Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw stippel fijn dat de informatieavond gepland staat! Heel fijn ook dat je je weer beter voelt en er klaar voor bent om er vol voor te gaan. Ik snap je leeftijdsargument helemaal (en deel ik volledig). En zo zo fijn dat er zaad is gevonden en je 6 rietjes hebt!!!!
Moest erg lachen om je Blue Balls anekdote :biggrin:

Ik mag gelukkig vrijdag weer de wachtweken in dus dat is bijna.
Spannend... Eind komende week / weekend / begin de week erna gaat er wat afgeplast worden hier... :rolling: Veel testen tussen 6 en 11 juli... Ik zou heel graag eerder willen testen, met het idee dat je dan iets weet. Maar eigenlijk weet je dan nog niets... dus ik ga echt mijn best doen om te wachten tot 11 juli. Zeker als hier meiden komen vertellen of hun test wel/niet positief is zal het bij mij wel gaan kriebelen om ook te gaan testen denk ik...

Hoe is dat voor jullie? Houden jullie het vol om te wachten? Of toch al eerder een testje wagen?

Hier begint de vermoeidheid toe te slaan. Utrogestan? Zwanger? Stress? Drukte op het werk? Wie zal het zeggen... maar ik sta te tollen op m'n benen, kan zelfs overdag mijn ogen nauwelijks open houden. Verder geen andere klachten: heb een paar keer wat steken / krampen gehad maar dat is nu weg. Geen gevoelige borsten, niet misselijk. Alleen maar moe, moe, moe...
doces mijn 1e test was van dag 5 of dag 8 :whistle: ik test altijd vroeg dan weet ik waar ik aan toe ben ;-))
moeheid herkenbäar maar zal van alles bij elkaar zijn, stress medicatie spanning. suc6 nog even

weija wat fijn vrijdag weer :cheer:
anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 02-07-2017 09:48
0.41% gewijzigd
Doces ik heb positief getest op 13dpo (bij F), 12dpo (bij P) en 11dpo (deze keer).

Zoals je ziet werd ik steeds ongeduldiger... (hoewel, de laatste keer kwam doordat mijn vriend wilde testen!)

Hier kun je mijn testen zien: https://wensmama.blog/2017/06/08/5w0d-er-groeit-iets/
Links is van 11dpo, rechts is 6d overtijd (20dpo).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
MevrouwStippel, ik herken het wel wat je zeg. Geen zin en niets willen en ineens, bij goed nieuws, erg graag willen starten en eigenlijk niet kunnen wachten! Fijn dat je ondanks dat je nog niet hersteld bent van jouw burn-out, er vol voor durft te gaan. Houd jezelf wel goed in de gaten, want soms kunnen er toch flink dingen tegenzitten... Ik heb wel medelijden met jouw man en zijn blauwe ballen... Ik hoop dat hij snel pijnvrij is. Dat ze nog wat langer blauw blijven is niet zo erg, maar dat de pijn maar weg gaat.

Doces, ik plas nu al vaak genoeg ;-) Ik ben wel blij dat ze ons een nette datum gegeven hebben om te testen. 15 dg na de punctie. 10 dg na de tp. In NL zeiden ze 17 dg na de punctie. Dat is wel erg lang. Nu durf ik toch niet eerder te testen. Als ik dan zo moeilijk te zien streepje zie (zoals de eerste 2 van Flip, dan wordt ik denk ik enorm onzeker en vind ik de dagen er na nog spannender.
Ik ben ook ontzettend moe. GIsteren 11 uur in bed gelegen en overdag nog een uurtje de ogen dicht gehad op de bank. Nou dat is niet normaal voor mij...

Flip ik vind je ontzettend dapper. Dat je hier nog steeds komt en iedereen blijft steunen, terwijl je het zelf zo ontzettend moeilijk hebt... Houd vol meid, nog een paar dagen....
Doces: "mijn" Dr A. vond 14 dagen na de punctie twijfelachtig. Ik heb met een 5 daagse Blasto altijd 12 dagen na de TP als advies meegekregen en de eerste 2 keer 11 dagen na TP getest en de laatste keer op dag 12. Dan was het embryo dus 17/18 dagen oud.
Overigens: het is vrij persoonlijk, maar ik ben niet van de streepjes testen. Met een CB met display weet je meteen waar je aan toe bent. Ze zijn duurder, maar laten aan duidelijkheid niets te wensen over.
Ik vond testen altijd vreselijk... Enerzijds de hoop en anderzijds de onzekerheid. Ik heb geregeld mijn man de test uit de badkamer laten halen om mij het nieuws te vertellen.

Vermoeidheid zou op iets moois kunnen wijzen Animal! Zeker met twee - ik duim op goed nieuws. Het worden spannende dagen hier met alle wacht bankers!!

Weija: Benieuwd Wanneer jij je TP hebt. Je geduld wordt wel weer op de proef gesteld.

MevrouwStippel: Snap het helemaal meis! Ik zou ook niet willen wachten. En als blijkt dat je straks zwanger bent, voel je je wss al een stuk happier. Al is een zwangerschap geen oplossing voor een burn out, maar volgens mij is dat bij jou niet aan de orde. Heel veel succes!

Flip: Nog 3 dagen onzekerheid. Ik hoop dat je deze dagen een beetje doorkomt. Had het zo graag anders voor je gezien...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, ik herken de vermoeidheid van de vorige keer utrogestan en was al zo moe voor de terugplaatsing. Dus ik link het aan de utrogestan :-) Moe zijn is niet erg, ik ga gewoon lekker slapen!
Jullie zouden het dus aandurven eerder te testen? Ik moest vam de verpleegkundige in het ziekenhuis wachten tot 18 dagen na de punctie (23 juni --> 11 juli). Een behoorlijke tijd...

Vrijdag had ik een intensieve en emotionele dag op mijn werk, vanuit het niets een enorme huilbui die maar niet leek te stoppen. Sindsdien (vrijdagavond, zaterdag, vanochtend) voel ik me een beetje 'labiel': gespannen, neerslachtig, huilerig, alsof ik nergens zin in heb. Alsof ik ieder moment weer kan gaan huilen. Mijn eerste gedachte is natuurlijk: hormonen, hormonen. Maar dat geeft mij geen goed gevoel: dat kan ook prima door de Utrogestan komen, dat hoeft niet per definitie een zwangerschap te betekenen. Aaaaargh, wat een stom gedoe! :cry:
Ow Doces: de wachtweken zijn gewoon ruk en je gaat aan alles twijfelen. En ik las gister iemand (Ik weet niet meer wie) die zei dat haar borsten weer slapper waren in de 2e wachtweek (heel herkenbaar had ik ook - komt wss door de Utro). Moraal van het verhaal: symtoom spotten is ZINLOOS!! Je hebt niets om je aan vast te houden. Helemaal als je nooit zwanger bent geweest. Dikke knuffel voor iedereen die op het bankje zit en het ff nodig heeft!! :hug:

Liefs
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vreselijk ja dat wachten doces
Ik ben er nog niet uit wanneer ik ga testen. Zal t straks nog eens bespreken hier thuis.
Ik heb dat dus ook baggal wat je over die vriendin schreef: sinds vrijdag zijn borsten veel minder pijnlijk. En dan die spotting erbij (vanmorgen weer ienienienie beetje t is dat ik erop Let anders had ik het niet eens gezien) maakt zo onzeker.
Succes mede wachters!

En de rest ook natuurlijk!
Thanks voor de steun. Zeker de laatste dagen heb ik dat echt nodig.
Hier ook behoorlijk klaar met de wachtweken. Manman het valt me echt tegen. Respect voor alle dames die meerdere wachtweken na een tp hebben doorstaan :kneel: Ik vind het veel zwaarder dan na een iui.

Ik heb ook geen gevoelige borsten meer (was alleen eerste week, ze zijn wel nog groter) en alles waar ik last van heb staat ook op de bijwerkingenlijst van de utro. Dus het zegt allemaal niks. Zo had ik vr en za rommelende darmen en hoofdpijn. Vandaag heb ik vooral lage rugpijn. Echt zoiets wat ik altijd heb voordat ik ongesteld moet worden....

En mijn humeur is ook niet al te best, werd echt super chagrijnig wakker. Arm vriendje :facepalm:

Over eerder testen, ik denk dat het heel persoonlijk is. De een vind het fijn om iedere ochtend te testen, de ander is er super bang voor (zoals ik) doen waar je je goed bij voelt lijkt me. (zei ik heel wijs... ik twijfel zelf enorm over wanneer ik ga testen :rolling: )
Dank jullie wel meiden voor al jullie felicitaties!! :)

@MwStippel: Ik ben ook zo blij voor jou!! Het was erop of eronder. En nu heb je eindelijk een kans!!

@Meiden op het wachtbankje: Heel herkenbaar. Ik was ook super chagrijnig die wachtweken en had echt geen zin in het testen. Of je iets voelt of niet, zegt niks, maar ik wilde het ook heel graag.
Ik heb de eerste keer op 16 dpo getest, tweede keer op 15 dpo en derde keer op 13 dpo. De laatste keer vrij vroeg omdat ik wilde weten of ik kon stoppen met de medicatie zodat ik nog ongesteld werd voor onze vakantie. Ik moest bloed prikken op de eerste dagen van menstruatie. Maar ik denk zo vanaf 14 dpo moet er wel iets te zien zijn... Ik ga heel hard voor jullie duimen, wordt een spannende week inderdaad!

@Weija: Voor jou nog 5 nachten slapen!! Fijn om ook weer verder te kunnen. Sta je er weer net zo in als voorgaande keren of heb je nu iets minder hoop doordat afgelopen keren niks is geworden?
Sofie, Miekje en Doces de wachtweken zijn ook gewoon onwijs onzeker, dat blijft gewoon zo, al went het wel. (Zegt iemand die er al 7x op heeft zitten) Eerlijk gezegd vind ik deze ww fijner dan na iui omdat de 'wachtweken' na tp van een 5 daags embryo gereduceerd zijn tot maar een dag of 8-9.
Een tip; probeer niet te focussen op / zoeken naar kwaaltjes/ klachten zeker met al die hormonen die jullie gebruiken zegt dat echt heel weinig. Echt uitsluitsel geeft pas de test over een paar dagen.

Animal ook een knuffel al heb ik de indruk dat jij een stuk relaxter in de wachtweken zit dan de dames die de eerste tp hebben gehad.

Boulu echt zo fijn dat de echo goed was! Begint het nieuws al wat te landen?
Dank voor je berichtje; Ja echt super fijn dat ik aan het eind van de week weer een tp heb :hyper: Die andere/ langere cyclus zorgt ervoor dat ik de 3,5 week voor de tp eerlijk gezegd nogal onzeker vind (en met name logistiek behoorlijk belastend met tig echo's) en daardoor is de balans met de 8-9 dagen hoop/ rust na een tp op een geslaagde poging wat zoek. Dus het is niet eens zo dat ik minder hoop heb op een geslaagde poging (vroeg of laat word ik vast wel weer zwanger), maar wel dat ik zo verschrikkelijk geen zin heb in volgende maand weer op werkdagen keer op keer op keer naar het ziekenhuis voor echo's. Ik ben daarom nog aan het twijfelen over een kunstmatige cyclus maar heb tegelijkertijd ook een duidelijke voorkeur voor een natuurlijke cyclus (puur een gevoelskwestie). Maar first-things-first eerst maar de tp van as vrijdag.
@Animal wat lief :hug: Ik blijf natuurlijk wel meelezen, ik wil jullie (hopelijk goede) nieuws absoluut niet missen. Ik ben blij dat iemand anders de tabel nu bijhoudt, want dat is me nu wel teveel... Nog 2 dagen afwachten. En daarna de laatste voorbereidingen voor de bruiloft.

@Doces Ik zou zeker niet zo lang wachten, dat kun je jezelf toch niet aandoen? ;-) 13 of 14 dagen na de punctie moet er echt al een streepje zichtbaar zijn als het raak is.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik weet niet wie nu de tabel aan het bij houden is - Piene?! Iig voor de veranderingen:

Zima: jongetje (mag dus in blauw)
Nemoo: meisje
Angel bij de zwangeren.

En hopelijk kunnen daar in de aankomende weken dus heel wat zwangere dames aan toegevoegd worden en blijft Flipje erin en is toch een hartslag...

Weija: Had ff gemist wanneer je de TP zou hebben. Spannend weer!
done :bye: als er nog iets veranderd moet worden even dikgedrukt neerzetten dan pas ik het aan
Ff een egopost, ik kom later vanavond uitgebreid reageren op iedereen, maar moet dit ff kwijt. We hebben net gehoord dat er 3 blastocysten ingevroren zijn. Heel diep in m'n hart merk ik dat ik gehoopt had op 4, maar ik geloof dat het eigenlijk toch wel een prima score is, 3 blasto's uit 6 eiblaasjes. En helemaal als ik terugdenk aan hoe gestresst ik was aan het begin van het traject, met m'n 3 grote eitjes en 3 kleintjes, ben ik heel erg dankbaar dat we zover zijn gekomen.

En dames op het wachtbankje: ik heb groot respect voor jullie. Ik vond de afgelopen week al zo ontzettend zenuwslopend, dat afwachten, terwijl je nergens meer invloed op hebt. Ik duim hard voor jullie.
Hey windmolen 3 in de vriezer is heel mooi.... t is een enorme afvalrace. Van onze 11 eicellen waren er 8 bevrucht en uiteindelijk 0! Geschikt voor cryo. Dus wat mij betreft mag je heel blij zijn met dit aantal.
Windmolen, dat lijkt me ook net heel mooi hoor!! Niet twijfelen ;) 3 is eigenlijk heel mooi! Zoals Miekje ook al zegt!

Flipje, ook ik leef ontzettend met je mee en brand een kaarsje voor jou dinsdag ...

Weija jij krijgt dus vrijdag een tp! Fijn, spannend! Is het dan met een cryo? Sorry, ben hier nog niet zo lang en moet het verhaal van iedereen nog een beetje oppikken ;)

Boulu, voelde je nu eigenlijk iets tijdens de ww toen je zwanger was? Of net helemaal niets?

Sofie, zijn de ww bij een iui dan anders dan bij ivf? Heb zelf nooit iui gehad dus ik kan niet vergelijken! Enkel OI, en die wachtweken vond ik ook vreselijk! Wanneer zou je MOGEN testen, als je dat al zoekt te doen? ;)

Doces vermoeidheid kan ook een signaal zijn van zwangerschap, wat hoop ik dit zo voor jou, spannend! Neem voldoende rust!

Mevrouwstippel wat naar dat je last hebt van een burnout... k heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wel met stress en depressieve gvoelens op het werk, bovendien kampte men vader ook met een burnout,.. verschrikkelijk is het.. ben je dan thuis van je werk of...? Ik snap ook wel dat je kinderwens niet verdwijnt of minder wordt als je een burnout hebt, en inderdaad, het niet hebben/niet kunnen krijgen van kinderen is ook nog eens een extra stressfactor. Maar als ik het goed begrijp lag het bij jou aan je man en is dit nu verholpen? :-D verbeter me als ik fout zit ;) probeer een beetje mee te lezen met ieders verhaal maar het is nog warrig voor mij!

Dames, ik zit nu op dag 2 na de punctie en ik ben zo ontzettend opgeblazen en heb ook absoluut geen honger, voel me zelfs wat misselijk als ik wat eet. Probeer voldoende te drinken, en af en toe iets te eten maar alles zit wat tegen. Is dit herkenbaar? Normaal dat je op dag 2 nog zo opgezwollen bent?
selinik voelde me na punctie óók niet top. Je moet echt heel veel drinken 3 liter zei mijn arts.
Selin, weeg je je elke dag? Volgens mij mag je max 1-1,5 kg aankomen per 24 uur, anders moet je bellen. Ik vind dat als het morgen niet beter is, dat je wel moet bellen. Liever een check voor de zekerheid en dat het allemaal onschuldig is, dan dat je straks toch ziek wordt van overstimulatie. Ik heb wel pijn gehad na de punctie, maar nooit misselijk geweest en geen honger hebben. (ik kan volgens mij altijd wel eten, hoewel het nu iets minder erg is als anders. Is dat progesteron toch nog ergens goed voor.) Veel drinken is echt heel belangrijk, zeker als je risico op overstimulatie hebt.

