Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 10:42
Yasmijn, jouw antwoord verbaast me echt heel erg. Hoezo ga je natuurlijk niet vertellen aan iemand dat je haar herkent hebt, omdat ze het anoniem doet? Waarom is het zo raar dat ik daar over twijfel? Vind je het dan ook belachelijk wat nu al 3 anderen antwoorden, dat ze irl of met een tijdelijke nick zouden zeggen dat ze haar herkent hebben?
Het interesseert mij geen ene mallemoer wat 3 anderen hiervan vinden.
Ik vind het not done.
Basta.
Baudolino schreef:
27-06-2017 11:00
Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Vrienden met elkaar worden op Facebook via dit forum?
Is het dan zo dat men het heel goed met elkaar kan vinden op het forum en besluiten om elkaar in real life te onmoeten en zo bevriend raken? Of wordt er dan heel veel prive naar elkaar gepost waarbij je uiteindelijk elkaars echte namen gaat geven zodat je ook buiten het forum om kunt praten met elkaar?
Gaat het zo?
Ik geloof dat het begonnen is toen ik de eerste keer een paar forummers ging ontmoeten. Weet het niet zeker meer, maar zoiets was het.
Life is short. Eat dessert first.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 11:05
Nav een post ergens hier op het forum heb ik ook een artikel gelezen over waar je mee akkoord gaat als je Tinder installeert, en Happn is nog erger zelfs.
https://www.consumentenbond.nl/internet ... acy-leugen
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... gebruikers
(maar goed nu ga ik wel offtopic)
Zal ik dat topic even omhoog duwen, kunnen we daar verder?
Ana_Isabel_ schreef:
27-06-2017 11:06
Wat maakt het uit?
Ik vroeg het me gewoon af. Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen, maar blijkbaar gebeurt het dus best veel.
Daar ben ik verbaasd over.
Er zijn een aantal forummers hier die ik erg mag, maar het is nog nooit in mij opgekomen om die een privé bericht te sturen om meer met elkaar in contact te komen.
Vandaar mijn verbazing, dat dit in de praktijk dus best veel voorkomt.
yasmijn schreef:
27-06-2017 11:10
Het interesseert mij geen ene mallemoer wat 3 anderen hiervan vinden.
Ik vind het not done.
Basta.
Maar lees je dan ook de posts van die persoon niet meer? Blijven gluren als je iemand herkend hebt terwijl die ander zich anoniem waant, vind ik niet erg netjes.
Baudolino schreef:
27-06-2017 11:11
Ik vroeg het me gewoon af. Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen, maar blijkbaar gebeurt het dus best veel.
Er zijn een aantal forummers hier die ik erg mag, maar het is nog nooit in mij opgekomen om die een privé bericht te sturen om meer met elkaar in contact te komen.
Sorry, volgens mij kwam het er lulliger uit dan ik bedoelde. :redrose:
Ik heb 2 mensen die ik heb herkend uit mijn privé leven onder de negeer gezet. Werkt ook prima. Tipje?
Ana_Isabel_ schreef:
27-06-2017 11:15
Sorry, volgens mij kwam het er lulliger uit dan ik bedoelde. :redrose:
Al goed, No worries
Baudolino schreef:
Ik heb hier hele goede vriendinnen gevonden die ik al dik 15 jaar ook in het echt zie, mee eet, drink, bel en app.
Dat is toch niet raar? Dat gebeurt al vanaf het begin dat dit forum bestond en blijft staan als dit forum ten onder gaat.
Dat zijn inmiddels geen vivavriendinnen meer maar echte vriendinnen.
Eze schreef:
27-06-2017 11:12
Maar lees je dan ook de posts van die persoon niet meer? Blijven gluren als je iemand herkend hebt terwijl die ander zich anoniem waant, vind ik niet erg netjes.
Als je iemand op de markt ziet lopen en je hebt geen zin om diegene te spreken, en je kijkt toch een paar keer om je heen om na te gaan of die persoon er nog is, is dat dan niet netjes?

Je anoniem wanen is een keuze. Zoals nu wel heel duidelijk is is privacy in veel gevallen een redelijk wassen neus. Als je hier schrijft, dan weet je dat je het risico loopt dat mensen uit je leven je hier herkennen. Het is best een groot forum. ALs je dat niet wil, dan moet je of niet schrijven of een 'alterego' aanmeten.

Persoonlijk vind ik het niet dat je van andere lezers mag verwachten dat als ze jou herkennen dat ze je of waarschuwen of daarna niet meer lezen. Jouw geschrijf, jouw verantwoordelijkheid.
GenieInABottle schreef:
27-06-2017 11:22
Als je iemand op de markt ziet lopen en je hebt geen zin om diegene te spreken, en je kijkt toch een paar keer om je heen om na te gaan of die persoon er nog is, is dat dan niet netjes?

Je anoniem wanen is een keuze. Zoals nu wel heel duidelijk is is privacy in veel gevallen een redelijk wassen neus. Als je hier schrijft, dan weet je dat je het risico loopt dat mensen uit je leven je hier herkennen. Het is best een groot forum. ALs je dat niet wil, dan moet je of niet schrijven of een 'alterego' aanmeten.

Persoonlijk vind ik het niet dat je van andere lezers mag verwachten dat als ze jou herkennen dat ze je of waarschuwen of daarna niet meer lezen. Jouw geschrijf, jouw verantwoordelijkheid.
Waar slaat die vergelijking nou op?

Met je laatste alinea ben ik het trouwens niet eens, maar dat zal geen verrassing zijn.
eze wijzigde dit bericht op 27-06-2017 11:27
1.95% gewijzigd
yasmijn schreef:
27-06-2017 11:22
Ik heb hier hele goede vriendinnen gevonden die ik al dik 15 jaar ook in het echt zie, mee eet, drink, bel en app.
Dat is toch niet raar? Dat gebeurt al vanaf het begin dat dit forum bestond en blijft staan als dit forum ten onder gaat.
Dat zijn inmiddels geen vivavriendinnen meer maar echte vriendinnen.
Dat is ook niet raar. Maar ergens zijn jullie allemaal anoniem begonnen op dit forum toch? Of kenden jullie elkaar al voor het forum?
Dat vroeg ik me af. Hoe je vanuit de anonimiteit gaat naar elkaar ontmoeten in real life.
:hello:

Ik ben er weer. Heb alleen een leven vandaag.
Ik heb jullie enorm gemist. Gelukkig heb ik veel van jullie op FB. :biggrin:
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Afbeelding
Hugh-Jazz schreef:
27-06-2017 11:26
Afbeelding
Te cute :heart:
banana!
Hugh-Jazz schreef:
27-06-2017 11:29
banana!
:rofl: nóg cuter!
Solomio schreef:

:jump:
Baudolino schreef:
Dat is ook niet raar. Maar ergens zijn jullie allemaal anoniem begonnen op dit forum toch? Of kenden jullie elkaar al voor het forum?
Dat vroeg ik me af. Hoe je vanuit de anonimiteit gaat naar elkaar ontmoeten in real life.
Soms vanuit besloten fora, soms via PB, soms via een topic en er zullen nog wel andere manieren zijn, denk ik!
-bambi- schreef:
27-06-2017 11:19
Ik heb 2 mensen die ik heb herkend uit mijn privé leven onder de negeer gezet. Werkt ook prima. Tipje?

Nou zeg, zal je nog een keer iets vragen :'(
Baudolino schreef:
In den beginne was het forum nog klein en dan ken je bijna iedereen. Dus dan is de stap naar mailen (ver voor hyves, FB en app) met gelijkgestemden zo gemaakt en ontstaat er een vriendschap.
Baudolino schreef:
Grappig dat je dat verbaasd. Mij verbaasde het dat jij je daar niets bij kon voorstellen. :P Hier zijn zo vaak oproepen geweest tot contact en meets, dat er volgens mij toch best veel met elkaar in contact zijn achter de schermen.

Ik kan me nog herinneren dat hier bijvoorbeeld meets zijn geweest waar je naar toe kon als je vast zat mbt solliciteren / zelfstandig ondernemerschap. Daar waren behoorlijk wat reacties op. En idd, een facebook doet nogal wat suggesties en op die manier kun je ook andere forummers tegenkomen, mocht je die herkennen;-) En die nodigen elkaar ook weer uit...

Ik heb bijvoorbeeld een paar forummers op mijn linked-in. In mijn hoofd zijn ze hier *platvoeten* *schuurspons* of weet ik het en op linked-in zijn het Klaas en Marie. En hier kom ik ze zelden tegen. Daar en op facebook zoeken we elkaar wel op.
Solomio schreef:

Nou gemist gemist dat zal nog wel meevallen hoor in 1 zo'n dagje :P
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar verhalenverteller heeft nij nu op het puntje van mijn stoel.
GenieInABottle schreef:
27-06-2017 11:35
Grappig dat je dat verbaasd. Mij verbaasde het dat jij je daar niets bij kon voorstellen. :P Hier zijn zo vaak oproepen geweest tot contact en meets, dat er volgens mij toch best veel met elkaar in contact zijn achter de schermen.

Ik kan me nog herinneren dat hier bijvoorbeeld meets zijn geweest waar je naar toe kon als je vast zat mbt solliciteren / zelfstandig ondernemerschap. Daar waren behoorlijk wat reacties op. En idd, een facebook doet nogal wat suggesties en op die manier kun je ook andere forummers tegenkomen, mocht je die herkennen;-) En die nodigen elkaar ook weer uit...

Ik heb bijvoorbeeld een paar forummers op mijn linked-in. In mijn hoofd zijn ze hier *platvoeten* *schuurspons* of weet ik het en op linked-in zijn het Klaas en Marie. En hier kom ik ze zelden tegen. Daar en op facebook zoeken we elkaar wel op.
Moet ook bij je passen denk ik. Ik kan me er niets bij voorstellen omdat ik daar in eerste instantie ook veel te schuchter voor ben om mij bijvoorbeeld voor een meet aan te melden. Niets voor mij.
Vandaar dat ik wel een beetje verbaasd was. Maar snap het wel hoor, dat het gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven