meerdere meningen wilde horen waarom nu juist op dit moment diegene kozen voor op anoniem te gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.