Doces, als je utrogestan krijgt, daar kun je héél moe van worden. Ik in ieder geval wel. Alles wat je nu voelt kan met een zwangerschap te maken hebben, maar ook net zo goed veroorzaakt worden door alle hormonen. Laat je niet gek maken en hoe moeilijk het ook is, heb geduld... Ik vind het nu wel veel makkelijker en relaxter dan de andere keren. De eerste keer maakte ik me zelf helemaal gek. De tweede keer was ook vervelend, want als het niet ging lukken, moesten we weer een poging onder gaan. Nu heb ik min 1 5-daagse cryo, en evt nog 1 op de reserve bank. Dat stelt me wel gerust, en dat zal vast wel schelen in het feit dat ik het wat minder spannend vind.

Windmolen, dat is echt een goede score! Je hebt het wel over blastocyten he? Van 3 naar 5 dagen sneuvelen er best veel, dus 3 van de 6 is een prachtige score! Ik hoop voor je dat je cyclus mooi op gang komt, met een beetje hulp en dat je over een dag of 14-18 plaats kan nemen op het wachtbankje. Ik heb gisteren nog een verhaal gehoord van 9 eicellen na een punctie en na dag 3 deed niets het meer... Prijs je gelukkig met dit aantal.
Animal, nee heb me nog niet gewogen eigenlijk, maar men buik staat wel heel strak en opgezwollen ondanks het feit dat ik vandaag toch nog niet al te veel gegeten heb en ook geen honger heb. Ik moet morgen sowieso naar het ziekenhuis want kreeg normaal terugplaatsing om kwart voor 10 :( maar twijfel nu of het gaat doorgaan als ik zo opgezwollen ben :( zal morgen zien wat ze zeggen, maar vrees ervoor...
Wachtbankers, ik duim voor jullie allemaal! Rustmoment lijkt me echt verschrikkelijk spannend, ik hoop zo dat er een kleine babyboom ontstaat hier d eze maand. Verder hoop ik op een wonder voor jou Flipje.
Ondertussen zit ik op de 'classic wachtbank. Ik heb 3 dagen geleden op innesteldag een heel klein bloedinkje/afscheidingsiets gehad en ben nu 3 dagen licht misselijk en ben gisteren 2 keer overdag in slaap gevallen . Maar ik ben vast weer ns hartstikke schijnzwanger ;)
Selin, ik was 2 dagen na de punctie op m'n meest opgeblazen, geloof ik. Daarna begon het langzaam af te nemen. Misselijkheid en geen honger herken ik dan weer niet. Veel drinken schijnt wel echt belangrijk te zijn, maar mij lukte dat ook niet altijd even goed. Als je je echt beroerd gaat voelen moet je wel echt aan de bel gaan trekken. Maar ik hoop voor je dat dat niet gaat gebeuren. Volgens mij had ik nog niet gereageerd op je 9 bevruchtingen, maar dat is echt supergoed!

Miekje, je hebt helemaal gelijk. Ik verbaas me ook een beetje over mezelf (in negatieve zin). Een week geleden dacht ik nog dat ik heel hard zou moeten huilen van opluchting als ik zou horen dat ik tenminste één cryo had en nu het zover is en we er zelfs 3 hebben, merk ik ineens dat ik blijkbaar hoopte op meer (waarschijnlijk omdat ze het op woensdag alle 5 nog goed deden). Ik kom nu wsl erg ondankbaar over, en daar baal ik zelf van en snap het niet zo goed. Waarschijnlijk moet het allemaal nog wat landen allemaal. Rationeel gezien weet ik dat ik inderdaad erg dankbaar mag zijn.
Jij nog een dikke knuffel voor de rotdag die je had gisteren. Ik hoop dat vandaag een beetje beter is... Wel echt balen van de auto, maar gelukkig is er niets met jouzelf gebeurd!

Flipje: heel veel kracht toegewenst in deze rottige afwachttijd :hug:.

Weija, fijn, vrijdag terugplaatsing! En ik hoop dat de keuze voor natuurlijke of kunstmatige cyclus voor de volgende keer dan gewoon niet meer nodig is. Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n terugplaatsing? Misschien heb ik het gemist en heb je het wel ergens geschreven, maar moeten ze dan je eisprong niet heel precies weten? Omdat je op zaterdag schreef dat ze toen al konden zien dat de terugplaatsing op vrijdag is? Of moet je dan toch pregnyl/ovitrelle spuiten om je eisprong op te wekken? Ben ff nieuwsgierig omdat ik dat binnenkort ook mee ga maken.

Sofie, dat lijkt me ook echt lastig met die utro, dat je niet weet wat waardoor veroorzaakt wordt, maar je voelt wel van alles. Jij had bij je IUI's geen utro toch? Dat twijfelen over wanneer te testen ga ik wsl ook heel erg doen. Al kan ik me ook voorstellen dat ik zo iemand wordt die elke dag gaat testen, haha. Sterkte meis, met de laatste loodjes.

Doces, bij jou ook zoveel spanning en emoties. Pff, ik wou dat ik iets nuttigs kon schrijven... Maar ik hoop dat je wat hebt aan de tips van de ervaringsdeskundigen hier. Jij ook veel sterkte met afwachten en ik hoop dat je dit weekend een beetje hebt kunnen bijkomen en uitrusten.

Diamond, geen ervaring met lucrin hier, sorry. Is dat de stimulatie-injectie, of die die je cyclus stillegt? Kijk anders even in de bijsluiter of daar iets over staat. Bij mij stond er bij één van m'n injecties wel iets over rood-worden of jeuk ofzo. Dus zou wel kunnen lijkt mij. Hoop dat het niet te vervelend is...

Zizo, vervelend dat de voorlichting zo chaotisch was, zeg. Heel scherp dat je meteen doorhad dat je medicijnen niet klopte, want dat is echt vervelend. Maar dan wel weer je boodschappenlijstje vergeten, oeps... Moest er wel om lachen hoe je dat schreef. Stomme hormonen ook ;-).

Animal, fijn dat jij er relatief relaxed instaat. Te zijner tijd mag je waarschijnlijk al je tips daarvoor nog een keertje voor mij opschrijven ;-). Ah, lees net nog je berichtje aan mij, thanks. En je hebt helemaal gelijk, het zijn natuurlijk blasto's, dat moet ik niet vergeten. Pfoeh, wat een verdrietig verhaal, van 9 eicellen, naar helemaal niets :(. Dat komt ff binnen hier. En realiseer me nog maar een keer dat ik idd erg blij mag zijn.

Sense, bij jullie is een spontane zwangerschap niet uitgesloten? Dan snap ik dat je hoop krijgt met die symptomen. Heb je dat ooit eerder zo gehad? Jij was toch degene wiens man speciaal eerder teruggevlogen was om nog een kans te maken? Dan zou het natuurlijk wel heel bijzonder zijn als het dan ook nog zo was. Wanneer verwacht je je menstruatie? Ik hoop op een wondertje voor je!
windmolen het was geenszins de bedoeling je een vervelend gevoel te geven. Hoopte je blij te laten zijn met je mooie score. Thanks voor de knuff ivm gisteren dat was echt een baaldag idd. Auto ging het niet lang meer volhouden (oud!) Maar had m liever gewoon weggebracht. Was de hele dag nog wel n beetje in shock. Vandaag maar rustig aangedaan. Nog n druk en spannend!! weekje werken en dan vakantie!
Hoop dat die met n mooie test begint.... maar vrees dat ik gewoon ongi ga worden. Heb zo nu en dan nog mini kloddertjes (sorry...) bruinig. Ach die onzekerheid...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven