Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 18:49
Mogen we de complementaire pen houden?
Tuurlijk. Hier heb je nog een sleuterhanger-met-winkelwagenmuntje.
FiIee schreef:
30-06-2017 18:42
Test.

Edit: het werkt wel.
Niet! Ik zie alleen plaatjes in de quotes, behalve het plaatje van LV.

En je post is idd helemaal leeg Star!

Briljant forum: altijd spannend, je weet niet wat je kunt verwachten.
En in gedachten hoor ik nu de stem van Jambers :O :'(
Hugh-Jazz schreef:
30-06-2017 18:53
Tuurlijk. Hier heb je nog een sleuterhanger-met-winkelwagenmuntje.
:cheer2:

Je was zeer goed voorbereid!
Hugh-Jazz schreef:
30-06-2017 18:40
*klapt Flip-over uit*
*prutst met beamer*
*hoera, alles werkt. De Powerpoint kan beginnen*

Wat mij opvalt: volgens mij zitten we, sinds de start van dit nieuwe, verbeterde *kuch* forum, in een managementmethode.
*klikt naar dia 1*

Afbeelding

Volgens mijn idee zitten we nu in de fase: normen. *wijst aan met laserpen* Dat betekent dat we volgend weekend kunnen gaan presteren!! Goed bezig, team. Toppertjes!!

Dat is wat mij opviel.
:HA:
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 18:49
Mogen we de complementaire pen houden?
Jij wel. Ik heb een eigen, als je daar maar vanaf blijft!
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 18:58
Jij wel. Ik heb een eigen, als je daar maar vanaf blijft!
Nou zeg...ook de laatste keer dat ik naast jou ga zitten!
impala schreef:
30-06-2017 18:17
Over groepsdynamiek gesproken, ik luisterde vanochtend naar een hele boeiende podcast van BNR, interview met antropologe Jitske Kramer, die geen onderzoek meer doet naar stammen in Afrika maar naar 'stammen' aan de Amsterdamse Zuidas. Naar de culturen binnen bedrijven dus, hoe die ontstaan en hoe die te veranderen zijn.

Zij zegt dat je altijd moet beginnen met het luisteren naar Harrie, als je het functioneren van je bedrijf wil verbeteren. Harrie is die ene vogel die altijd ondersteboven hangt en wat anders doet en vindt dan de rest ;-)
Je moet Harrie niet uitlachen, passeren of afserveren, maar hem juist opzoeken en heel goed naar hem luisteren. En expliciet vragen of er mensen zijn die het met hem eens zijn. Er zijn namelijk altíjd mensen die net zo denken als Harrie, maar meestal is er maar één Harrie die zijn mond open doet. En als je zijn ideëen in de groep gooit, en een veilige omgeving schept om erop te reageren, dan blijken veel van zijn voorstellen en ideëen zo gek nog niet en blijken die ook nog eens gesteund te worden door velen. Dwarse vogel Harrie is de ingang naar verbetering :D

https://www.bnr.nl/podcasts/10322917/ok ... ske-kramer

Filmpje over Harrie: https://www.youtube.com/watch?v=Vevd_q3uHRo (edit: ik heb hier even een betere neergezet)
Daarnaast heb je ook de notoire mopperkonten met stokpaardjes en geroddel.
Daarvan wordt aangeraden om 'af te rekenen bij de kassa', dus wat het ook kost gewoon weg ermee.
Want de uiteindelijke kosten van zo iemand zijn veel hoger dan een evt afkoopsom.
Ana_Isabel_ schreef:
30-06-2017 19:08
Nou zeg...ook de laatste keer dat ik naast jou ga zitten!
Your loss, not mine :yes:

Ik bedoel, joh, wat jammer nou :'(
Het-groepje schreef:
30-06-2017 19:15
Daarvan wordt aangeraden om 'af te rekenen bij de kassa', dus wat het ook kost gewoon weg ermee.
Want de uiteindelijke kosten van zo iemand zijn veel hoger dan een evt afkoopsom.
Zo waar.

En de schoonmakers en de receptionisten zijn gouden bronnen. Die mensen weten zo veel over het bedrijf en haar hebben en houden.
Onder de noemer nutteloze feitjes:
Mocht er nog iemand zijn die zich dit afvraagt, maar net als ik te lui is (nou ja, was...) om het uit te proberen:
emoticons kun je niet, ik herhaal die kun je niet doorstrepen!
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 19:26
Onder de noemer nutteloze feitjes:
Mocht er nog iemand zijn die zich dit afvraagt, maar net als ik te lui is (nou ja, was...) om het uit te proberen:
emoticons kun je niet, ik herhaal die kun je niet doorstrepen!
Interessant wel.
Interessant

Inderdaad, dát kan wel.
Luna in het mod topic :rofl:

Ik heb niet het lef om het daar te doen, vandaar hier.
.dubbel
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 19:42
97.63% gewijzigd
.
Het-groepje schreef:
30-06-2017 19:15
Die strategie ben ik in hun verhaal niet tegen gekomen. Integendeel. Zij pleiten voor inclusion en niet voor exclusion.
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 19:39
7.62% gewijzigd
.
FiIee schreef:
30-06-2017 17:59
Het is weekend!!
Afbeelding
yay! :high5:
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 19:22
Zo waar.

En de schoonmakers en de receptionisten zijn gouden bronnen. Die mensen weten zo veel over het bedrijf en haar hebben en houden.
Gatverdamme wat een paternalistische post. Alsof iedere schoonmaakster een debiele roddeltante is.

En zo werkt het ook echt niet meer hoor. De meeste schoonmaaksters m/v zijn tijdelijke uitzendkrachten die per ongeluk niks beters kunnen vinden. Studenten ook. Die van object naar object worden gestuurd, en dus niet eens de tijd hebben om zich op te werken tot spreekwoordelijke roddeltante.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 19:40
Gatverdamme wat een paternalistische post. Alsof iedere schoonmaakster een debiele roddeltante is.

En zo werkt het ook echt niet meer hoor. De meeste schoonmaaksters m/v zijn tijdelijke uitzendkrachten die per ongeluk niks beters kunnen vinden. Studenten ook. Die van object naar object worden gestuurd, en dus niet eens de tijd hebben om zich op te werken tot spreekwoordelijke roddeltante.
Hoho, niet als roddeltantes. Absoluut niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen.
Zij weten heel van de praktische kant van de bedrijfsvoering. Zij hebben vaak een breder overzicht dan mensen die vooral op 1 afdeling werken. Zij zien een andere kant van de organisatie. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Ik geloof dat jullie er wat ouderwetse ideeën op nahouden als het gaat om (bedrijfs)culturen. Om het woord bekrompen niet te gebruiken.

Edit: Ik wou bijna zeggen: Maar we raken off topic :D
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 19:59
16.82% gewijzigd
.
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 18:02
Shifty en Tam, die ja!

Shifty, dat zal ook altijd zo blijven.
Ik weet 't niet maar ik hoop dat we er een keer anders mee om leren gaan.
Wat dat betreft denk ik dat een nog redelijk onschuldige clown zoals Trump (*klopt op hout*) misschien nog niet zo verkeerd is als voorbeeldfunctie van hoe onze manier van (politieke) leiders aanwijzen niet functioneert.

