Napraattopic deel 87
donderdag 29 juni 2017 om 21:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:54
Ja, dat unieke anonimisatienummer heb ik altijd stom gevonden. Zet anonimiseerders dan met zijn allen onder 'anoniem' of zo.Miss_Dizzy schreef: ↑04-07-2017 11:52Mwah op het oude forum had je alleen maar een usernummer nodig om je hele postgeschiedenis te kunnen zien.
Anoniem of niet.
Ik hoop dat de loepfunctie niet meer terugkomt eerlijk gezegd.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:54
Dat laatste lijkt me sowieso noodzakelijk. Echt, maak hier geen vrienden op facebook als je privacy je lief is. Als je onderling contact wil, doe dat dan via een hotmailadres ofzo.Renaissance_ schreef: ↑04-07-2017 11:48Het maakt het wat lastiger om oude info hier aan mij te koppelen, maar iemand die echt wil en een beetje handig is kan natuurlijk toch wel dingen herleiden. Echt veilig ben je alleen als je geen enkele herkenbare info over jezelf geeft. En niemand van hier toelaat op fb bijv.
.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:55
zo onduidelijk was het niet
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Treurig inderdaadAna_Isabel_ schreef: ↑04-07-2017 10:31Dit was duidelijk de druppel voor haar. Vreselijk wat ze al 17 jaar zo meemaakt, maar aan de andere kant, als je dit al zo lang mee maakt, dan zou je toch beter moeten weten? Dan kan je wel heel hard roepen" Ik laat mij niet wegjagen!" Maar daar heeft iemand met kwade bedoelingen echt geen boodschap aan.
Nu heeft ze zich waarschijnlijk moeten verantwoorden tegenover dochter en is de bom gebarsten.Treurig dat er mensen zijn die iemand zo onderuit willen halen.
LOEP ME MAAR aub.
Ik vind het trouwens ook bizar dat je hier niet je complete account kunt opzeggen. Waarom is dat?Lady_Voldemort schreef: ↑04-07-2017 11:54Ja, dat unieke anonimisatienummer heb ik altijd stom gevonden. Zet anonimiseerders dan met zijn allen onder 'anoniem' of zo.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:56
Nee ik bedoel een ander usernummer.Lady_Voldemort schreef: ↑04-07-2017 11:54Ja, dat unieke anonimisatienummer heb ik altijd stom gevonden. Zet anonimiseerders dan met zijn allen onder 'anoniem' of zo.
Als je met de cursor boven je nick hangt komt er een link onderin je scherm te staan met een nummer erin. Als je dat nr op een specifieke plek in een webadres plaatste kon je ook een geanoniemiseerde posthistorie opvragen.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:58
Ja, dat heb ik ook wel regelmatig, dat ik mensen herken aan hun manier van schrijven en reageren.Fee-de-Goede schreef: ↑04-07-2017 11:47Helpt ook niet (bij een flink aantal forummers) als ze op dezelfde manier blijven reageren.
Dan word je meteen herkent.
dinsdag 4 juli 2017 om 11:58
dinsdag 4 juli 2017 om 11:59
DorothyParker schreef: ↑04-07-2017 11:09Maar ik ben het dus ook eens met de posts die zeggen dat ze er klaar mee zouden zijn.
Ik zou razend zijn dat Viva er niets aan doet, maar ik zou ook niets steeds terugkomen als het de privacy van mijn kinderen in gevaar brengt.
Al vind ik het ook raar dat Viva hier niets aan doet. Want uiteindelijk kan het iedereen overkomen.
Hopelijk meer uitleg van een Mod.
Dit.
Ik weet niet precies hoe of wat met Ygg, maar viva kan niets doen als het op Facebook gebeurd. Toch?
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:00
De meeste mensen die ik heb ontmoet ook.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑04-07-2017 11:58De mensen met wie ik meet van het forum zijn allemaal leuk en te vertrouwen. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Maar niet allemaal, die ene niet. Maar er zijn er meer geweest die irl toch echt anders waren dan ik had verwacht.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:02
Ik ook. Maar ik meet dan ook al 15 jaar of zo met dezelfden-Puss-in-Bootz- schreef: ↑04-07-2017 11:58De mensen met wie ik meet van het forum zijn allemaal leuk en te vertrouwen. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:02
*Sarcasme modus aan*
Had dat eerder gezegd. Heb ik net yasmijn gemaild met mijn privé mail.
*Sarcasme modus uit*
Laat iedereen dit gewoon zelf bepalen. Ik ken behoorlijk wat mensen via internet nu persoonlijk. Ik heb nog nooit iets naars meegemaakt. Loop ik risico? Ja. In mijn optiek kan me dat IRL veel makkelijker overkomen gezien mijn werk. Kan ik me er druk om maken, nee. Het komt zoals het komt en ik deal er wel mee als het op mijn pad komt.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:06
Ik ook.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑04-07-2017 11:58De mensen met wie ik meet van het forum zijn allemaal leuk en te vertrouwen. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Ik heb aan het forum hele leuke vriendinnen overgehouden.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:09
impala schreef: ↑04-07-2017 11:50Het is ook niet zo handig om áls je van nick wisselt, dan weer dezelfde te nemen met iets erachter. Je bent dan wel niet meer te loepen, maar in quotes blijft je oude naam staan en zo zijn oude uitspraken wel weer te vinden via google. Lijkt mij. Plaatjes zijn denk ik ook te googelen.
Natuurlijk blijft die oude naam ook her en der rondslingeren als je een ándere nick neemt, maar dan is de link toch wat minder makkelijk te leggen.
Ik vind het zelf trouwens niet fijn al die nickwisselingen. Ik weet niet meer wie ik tegenover me heb hier. Maar dat is mijn 'probleem' dan.
Precies, dit vroeg ik me ook af. Als men op anoniem gaat vanwege zg privacy en men komt met de zelfde nick terug maar dan een ander cijfer er achter, en op het zelfde topic dan....tja ik zie het nut er niet van in. De oude nick staat inderdaad nog in andermans quotes.
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:11
Miss_Dizzy schreef: ↑04-07-2017 11:52Mwah op het oude forum had je alleen maar een usernummer nodig om je hele postgeschiedenis te kunnen zien.
Anoniem of niet.
Ik hoop dat de loepfunctie niet meer terugkomt eerlijk gezegd.
Ik hoop dat de loepfunctie wel weer terug komt. Want mensen kunnen onterecht beschuldigd worden van iets dat ze nooit gezegd hebben. De loepfunctie is dan wel heel fijn om dit aan te tonen.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mother_Earth schreef: ↑29-06-2017 10:36
Het hele eieren eten is dat dit niet eens gaat over specifiek Missie maar over wat hier al vaker gaande is en waar ook al vaker op gewezen is.
Missie is nu een voorbeeld ervan.
Er is een verschil tussen op een normale manier je ongenoegen kenbaar maken of op een soort van ''pesterige'' manier waar dan vaak nog anderen even een schepje bovenop komen doen en elkaar bijvallen en met zijn allen op 1 persoon gaan hameren en treiteren.
Er zijn er hier meer die dit zien gebeuren.
En dat valt zeker onder de noemer pesten.
Dan denk ik, jezus we zijn toch volwassenen hier en geen schoolkinderen meer.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
alinea schreef: ↑29-06-2017 10:40
Nou zo'n waanzin was het blijbaar niet want eindelijk is er nu terecht een ban uitgedeeld en dat ik me er niet als enige aan stoor merk ik duidelijk nadat ik mijn mening heb verteld vanuit mezelf omdat ik het zelf zo ver vond gaan dat ik het hier vertel.
terwijl ik normaal niet in de buurt kom van wespennest napraat omdat ik het niet in mijn favorieten rijtje wil hebben.
Maar het ging gewoon te ver klaar. En nu kunnen jullie jezelf weer gezamenlijk hergroeperen en alles omdraaien en er schande van spreken terwijl jullie elkaar ophemelen.
En inderdaad pesten maakt me kwaad dus ik neem even afstand en ga werken. En hoop dat deze napraat snel vol is en uit mijn rijtje verdwijnt.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
alinea schreef: ↑29-06-2017 09:12
Ik vind het echt schandalig, dat treiteren van sommigen gaat echt veel te ver.
Ik zou het fijn vinden als er eens een paar mods mee kwamen lezen op zo'n avond als gisteravond. Je haalt ze er ook zo tussenuit want het zijn altijd dezelfden.
Wat een rot opmerkingen zitten er tussen.. dan ben je niet goed in je hoofd hoor.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
impala schreef: ↑29-06-2017 09:23
.
De mods worden hier geregeld op gewezen. Maar ze doen er niks aan. Nooit gedaan ook. Je krijgt niet eens antwoord als je mailt. Zo denkt men steeds verder te kunnen gaan, en dat kán dus ook.
De mods zijn er al de kippen bij als iemand een simpele belediging naar zijn hoofd krijgt ('op de man', hup een ban), of als iemand vraagt of hij Yakult zal kopen of Actimel. Maar als mensen hier stelselmatig en groepsverband worden getreiterd, afgebrand of zwart worden gemaakt, geeft er niemand thuis.
Ik vind het een ernstige zaak als iemand valselijk wordt beschuldigd van dingen als het 'openbaar maken van prive-info' . Ik heb het vaker zien gebeuren. Niemand grijpt in, steeds meer mensen gaan het geloven en in de meest extreme gevallen krijgt de beschuldigde uiteindelijk een perma. En de zwartmakers forummen 'gezellig' verder, zichzelf op de borst kloppend en elkaar kusjes, aaitjes over de bol en high-fives toewerpend.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
missie_m wijzigde dit bericht op 07-07-2017 10:08
Reden: quotes geplaatst omdat ik 6 juli mijn berichten (met bewijs van groepspestgedrag op napraat) zelf moest wissen. (omdat er twee namen instonden)anders kreeg ik een ban
Reden: quotes geplaatst omdat ik 6 juli mijn berichten (met bewijs van groepspestgedrag op napraat) zelf moest wissen. (omdat er twee namen instonden)anders kreeg ik een ban
77.70% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:12
Miss_Dizzy schreef: ↑04-07-2017 11:56Nee ik bedoel een ander usernummer.
Als je met de cursor boven je nick hangt komt er een link onderin je scherm te staan met een nummer erin. Als je dat nr op een specifieke plek in een webadres plaatste kon je ook een geanoniemiseerde posthistorie opvragen.
Dat is me nou nog nooit opgevallen weet je dat? Dat nummer dus.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:13
Ik ook al 8 jaar met dezelfde groep
En verder nog een paar daarna die ik precies goed ingeschat heb
anoniem_316897 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 12:14
0.28% gewijzigd