Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
donderdag 29 juni 2017 om 22:59
Ohhh fijn dat het mee viel! En fijn dat de uitslag goed is!!
Hier starten we na de zomervakantie met IUI.
Ze heeft vanmiddag nog een kansberekening gedaan met hoeveel kans op zwangerschap.
Dat was 33% Klonk mij heel laag in de oren, maar zij zei dat dat heel goed/hoog is!
Nu gewoon nog 2 maand doorproberen, en dan hopen dat de iui niet nodig blijkt te zijn
Hier starten we na de zomervakantie met IUI.
Ze heeft vanmiddag nog een kansberekening gedaan met hoeveel kans op zwangerschap.
Dat was 33% Klonk mij heel laag in de oren, maar zij zei dat dat heel goed/hoog is!
Nu gewoon nog 2 maand doorproberen, en dan hopen dat de iui niet nodig blijkt te zijn

donderdag 29 juni 2017 om 23:16
De gemaakte beelden zijn met me doorgenomen na afloop, maar tijdens het onderzoek kon ik ook meekijken. Ik zat bij het bespreken nog wel zonder onderbroek op de onderzoeksbank

Maar het zal vast ook bij de afspraak met mijn eigen gynaecoloog (een collega van haar deed vandaag de hsg) besproken worden.
Het was voor mij behoorlijk duidelijk dat de vorm van mijn baarmoeder en doorgankelijkheid van de eileiders allemaal prima was. Nu heb ik een medische achtergrond, had ik me er zelf uitgebreid over ingelezen en wist ik hoe het eruit hoort te zien.... Ik zou zelf wel de gyn kunnen spelen, ik weet precies hoe het uitgevoerd moet worden.... I am crazy obsessed sometimes

anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 29-06-2017 23:24
19.32% gewijzigd
donderdag 29 juni 2017 om 23:22

vrijdag 30 juni 2017 om 09:23
Camomila: sorry zeggen is echt niet nodig, ik denk dat we je allemaal heel goed begrijpen hier (helaas). 
Superfijn dat het meeviel twilight en foods! En haha foods, volgens mij hebben wij (bijna) hetzelfde beroep
herken ontzettend wat je schrijft. Fijn dat de hsg er goed uit zag, weer iets om van het lijstje te schrappen.
Mollebol, heb jij al duidelijkheid? Ik duim! Florence voor jou ook natuurlijk!
Yinthe, heb je dat percentage nog een keer berekend nu je zwanger bent geweest? Dan kan het percentage wel hoger zijn dan 50%. Ik zal zo even de link posten van het model dat ze gebruiken. Ik vind het zelf een apart model, want het houdt bijvoorbeeld wél rekening met %goed beweeglijke zaadcellen, maar niet met concentratie of volume (ik denk dan, wat zegt een percentage als je de concentratie en het volume niet meeneemt?). Daarnaast maakt het ook geen onderscheid in snel en langzaam goed beweeglijk. Bij ons was 34% goed beweeglijk, waarvan maar 2% snel (en 32% langzaam). Daarnaast viel de concentratie tegen. Ook moet je de leeftijd van de vrouw invullen, maar met al die vroege overgang in mijn familie weet ik niet of je mij wel als 24-jarige moet tellen..
Okee genoeg geklaagd over dit model :-p

Superfijn dat het meeviel twilight en foods! En haha foods, volgens mij hebben wij (bijna) hetzelfde beroep

Mollebol, heb jij al duidelijkheid? Ik duim! Florence voor jou ook natuurlijk!
Yinthe, heb je dat percentage nog een keer berekend nu je zwanger bent geweest? Dan kan het percentage wel hoger zijn dan 50%. Ik zal zo even de link posten van het model dat ze gebruiken. Ik vind het zelf een apart model, want het houdt bijvoorbeeld wél rekening met %goed beweeglijke zaadcellen, maar niet met concentratie of volume (ik denk dan, wat zegt een percentage als je de concentratie en het volume niet meeneemt?). Daarnaast maakt het ook geen onderscheid in snel en langzaam goed beweeglijk. Bij ons was 34% goed beweeglijk, waarvan maar 2% snel (en 32% langzaam). Daarnaast viel de concentratie tegen. Ook moet je de leeftijd van de vrouw invullen, maar met al die vroege overgang in mijn familie weet ik niet of je mij wel als 24-jarige moet tellen..
Okee genoeg geklaagd over dit model :-p

vrijdag 30 juni 2017 om 10:00
https://www.freya.nl/kinderwens/zwanger ... chapskans/
Daar kun je het berekenen. Het heet het predictiemodel van hunault.
Bij mij komt er 39% uit.
Ik zit nu net na m'n eisprong (denk ik), wel een relaxte tijd want ik kan er nu niks meer aan doen en m'n nod is nog te ver weg om zenuwachtig te zijn
Daar kun je het berekenen. Het heet het predictiemodel van hunault.
Bij mij komt er 39% uit.
Ik zit nu net na m'n eisprong (denk ik), wel een relaxte tijd want ik kan er nu niks meer aan doen en m'n nod is nog te ver weg om zenuwachtig te zijn
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)

vrijdag 30 juni 2017 om 11:40
Foods fijn dat het zo meeviel!
En zelf vind ik het ook erg prettig om me zo heftig in te lezen zodat ik een beetje meer begrijp van wat ik zie en hoor enzo. Misschien dat een stukje verwachtingsmanagement al wel helpt in de beleving.
In elk geval positief dat het er allemaal goed uitziet!
Florence.. Gelukkig! Toch geen korte lf
AV nog een belezen mens hier haha! Ik kan me wel vinden in je kritiek. Ben benieuwd wat een dokter hierop zou antwoorden.
Twilight, 33% is inderdaad nog wel oke. Maar toch ook wel vreemd dat het dan nog niet gelukt is he? Ik duim voor je dat het nog lukt voor de eerste iui.
Hier nog in spanning! Derde dag kramp maar geen menstruatie.
Ik verwacht m vandaag. Of mogelijk als mn ei een beetje laat sprong, morgen.
Omdat ik zoveel eerder last had van kramp ben ik erg nieuwsgierig. Maar even rationeel bedacht... Hoeveel kan je nou voelen van een startende zwangerschap op dit punt? Het zou nu pas 7 dagen na de eisprong zijn. En de kramp begon dan op dag 5. Dus ik probeer mezelf maar een beetje in te stellen op een naderende teleurstelling.
Al weet ik van mezelf dat als ik me eenmaal iets in mijn hoofd gehaald heb, dat de tranen dan toch wel komen. Maar dat is oke. Gevoel mag er zijn.
En zelf vind ik het ook erg prettig om me zo heftig in te lezen zodat ik een beetje meer begrijp van wat ik zie en hoor enzo. Misschien dat een stukje verwachtingsmanagement al wel helpt in de beleving.
In elk geval positief dat het er allemaal goed uitziet!
Florence.. Gelukkig! Toch geen korte lf

AV nog een belezen mens hier haha! Ik kan me wel vinden in je kritiek. Ben benieuwd wat een dokter hierop zou antwoorden.
Twilight, 33% is inderdaad nog wel oke. Maar toch ook wel vreemd dat het dan nog niet gelukt is he? Ik duim voor je dat het nog lukt voor de eerste iui.
Hier nog in spanning! Derde dag kramp maar geen menstruatie.
Ik verwacht m vandaag. Of mogelijk als mn ei een beetje laat sprong, morgen.
Omdat ik zoveel eerder last had van kramp ben ik erg nieuwsgierig. Maar even rationeel bedacht... Hoeveel kan je nou voelen van een startende zwangerschap op dit punt? Het zou nu pas 7 dagen na de eisprong zijn. En de kramp begon dan op dag 5. Dus ik probeer mezelf maar een beetje in te stellen op een naderende teleurstelling.
Al weet ik van mezelf dat als ik me eenmaal iets in mijn hoofd gehaald heb, dat de tranen dan toch wel komen. Maar dat is oke. Gevoel mag er zijn.
vrijdag 30 juni 2017 om 12:28
Twilight, fijn dat ze de tijd voor je namen & het enigszins meeviel. Ik duim extra voor je, zodat iui dan niet nodig zou zijn!
Foods, fijn dat alles goed is gegaan, maar dan moet je dus weer extra voor gesprek met de gynaecoloog.
AV; dat percentage van 't zaad .. kun je dat gewoon bij de huisarts opvragen? Mijn vriend hebben ze alleen doorgegeven dat het goed is, genoeg zaadcellen en ook beweeglijk genoeg, meer niet.
Spannend Mollebol! Het zou toch zo mooi zijn & ons topic weer even een boost geven.
Wij mogen straks naar de gynaecoloog voor de uitslagen en uitleg eventueel vervolg onderzoeken.. Heb een hele vragenlijst, dus hoop dat al mijn vragen vanmiddag beantwoord zijn
Maak me vooral beetje ongerust omdat ik deze maand tussentijds roze afscheiding(week lang) had en nu op dag 24 van m'n cyclus weer -_- *zucht* rotlijf!
Foods, fijn dat alles goed is gegaan, maar dan moet je dus weer extra voor gesprek met de gynaecoloog.
AV; dat percentage van 't zaad .. kun je dat gewoon bij de huisarts opvragen? Mijn vriend hebben ze alleen doorgegeven dat het goed is, genoeg zaadcellen en ook beweeglijk genoeg, meer niet.
Spannend Mollebol! Het zou toch zo mooi zijn & ons topic weer even een boost geven.
Wij mogen straks naar de gynaecoloog voor de uitslagen en uitleg eventueel vervolg onderzoeken.. Heb een hele vragenlijst, dus hoop dat al mijn vragen vanmiddag beantwoord zijn

vrijdag 30 juni 2017 om 12:46
Foods, wat fijn dat het vanbinnen iig goed zit!
Mollebol ik hoop dat voor je dat je menstruatie nog even uitblijft, hopelijk nog een hele tijd!
Pinguïn spannend! Die roze afscheiding is idd wel raar. Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Hier nu ong een week voor NOD. Voel niets bijzonders, alleen beetje zeurderige onderbuik, maar als ik het zo lees hebben meerdere daar deze week last van
.
Mollebol ik hoop dat voor je dat je menstruatie nog even uitblijft, hopelijk nog een hele tijd!
Pinguïn spannend! Die roze afscheiding is idd wel raar. Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Hier nu ong een week voor NOD. Voel niets bijzonders, alleen beetje zeurderige onderbuik, maar als ik het zo lees hebben meerdere daar deze week last van

vrijdag 30 juni 2017 om 13:56
zaterdag 1 juli 2017 om 11:34

zaterdag 1 juli 2017 om 11:43
Kan kloppen maar zou na het weekend wel even bellen met je gyn/ verloskundige. Ik weet dat ik zelf ook nog een of twee weken wat bloed verloor.Yinthe24 schreef: ↑01-07-2017 11:34Een mollebol?? Heb je al helderheid?
@Medische Mensen..
Excact twee weken geleden heb ik vrucht verloren, daarvoor bloedde ik al. Wat hou je dan aan als begin dag?
Ik verlies nog steeds (sorry!!) heel apart oud bloed! Nooit gehad. En zwangerschapstest is nog steeds knal positief. Kan dat kloppen?
Wanneer je cyclus weer officieel begint..... Ik zou zelf de eerstvolgende herkenbare menstruatie aanhouden. Dus een paar weken verder pas.

zaterdag 1 juli 2017 om 12:11
Yinthe, ik zou inderdaad toch even naar de verloskundige of gyn bellen. Misschien is het toch niet helemaal mooi leeg.
Pinguin, hoe waren de uitslagen?
Zonnebloem voel jij al wat? Nog andere wachtbankers?
Hier nog steeds geen menstruatie, zelfs niet een beetje roze ofzo. Niks noppes nada. Als er vandaag niks komt dan is het dag 9 dpo.
Het is de afgelopen 4 cyclussen op een rij 7 dagen geweest.
Mijn gedachten gaan alle kanten op!
Maar ik moet van mezelf realistisch blijven. Mijn lichaam kan gewoon per cyclus wat anders van plan zijn. En mijn buik voelt nou al de vierde dag op een rij alsof ik gewoon keihard ongesteld moet worden, elke dag ietsje meer. Zat daarover wel net ff te huilen tegen mijn man. Ik had echt even zoiets van: laat het dan maar komen! Dit wachten is zo frustrerend!
Een test wil ik pas doen over een paar dagen, mocht ik toch niet ongesteld worden. Is nu nog zo vroeg.
Pinguin, hoe waren de uitslagen?
Zonnebloem voel jij al wat? Nog andere wachtbankers?
Hier nog steeds geen menstruatie, zelfs niet een beetje roze ofzo. Niks noppes nada. Als er vandaag niks komt dan is het dag 9 dpo.
Het is de afgelopen 4 cyclussen op een rij 7 dagen geweest.
Mijn gedachten gaan alle kanten op!
Maar ik moet van mezelf realistisch blijven. Mijn lichaam kan gewoon per cyclus wat anders van plan zijn. En mijn buik voelt nou al de vierde dag op een rij alsof ik gewoon keihard ongesteld moet worden, elke dag ietsje meer. Zat daarover wel net ff te huilen tegen mijn man. Ik had echt even zoiets van: laat het dan maar komen! Dit wachten is zo frustrerend!
Een test wil ik pas doen over een paar dagen, mocht ik toch niet ongesteld worden. Is nu nog zo vroeg.
zaterdag 1 juli 2017 om 12:50
Ik zou ook even bellen Yinthe. Al heb ik er dan geen ervaring mee.
Ik moet nog 4 dagen afwachten. Ik verwacht 4 juli nod.
Ben er nu nog vrij relaxed onder. Maar ik voel dan ook helemaal niets, dus geen dingen waardoor ik denk, zal het nu dan toch....
Afwachten weer!
Spannend Mollebol! Wat betekend dpo ook alweer?
Ik moet nog 4 dagen afwachten. Ik verwacht 4 juli nod.
Ben er nu nog vrij relaxed onder. Maar ik voel dan ook helemaal niets, dus geen dingen waardoor ik denk, zal het nu dan toch....
Afwachten weer!
Spannend Mollebol! Wat betekend dpo ook alweer?
zaterdag 1 juli 2017 om 17:55
Jeej Yinthe wat vervelend zeg, maar wel goed dat je dus gebeld hebt. Voel je je voor de rest dan ook nog zwanger of zijn het puur de testen die positief zijn?
Mollebol, wat spannend! Vervelend dat je sowieso moet wachten met zon korte LF.
Ik zelf voel nog niets behalve nog steeds beetje zeurderige onderbuik, maar moet nog een week.
Twilight, ook voor jou spannend die laatste paar dagen voor NOD.
Mollebol, wat spannend! Vervelend dat je sowieso moet wachten met zon korte LF.
Ik zelf voel nog niets behalve nog steeds beetje zeurderige onderbuik, maar moet nog een week.
Twilight, ook voor jou spannend die laatste paar dagen voor NOD.