Ik vind het wat dat betreft altijd heel opvallen dat we elk jaar de oorlog herdenken en zeggen 'dat nooit meer', terwijl we de fundamentele manier waarop we daar gekomen zijn niet hebben gewijzigd. Natuurlijk willen we het nooit meer .. maar ja, als je in de jaren 30 had gevraagd of we het toen wel wilde had ook iedereen ontkennend geantwoord. Ik vind het vreemd dat we eigenlijk politiek nooit echt structurele actie hebben ondernomen om dat in de toekomst te voorkomen. Maar dat even als serieuze noot, speciaal ook voor Nouschi, ter compensatie voor mijn uitlating over aardappelen.
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 19:47
Hoho, niet als roddeltantes. Absoluut niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen.
Zij weten heel van de praktische kant van de bedrijfsvoering. Zij hebben vaak een breder overzicht dan mensen die vooral op 1 afdeling werken. Zij zien een andere kant van de organisatie. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Bedoel je dit (zie verhaal onder de link)? http://cs.txstate.edu/~br02/cs1428/Shor ... ineers.htm
Hugh-Jazz schreef:
30-06-2017 18:40
*klapt Flip-over uit*
*prutst met beamer*
*hoera, alles werkt. De Powerpoint kan beginnen*

Wat mij opvalt: volgens mij zitten we, sinds de start van dit nieuwe, verbeterde *kuch* forum, in een managementmethode.
*klikt naar dia 1*

Afbeelding

Volgens mijn idee zitten we nu in de fase: normen. *wijst aan met laserpen* Dat betekent dat we volgend weekend kunnen gaan presteren!! Goed bezig, team. Toppertjes!!

Dat is wat mij opviel.
:applause:

Kak ik heb storming gemist? Of krijgen we die de week daarop weer?
Dan doe ik dan wel mee; schrijf mij maar vast in; Harry is de naam.
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 19:47
Het is dus ook niet zo. De tijd dat er op ieder kantoor een onverwoestbare juffrouw Jannie dertig jaar lang de pleeborstel zwaaide is echt voorbij. Schoonmaakobjecten worden om de twee jaar aanbesteed, en de dames-met-flexcontract worden geacht het object in zo weinig mogelijk tijd een soort van schoon te maken. Ik heb een paar jaar een hele school onder mijn hoede gehad, in mijn eentje. Twee uur per dag kreeg ik daarvoor. No way dat ik ook nog de tijd vond om de praktische kant van de bedrijfsvoering te doorgronden, ik was al lang blij als de conciërge de sleutel van de vuilcontainer niet meer iedere dag mee naar huis nam.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 20:00
Het is dus ook niet zo. De tijd dat er op ieder kantoor een onverwoestbare juffrouw Jannie dertig jaar lang de pleeborstel zwaaide is echt voorbij. Schoonmaakobjecten worden om de twee jaar aanbesteed, en de dames-met-flexcontract worden geacht het object in zo weinig mogelijk tijd een soort van schoon te maken. Ik heb een paar jaar een hele school onder mijn hoede gehad, in mijn eentje. Twee uur per dag kreeg ik daarvoor. No way dat ik ook nog de tijd vond om de praktische kant van de bedrijfsvoering te doorgronden, ik was al lang blij als de conciërge de sleutel van de vuilcontainer niet meer iedere dag mee naar huis nam.
Op mijn werk hebben we al 30 jaar dezelfde schoonmaakster.
impala schreef:
30-06-2017 19:38
Die strategie ben ik in hun verhaal niet tegen gekomen. Integendeel. Zij pleiten voor inclusion en niet voor exclusion.

Het Harry-concept gaat meer over het omarmen van (mensen met) andere ideeën. Dat wil dus niet zeggen dat al die ideeën goed zijn, maar dat wil zeggen dat als je niet meer open staat voor nieuwe ideeën dat je dan ook de goeie nieuwe ideeën misloopt. En dat is iets wat in georganiseerd verband vaak best een uitdaging is omdat een organisatie er in de basis op gericht is om een status-quo te faciliteren/optimaliseren. Een organisatie is er vaak niet op gericht vernieuwing te faciliteren.

Het geeft ook aan dat vernieuwers dus vaak mensen zijn die afwijken. Maar dat wil ook nog niet zeggen dat je het kan omdraaien. Mensen die afwijken hoeven geen vernieuwers te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven