Napraattopic deel 87
donderdag 29 juni 2017 om 21:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:47
Ja dat is het meest verstandige maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Maar heeft verder niks met het soort gek/aso gedrag te maken waarbij mensen prive benaderd worden via FB, PB of mail of nog erger via hun kinderen. Blech.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:47
Zou het echt iemand van het forum zijn die de dochter ingelicht heeft?
Of misschien is die forum(st)er wel bevriend met de dochter.
Ik heb de laatste post van Yggdrasil niet gelezen die was al leeggehaald.
Ik post hier ook wel eens over dingen die betrekking tot mijn kinderen hebben. En misschien ben ik ook herkenbaar voor anderen. Zou zomaar kunnen dat een bekende mij herkent en mijn kinderen er op attendeert.
De dingen die ik post die leg ik zelf al onder een vergrootglas, want ik hou rekening met het risico van herkenning.
Dus wat ik post is in principe geen geheim meer voor mijn kinderen.
Of misschien is die forum(st)er wel bevriend met de dochter.
Ik heb de laatste post van Yggdrasil niet gelezen die was al leeggehaald.
Ik post hier ook wel eens over dingen die betrekking tot mijn kinderen hebben. En misschien ben ik ook herkenbaar voor anderen. Zou zomaar kunnen dat een bekende mij herkent en mijn kinderen er op attendeert.
De dingen die ik post die leg ik zelf al onder een vergrootglas, want ik hou rekening met het risico van herkenning.
Dus wat ik post is in principe geen geheim meer voor mijn kinderen.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:49
Zeg dan gewoon namen.blijfgewoonbianca schreef: ↑04-07-2017 12:33Geen idee wat de mods denken te beoordelen aan dat topic.
Een stalker zal dat daar niet zeggn, dat hij / zij stalkt. De reacties waren niet allemaal in TO's straatje, maar niet dusdanig over de top.
Er zijn gisteren hier dingen verteld die gebeurd waren onder haar oude nick ; daar viel niemand dan weer over kennelijk.
Vrouwen met een mening. Die ze niet mogen uitten of ze worden geband.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:51
dinsdag 4 juli 2017 om 12:51
GenieInABottle schreef: ↑04-07-2017 12:25Was dat maar 1 keer en heeft ze je daarna uit haar lijst gedonderd?![]()
![]()
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 4 juli 2017 om 12:52
dinsdag 4 juli 2017 om 12:52
Dat lees ik hier op napraat over mij ook vaak. Wat is opvallend? Loopt men dan niet in 'het gelid'? Is het niet veel meer 'opvallend' dat er forummers zijn die daar niet tegen kunnen?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________[message=20077855,noline]......... schreef op 28 september 2015 @ 15:35[/message]:
[...]
O ik ben heeeeel erg goed in ruzie maken. En meestal doet een fikse discussie of stevige ruzie me weinig tot helemaal niets. Dus dat er hier geruzied wordt zal me jeuken, ook als ik er zelf in betrokken ben. Het glijdt allemaal vrij makkelijk van me (al heb ik wel een olifantengeheugen)
Waar het me nu om gaat is het schijnheilige gedrag hier. En of Missie nu het onderwerp is, of ik dat zelf ben, Yas of TAM (om maar eens een paar dwarsstraten te nomen) dat maakt me dan ook niet uit.
Pesten, cyberbully-ing, bashen, hoe je het noemen wilt, daar kots ik van. Vooral in de vorm die op Napraat zo ingeburgerd is.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________[message=22016067,noline]......... schreef op 07 maart 2016 @ 15:39[/message]:
[...]
Punt is: er wordt soms en masse heel vervelend op Ttass, Missie cs gereageerd. Dat mag blijkbaar. Waneer dat andersom is mag het blijkbaar niet. Da's toch raar.
missie_m wijzigde dit bericht op 06-07-2017 19:26
Reden: een eerlijke reactie toegevoegd
Reden: een eerlijke reactie toegevoegd
60.24% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:54
Toch is dat lastig. Als ik op anoniem ga en kom terug als Nouschi1 dan is het vrij logisch dat alles wat ik als Nouschi heb geschreven niet ineens vergeten wordt.GenieInABottle schreef: ↑04-07-2017 12:37Nou mods, als het nu eens WEL openbaar werd besproken, dan werd het uit de taboe sfeer gehaald en wordt het misschien ietwat veiliger hier.
En idd BGB, dat is 1 van de dingen die ik absoluut not done vind. Informatie van een eerdere geanonimiseerde nick gebruiken en linken aan de huidige nick. Ook al lijken die nicks op elkaar.
We hebben recent gezien wat voor een gedoe dat oplevert. En dat er inderdaad goed gepraat wordt door "ja, maar de forumster heeft dat jaaaaaaaren geleden allemaal zelf geplaatst..."
Wat mij betreft mogen die mensen allemaal per direct een maandban krijgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 4 juli 2017 om 12:57
Opvallend: een unieke schrijfstijl, woordgebruik, manier van reageren.......
En nee, het is niet meer 'opvallend' dat er forummers zijn die er niet tegen kunnen. Het is net als in de gewone echte wereld, sommige mensen passen bij je en andere niet, en heel soms is er zelf iemand die werkt als een rode lap op een stier. Dus opvallend, nee, menselijk ja.
dinsdag 4 juli 2017 om 12:59
Hoeft ook niet.
Veel mensen komen met een nick terug die lijkt op de oude.
Het gaat er omdat die vorige dan op anoniem is gegaan.
Dus niet meer vindbaar als het goed is.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:08
Dat is heel slecht geregeld hier omdat de nick vaak nog in de quotes blijft staan. Dus als je niet vindbaar wilt zijn, wat niet lukt, in ieder geval geen vergelijkbare nick nemen.Eleonora-2 schreef: ↑04-07-2017 12:59Hoeft ook niet.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:09
Maar nog wel vindbaar. Erg genoeg.Eleonora-2 schreef: ↑04-07-2017 12:59Hoeft ook niet.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:11
Als je hier vaak post en mensen kennen je dan word je herkend aan wat en hoe je schrijft. Gebeurt zo vaak.
Zij die dat allemaal bijhouden vinden je dan toch wel, of je nou een hele andere nick neemt of niet.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:12
GenieInABottle schreef: ↑04-07-2017 12:51Dit vind ik nu lezen als een opruiende post. Vast onschuldig bedoeld, maar wat voor een meerwaarde heeft die opmerking? Aangezien heel veel forummers wel eens iets gepost hebben op napraat...
Wat gaan we nou krijgen? Hier werd geschreven dat dit in dat topic was aangegeven en het is hier meermaals geschreven, volgens mij gisteren nog, dat het Geenstijl én bepaalde napraters waren.
Ook worden op napraat geregeld actueelposters voor het minste-van-het-minste omschreven, terwijl er zat serieuze onderwerpen op actueel staan. Aangezien er veel forummers wel eens iets gepost hebben op actueel.
Hier word ook telkens de link gelegd met een bepaalde forumster die er niet meer is. Of verdachtmakingen gemaakt. Waarom begin je dan niet ook over "opruiende post"?
Renaissance_ schreef: ↑04-07-2017 11:19Er lopen hier echt wel rare mensen rond, dat merk je vaak pas als je ze, buiten dit forum, wat beter leert kennen.
Ken een iemand die tijdens rl afspraak toegaf dat er echt heel diepgaand en vergaand gespeurd werd in het leven van 1 bepaalde forumster. Er werden echt dingen genoemd die je niet zomaar weet. Heel creepy vond ik dat, vooral omdat deze forumster, dus degene die dat naspeurwerk deed (die hier al lang niet meer schrijft voor zover ik weet) helemaal niet vond dat zij iets fout deed.
Ik heb haar toen heel snel uit mijn contacten verwijderd en ook nooit meer mee afgesproken. Heel naar.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-07-2017 13:21
0.76% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:12
Met het "vernieuwde" forum vind je in hele oude topics alle geanonimiseerde Nicks gewoon terug.
Zou het zo moeilijk zijn om een knop te ontwikkelen:
Alles van deze gebruiker verwijderen?
Ja
Weet u het zeker?
Ja
Delete.
En pief paf poef alles weg.
Maar dan heb je Google nog waar wel alles blijft.
Dus wat je niet wereldwijd wilt delen, deel dat ook niet hier. Want ondanks anoniem zijn je posts terug te vinden op het www.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:13
In feite is dat een prio inderdaad.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:14
Eleonora-2 schreef: ↑04-07-2017 12:59Hoeft ook niet.
Nee dus. Dat legde ik daarnet uit aan LV. Wellicht bij het nieuwe forum dat dat wel goed gaat.
Daarnaast onthoudt Google echter ook heel wat dus die gok zou ik never nooit niet nemen.
anoniem_63e2266849ea6 wijzigde dit bericht op 04-07-2017 13:18
0.46% gewijzigd
dinsdag 4 juli 2017 om 13:14
Jawel, ik viel erover. En heb er wat van gezegd. En toen werd ik afgebekt.blijfgewoonbianca schreef: ↑04-07-2017 12:33Geen idee wat de mods denken te beoordelen aan dat topic.
Een stalker zal dat daar niet zeggn, dat hij / zij stalkt. De reacties waren niet allemaal in TO's straatje, maar niet dusdanig over de top.
Er zijn gisteren hier dingen verteld die gebeurd waren onder haar oude nick ; daar viel niemand dan weer over kennelijk.
.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:16
GenieInABottle schreef: ↑04-07-2017 12:57Opvallend: een unieke schrijfstijl, woordgebruik, manier van reageren.......
En nee, het is niet meer 'opvallend' dat er forummers zijn die er niet tegen kunnen. Het is net als in de gewone echte wereld, sommige mensen passen bij je en andere niet, en heel soms is er zelf iemand die werkt als een rode lap op een stier. Dus opvallend, nee, menselijk ja.
Maar toch geen rode-lap-op-stier-sfeer bij jou hé? Remember je "voorgenomen besluit" op vijfjarige leeftijd.
LOEP ME MAAR aub.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:17
Op Google blijft het.Miss_Dizzy schreef: ↑04-07-2017 13:14Nee dus. Dat legde ik daarnet uit aan LV. Wellicht bij het nieuwe forum dat dat wel goed gaat.
Daarnaast onthoudt Google echter ook heel wat dus die gok zou ik never nooit niet nemen.
dinsdag 4 juli 2017 om 13:17
Zou mooi zijn, scheelt best wat denk ik. Al is google cache er dan ook nog.yasmijn schreef: ↑04-07-2017 13:12Met het "vernieuwde" forum vind je in hele oude topics alle geanonimiseerde Nicks gewoon terug.
Zou het zo moeilijk zijn om een knop te ontwikkelen:
Alles van deze gebruiker verwijderen?
Ja
Weet u het zeker?
Ja
Delete.
En pief paf poef alles weg.
Maar dan heb je Google nog waar wel alles blijft.
Dus wat je niet wereldwijd wilt delen, deel dat ook niet hier. Want ondanks anoniem zijn je posts terug te vinden op het www.
En gekkies zijn vaak heel goed in dingen uitzoeken en opslaan.